Profil uživatele

Eviik

Volby

Hodnocení

Redaktoři s podobným hodnocením
jméno redaktora: průměrný rozdíl hodnocení (počet společně hodnocených inscenací)
Jan Pařízek: 9 % (139)
Veronika Boušová: 10 % (49)
Lukáš Dubský: 11 % (120)
Pavla Haflantová: 11 % (47)
Anežka Hrebiková: 12 % (46)

Seřadit dle: data přidání sestupně | názvu hry vzestupně | procenta hodnocení sestupně

Další stránky hodnocení: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > >>

(zadáno: 23.12.2018)
Kanibalky: Soumrak samců - Městská divadla pražská: 70 %
Bavila jsem se, to ano. Některé hlášky byly opravdu geniální a kvůli nim bych zašla i znovu. Přesto mi přišel scénář trochu nedotažený, chyběla mi tam nějaká hlubší myšlenka. Na druhou stranu mi to celé nepřišlo tak šílené, jak jsem se obávala (možná jsem byla připravena na horší :D), snad jen s výjimkou jedné opravdu crazy scény v první půlce. Herecky velmi dobré, dominují samozřejmě Jiří Hána s Vandou Hybnerovou. Líbila se mi také hudba.
(zadáno: 11.11.2018)
Amerika - Divadlo Husa na provázku: 90 %
Nebýt poněkud zmateného konce, dám plný počet. Inscenace svým stylem připomíná hru Dynastie Lehman Brothers a opět mě to nadchlo a bavilo. Minimalistická scéna, která se ale velmi jednoduše (a se zapojením divákovy fantasie) dokáže proměnit z paluby lodi na hotelový pokoj. Velmi kvalitní a vyrovnané herecké výkony, kterým vévodí Martin Donutil. Ačkoliv hra trvá přes dvě hodiny a hraje se bez přestávky, hodně rychle mi to uteklo.
(zadáno: 11.11.2018)
Chyť mě, jestli na to máš - Divadlo J.K.Tyla Plzeň: 60 %
Asi jsem měla poněkud vyšší očekávání. Zážitek mi zkazilo jednak nekvalitní ozvučení, kdy přes hlasitou hudbu nebylo rozumět textům, a dále představitel hlavní role, který postrádá patřičné charisma (i když pěvecky mu nelze nic vytknout). Zpěvem mě překvapil Martin Stránský, kterého znám doposud pouze z činoherních rolí. Výborná byla také Charlotte Pščolková, jejíž závěrečná árie pro mě byla asi nejlepším momentem celého představení
(zadáno: 11.11.2018)
Spalovač mrtvol - Divadlo Petra Bezruče: 70 %
75 % Oproti inscenaci Stavovského divadla má ostravská verze naprosto odlišné tempo, přesto ale celou dobu dokázala udržet mou pozornost. Skvělý Norbert Lichý, z jeho závěrečného monologu šel mráz po zádech. Jenom škoda, že všechny vraždy proběhly jen tak mimoděk za oponou a tudíž neměly takový silný dopad.
(Viděno v Divadle v Celetné)
(zadáno: 29.10.2018)
Zkurvení havlisti - Divadlo Komediograf: 70 %
Každý Čech je tak trochu politolog a tak trochu fotbalový trenér. Právě z této typicky české vlastnosti vše komentovat a kritizovat si tato hra utahuje. Je to nenáročná konverzační komedie, nic víc ani nic míň. Z námětu šlo možná vytěžit ještě více. Také věřím, že časem se herci ještě více zžijí se svými postavami a (možná i s trochou improvizace) některé pointy ještě více vyšperkují. Celkový dojem je v mém případě ale kladný a určitě mohu doporučit.
(zadáno: 26.10.2018)
Kolonizace - nový počátek - Divadlo Vosto5: 80 %
Pochválit musím zejména celkový nápad a technické provedení. Hra má snesitelnou délku, takže i stání se dá vydržet. Jen škoda, že menší diváci jako já měli občas zakrytý výhled. Oceňuji, že forma nepředčila obsah. Závěrečné zamyšlení a jistá paralela k naší současnosti mě mile překvapila.
(zadáno: 26.10.2018)
Pusťte Donnu k maturitě! - Divadlo pod Palmovkou: 60 %
65 % Zajímavý nápad a velmi slibný začátek, kdy jsem se opravdu upřímně bavila. Škoda, že v druhé polovině už inscenaci trochu dochází dech a možná trochu zbytečně se tam tvůrci snažili nacpat co nejvíce postav z českého prostředí 90.let. Každopádně jako oddechovka po náročném dni hra funguje skvěle.
(zadáno: 20.10.2018)
Opilí - Divadelní spolek Kašpar: 70 %
Z veřejné generálky jsem před dvěma lety odcházela s rozporuplnými pocity. Po včerejším shlédnutí (s následnou debatou) však své hodnocení zvyšuji. Na první pohled se hra jeví jako poněkud nesmyslné žvanění opilých lidí. Pod slupkou se však dají nalézt velmi zajímavé myšlenky, nad kterými budu asi nějaký čas přemýšlet. Je potřeba odprostit se od toho, jak jednotlivé postavy mluví, a soustředit se spíše na to, co se snaží sdělit. Herci se se složitou úlohou poprali tu více, tu méně zdařile, ale vcelku se dobře doplňují. Hra má některá hlušší místa, za která musím trochu snížit hodnocení.
