Profil uživatele

Domi.Mac

chci v praze vic dobreho divadla !!!!!
Volby

Hodnocení

Redaktoři s podobným hodnocením
jméno redaktora: průměrný rozdíl hodnocení (počet společně hodnocených inscenací)
Jan Pařízek: 13 % (36)
Jiří Koula: 15 % (14)
Lukáš Holubec: 16 % (21)
Helena Grégrová: 17 % (52)
Iva Bryndová: 17 % (32)

Seřadit dle: data přidání sestupně | názvu hry vzestupně | procenta hodnocení sestupně

(zadáno: 1.5.2024)
Rozporuplné. Příběh Polednové je bezesporu zajímavým tématem na zpracování, u Čermáka jsem se ale minula s provedením. Silný příběh, ale táhne se jako třicet let. Hodně zbytečných promluv (soudnictví v Německu, erekce při popravách - proč?), zmatené pobíhání herců, divné projekce, kladivo na čarodějnice? Na druhé straně fantastická Bydžovská v životní formě. Uhlířová zábavná v první polovině, Krejčík silně dojemný v poslední scéně. Nekoukatelný výkon byl pro mě ten Königův. Herecky nevyvážené. Průměrných 50%.
(zadáno: 8.12.2023)
Skvělé. Mé první setkání s touto hrou, která snad každého musí emočne otřást. Má pozornost byla zaměřena celou dobu na fantastické herecké výkony. Bilíka jsem poprvé viděna v takhle náročné roli a byl dokonalý. Havlínek a Kalvoda klasicky dobří a Dalecký je pro mě nový objev. Brutální, ale neskutečně napínavé a zábavné. 80%
(zadáno: 8.12.2023)
Dlouhý večer. Ač jsem nečetla knižní předlohu, inscenace mě dovedla k tomu si ji pořídit a přečíst. Příběh je to fascinující a veliký, velmi mě bavila scénografie. Herečky v hlavních rolích podávají neuvěřitelné výkony - Horáková i Matějíčková projdou životem obou postav s neuvěřitelnou autenticitou a získávají si přízeň diváků hned od prvních chvil, což způsobuje to, že vám představení poměrně rychle ubíhá. Jsou místa zábavnější a klidnější, ale ve finále vše působí vyváženě. Skvělá hudba a vypravěčský part Salzmannové. Výkony herců v menších rolích jsou hodně nevyvážené, někteří hodně přehrávají, ale ztratí se to v celku. Moc dobré. 75%
(zadáno: 8.12.2023)
Nenaplněná očekávání. Zvláštní milostný trojúhelník v korporátní firmě podle anglické tragédie. Nápad byl zřejmě dobrý, ale ztratila jsem se v něm. Spousta rušivých elementů, téměř identická scéna z inscenace Očistec, kombinace herců a neherců vyšla tak napůl. Kern v roli šéfa/krále je velmi dobrý, roli hraje se zápalem a baví vás se na něj koukat. Totéž se ale nedá tvrdit o jeho nečesky mluvící ženě McFadden a Šafaříkovi jako milenci, kteří herecky silně nepůsobili. Nejsem si po skončení jistá, jestli bych byla schopna znovu převyprávět o čem to celé bylo. Úmorná délka. 40%
(zadáno: 8.12.2023)
Bez obsahu. Výtvarně krásný, ale jinak úplně prázdný Hamlet, kde diváky většina postav nezajímá a ptáme se sami sebe, proč je Shakespearův Hamlet tak obdivovaná hra. Herecké výkony dost průměrné, někdy podprůměrné. Orozovič a Medvecká klasicky dobří. Neškudla jako Hamlet absolutně prázdný, nudný a nezajímavý výkon. Snad jen Mikešová jako Ofélie vyčnívá nad průměrem, hlavně ve scénách šílenství. Ale i pro studenty středních škol mi toto zpracování nepřijde vůbec přitažlivé. Bez názoru, pouze pokrytecky hezky zabaleno, sterilně zahráno. Hamlet z konzervy. Velká škoda. 40%
(zadáno: 18.11.2023)
Strhující a s poselstvím. Velký příběh dvou obyčejných lidí v malém prostoru, odkud není úniku, dokud oba neřeknou celou pravdu. Čvančarovou jsem nikdy neviděla hrát podobnou postavu, je skvostná. Krejčík ještě o kousek lepší, je fenomenální od začátku do konce. O letošních kandidátech na Ceny Thálie mám jasno, v obou kategoriích. Smála jsem se, nedýchala, plakala, byla napjatá, chápala jsem oba hrdiny a nevěřícně jsem sledovala, jak mě celá hra zasahuje. Snad jen stopáž by snesla o pár minut méně, ačkoliv jsou všechny minuty emocemi dosyta naplněné. I přesto půjdu určitě znovu. Zcela nezpochybnitelných 90%.
