Švandovo divadlo [studio]
<< Pohřešované | Protest / Rest >>
Lucy Prebble
Příliš drahý jed
Premiéra: 6.11.2021 | 2:50
Původně uváděno ve velkém sále.
Původně uváděno ve velkém sále.
Podle stejnojmenné knihy Luka Hardinga. Překlad: Ester Žantovská. Dramaturgie: Martina Kinská. Kostýmy: Andrea Králová. Hudba: Ivan Acher. Scéna a režie: Thomas Zielinski.
Poslední uvedení: červen 2023.
Poslední uvedení: červen 2023.
Petr Lněnička, Anna Stropnická, Robert Jašków, Martin Veliký, Andrea Buršová, Kristýna Jedličková, Simona Lewandowska, Bohdana Pavlíková, Matěj Anděl, Petr Buchta, Tomáš Červinek, Miroslav Hruška, Tomáš Petřík, David Punčochář, Vlastimil Žwak...; ze záznamu Marie Štípková
Divadelní rekonstrukce vraždy Alexandra Litviněnka. Sugestivní kaleidoskop situací, které střídají žánry i časové roviny, stejně tak jako perspektivu, z níž je příběh nahlížen. Retrospektivní forma nabízí možnost komentářů, ale též upozornění na podstatné detaily. Postupně se vše skládá v silné drama. Divadelní rekonstrukce známé kauzy se zdá být jedinou možností, jak se dobrat spravedlnosti. Proto se do ní Alexandrova žena Marina vůbec pustí. A to i za cenu střetu s těmi nejmocnějšími...
(Hra vychází ze stejnojmenné knihy Luka Hardinga a měla světovou premiéru v srpnu 2019 v londýnském Old Vic Theatre.)
(Hra vychází ze stejnojmenné knihy Luka Hardinga a měla světovou premiéru v srpnu 2019 v londýnském Old Vic Theatre.)
inscenace již byla stažena z repertoáru
Volby
Hodnocení (27)
HODNOCENÍ REDAKCE
Lukáš Holubec 70 %
27.7.2022 | 748 hodnocení
+ souhlasím
--- Příliš drahý Putin --- (více v článku na blogu)
Iva Bryndová 70 %
1.7.2022 | 605 hodnocení
+ souhlasím
65% - Inscenace Švandova divadla přináší na jeviště znovu příběh vraždy Alexandra Litviněnka, tentokrát s ještě naléhavějším poselstvím. Inscenaci by v první řadě prospěl dramaturgický zásah a svižnější tempo, podařilo se nicméně velmi efektně zvládnout práci s živými dotáčkami a výborné jsou i herecké výkony, zejm. Anny Stropnické, Tomáše Červinka a Petra Lněničky. (více v článku na blogu)
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
PetraHav 30 %
7.10.2022 | 15 hodnocení
+ souhlasím
Forma divadla, která mi nevyhovuje. Více se hraje v zákulisí než na jevišti (video přenos) Ani dobré herecké výkony to nespraví. Jako proti jed doporučuji griotku v divadelním baru.
Kjell 70 %
19.6.2022 | 40 hodnocení
+ souhlasím
Paf jsem byl z Anny Stropnické, výborný výkon. Video sekvencí možná mohlo být v poměru s jevištěm méně, ale v mých očích na dynamice a napětí neubíraly. Takovéhle divadlo se u nás moc nedělá a je to škoda, tohle se všem v čele s režií povedlo. O mimokulturním přesahu textu snad ani psát třeba není, ten je jasný a tak nutný. Nenechte se odradit nízkým průměrem hodnocení a vydejte se na to. V nepříliš zářných posledních sezónách Švanďáku silný nadprůměr.
LavinieCamui 60 %
8.1.2022 | 855 hodnocení
+ souhlasím
Vynikající hra, autorka umí skvěle pracovat s humorem ve vážných tématech. Jen mě trochu nudilo množství videoprojekcí, kdy se hrálo mimo jeviště. Zajímavé, že ve hře Kosmos na Nové scéně mně herci v domečku vůbec nevadili.
RaB 10 %
11.12.2021 | 399 hodnocení
+ souhlasím
Většina představení se neodehrává na jevišti, ale prostřednictvím projekce ze zákulisí. Tento fakt hodně odtrhuje diváka od představení. Také je problém technický - zvuk je pomalejší než obraz. Nechápu tedy, proč se jedná o inscenaci v divadle, když se mohlo jednat o film. Celkově režie působí spíše jen vyprávěcím dojmem, než diváka zaujmout či ho vtáhnout do děje. Herci absolutně bez energie, strašně přeřeků (což je klasika ŠD).
Hra má obrovský potenciál, bohužel režijně a herecky se to ani trochu nepovedlo. Obrovská nuda, strašně diváků jen koukala na hodinky - jen aby už byl konec.