(zadáno: 20.10.2018)
Společenstvo vlastníků - Divadlo Vosto5: 90 %
Hodnocení inscenace skvěle vystihl uživatel Jindrah. Vřele doporučuji ke shlédnutí. Takto dokonalou alegorii na českou společnost jsem již dlouho neviděla.
(zadáno: 26.9.2018)
Nora (Domeček pro panenky) - Divadlo pod Palmovkou: 80 %
Na výkon Terezy Dočkalové se tu pělo už dost chvály a já mohu jen a jen souhlasit. S postavou Nory se opravdu vžila. Zaujala mě ovšem i hra jako taková. U her Jana Nebeského mám občas problém s množstvím symbolů a jejich srozumitelností. V této inscenaci se ale pan režisér celkem uskromnil a o to víc jsem se dokázala soustředit na děj. Snad jen bez těch hudebních předělů bych se obešla, ale nijak výrazně mě nerušily.
(zadáno: 26.8.2018)
Freddie - Divadlo Radka Brzobohatého: 70 %
Po hudební a pěvecké stránce opravdu není co vytknout. M. Kluch má Freddieho Mercuryho zmáknutého na jedničku s hvězdičkou, ale ani ostatní herci po pěvecké stránce nezaostávají. Příběh je poněkud slabší a tvoří spíše vatu mezi jednotlivými hudebními čísly. Na scénáři by se dalo ještě leccos vylepšit. Na druhou stranu je obdivuhodné, jak tvůrci dokázali zapracovat texty písní skupiny Queen do příběhu (např. píseň Under Pressure). Také mě potěšilo, že se tvůrci rozhodli ponechat písně v anglickém originále (s českými titulky).
(zadáno: 12.8.2018)
Hamlet - Letní shakespearovské slavnosti: 70 %
Inscenaci nelze upřít originální koncepci. Text je proškrtaný až na samou kost, díky čemuž je hra celkem svižná. Na druhou stranu ale spousta postav nedostává tolik prostoru, kolik by si zasloužili (zamrzelo třeba u jinak skvělého Hynka Čermáka v roli Claudia). Úplně mě také nesedělo pojetí Ofélie, naopak originální bylo pojetí Horacia. Velmi silnou stránkou je i obsazení v čele s výborným Jaroslavem Pleslem.
(zadáno: 26.6.2018)
60´s aneb šedesátky - Městská divadla pražská: 60 %
Nenáročná (nikoliv však hloupá) oddechovka. První polovina mě asi bavila více, v té druhé se příběh přeci jen trochu rozpadá, ale jako odreagování se po náročném pracovním dni to funguje skvěle. Kdo šedesátá léta přímo zažil, se asi bude bavit více.
(zadáno: 23.6.2018)
Sen v červeném domě - Divadlo v Dlouhé: 70 %
Hra na pomezí dramatu a poezie, která asi neosloví úplně každého. Text hry tvoří vzpomínky (či spíše fantasie?) herců na své rané dětství, které mají i motivovat diváky k tomu, aby sami zavzpomínali. Některé historky zaujmou, jiné méně. Díky příjemné délce jsem se ale nestihla nudit. Oslovila mě celková melancholická nálada inscenace a také zajímavá hudební složka. Z herců asi těžko někoho vyzdvihovat, všichni tvoří sehraný tým.
(zadáno: 16.6.2018)
Tančírna 1918-2018 - Městská divadla pražská: 90 %
Tvůrcům se zdařilo velmi dobře tanečně a hudebně provést dějinami samostatného československého, potažmo českého státu. Od herců nezazní žádné mluvené slovo, v orientaci však dopomáhají rozhlasové záznamy. Herci se s taneční i pěveckou složkou popasovali velmi statečně a všichni tvoří velmi sehraný tým. Vyzdvihnout však musím Ninu Horákovou, jejíž zpěv Modlitby pro Martu je opravdu famózní a minimálně se vyrovná originálu. Byl to jeden z několika momentů, při kterých mi šel mráz po zádech. Bavily mě i vtipné pasáže (např. stavba a bourání Stalinova pomníku). Určitě ráda zajdu znovu.
(zadáno: 12.6.2018)
Poslední důvod, proč se nezabít - Divadlo pod Palmovkou: 80 %
Moje vůbec první představení v Palm off studiu a troufám si říct, že rozhodně ne poslední. Byla to opravdu divoká jízda! Bláznivé, trhlé, ale velmi vtipné. Škoda, že si člověk nestihne zapamatovat všechny hlášky. Souhlasím, že vtipů se sexuální tématikou tam možná bylo až přespříliš a asi by se dalo leckde krátit, ale nakonec ta hodinka a půl utekla jako voda (a to včera v sále nefungovala klimatizace, takže ke konci už nám všem bylo opravdu horko - klobouk dolů před herci, že v tom vydrželi hrát!).
(zadáno: 12.6.2018)
