Profil uživatele

AliV

Volby

Hodnocení

Redaktoři s podobným hodnocením
jméno redaktora: průměrný rozdíl hodnocení (počet společně hodnocených inscenací)
Pavla Haflantová: 6 % (10)
Kateřina Jírová: 8 % (9)
Jan Pařízek: 10 % (47)
Helena Grégrová: 11 % (51)
Jiří Landa: 11 % (69)

Seřadit dle: data přidání sestupně | názvu hry vzestupně | procenta hodnocení sestupně

Další stránky hodnocení: 1 2 3 4 > >>

(zadáno: 20.8.2019)
Líbánky na Jadranu - Studio DVA divadlo: 80 %
Vynikající komedie se skvělými postřehy z dlouhodobého vztahu. Bála jsem se laciných vtípků, kterých naštěstí nebylo tolik. Celou komedii suverénně vedou Eva Holubová s Bohumilem Kleplem, jejich komediální nadání by jim mohla řada herců závidět. A obdivuji Mariku Šoposkou, která hrála v plném nasazení i s těhotenským bříškem.

Líbánky na Jadranu jsou zkrátka nadprůměrnou oddychovkou, kterou sráží jen některé laciné situace (vajíčko) a ne příliš dotažený závěr. Ale jako zábava na letní večer ideální!

(viděno v alternaci s Marikou Šoposkou a Václavem Jílkem, v srpnu ve Studiu Dva)
(zadáno: 5.5.2019)
Otec - Městská divadla pražská: 100 %
Excelentní výkon pana Vlasáka v neuvěřitelně dobře napsané hře (osobně nechápu, že za tuto roli nebyl na Thálii alespoň nominován). Ostatní herci jsou též skvělí, zvláště Veronika Gajerová a Aleš Procházka, ale nemají takovou šanci se projevit. Hra v každém zanechá spoustu pocitů, ke konci je emocionálně náročná, věřím, že zvláště pro ty, kteří se s podobnou situací potýkali/potýkají. Rozhodně všem doporučuji, jedná se o jednu z nejlepších her, co jsem kdy viděla, ale nečekejte, že bezprostředně po shlédnutí budete mít dobrou náladu.
(zadáno: 28.4.2019)
Lucerna - Divadlo v Dlouhé: 100 %
Nejlepší hra, co jsem za dlouhou dobu viděla. Citlivé převedení klasiky se úžasnými hereckými výkony v čele s Evou Hacurovou, Igorem Orozovičem, Miroslavem Hanušem a Janem Vondráčkem (snad jen Hanička v podání M. Poulové mi nesedla, škoda, že se tato postava v jednom kuse zesměšňuje). Kéž by si z přístupu divadla v Dlouhé brala některá jiná pražská divadla příklad.
(zadáno: 28.4.2019)
Bláznivý Petříček - Next Picture: 50 %
Musím poznamenat, že hodnotím průměrně proto, že filmovou předlohu jsem viděla nedávno, tak na mě představení logicky místy působilo jako o trochu horší kopie filmu. Nicméně pro diváky neznalé předlohy se určitě jedná o nápaditou podívanou s překvapivými zvraty. Potěšila zejména T. Vilhelmová, která mě svým herectvím jednoduše bavila od začátku do konce a žasla jsem, že se s přehledem během vteřiny dokáže proměnit třeba z chlápka od pumpy ve svůdnou Marianne.
(zadáno: 20.4.2019)
Plešatá zpěvačka - Divadelní spolek Kašpar: 80 %
(viděno z TV záznamu)
(zadáno: 11.3.2019)
Listopad - Městská divadla pražská: 60 %
Slušná inscenace s řadou vtipných momentů, ale až příliš expresivní projev Michala Dlouhého mi ze začátku velmi vadil a docela dlouho mi trvalo, než jsem si na jeho podání amerického prezidenta zvykla.
(zadáno: 9.3.2019)
Jak jsem se ztratil aneb Malá vánoční povídka - Divadlo v Dlouhé: 90 %
(Viděno z TV záznamu.)
(zadáno: 24.2.2019)
Eva tropí hlouposti - Divadlo Na Fidlovačce: 60 %
Představení se sice jmenuje "Eva tropí hlouposti", ale mnohem větší prostor než zmíněná Eva dostává její bratr v podání skvělého Dennyho Ratajského a jeho vyvolená, kterou ztvárnila talentovaná Barbora Mošnová. Oba zmiňování spolu s Dianou Šoltýsovou svými výkony pozvedali toto jinak průměrné představení. Ostatní nehráli vyloženě špatně, ale postupem času mi u nich vadilo přílišné tlačení na pilu v komických situacích, případně přehrávání.

