Divadlo J. K. Tyla Plzeň [Nová scéna]
libreto a texty písní: Michael Kunze
hudba: Sylvester Levay
Elisabeth
Premiéra: 30.11.2019 | 2:55
Překlad: Michael Prostějovský. Dramaturgie: Pavel Bár. Scéna: Ondřej Zicha. Kostýmy: Roman Šolc. Hudební nastudování: Kryštof Marek. Pěvecké nastudování: Sára Bukovská. Choreografie: Pavel Strouhal, Denisa Kubášová. Dirigenti: Pavel Kantořík, Kryštof Marek, Michael Römer. Režie: Lumír Olšovský.
Poslední uvedení: červen 2023.
Poslední uvedení: červen 2023.
Soňa Hanzlíčková Borková / Michaela Gemrotová, Martin Holec / Lukáš Ondruš, Pavel Režný / Jan Kříž, Jozef Hruškoci, Venuše Zaoralová Dvořáková / Renáta Podlipská, Pavel Klimenda / Lukáš Ondruš, Marek Ambrož / Jakub Ekstein / Ondřej Kapusta / Tadeáš Prokop / Jáchym Karhánek, Jan Ježek / Roman Krebs, Stanislava Topinková-Fořtová / Venuše Zaoralová Dvořáková, Michaela Bártová / Kristýna Bečvářová / Barbora Fialová / Magdalena Froňková / Dominika Girethová / Zuzana Holbeinová / Tereza Koželuhová / Karolína Krausová / Nikola Kubešová / Žofie Kučerová / Simona Lebedová / Miroslava Preňková / Charlotte Režná / Hana Spinethová / Eva Staškovičová / Eliška Suková / Viktorie Tandlerová / Natálie Dvořáková / Lucie Pragerová / Alexandra Vostrejžová, Ondřej Baumrukr / Tomáš Drobil / Geronymo Fuhrmann / Jaromír Holub / Václav Kolář / Václav Koutecký / Michal Kováč / Dušan Kraus / Štěpán Piller / Adam Rezner / Radek Antonín Shejbal / Martin Šefl / Václav Šmíd / Petr Špinar / Jan Veselý / Jiří Šup...
Celosvětově úspěšný muzikál představující životní osudy proslulé císařovny Alžběty, zvané Sisi, v nichž se prolínala láska, nenávist, radost i smrt. Romantický a zároveň tragický příběh nekonformní manželky císaře Františka Josefa I. na konzervativním vídeňském dvoře odehrávající se na pozadí dramatických událostí upadajícího rakouskouherského mocnářství. Podmanivý příběh nešťastné ženy, která „pouze“ žila na nevhodném místě a v nevhodnou dobu...
inscenace již byla stažena z repertoáru
Hodnocení inscenace
Redakce
84 %
Uživatelé
85 %
Hodnocení redakce
Pavel Širmer 70 %
Lukáš Dubský 80 %
Iva Bryndová 90 %
Jan Pařízek 90 %
Michal Novák 90 %
Pavel Širmer 70 %
Lukáš Dubský 80 %
Iva Bryndová 90 %
Jan Pařízek 90 %
Michal Novák 90 %
Volby
Hodnocení (62)
HODNOCENÍ REDAKCE
Pavel Širmer 70 %
13.6.2023 | 2052 hodnocení
+ souhlasím
Působivou hudbu S. Levaye poznamenalo libreto M. Kunzeho. Výborný nápad s přítomností atentátníka Lucheniho kazí problematicky napsaná postava Smrti a povrchní uchopení osudů Sissi, vztahů i historických událostí. Ani dobrá práce překladatele M. Prostějovského slabiny libreta nezakryla. V inscenaci L. Olšovského převážily klady – kvalitní hudební nastudování, výtečné pěvecké výkony a výtvarná stránka s velkorysou výpravou zmírňující těžkopádnost. Účinkujícími profesionálně zvládnutá choreografie nebyla šťastně koncipovaná a některá úskalí zdůraznila, režisér rovněž neuhlídal Lucheniho afekt. Pouhá komerce, ale kvalitně nastudovaná.
Lukáš Dubský 80 %
24.9.2020 | 1192 hodnocení
+ souhlasím
Elisabeth není žádný suchý životopis historické postavy, je to příběh vyprávějící o nezdolné vůli jedné ženy žít podle toho, jak chce ona a ne jak ji diktují tehdejší společenské konvence. To je téma, jehož platnost se asi jen tak nevyčerpá. Hezké Levayovy melodie v přesném podání plzeňského souboru - M.Gemrotová bez problémů zvládá vyklenout životní oblouk kontroverzní císařovny (není to nic lehkého komplikovanost charakteru hlavní postavy je na muzikálové poměry nezvyklá), J.Kříž v roli Smrti často zcela ovládá jeviště, v malé roli se blýskne i P.Klimenda. Nepříliš povedená je scéna, která je zbytečně strohá.