Olga (Horrory z Hrádečku) - Divadlo Letí: 90 %
Střípky ze života manželů Havlových podané bez jakéhokoliv patosu. Jak už bylo zmíněno, navzdory názvu nedostává postava Olgy Havlové tolik prostoru (je opravdu ?pouze? tím těžištěm), přesto ale mi asi nejvíce v paměti utkví výborná Pavlína Štorková, která se do její nelehké životní úlohy dokázala vcítit. Líbilo se mi využití celého (i venkovního) prostoru Vily Štvanice. Jen škoda, že sál nejde lépe vyvětrat. Vzhledem k letním teplotám tam bylo chvílemi opravdu horko.
(zadáno: 31.5.2018)
Edith a Marlene - Divadlo pod Palmovkou: 70 %
Souhlasím s názory, že hra stojí především na výborných pěveckých výkonech obou hlavních představitelek. Jinak hru jako celek řadím spíše do lepšího průměru, ale určitě stojí za zhlédnutí. Zážitek mi naštěstí nezkazili ani nevychovaní diváci, kteří si zapomněli (?) vypnout své mobily.
(zadáno: 11.5.2018)
V+W Revue - Městská divadla pražská: 60 %
65 %. Hudební pasáže se povedly velmi. U těch činoherních to občas drhlo, některé působily až příliš školně, někdy i humor byl trochu slabší. Celkově ale hodnotím spíše jako mírný nadprůměr. Inscenaci určitě nechybí hravost, která mě bavila. Bavily mě improvizované vstupy na forbíně (otázkou je, do jaké míry byly improvizované, každopádně hokejová vsuvka určitě předem připravená nebyla) či diskuse nad mapou Evropy. Z herců mě asi nejvíc bavil Z. Kalina a V. Fridrich.
(zadáno: 5.5.2018)
Válka - Divadlo F.X.Šaldy Liberec: 80 %
(Viděno v Divadle v Celetné) Název hry možná trochu klame. Hra je sice o válce, ale její stěžejní myšlenkou je, jak se válka promítá do životy běžných lidí, jak je mění, jaký vliv má na rodinné a sousedské vztahy. Jde tedy spíše o psychologické drama než o akční představení, což je ale pro mě zajímavější pohled. Herecky se mi nejvíce líbila Michaela Foitová a Martin Stránský. Naopak mi tam trochu vadil Jan Jedlinský, který mě nepřesvědčil a ani věkově mi do role nesedl.
(zadáno: 1.5.2018)
Kauza pražské kavárny - Švandovo divadlo: 70 %
Některé scény byly výborné (namátkou třeba písnička pro demonstraci nebo paní uklízečka na kolejích VŠ v geniálním podání N. Řehořové), jiné ale působily trochu jako vata a scéna v lese byla možná až příliš dlouhá. Celkově ale velmi sympatický projekt, který si klade za cíl reflektovat současnou náladu a rozdělení české společnosti. Myslím, že se pobaví zástupci obou skupin.
(zadáno: 28.4.2018)
Už je tady zas! - Divadlo Na Jezerce: 80 %
Hra, u které se člověk baví, ale zároveň ho tak nějak dost mrazí z toho, jak je to celé blízko realitě nejen v naší české kotlině (i pokud si divák důkladně přečte citát Karla Čapka v programu hry). Na Ondřeje Kavana se tu pěje chvála a o to víc jsem na jeho výkon byla zvědavá. Je opravdu naprosto dokonalý. Jediné, co mu ubírá na 100% autenticitě, je skutečnost, že mluví česky ;-). Ani herci ve vedlejších rolích však odvádí překvapivě dobré výkony.
(zadáno: 24.4.2018)
Triptych (Matka. Služka. Panna) - Divadlo Husa na provázku: 80 %
Nečekala jsem, že to bude tak náročné. První dvě části mě bavily (i když druhá by mohla být o něco kratší). Třetí část s Johankou z Arku mi přišla už trochu navíc, klidně bych se bez ní obešla. Nakonec to ale vše do sebe hezky zapadne. Trojice hereček odvádí velmi dobrý výkon - nejvíce mě zaujala Tereza Marečková.
(zadáno: 22.4.2018)
Dynastie (Lehman Brothers) - Divadlo Husa na provázku: 100 %
(Viděno v Divadle Archa) Výborné zpracování náročné látky. Netřeba se bát ekonomického tématu. Vše je podáno srozumitelnou formou. Skvěle fungující scéna, moc se mi líbila i hudba, bavila mě interaktivita. Herci prakticky po celou dobu neslezou z jeviště, každý z nich navíc ztvárňuje několik postav. Klobouk dolů před všemi z nich!
(zadáno: 22.4.2018)
Jak dělá ryba? - Divadlo Polárka: 70 %
(Viděno v Divadle v Dlouhé v rámci festivalu Dítě v Dlouhé) Starší děti si z představení asi přeci jen odnesou více než mladší dvou let. Udržet pozornost 30 minut je přeci jen u této věkové kategorie téměř nemožné. Chválím ale celkové barevné pojetí i kostýmy.

Další stránky hodnocení: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > >>