Národní divadlo Brno [Divadlo Reduta]
<< Edison! | Hodinový hoteliér >>
Marek Šindelka
Feminista
Premiéra: 17.2.2023 | 2:30
Jakub Svojanovský, Ivan Dejmal, Eliška Zbranková, Viktor Kuzník, Zuzana Černá, Tereza Groszmannová, Hana Tomáš Briešťanská, Petr Bláha, Vladimír Krátký, Roman Nevěčný, Oldřich Bělka...; ve filmové dotáčce Tomáš David, Barbora Tlustá, Štěpán Gajdošík, Magdaléna Blažková, Sára Matůšová...
Současné české drama, v němž se autor s citlivostí i humorem zabývá tématem společenských hnutí (z nichž nejznámější je celosvětové Me Too), pod jejichž vlivem se mnohdy z domnělého agresora stává oběť a naopak. Příběh o Vladimírovi, učiteli na umělecké škole, který se po několika nevkusných poznámkách na školním večírku dostane do takového sporu se studenty, pedagogy, širokou veřejností a médii, že přijde o práci, rodinu i o všechno, v co doposud věřil...
Termíny představení
17.6. | So | 19:00 | divadlo Reduta | vstupenky | |
28.6. | St | 20:00 | divadlo Reduta | Hodinu před představením probíhá Setkání s Markem Šindelkou-autorem Feministy. | vstupenky | |
19.9. | Út | 19:00 | divadlo Reduta | vstupenky | |
29.9. | Pá | 19:00 | divadlo Reduta | vstupenky |
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| ||||||||||||
|
Volby
Hodnocení (8)
HODNOCENÍ REDAKCE
Iva Bryndová 90 % 

3.3.2023 | 441 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
85% - Skvělá hra nejen o sexuálním zneužívání na půdě vysoké školy, ale především obecně o zneužití moci na podobné instituci, o bossingu, obtěžování, ale i o tom, jak snadné je z incidentu vytvořit proces, na jehož konci málokoho zajímá, jak vlastně vznikl a zda jeho výsledek skutečně vyřešil problém. Jednoduchou scénu doplňují povedené projekce a filmy, efektně funguje polopropustná zadní stěna a vše korunují výborné herecké výkony všech účinkujících. (více v článku na blogu)
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Čiko 70 %
8.5.2023 | 956 hodnocení
+ souhlasím
Ústřední téma této hry může být poněkud diskutabilní. Pro mě je především o tom, kde končí feminismus a začíná fanatismus. A také o tom, jak snadná je někdy manipulace s obětí i poškozenými, a že problém může vzniknout třeba i tam, kde jsou studenti osobnostně na vyšší úrovni než pedagogický sbor.
Myslím si, že hra i inscenace mají rezervy ve zpracování, ale nepochybně je to silné téma, které máme živě v paměti i díky nedávné iniciativě Nemusíš to vydržet na pražské DAMU.
Herecky se mi nejvíce líbila v menší roli E.Zbranková, která držela upjatě po celou dobu fazónu své postavy. J.Svojanovský mohl ze své postavy vykřesat více...
Myslím si, že hra i inscenace mají rezervy ve zpracování, ale nepochybně je to silné téma, které máme živě v paměti i díky nedávné iniciativě Nemusíš to vydržet na pražské DAMU.
Herecky se mi nejvíce líbila v menší roli E.Zbranková, která držela upjatě po celou dobu fazónu své postavy. J.Svojanovský mohl ze své postavy vykřesat více...
Vladimír Rogalewicz 60 %
7.5.2023 | 751 hodnocení
+ souhlasím
Velice aktuálně uvedená inscenace.Autor se zjevně ve vysokoškolském prostředí vyzná,prohnilost a zahnilost českých vysokých škol je zobrazena věrně.Problém je ale text-dramaturg na něm měl strašně moc pracovat;některá témata nejsou věrohodná,ne vše je logicky propojené,vše je rozvleklé a upovídané.Na nepříliš silném vyznění má velký podíl nenápaditá režie.Další problém představuje scéna.Vedle znamenité polopropustné zadní stěny je zbytek scény vyřešen levně a prázdně. Chybí oddělení jednotlivých prostředí (a já bych navíc ukázal procovskost kanceláří děkanů).A ještě k obsazení:všichni pánové byli (nebo vypadali) mladší,než by odpovídalo ději.
J.anek 90 %
7.5.2023 | 424 hodnocení
+ souhlasím
Inscenace Aminaty Keita je atraktivní a vstřícná svým vtipem, chytrými symboly (dopis spadlý z nebe či záplava stížností, která znesnadňuje pohyb, ergo ovlivňuje všechny postavy na každém kroku) a skvělými hereckými výkony.
Hraje se o manipulaci, o pokrytectví, o sobectví. A je to výborný text, z něhož vznikla výborná inscenace, která se hodně ptá, ale jednoznačné odpovědi (naštěstí) nenabízí. (více v článku na blogu)
Hraje se o manipulaci, o pokrytectví, o sobectví. A je to výborný text, z něhož vznikla výborná inscenace, která se hodně ptá, ale jednoznačné odpovědi (naštěstí) nenabízí. (více v článku na blogu)
Mirka_divadlo 10 %
28.3.2023 | 57 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
Myslela jsem, že budu nadšená nebo naštvaná, ale odešla jsem nejvíc znuděná. Problém je už samotný text (jeho banalita), ale tedy režie mu moc nepřidala. Každý, kdo se o problém zneužívání moci zajímá, vidí, že se na jevišti někdo snažil mít hlavně názor, ale moc si toho nezjistil, nezažil. Nejasný je žánr inscenace, herecké výkony ok - někomu to jde lépe, někdo je ve své postavě ztracený, čemuž se nelze divit. Obecně by zde mohla platit poučka - nedělej na divadle témata, kterým skutečně nevěříš, ale chceš vypadat trendy. Od Národního divadla v Brně bych čekala víc, o moc víc.
Pavel_divadelni 80 %
29.3.2023 | 1 hodnocení
+ souhlasím
Inscenace zdařile podává obraz současné diskuze o zneužívání lidí, moci. Během hry jsou vedle sebe stavěny různé názory a děj hry člověka ponouká k zamýšlení se i nad takovými myšlenkami, které v běžném životě odmítá. Scéna je originální a herci podávají skvělý výkon. Jinak dramatický text je kořeněný špetkami humoru i v situacích, kdy není zdánlivě nic k smíchu.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.