Představení se můžu doporučit, ale jen díky výkonům tří zmíněných herců, kteří se vyhýbají afektu a karikatuře.
(zadáno: 5.1.2019)
Faust - Národní divadlo: 50 %
Oceňuji snahu tvůrců předat divákům oba díly Fausta, ovšem v jednom večeru, s délkou 3 a půl hodiny už to překračuje hranici snesitelnosti. Ovšem musím pochválit výkony herců (zejména Saši Rašilova, Veroniky Lazorčákové i Martina Pechláta) a též nový překlad - a musím poznamenat, že nechápu zdejší hodnocení jednoho uživatele, že překlad je "jak z pera třeťáka". Naopak, text je velmi pečlivě a zároveň citlivě přenesen do současné češtiny. Na inscenaci je vidět, že se tvůrci snažili předat z komplikovaného Fausta co nejvíc, zůstalo to ovšem tak na poloviční cestě.
(zadáno: 2.1.2019)
Pátá dohoda - Jaroslav Dušek: 70 %
Příjemné představení s mnoha zajímavými myšlenkami a samozřejmě skvělým Jaroslavem Duškem, který každou historku podá zcela výjimečným a zábavným způsobem. Nicméně, pokud znáte nazpaměť Čtyři dohody, neubráníte se lehkému zklamání.
(zadáno: 17.11.2018)
Audience u královny - Národní divadlo: 80 %
Velká činohra "par excellence". Paní Janžurová téměř nesleze z jeviště a předvádí neskutečný výkon, kdy během chvíle ztvární stařičkou či mladou Alžbětu. Samozřejmě, že ostatní jí pouze přihrávají, za vyzdvihnutí stojí Igor Bareš, Jan Hartl a Taťjana Medvecká. Hra je sice pouhou "konverzačkou", ale právě herecké výkony (většinou) udrží divákovu pozornost. Hra je po právu na dlouho vyprodaná, na lístky si opravdu vyplatí počkat.
(zadáno: 17.11.2018)
Hamleti - Divadlo Na zábradlí: 30 %
Bohužel jsem se s inscenací vůbec nepotkala. Vynikající herci v (pro mě nepochopitelně) slabé hře. Zřejmě se mělo jednat o spoustu zábavných scének z hereckého prostředí, divák je však svědkem jakési směsi alternativního a absurdního divadla, která bohužel není ani zábavná, ani vtipná. Chápu, že spoustu narážek jsem nepochopila a hodně interního humoru se pro mě vytratilo, nicméně i ty očividné scénky mi prostě vtipné nepřišly (s výjimkou skvělé Jany Plodkové a scénky v dámské herecké šatně).

A v repríze (zřejmě mimořádně) hrál M. König roli V. Vašáka a pan Vašák ztvárnil roli pana Hájka.
(zadáno: 20.10.2018)
Půldruhé hodiny zpoždění - Studio DVA divadlo: 90 %
Divácky atraktivní text v příjemné hře se špičkovými herci.
(viděno z TV záznamu)
(zadáno: 18.9.2018)
Čapek - Městská divadla pražská: 80 %
Vynikající herecké výkony v čele s Jiřím Hánou a Mášou Málkovou. Je pravda, že některé scény působí zkratkovitě a postavy představují pouhé karikatury. Inscenace je v mnoha chvílích vzdělávací, což může člověka znalého Čapkova života a díla trochu nudit (ovšem chápu, že se často hraje i pro školy nebo KMD). Nicméně, přes předešlé výtky, jde o velice nadprůměrnou inscenaci, která jako celek na diváka velmi zapůsobí a nutí ho k zamyšlení (zvláště ve srovnání s dneškem). Mohu ji s klidným srdcem všem doporučit.
(zadáno: 3.9.2018)
Vzkříšení - Dejvické divadlo: 90 %
Skvělé herecké výkony ve vynikající hře. Všichni herci hrají v poloze, která jim sedne. Hra má spád, příjemnou délku a skvěle vypointované situace. Závěr mě překvapil, ovšem s mírným odstupem musím říct, že byl naprosto dokonalý.

