Počet komentářů: 2
Nový komentář

Blog redakce i-divadla

Pro napsání nového článku se, prosím, přihlaste.
Za jakou cenu?
Jiří Koula, 20.10.2016

Na začátek pár slov pro ty, kteří Tajemnou záři nad VILOU dosud neviděli. Inscenace podle mě rozhodně stojí za návštěvu, neboť na zdánlivě malém prostoru nabízí poměrně komplexní obraz dnešního světa, tedy aspoň těm, kteří jsou ochotni vidět, ty zajímavé tahy štětce jsou totiž vcelku subtilní.

A nyní prosím, aby dále četli jen ti, kteří již inscenaci zhlédli, omlouvám se, ale to, co mám na srdci, nemohu vyjevit bez toho, abych vyzradil prakticky vše, co se vyzradit dá. Následující text si nečiní nároky být pomocníkem při rozhodování, zda se na Štvanici vydat, je analýzou/interpretací viděného (ne-li přímo apologetikou)

Kliknutím na tento odkaz potvrzuji, že jsem srozuměn(a) s tím, že pokračováním ve čtení mi bude zcela zkažen zážitek z Tajemné záře nad VILOU v případě, že jsem tuto inscenaci dosud neviděl(a) a chystám se ji navštívit.


Tento blog vyjadřuje stanovisko jeho autora, nikoli celé redakce.

Další články tohoto redaktora na blogu


Komentáře k tématu bloguPřidat komentář

Přidat komentář

petrr (3.11.2016, 12:56:44)  reagovat
Přečetl jsem si po zhlédnutí třetí (?) reprízy 2. 11. a musím říci, že jsem hru vnímal podobně jako Vy. Navíc jste mi připomněl některé detaily, které mi unikly. Já bych jen k Vašemu popisu přidal, že pro mně mělo velký vliv na výsledný dojem i využití prostoru štvanické vily jako scény. Myslím si, že v klasickém divadle by hra tak silně nezapůsobila. Možná bych výše než Vy hodnotil herecké výkony (snad je to "nepremiérou"): podle mě aktéři své postavy vystihli přesně.
P.S.: Své procentuální hodnocení jsem od Vás neopsal :-), měl jsem ho již ujasněné předem. I když teď s odstupem bych možná nějaké to procento ještě přidal.
Petrr
Jiří Koula (8.11.2016, 17:55:16)  reagovat
Re:
Děkuji za reakci, náhodou jsem navštívil tutéž reprízu jako Vy a musím souhlasit, že by si Hedvika Řezáčová s Richardem Fialou též zasloužili vyzdvihnout.

Při zpětné analýze mi došlo, že to, co mi trochu vadilo, bylo dáno přeskakováním mezi "reality show" a skutečným odehráváním příběhu, což jsou dvě navzájem odlišné pózy, takže postavy jako takové nejsou konzistentní, jenže tím, že se tak radikálně mění situace, ani být nemohou, naopak oba hrají úměrně té které poloze.

Ale těch změn by muselo být více, třeba jsem si přimyslel jeden výstup Mae Fistové (posvěcení "renovací" shora) a můj výklad Sašenky také neodpovídá viděnému (nevědomě jsem odignoroval některé detaily, aby se mi to "vešlo do rámce")... Ale blog už měnit nebudu, je to záznam toho, jak jsem inscenaci vnímal v určitém okamžiku, a holt nejsem bezchybný pozorovatel, netřeba to zastírat.

A ano, prostor Vily je jistě mocné aktivum inscenace, sice jsem se o něj otřel formulací režisérčina smyslu pro prostor, ale explicitní zmínku by si opravdu zasloužil, jde o svým způsobem site-specific.