Iva Bryndová 90 %
22.2.2020 | 593 hodnocení
+ souhlasím
Muzikál Elisabeth není pro inscenování jednoduchou volbou, klade na tvůrce nároky po všech stránkách, co se týče výpravy i stran obsazení (hlavně pěveckých výkonů účinkujících). V Plzni se obsazení podařilo, Soňa Hanzlíčková podává velmi dobrý výkon, především však Pavel Režný je jako Smrt naprosto skvělý. Vedle ústřední dvojice nezaostávají ani Pavel Klimenda či Martin Holec. Překlad patří k nejlepším v posledních letech a celkově jde o jednu z nejlepších muzikálových inscenací plzeňského divadla. Jediné, co nenaplňuje očekávání a představy, je scéna, která v porovnání s ostatním, zejména s kostýmy, působí poněkud chudě.
Jan Pařízek 90 %
5.1.2020 | 926 hodnocení
+ souhlasím
Ač úplně nepovažuji tento muzikál za geniální světový hit, tak zde v Plzni se ho tvůrcům povedlo vytěžit opravdu na maximum a výsledek je nad všechna očekávání. V mém případě naprosto úžasná M. Gemrotová, jejíž zpěv je prostě kouzelný. Vedle ní potom charismatický P. Režný, jehož Smrt byla úchvatná a vytvářela nejlepší momenty celé inscenace. Skvělá též R. Podlipská, ale pochvalu zaslouží i J. Hruškoci nebo P. Klimenda. Výborně fungovala i company, hromadné scény mají svoji potřebnou sílu a dynamiku. Velké plus jsou i krásné kostýmy. A celé to do sebe opravdu náramně pasuje, aniž by přišla slabší pasáž. Rozhodně bravo!
Michal Novák 90 %
1.12.2019 | 1170 hodnocení
+ souhlasím
Na jeden z vrcholných drama-muzikálů si paradoxně trouflo „regionální divadlo“ a je z toho událost sezony. Libreto Michaela Kunzeho v typické vícerozměrné formě rozpoutává sugestivní hru na pomezí reality a meta-prostoru předurčenosti, zároveň ostře tematizuje otázky osobní svobody člověka. V symbióze s úchvatnou hudbou Sylvestera Levaye (kterou žeru dlouhodobě) vzniklo mnohem více než vyprávění o osudech císařovny Sissi. V hlavních partech excelují Soňa Hanzlíčková Borková a Pavel Režný - a dále zase máme tu čest s parádním kolektivním dílem. Nebál bych se vést postavy ještě po ostřejších a výbušnějších liniích.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Evosheek 50 %
18.12.2023 | 5 hodnocení
+ souhlasím
Tento muzikál mne uspokojil jen na 50%. Jen namátkou. Pěvecké výkony skvělé, ale scéna se závěsy otřesná. Prostě když dojdou scénografovi nápady a producentovi peníze, použijí se záclony, které jsou naprosto nepraktické, ale levné.
Guildenstern 90 %
17.5.2023 | 465 hodnocení
+ souhlasím
Poctivě udělané muzikálové řemeslo po všech stránkách. Hudebně je to prostě pecka, kostýmy se povedly a technické možnosti jeviště Nové scény jsou obdivuhodné. M. Gemrotová příjemně překvapila výrazovou plasticitou, ale S. Hanzlíčková za mě přece jen svým projevem vítězí, ačkoli ve výškách je to občas napínavé :-), oba skvělí pánové M. Holec a J. Kříž ovládají jeviště a netlačí tolik na pilu jako L. Ondruš a P. Režný. R. Podlipská i V. Dvořáková jsou skvěle obsazené. T. Prokop - klobouček! Ve druhé půli potěší výstupy P. Klimendy, jinak už by to byla trochu nuda. Celkově myslím jeden z inscenačních vrcholů české muzikálové scény.
Lucinkabar 100 %
30.4.2023 | 6 hodnocení
+ souhlasím
Geniální, nádherné, dojemné, hluboké, smutné, nabité energií a bezchybnými výkony. Žádná z alternací nemá chybu, i když pro mě bude vždy má ?první? Sisi, Míša Štiková, srdeční záležitostí. Režný, Kříž i Soňa, Holec s Ondrušem a Pavlem Klimendou a společně s celou company jsou bezchybní. Viděla jsem 20x a stejně mám pocit, že bych mohla vidět dalších 20 repríz znovu. Hluboký emocionální zážitek, který si budu pamatovat celý život. Muzikálový soubor DJKT nechává na jevišti vše a jeho ?duše? na vás přenese zážitek, který jinde nedostanete. A to nejen v Elisabeth.
PéEf 80 %
24.9.2022 | 13 hodnocení
+ souhlasím
V Plzni opět bodují s velkým dramatickým muzikálem, dnes již evropskou klasikou, kterou zvládli v mnohých ohledech skvěle. Vynikající Soňa Hanzlíčková si lehce podmaňuje diváky svým krásným hlasem, vytváří však také perfektní herecký oblouk ve složitém a bohatém životě císařovny. Ne úplně přesvědčivý Pavel Režný, vedle něj výrazně vyniká Pavel Klimenda. Výprava možná trochu chudší, ale jinak vše funguje, jak má.
Leopold 60 %
31.3.2022 | 17 hodnocení
+ souhlasím
Slušný muzikál, 30% strhávám za absolutní narcismus a nepokoru Pavla Režného!!!
Toť chodící egomaniak, který bohužel není tak šikovný, jak by chtěl být a možná doporučuji zajít si i na nějakou tu hodinu zpěvu...
UPDATE PO 26.10. - ubírám dalších 10 % za Režného, který nedal na mou radu, na lekci zpěvu nezašel a zpíval falešně jak prase (pardon, ale ten závěr? Oj...)
Jinak Plzeň se celkem zvedá, jen tak dál
Toť chodící egomaniak, který bohužel není tak šikovný, jak by chtěl být a možná doporučuji zajít si i na nějakou tu hodinu zpěvu...
UPDATE PO 26.10. - ubírám dalších 10 % za Režného, který nedal na mou radu, na lekci zpěvu nezašel a zpíval falešně jak prase (pardon, ale ten závěr? Oj...)
Jinak Plzeň se celkem zvedá, jen tak dál
Antonio 100 %
19.3.2022 | 128 hodnocení
+ souhlasím
Moc krásný muzikál Honza Kříž exceloval zážitek ze Soňou Borková jako Elisabeth všichni byly moc šikovní děkujeme za kulturní zážitek .Kdo neviděl určitě zajděte ....
Bišu 90 %
2.3.2022 | 235 hodnocení
+ souhlasím
Krásné kostýmy, kultivované provedení, výborné pěvecké výkony !!
Terezak 70 %
6.2.2022 | 73 hodnocení
+ souhlasím
I přes pár výtek (špatné ozvučení, kvůli kterému nebylo rozumět velké části textů, některá čísla, která byla trochu vycpávková a vcelku o ničem) jde o výborné představení, které táhnou hlavně pěvecké výkony všech zúčastněných a nádherné kostýmy. Charakter Sisi i dobovou atmosféru se podařilo dobře vykreslit.
75 %
75 %
Zidan 100 %
23.1.2022 | 17 hodnocení
+ souhlasím
Láska na první pohled. Lituji, že jsem tento muzikál objevil až teď, přestože se v Plzni hraje již nějaký čas. Oceňuji zejména pestrou hudbu, dostatečný prostor pro všechny důležité postavy (stihnu si užít hodně zpěváků), perfektně nacvičené sborové zpěvy, živou hudbu a samozřejmě představitele všech rolí. Viděno v obsazení Hanzlíčková, Ondruš, Režný, Hruškoci, Dvořáková, Klimenda, Kapusta, Krebs, Fořtová. Nejvíc za srdce mě vzaly scény s Rudolfem, neboť jsem si o jeho životě nedávno něco četl. Výkon obou jeho představitelů byl na výbornou- Pobavil pan Ondruš jako hyperaktivní průvodce dějem.
JaneEyre 100 %
12.1.2022 | 117 hodnocení
+ souhlasím
Muzikál s nádherným příběhem a hudbou S.Levaye. Soňa Hanzlíčková je jako Elisabeth naprosto úžasná. Stejně tak Pavel Režný v roli Smrti, zasloužená Thálie. Skvěle své role zahráli Martin Holec, Venuše Zaoralová Dvořáková a Pavel Klimenda. Propadla dodávají jevišti hezké efekty. Moc se mi líbily také kostýmy. Tento muzikál se opravdu povedl, nádherný zážitek.
Dodatek: Po druhém zhlédnutí musím smeknout před Soňou Hanzlíčkovou, která je neskutečná a nerozumím tomu, že za tuto roli nemá Thálii. Moc se mi ve své roli líbil Lukáš Ondruš. Jan Kříž byl také výborný. Dokonalý zážitek.