EDIT: po druhé návštěvě na 100%.
(zadáno: 12.11.2023)
Katastrofa. Viděno na generálce, ale pochybuji, že s premiérou se kvalita inscenace nějak rapidně zvedne. Kdybych měla vyjmenovat zápory představení, nenašla bych konce. Z kladů snad jen Příhodová v roli moderátorky. Nevtipná, trapná marnost oproti které je i karlínské Slunce a seno slušné divadlo. 10%
(zadáno: 27.10.2023)
Působivé. Brzobohatý pohádce našel víc než důstojnou muzikálovou podobu, písňové texty jsou hravé, zábavné, hudba jakbysmet. Krásná scéna, hromada humoru, nápadité choreografie. Vynikající Lambora jako čert a Fialová jako klíčnice, ovšem obsazení Hořejše do role Anděla považuji za přešlap. Výkon je to amatéristický, afektovaný, k nevydržení, kvůli jeho nevěrohodnosti tklivé pasáže muzikálu v závěru vyzní do prázdna. Škoda. Věřím, že v jiném obsazení by i téměř tříhodinová délka neměla chybu. I přesto se Anděl páně řadí k nejlepším muzikálům v Praze, které jsem zatím viděla. Překvapení. 70%
(zadáno: 21.9.2023)
Excelentní! Poučná, mrazivá, zábavná a velmi chytrá inscenace Jiřího Havelky bude patřit k inscenacím, na které stěží zapomenu. O původní kauze jsem věděla velmi málo, ale to vůbec nebránilo tomu, abych si inscenaci naplno užila. Snad jen ještě vyzdvihnu fenomenální Terezu Marečkovou, která patří k nejlepším mladým herečkám nejen v Huse, v Brně, ale i v celé republice. Určitě půjdu znovu. 100%
(zadáno: 21.9.2023)
Šťastná souhra náhod. Dobrý text, co nepostrádá nápad a dokáže zahrát na jemnější strunu, dobrá režie, co srší nápady a hlavně velmi šťastná ruka v obsazení. Čermák i Vondráčková hrají stylizovaně v komediální nadsázce, vzniká mezi nimi eruptivní chemie, která diváka vtáhne a nepustí a dobrý večer je nasnadě. V žánru romantické komedie je to jedna z nejhezčích věcí za dlouhou dobu. Děkuji! 80%
(zadáno: 21.9.2023)
Hratelné. Začala bych tím, že jsem ve zdejším divadle neviděla žádnou inscenaci, která by mi nepřišla jako vyhozené peníze za nevkusnou zábavu. Hračičce jsem dala šanci, zda divadlo překročí v mých očích svůj standard. Překročil ho kvalitou textu, nikoliv však výpravou, ani režií, co neumětelsky splácala dohromady funkční thriller a hloupé vtípky. Atmosféra na křeč. Fanta je kvalitní muzikálový umělec, v činohře působí uměle, často muzikálově přehrává, není přirozený. Zrovna tak Vondráčková míru civilnosti na divadle znovu přestřelila. To, co ve Štěstí, vypadalo jako nadsázka a záměr, tady působí komicky jako povrchní předstírání. Škoda. 40%
(zadáno: 8.7.2023)
Překvapení. Jedna z nejkrásnějších her o lásce, co jsem kdy viděla. Nápad obsadit skutečný pár dodal představení esprit výjimečnosti, zasazení na romantické zámecké nádvoří je další trefou do srdce. Černá byla neskutečně zábavná a dojemná, Stropnického hrdina jako z milostného románu. Krejčíka vždy vidím ráda, jeho čistota a bezprostřednost si mě získala už dávno a tady se člověk musí usmívat jen, když ho vidí. Závěrečná scéna mě rozplakala. Láska je. Budu si to dlouho pamatovat. Krásný večer. 95%
(zadáno: 8.7.2023)
Skvělé. Krásné, čisté divadlo se třemi fantastickými výkony a skvělým příběhem. Nejvíc mě za srdce vzal Orozovič, nikdy jsem ho v podobné roli neviděla. Překvapila mě i Kubařová v obou rolích. Rozhodně půjdu ještě jednou na menší scénu. Skvělé. 95%
(zadáno: 8.7.2023)
Letos zklamání. Hezčí prostředí než v minulých letech, tam klady představení téměř končí. Divné výtvarno, nepodařené vtipy a stylizace do trampů. Muzika zvláštní. Představení působí nezvykle amatérsky, zachraňují ho pouze krásné verše. Nejlepší herecký výkon podává Tomicová v malé roli pastýřky. Hlavní pár nesourodý, zbytek herecká šeď. Nvotu to zřejmě nudilo, stejně jako diváky na mnou viděné repríze. Vstupné je velmi drahé, letos se nevyplatí. Škoda. 40%
(zadáno: 20.4.2023)
Neuvěřitelné. Viděla jsem za svůj život sta různých představení, ale tohle nemá ve své obludnosti obdobu. Nedává to smysl, je to protivné, špatně je vlastně úplně všechno. Pavlásek otřesný, Matonoha ještě horší, Peroutka úplně nejhorší. Žilková je tak otřesná, že je to úplně mimo kategorie. Morávkova režie bez komentáře. Není co pochválit. Souhlasím s tím, že horší inscenaci divák těžko najde. Kdyby mi někdo vrátil (nemalé) peníze, vezmu si je zpět. Ostuda. Čistá 0%.
(zadáno: 17.4.2023)
Snaživé. Inscenace promlouvá o sexuálním násilí v manželství, zabývá se mužským a ženským úhlem pohledu, ale bohužel se málo zabývá divadlem. Je to navzdory tématu dost nuda s vesměs průměrnými hereckými výkony. To opravdu nikdy nevyrůstá silná divadelní generace (Barešová, Krejčík, Kameníková, Vondráček, Marečková)? Průměrné. 50%
(zadáno: 17.4.2023)
Škoda. Velmi zajímavou hru pohřbilo velmi špatné herecké obsazení. Za poslední dobu dostává Divadlo Bez Zábradlí nový směr, ale chybí kvalitní herci. U hry, která je postavená na hereckých výkonech, je obsazení alfou omegou úspěchu. Tady to bohužel nedopadlo. Chválím alespoň výběr hry. 45%
(zadáno: 23.6.2022)
Rozporuplné. Čermákova inscenace o osobě současného prezidenta v sobě mísí několik skvělých nápadů v kombinaci s absurdním zesměšováním stáří. Spíš než o politickou satiru se jedná o kabaret. Bydžovská v hlavní roli naprosto famózní, neparoduje, ale i tak je její inspirace zjevná. Postava prezidenta v jejím podání je divácký zážitek. Zárukou vysoce standardně skvělých výkonů jsou i Hybnerová a Krejčík, kteří za svými tragikomickými scénami sklízí potlesky. Jako celek si to jistě zaslouží pozornost, avšak pro mě už byly některé scény za hranou. Publikum ale aplaudovalo vestoje. 70%
(zadáno: 28.5.2022)
Můj nejhorší divadelní zážitek v životě. Švandovo divadlo se dotklo dna. 0%
(zadáno: 2.5.2022)
Noční můra. Drábkovi muselo přeskočit (už Kanibalky 2 byly něco nehodnotitelného). Tomicovou mám ráda, ale tohle si nezaslouží. MDP ji použily nejspíš proto, aby jen přilákala diváky, ale její temperament není samospásný. Nefunguje tu nic. Hra je pitomá, herci nemají co hrát a divák se stydí. Vážně tuto hru uvedl častý kandidát na divadlo roku? 10% za Tomicovou. Škoda.