(viděno z TV záznamu)
(zadáno: 1.9.2018)
Miluj, žij a plať - RENT - art4rent, z.s.: 100 %
(viděno v listopadu 2015)

Stále si pamatuji neuvěřitelnou energii a nadšení, které šly ze všech účinkujících. I když v mých očích nic nepřekoná záznam Rentu z americké Broadwaye, tak tohle je jeden z mých osobních největších divadelních zážitků. Jediná škoda je, že se muzikál už neuvádí, budu proto doufat v zázrak, aby se Rent opět objevil na pražských divadelních prknech, ideálně v podobném složení hereckého a tvůrčího týmu.
(zadáno: 1.9.2018)
Příště ho zabiju sám! - Kulturní portál.cz: 50 %
Docela slabý rozjezd, hra baví především až po přestávce, kdy se dostaví i většina vtipů a hra začne mít spád. Z herců jednoznačně vynikají Lukáš Langmajer a Libor Jeník. Podobných her je spousta a viděla jsem mnoho kvalitnějších i lépe zahraných (i když za to herci nemůžou, jejich role jim - až na výjimky - neumožňují moc vyniknout).
(zadáno: 1.8.2018)
Freddie - Concert show - Divadlo Radka Brzobohatého: 80 %
Muzikál stojí především na nesmrtelné hudbě Queenů a na skvělém nasazení všech herců. Samozřejmě zcela vévodí Michael Kluch v hlavní roli. Jeho "Bohemian Rhapsody" na začátku vytrhne všechny z pochyb, že se jedná jen o "napodobovače Freddieho". Z ostatních musím vyzdvihnout Jiřího Korna, jehož hlas s písněmi Queenů zní skvěle. V dalších rolích skvělými pěveckými dovednostmi ohromovali Roman Tomeš, Charlotte Doubravová, Tereza Nekudová nebo Lukáš Burian. Rozhodně doporučuju na letní večer.

Ale přidávám se k názorům, že scénář je plný klišé. Ale jakmile začne hrát hudba, všechno mu odpustíte.
(zadáno: 24.6.2018)
Žítkovské bohyně - Divadlo pod Palmovkou: 70 %
Těžko se hodnotí, z divadla jsem odcházela rozpačitá, postupem času se však hra usadila a musím říci, že se mi líbila a zanechala ve mně hluboké dojmy. Ke kladům bezesporu patří výkon T. Dočkalové,která dokáže s naprostou lehkostí změnit hereckou polohu během vteřiny z dítěte v dospělou ženu a naopak. Působivá je též scénografie, výběr hudby a kostýmy,které dotváří ponurou a depresivní atmosféru. Skvělé je též zapojení chóru. Slabinou je bezpochyby délka (3:30) a značná nepřehlednost v první polovině (i když se autoři snaží). Inscenaci by prospělo krácení, a to zejména v dialozích s bohyněmi.
(zadáno: 10.6.2018)
Dokonalá svatba - Městské divadlo Brno: 90 %
Viděno z TV záznamu.
(zadáno: 5.6.2018)
Muž se železnou maskou - Divadlo Broadway: 60 %
Další z muzikálů Michala Davida, který oproti svým předchůdcům příjemně překvapil přidáním činoherních pasáží a rozpracováním dramatické linky příběhu. Hvězdou představení byl Vojtěch Drahokoupil, který v dvojroli Ludvíka a Filipa ukázal svůj herecký, ale zejména pěvecký talent. Nicméně muzikálu škodí přílišná délka a hlavně příšerné přezvučení, kvůli kterému byly některé písně (jinak výborných interpretů) neposlouchatelné a zpěvákům často nebylo rozumět.

viděno obsazení: Drahokoupil, Vojtek, Josef, Bernáth, Šemík, Kříž, Polyáková, Pecha, Fišarová, Černá, Stropnická, Schreiner
(zadáno: 30.4.2018)
Dating v osmi - Divadlo v Dlouhé: 70 %
Milá a originální divadelní jednohubka. Jen škoda, že je to tak krátké a některé momenty na můj vkus až moc přehrávané.
(zadáno: 2.4.2018)
Evžen Oněgin - Městská divadla pražská: 80 %
Filmový nádech Oněginovi svědčí.
(zadáno: 2.4.2018)
Zimní pohádka - Dejvické divadlo: 70 %
Výborné výkony celého hereckého ansámblu v čele s Davidem Novotným a Martinem Myšičkou. Představení bylo "zpestřeno" zraněním Vladimíra Polívky (klobouk dolů za jeho výkon a nasazení!) a díky jeho berlím vznikla celá řada humorných situací, které odlehčily jinak poměrně depresivní hru. Představení však škodí přílišná délka, některým scénám by pomohlo zkrácení.
(zadáno: 17.2.2018)
Triptychon_di_voce - Cabaret Calembour: 90 %
Další hravá inscenace Cabaretu Calembour. Dvě hodinky plné zábavy a inteligentního humoru. Jedinou výtku mám k ne příliš komfortním prostorám, ve kterých se hra uvádí.

Další stránky hodnocení: 1 2 3 4 > >>