Dodatek: Po druhém zhlédnutí musím smeknout před Soňou Hanzlíčkovou, která je neskutečná a nerozumím tomu, že za tuto roli nemá Thálii. Moc se mi ve své roli líbil Lukáš Ondruš. Jan Kříž byl také výborný. Dokonalý zážitek.
Rejpalka 90 %
8.7.2021 | 218 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Přes rok a koronu k tomu se chystám na hodnocení. Miluju ten muzikál přes 15 let a v ČR jsem si Elisabeth hrozně přála a zároveň se bála. Viděla jsem všechny alternace. Top pro mě zůstává Soňa Hanzlíčková jako Elisabeth. Ano, k uvedení mám spousty výhrad, nejsilnější je asi totální změna charakteru Lucheniho a stupidní věšení hadrů. Mám spoustu výhrad, ale ta hudba, ten příběh, ty výkony to překonají a půjdu znovu a znovu.
Dingo 90 %
10.6.2021 | 22 hodnocení
+ souhlasím
Jsem rád, že Elisabeth konečně dorazila do ČR. Kostýmy povedené, scéna bohužel poněkud "chudší", nicméně ji aspoň částečně kompenzuje výborná práce s hledištěm Nové scény. S. Hanzlíčková Borková fenomenální herecky, M. Štiková zase pěvecky. P. Režný i J. Kříž přímo excelují. Celkově se obsazení povedlo a v podstatě neexistuje slabá alternace.
Katteřina 80 %
23.8.2020 | 57 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
Pokud jste fanoušky jakékoli germánské verze Elisabeth, nelze inscenaci s čistým svědomím přiřknout 100%. Proč? Protože Lucheni a jeho celková stylizace...Můj oblíbený sarkasticko-cynicko-charismatický průvodce dějem je degradován do role voyaerského bojánka, který po scéně pobíhá jako dekapitované kuře. Škoda této režijní volby, neb schopnosti M. Holce jsou jinak skvělé. Představení tak spočívá na bedrech představitele Smrti - Řezný i Kříž jsou naprosto dokonalí. Vrcholem je tak jejich, zde tolikrát zmiňovaný, duet s P. Klimendou. Cením též četné dramaturgické detaily a malé Rudolfíky.
Janule 70 %
23.8.2020 | 18 hodnocení
+ souhlasím
Láska na první pohled to bohužel není. Trochu mi vadí zkratkovitost, kdy je v jedné scéně Elisabeth mírná, v další scéně sobecká atd. Jsou trochu i problémy se zvukem, v přední řadě nebylo sborům téměř rozumět, občas ani sólistům. Scéna je zvláštní, věřím, že by šly závoje vymyslet lépe. Vše ale vyváží výkony řady sólistů - dechberoucí J.Kříž, skvělý P. Klimenda (i přes miniprostor, který má), krásně zlá R.Podlipská i rozpolcený J.Hruškoci. M.Holec slušný, ale něco mi chybělo. A nakonec Soňa Hanzlíčková - nesedla mi. V hlavní sólovce to na můj vkus tlačila moc a husí kůže se nekonala :-(
Ala 80 %
22.8.2020 | 170 hodnocení
+ souhlasím
Moc jsem si užila skvělé výkony Pavla Režného, Michaely Gemrotové, Pavla Klimendy, Martina Holce a dalších :-).
Anna80 100 %
8.3.2020 | 7 hodnocení
+ souhlasím
Skvěle režijně zpracovaný děj. Kostýmy, hudba, zpěv, tanec, herecké výkony všech jedinečné. Elisabeth v podání Soni Hanzlíčkové Borkové úžasný zážitek.
AliV 100 %
6.3.2020 | 122 hodnocení
+ souhlasím
Už chápu, proč všichni o plzeňském muzikálovém souboru mluví jen v superlativech! Skvělé pěvecké a herecké výkony, krásné kostýmy, nádherná hudba. Musím vypíchnout představitelku hlavní role Michaelu Gemrotovou, která pěvecky velmi náročnou roli zvládla s přehledem a s grácií, Pavla Režného v roli Smrti, který si znamenitě poradil s náročným partem a působil velmi charismaticky, dále zaujali i Martin Holec jako Luigi Lucheni a Pavel Klimenda v menší roli arcivévody Rudolfa (duet Rudolfa se Smrtí "Stíny jsou dnes delší" pro mě byl jedním z nejlepších divadelních momentů vůbec). Díky za zážitek!