(zadáno: 24.4.2022)
Průměrné. Pro diváky, co neznají scénář od Williamse to asi bude dostačující zážitek. V ČK už nehrají herecká esa a nový soubor nepůsobí moc silně a sehraně. Hájek opět předvádí svůj nevzrušivý jevištní standart, Fialové role moc nesedla, přehrávala a nebyla vůbec přesvědčivá, dobře své role vystihl Kratina s Konvalinkovou. Míčová s Dadákem nudili. Zbytečné uvedení dobré hry, které nic nového nechce říct a to, co už bylo řečeno, tak opakuje nudněji a hůř než kdy dřív. Škoda. 50%
(zadáno: 6.3.2022)
Krásná scéna, velmi dobré herecké výkony, nápadité kostýmy, silné téma. Nebylo to vůbec špatné, ale inscenace mě nechala překvapivě klidnou. Loužný je zajímavý režisér, je to dozajista nejlepší inscenace, co jsem ve Švandově divadle za poslední dobu viděla. Četla jsem knihu, která mě zasáhla, ovšem inscenace na mě působila až sterilním dojmem. Od Louise jsem nedávno viděla Kdo zabil mého otce s Krejčíkem ve Venuši ve Švehlovce, kde mě atmosféra i herecký výkon Krejčíka v roli Louise bavil víc. Ale i Hes je v rámci inscenace velmi dobrý, Bednářová ještě lepší.
Možná se půjdu podívat znovu.65%
(zadáno: 18.2.2022)
Představení nemá s divadlem moc společného, ač se Tomeš brání srovnání s travesti show, tak právě tu dělá. Žádná niternost z něj nepryští, jen touha po bulvární exhibici. Možná absencí režie či Tomešovými hereckými nedostatky se Hedwig stala ukázkou toho, co sama kritizuje. Ztvárnění umělkyně tímto způsobem označuji za nekorektní, inscenaci jenom za nedobrou. Za kapelu a Příhodovou dávám 20%.
(zadáno: 13.2.2022)
Herecký koncert. Naprosto přesná směs romance, vtipu, sexu a diamantově čistého divadla. Režisérka Deáková příběh vypráví dlouho s lehkostí, aby na konci zamrazila fatální tečkou do ticha. Schneiderová skvostně vystihla znuděnou alkoholičku, tragikomickou postavu dávkovala s chutí a noblesou. Fidlovačka má svůj poklad a tím je dokonalý Krejčík, kterého nešlo nemilovat. Byl vtipný, sexy, dojemný, hrdina i rebel. Krejčíkův Benjamin a Robinsonová Schneiderové v mnohém předčili své filmové předobrazy a stali se ideálním ikonickým párem. Skvělý program na večer pro všechny. Stála jsem. 95%
(zadáno: 21.11.2021)
Dostačující. Hamlet v MDP je přesně takový, jako bych ho čekala. Spousta detailů v nefunkčním celku. Výklad této adaptace není v ničem nový, paralela s Hamletem od Špinara je víc než okatá aneb když dva dělají totéž. To platí i o scéně, kostýmech, náladě. Havlínek neurazí, nenadchne, Kaňoková zrovna tak. Vyloženě mimo mi přišla Uhlířová a Milostný. Zbytek postav mi byl jedno. Tohle moderní divadlo už přece dávno moderní není. Zbytečné. 40%