Hra má obrovský potenciál, bohužel režijně a herecky se to ani trochu nepovedlo. Obrovská nuda, strašně diváků jen koukala na hodinky - jen aby už byl konec.
Mary 70 %
24.11.2021 | 81 hodnocení
+ souhlasím
Zajimave pojeti skutecneho pripadu, presvedcive herecke vykony. Ani chvili jsem se nenudila. Rozhodne predstaveni, ktere si budu pamatovat.Spokojenost.
J.anek 80 %
24.11.2021 | 518 hodnocení
+ souhlasím
V hlavní roli polonium 210.
Tak jistě, je to rekonstrukce vraždy Alexandra Litviněnka, ale především je to celé o Rusku a o té odporné lidské zrůdě, která se jmenuje Putin. O jeho zločinech se ví - ale není moci, která by ho zastavila.
A taky o pokryteckých anglických politicích se hraje.
Inscenace pracuje s živým videopřenosem. Technicky žádná sláva, ale funguje to. A pak jsou tu velmi dobré herecké výkony, kterým kraluje Anna Stropnická.
V Čechách nejsme moc zvyklí na politické divadlo, ale je ho třeba. V tomhle se navíc skvěle pracuje s humorem.
Tak jistě, je to rekonstrukce vraždy Alexandra Litviněnka, ale především je to celé o Rusku a o té odporné lidské zrůdě, která se jmenuje Putin. O jeho zločinech se ví - ale není moci, která by ho zastavila.
A taky o pokryteckých anglických politicích se hraje.
Inscenace pracuje s živým videopřenosem. Technicky žádná sláva, ale funguje to. A pak jsou tu velmi dobré herecké výkony, kterým kraluje Anna Stropnická.
V Čechách nejsme moc zvyklí na politické divadlo, ale je ho třeba. V tomhle se navíc skvěle pracuje s humorem.
Barka 60 %
9.11.2021 | 297 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
55% V tomto případě je nutno přičíst body za odvahu, ta Švandovu divadlu obecně nechybí. Musím se ale bohužel přidat k hodnotitelům přede mnou. Nápad s živými přenosy je jistě dobrý, ale nefunguje. Je jich tam totiž moc a přenosy jsou příliš dlouhé. Navíc poměrně dlouho trvá, než divák vůbec pochopí, že je to live stream a ne nekvalitní předtáčky (nedivila bych se, kdyby to někdo nepochopil vůbec). Konkrétně první přenos z bytu Litviněnkových je doslova k nepřečkání. V první polovině jsem hodně ztrácela pozornost, druhá už je dynamičtější, napínavější, takže tam jsem ožila. Na konci ale mrazí.
Domi.Mac 20 %
9.11.2021 | 90 hodnocení
+ souhlasím
Zklamání. Co pochválit? Hra plná nudy, klišé, s podprůměrnými hereckými výkony a v režii, která se rozhodla inscenovat špatně natočený film gró představení. Velkou část hry se díváte na prázdné jeviště a čekáte na konec. Bohužel Lněnička ani Stropnická role neutáhnou, Jaškow z obsazení vyčnívá snesitelností. Po Robot píše hru další výrazný přešlap pro Švandovo divadlo. Výrazně nedoporučuji. Škoda. 20%
Kateřina Vodáková 30 %
9.11.2021 | 271 hodnocení
+ souhlasím
Téma jako takové je zajímavé a současné, má scénický/filmový potenciál. Ovšem paní sedící před námi hru celou prospala, čemuž se bohužel nedivím. Zdlouhavé a nudné provedení, scéna strohá, hudba nezaujala. Jiná paní hned v 1. řadě průběžně hýkala smíchy do ticha k situacím bez vtipu. Zkrátka větší show se odehrávala v hledišti než na jevišti... Promítání hraní ze zákulisí divadla je možná dobrý nápad, ale pokud projekce tak převažuje nad hraním na jevišti, je to na usnutí. R. Jašków výborný jako vždy, ale i když je ŠD má srdcovka, zde prostě lépe hodnotit nemohu, odpočítávala jsem konec...
Vladimír10 70 %
8.11.2021 | 661 hodnocení
+ souhlasím
Obsahová přesycenost původního textu a jeho nedůsledná dramaturgická úprava způsobily, že inscenace působí po většinu času neskutečně užvaněně, což ve svém důsledku vede ke ztrátě divákovy pozornosti. Ta je navíc narušena i zdlouhavými projekcemi z různých zákoutí divadelního zákulisí, které tvoří přibližně polovinu celého představení. Chvílemi jsem měl dokonce pocit, že sedím v kině, neboť vytvořením zjevné bariéry mezi hledištěm a jevištěm se vytratilo vše, co je na živém umění krásné. Výraznější herecký výkon předvedl pouze R. Jašków. EDIT: Po převedení titulu do studia došlo k výrazné redukci podílu projekcí na celkové stopáži inscenace.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.