Makaluzo1 80 %
14.2.2020 | 84 hodnocení
+ souhlasím
Další staronový muzikál dvojice Levay-Kunze zachovává tradici autorů v jednom muzikálu jedna slavná melodie.Rovněž drží zvyk,že každé provedení je jiné.Přesto se českým tvůrcům v Plzni podařilo vytvořit špičkové představení.Ač se K.Marek ujal svého úkolu na jedničku,sborům často není rozumět.Pěvecky i herecky zastíní své kolegy P.Režný coby Smrt.Upoutají kostýmy R.Šolce,scéna O.Zichy se nepovedla.Závěsné chromované konstrukce na scéně doslova ruší a dlouhé bílé či rudé závěsy spíš překážejí.Psáno z reprízy 7.12.2019
VasekN 70 %
10.2.2020 | 32 hodnocení
+ souhlasím
Vynikající obsazení hlavních rolí - skvělá Soňa Hanzlíčková Borková v tandemu s pěvecky bezchybným Pavlem Režným. Jozef Hruškoci, Venuše Zaoralová Dvořáková, Martin Holec, Roman Krebs, Pavel Klimenda jim výborně sekundují. Nádherné kostýmy, vcelku mi ani nevadila velmi jednoduchá scéna, co mi ale vadilo je vlastně dílo samotné - naprosto "peckovní" píseň střídá odpad... Kdyby bylo představení o hodinu kratší (o tyto odpadové scény), bylo by to mnohem lepší... 50 % dílu, 90 % plzeňské preciznosti inscenace - celkem 70 %
Jarka35 60 %
31.1.2020 | 7 hodnocení
+ souhlasím
Světové dílo na prknech českého divadla. Musím uznat, že až jsem se bála, byla jsem mile překvapena. Samotná režie není nic uchvacujícího, představení stojí na výkonech herců. Naprosto okouzlující je Soňa H. Borková v roli Elisabeth a Jan Kříž v roli Smrti nás dostal asi nejvíc. Co trochu pokulhávalo, byla energie v company, chvílemi nám přišlo, že jsou využíváni spíš jako kulisáci, ne jako herci. Ale na to pamatuji od L. Olšovského i z jeho režie West side story. Škoda toho, herci by se dali využít i jinak. Choreografie super.
Enorm 100 %
5.1.2020 | 7 hodnocení
+ souhlasím
Jevištní technika neskutečná, velice dobře přizpůsobená a stále měnící se scéna - 100%. Celý příběh mě fascinoval. Herci do toho dávají vše! Bylo to prostě WoW. GREAT JOB EVERYONE kdo se na muzikálu Elisabeth podílel.
Julius322 100 %
4.1.2020 | 9 hodnocení
+ souhlasím
Děkuji za včerejší mimořádný umělecký zážitek. Na něco tak úžasného budu dlouho vzpomínat.Příběh ztvárněný všemi zůčastněnými umělci mě dostal. Nikdy jsem se po shlédnutí různých představení nerozepisoval ale teď musím!! Dojemný příběh, skvělá režie, překrásné kostýmy.. Všichni s nasazením úžasně hráli, zpívali a tančili. Kdo však byl hvězdou celého představení jednoznačně představitelka Sisi S. Hanzlíčková Borková. Jak ta si dokázala s rolí hlasově a herecky pohrát! Navíc z ní vyzařuje charisma, které umocňuje emocionální zážitek z celého představení. Doufám, že jde vstříc Thálii.
Tery1 100 %
4.1.2020 | 35 hodnocení
+ souhlasím
BRAVO!BRAVO!BRAVO!Paní Gemrotová byla úžasná,ikdyž jsme se moc těšili na paní Hanzlíčkovou Borkovou,opravdu nelitujeme.Pan Hruškoci roli sehrál výborně,pan Lukáš Ondruš,který je na podiu dlouhé 3 hodiny,a v podstatě "nesleze dolů" skvělé.Pan Režný,super,opravdu smekáme.Dále všichni z Company,prostě nádhera...jsme na plzeňský muzikál velice pyšní a moc děkujeme :-):-):-)pane Lumíre Olšovský - VELKÁ POKLONA.
MartinB 90 %
1.1.2020 | 139 hodnocení
+ souhlasím
M. Gemrotová až na ústřední sólovku skvělá téměř vždy/ S. Hanzlíčková úžasná, geniální L. Ondruš, výborní J. Hruškoci a P. Klimenda, krásně "zlá" R. Podlipská. Z menších rolí a company vyčnívají Topinková-Fořtová, Ježek, Staškovičová / Krausová, Režná, Rezner a Bečvářová. Ovšem tím, koho budete mít po představení v hlavě, je Pavel Režný. Thálie skutečně zasloužená. Ovšem výborný Kříž jako jeho alternace.
Krásné kostýmy. Velké mínus je neustálé věšení šálů.
Lumír Olšovský potvrdil platnost hesla #namuzikaldoplzne. Jeho non replica je nápaditá. Praho, pouč se!
Krásné kostýmy. Velké mínus je neustálé věšení šálů.
Lumír Olšovský potvrdil platnost hesla #namuzikaldoplzne. Jeho non replica je nápaditá. Praho, pouč se!
DaenerysT 70 %
13.12.2019 | 5 hodnocení
+ souhlasím
Nevím jestli je to standart, ale když jsem byla na představení já, ozvučení bylo špatné. Někteří účinkující občas měli zvláštní ozvěnu. Děj rychle ubíhal, ale mě by se líbilo, kdyby některé scény byly více do hloubky a jiné se třeba škrtly.
MartaB z divadla 80 %
10.12.2019 | 7 hodnocení
+ souhlasím
Krásný muzikál.Mám radost, že konečně dorazil z Vídně i k nám.Kostýmy překrásné.Paní Soňa je dokonalá a toto je její životní role. Líbí se mi dokonce víc než rakouská verze.
Lucheni. Dva rozdílní pánové, dva rozdílné výkony. Martin Holec skvělý. Konferenciér, ze kterého sálá energie. Velmi konkuruje Vídni. A jeho zpěv? Velmi překvapil. Na druhou stranu je tu pan Ondruš, který nám vůbec nesedl. Působí arogantně a zároveň tak, že ho představení nebaví a dokonce snad i štve. Pokud je to režijní záměr, tak nerozumíme..Oproti alternaci nulová energie. Role mu nesedla.
Režný = Smrt = Dokonalý
Lucheni. Dva rozdílní pánové, dva rozdílné výkony. Martin Holec skvělý. Konferenciér, ze kterého sálá energie. Velmi konkuruje Vídni. A jeho zpěv? Velmi překvapil. Na druhou stranu je tu pan Ondruš, který nám vůbec nesedl. Působí arogantně a zároveň tak, že ho představení nebaví a dokonce snad i štve. Pokud je to režijní záměr, tak nerozumíme..Oproti alternaci nulová energie. Role mu nesedla.
Režný = Smrt = Dokonalý
Fridrich 100 %
8.12.2019 | 5 hodnocení
+ souhlasím
Pro mě TOP muzikál! Jednotlivá čísla , měla spád ale hlavně byla úžasně zpívaná. S. Hanzlíčková Borková překvapila stylovou čistotou a herectvím. Zpívala plným hlasem a nesklouzla k operním manýrám jak některé interpretky této role v cizině. P. Režný v doprovodu svých ?stínů? působil tajemně a přesvědčivě.
Sbory dějově dokreslily muzikál a to velmi zdařile. V. Zaoralová Dvořáková přesně vystihla svou roli. P. Klimenda , J. Hruškoci a M. Holec - výborní. Jednoduchá scéna byla záměrem a vyhovovala. O to více vynikly nádherné dobové kostýmy. Opět bodoval tandem Olšovský - Bár. Jak jinak.
Sbory dějově dokreslily muzikál a to velmi zdařile. V. Zaoralová Dvořáková přesně vystihla svou roli. P. Klimenda , J. Hruškoci a M. Holec - výborní. Jednoduchá scéna byla záměrem a vyhovovala. O to více vynikly nádherné dobové kostýmy. Opět bodoval tandem Olšovský - Bár. Jak jinak.
Čiko 70 %
8.12.2019 | 1095 hodnocení
+ souhlasím
Plzeň a Lumír Olšovský je spojení, o kterém se bude jistě ještě dlouho mluvit, neboť tamní muzikálovou scénu pozvedl do výšin, na kterou v současné době nedosáhne žádné jiné divadlo v ČR. Krásná hudba, úžasné kostýmy, dobře promyšlená scéna, skvělá práce s propadly. S. Hanzlíčková Borková dobrá, ale úplně neoslnila. Stejně tak Martin Holec a poněkud nevýrazný Jozef Hruškoci. Až nepříjemně uvěřitelná byla V. Zaoralová Dvořáková a absolutním vrcholem byl pro mě skvělý Pavel Režný. Trochu zklamáním je příliš fragmentovitý životopis Sisi. Nejen company, ale i sólistům nebylo občas rozumět.
honzy 90 %
8.12.2019 | 284 hodnocení
+ souhlasím
V ČR premiérové uvedení ELISABETH v DJKT lze označit jako great success. Kvalitní nastudování v režii L.Olšovského, choreografie, překrásné kostýmy, funkční střízlivá scéna s využitím jevištní moderní techniky.Vynikající výkony S.Hanzlíčkové Borkové, P.Režného, J.Hruškociho s podporou výborně hrajícího orchestru,pod vedením K.Marka, umocňují silný zážitek z tohoto muzikálu.Dobrý je i překlad M.Prostějovského. Plzeň má další muzikál,za který se nemusí stydět a určitě si najde oblibu u širokého publika.Pokud chcete vidět kompaktní dílo,vyrazte do Plzně.Psáno z reprízy 7.12.19 Hodnocení 90%.
Martin21 80 %
7.12.2019 | 467 hodnocení
+ souhlasím
Edit 27/12: M. Gemrotová je úplně přesnou Elisabeth. Herecky i pěvecky ohromila!
Muzikál těchto autorů mě nezaujal tolik, jako REBECCA. Ovšem i tak má mnoho kladů a je hezkou podívanou. Překrásné kostýmy, funkční scéna a skvělá práce s propadly. Velmi přesvedčivý výkon Soni H. Borkové v titulní roli. Herecky úžasná a taktéž pěvecky Venuše Z. Dvořáková. Hlavní úlohou je zde Smrt v podání P. Režného, který se s každou rolí posouvá výš. Sehraná company je super.
Muzikál těchto autorů mě nezaujal tolik, jako REBECCA. Ovšem i tak má mnoho kladů a je hezkou podívanou. Překrásné kostýmy, funkční scéna a skvělá práce s propadly. Velmi přesvedčivý výkon Soni H. Borkové v titulní roli. Herecky úžasná a taktéž pěvecky Venuše Z. Dvořáková. Hlavní úlohou je zde Smrt v podání P. Režného, který se s každou rolí posouvá výš. Sehraná company je super.
DivadelniFan 90 %
7.12.2019 | 377 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Elisabeth je další veleúspěšnou premiérou DJKT. Nádherné kostýmy, výkony všech účinkujících excelentní. Perlí především S. Hanzlíčková, P. Režný a V. Zaoralová Dvořáková. M. Gemrotová podává její standardně skvělý výkon. Martin Holec je správně bláznivý a bavil mě. Režie a choreografie na výbornou, skvěle využité technické možnosti divadla, především propadla.
2021: 1. představení po "corona pauze" - S. Hanzlíčková ještě o level výš, naprosto brilantní a bezkonkurenční výkon a úplně jiný Lucheni (a neméně skvělý) v podání jednoho z nejlepších muzikálových interpretů - L. Ondruše.
2021: 1. představení po "corona pauze" - S. Hanzlíčková ještě o level výš, naprosto brilantní a bezkonkurenční výkon a úplně jiný Lucheni (a neméně skvělý) v podání jednoho z nejlepších muzikálových interpretů - L. Ondruše.
Veronika K. 40 %
2.12.2019 | 120 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Tento muzikál mě bohužel neoslnil. Nemohou za to umělci - ti byli naprosto perfektní (viděno v obsazení Gemrotová, Kříž, Holec) - ale autoři. Muzikál mi hodně připomíná Evitu nebo Liduschku (má vypravěče, začíná od konce, v hlavní roli slavná žena), ale oproti jmenovaným muzikálům postrádá dramatičnost, postavám chybí životnost a osobitost. Ani honosné kostýmy jaksi nezapadly do chudé scény. Nenudila jsem se jen u několik málo scén, ve kterých účinkuje Smrt. Jsou muzikály, na které chodím ráda opakovaně, na tenhle už určitě nepůjdu.
Mamaria 100 %
2.12.2019 | 31 hodnocení
+ souhlasím
Výpravná výprava do historie, přitom příběh banální - kam jen se poděla ta veselá holčička, aneb vliv soužití s tchýní na rozvoj partnerského vztahu. Vše vycizelováno do detailu, ale zpěv byl nejvíc. Soňa Hanzličková Borková má nádhernou barvu hlasu a zpívala fenomenálně. Pavel Režný jako Smrt také, s vědomím moci a přitažlivosti. Vizuálně bílá labuť a temný rytíř. Nádherné kostýmy, choreografie, speciální efekty. Všichni, kdo se na představení podílejí, mají být na co pyšní.
HawkeyeSaw 90 %
1.12.2019 | 227 hodnocení
+ souhlasím
Výborná hudba, skvělé pěvecké výkony, krásné kostýmy, nápaditá a efektní režie. V roli Luigiho Lucheniho je naprosto dokonalý a nepřekonatelný Martin Holec, alternující Lukáš Ondruš bohužel nepůsobí vůbec přesvědčivě a do role nesedí. I přes viditelnou velkou investici do kostýmů se bohužel šetřilo na dekoracích, které celkový efekt scény trochu sráží. Ale nakonec i díky rozpohybování jevištních stolů scéna rozhodně nenudí. Bohužel Nové scéně moc nepřidává často špatné ozvučení. Hlavně v prvních řadách není sborovým scénám téměř rozumět.
Jolana 100 %
1.12.2019 | 12 hodnocení
+ souhlasím
Jsme trvale zvyklí na vysokou úroveň muzikálu v Plzni. Premiéra muzikálu Elisabeth byla něco jiného. Jedinečné představení plné skvělých výkonů tanečních, pěveckých a hereckých všech zůčastněných. Překrásné kostýmy, velmi zdařilý překlad, nápaditá režie. Představení srozumitelné, emotivní. Kdo jej však povyšuje na TOP muzikál je představitelka Soňa Hanzlíčková Borková. Její sametový hlas a herecký projev zdařile vystihuje složitý charakter hlavní postavy. Přirozeně a opravdově. Skvělé představení!!!!!!
Marius 100 %
1.12.2019 | 28 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Famózní, bravurní, impozantní. Inscenace po všech stránkách kvalitně provedena. Soňa Hanzlíčková Borková v hlavní roli exceluje. Její výkon předčil snad vše, co jsem měl možnost na českých jevištích vidět a slyšet. Tleskám a smekám. Ani další účinkující však nezůstali ve stínu hlavní hrdinky. Režný, Ondruš, Zaoralová, Klimenda předčili svými výkony všechna očekávání.
RaB 100 %
30.11.2019 | 394 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Soňa Borková jako císařovna exceluje od prvního momentu po svou smrt. Ve všech částech života Sisi ji herecky vystihla velice precizně a všechna její sóla byla dokonalá. Velice překvapila i Venuše Dvořáková. Z company vyniká E. Staškovičová.
Scéna je jednoduchá ale o to funkčnější. Kostýmy nádherné!
Edit po shlédnutí všech alternací: Borková & Gemrotová - fenomenální rovnocenné alternace! Výborná i Podlipská. Kříž o úroveň výš než Režný ve všech ohledech. S přibývajícími reprízami však klesá kvalita v choreografiích (bohužel). Nicméně výborný muzikál!
Scéna je jednoduchá ale o to funkčnější. Kostýmy nádherné!
Edit po shlédnutí všech alternací: Borková & Gemrotová - fenomenální rovnocenné alternace! Výborná i Podlipská. Kříž o úroveň výš než Režný ve všech ohledech. S přibývajícími reprízami však klesá kvalita v choreografiích (bohužel). Nicméně výborný muzikál!
J.anek 100 %
30.11.2019 | 512 hodnocení
+ souhlasím
Co je Banderas v Evitě, to je Lukáš Ondruš v Elisabeth. Dravost, vztek a energie. No a potom hvězdné hlasy - Sisi, jasně, ale hlavně Pavel Režný! Jsme rázem v jiné lize. Hvězdná je Venuše Dvořáková, výjimečný je v malé roli Pavel Klimenda.
Muzikál promluvil česky. Zmizeli cikáni, nahradili je nomádi, náhrdelník od císaře netíží, ale zní to hezky. Jen sborům je pramálo rozumět.
Vrcholem je pro mě Rudolfova divoká jízda se Smrtí v hitovce Die Schatten werden länger - pohybově i hlasově je jedinečná.
Luxusní jsou kostýmy, slabší tmavá scéna. Pavel Bár a Lumír Olšovský jsou ďábelsky dobří.
Muzikál promluvil česky. Zmizeli cikáni, nahradili je nomádi, náhrdelník od císaře netíží, ale zní to hezky. Jen sborům je pramálo rozumět.
Vrcholem je pro mě Rudolfova divoká jízda se Smrtí v hitovce Die Schatten werden länger - pohybově i hlasově je jedinečná.
Luxusní jsou kostýmy, slabší tmavá scéna. Pavel Bár a Lumír Olšovský jsou ďábelsky dobří.
TEATRo VADER 20 %
1.12.2019 | 4 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
10% hudba! 10% za chvilkové pocity, že se koukáte na dobrou hru (herecké výkony, např. P. Režný, V. Z. Dvořáková)! Ty však brzy odezní. Největším problémem celé hry, jsou přestavby. Kdo se proboha chce koukat na to, jak se např. věší nějaké hadry na konstrukci v druhém plánu???:D To už je víc než zcizovák, to je "oblbovák"!!! Režisér to ZASE přestřelil. Tedy mnoho hezkých požitků u této hry přeju. Já bych se raději šel podívat na hyperaktivní rybičky do AkvaTerária. Je to větší stimul.
P.S.: Druhá verze hry, kde Sisi alternuje M. Gemrotová, je o 10% lepší. Slečna S.Borková je na mě moc.
P.S.: Druhá verze hry, kde Sisi alternuje M. Gemrotová, je o 10% lepší. Slečna S.Borková je na mě moc.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.