Profil uživatele

AliV

Volby

Hodnocení

Redaktoři s podobným hodnocením
jméno redaktora: průměrný rozdíl hodnocení (počet společně hodnocených inscenací)
Kateřina Jírová: 7 % (15)
Pavla Haflantová: 10 % (14)
Iva Bryndová: 11 % (39)
Michal Novák: 11 % (54)
Helena Grégrová: 12 % (62)

Seřadit dle: data přidání sestupně | názvu hry vzestupně | procenta hodnocení sestupně

(zadáno: 25.5.2022)
(zadáno: 25.5.2022)
(hodnoceno ze záznamu ČT)
(zadáno: 11.11.2021)
Koncentrovaná deprese.
(Dramox)
(zadáno: 8.11.2021)
Ideální zábava na páteční večer. Soubor Divadla v Dlouhé je sehraný, vtipy jsou přesně dávkovány a publikum na ně skvěle reaguje.
(zadáno: 8.11.2021)
(Dramox)
(zadáno: 29.9.2021)
Nádherná jevištní dikce, působivá scéna a hlavně výtečné herecké výkony (zejména Heleny Dvořákové, Emmy Černé a Miroslava Táborského).
(viděno ze záznamu na Dramoxu)
(zadáno: 14.9.2021)
Brilantní výkon Terezy Dočkalové (po právu oceněn Thálií), stejně skvělý je však i Jan Teplý v roli Torvalda. Mírná aktualizace Ibsenovy hry ve většině případů fungovala, některé prvky však byly hodně na sílu a hra by se bez nich obešla (mluvím zejména o postavě ukrajinské služebné v podání - jinde výborné - H. Seidlové a o hudebních vložkách).

(Dramox)
(zadáno: 1.9.2021)
"Proč otravuješ Stvořitele s dotazy, které ti může zodpovědět český divadelní režisér?"

(Dramox)
(zadáno: 30.8.2021)
Samozřejmě se nejedná o žádné veledílo, ale představení tyto ambice ani nemá a v rámci žánru jde o solidní průměr.

Slabší úvod vystřídá několik vydařenějších scének (neúspěšná herečka ve stínu Alice Bendové, mladí milenci pod dohledem epidemioložky, nebo žena s obsedantně kompulzivní poruchou nadšená z covidových opatření), jiné (tělocvikář, policista) příliš nezaujaly, stejně jako rádoby country hudba vytvářející předěl mezi jednotlivými scénkami. Oceňuji, že nedošlo k primitivnímu humoru (opakování sprostých slov, "kopání se do zadku" pro vytváření humoru atd.).

(Dramox)
(zadáno: 26.8.2021)
(Dramox)
(zadáno: 24.10.2020)
(viděno z TV záznamu, v rámci předávání cen Neuron)
Úžasné představení ve všech směrech. Díky ČT za záznam.
(zadáno: 31.8.2020)
Škoda té přílišné snahy o inovativní a moderní pojetí, myslím, že i sami herci se v některých polohách necítili příliš komfortně (viz dokument Backstage: Kytice). Jinak jde zcela jistě o mimořádné představení (jak po stránce vizuální - kostýmy, scéna - tak po stránce herecké) a sluší se poděkovat Národnímu divadlu a České televizi, že nám všem zprostředkovali přímý přenos tohoto neustále vyprodaného představení.
(zadáno: 4.5.2020)
Česká variace na Zločin a trest. Hra samotná mě příliš neuchvátila (zdlouhavá, předvídatelná, plná patosu), ovšem výkony hlavních představitelů Marka Lambory a Jany Kotrbaté z ní učinily zajímavý divadelní zážitek. Za jejich nasazení, herecké a pohybové nadání nadhodnocuji.

(Viděno ze záznamu.)
(zadáno: 24.4.2020)
(viděno v únoru 2020 v rámci hostování Buranteatru v Divadle v Celetné)

Co říct a neopakovat nadšené komentáře? Už jen úvod před představením v podání Petra Tlustého by byl na 100 %. Díky milí Brňáci, že jste přijeli do Prahy a pobavili spoustu lidí! Michal Isteník je jedním z nejtalentovanějších herců současnosti, i pouhou grimasou dokáže v mžiku odbourat celý sál.
(zadáno: 24.4.2020)
(viděno z TV záznamu)
(zadáno: 9.3.2020)
Dlouhá snad nikdy nezklame. Originálně pojatá Shakespearova hra (s řadou zapamatovatelných momentů), která zvláště v druhé polovině zdařile balancuje mezi komedií a tragédií. Hvězdami představení bezpochyby byli Marek Němec a Jan Vondráček. Helena Dvořáková podala velmi dobrý herecký i pěvecký výkon (Summertime zvládla lépe než řada profesionálních zpěvaček), jen se mi osobně líbila víc jako ironická než jako poblázněná a zamilovaná Beatrice.

Tato "moderní" verze se mi líbila mnohem víc než klasičtěji pojatá inscenace stejné hry na Letních shakespearovských slavnostech.
(zadáno: 6.3.2020)
Chápu, že spousta lidí inscenaci neskousne (i mně přišly některé momenty už přes čáru), ale právě tímto kontroverzním pojetím (většinou) přesně pojmenovává a vypichuje všechno zlo, které mezi lidmi bylo (a co si budeme povídat, asi nikdy nevymizí). Škoda jen některých dějových zkratek. Alžbeta Bartošová je v hlavní roli výborná pěvecky, pohybově i herecky. Upřímně si neumím představit, že by tuto roli zvládla jakákoliv jiná muzikálová herečka lépe. (viděno z TV záznamu)
(zadáno: 6.3.2020)
Už chápu, proč všichni o plzeňském muzikálovém souboru mluví jen v superlativech! Skvělé pěvecké a herecké výkony, krásné kostýmy, nádherná hudba. Musím vypíchnout představitelku hlavní role Michaelu Gemrotovou, která pěvecky velmi náročnou roli zvládla s přehledem a s grácií, Pavla Režného v roli Smrti, který si znamenitě poradil s náročným partem a působil velmi charismaticky, dále zaujali i Martin Holec jako Luigi Lucheni a Pavel Klimenda v menší roli arcivévody Rudolfa (duet Rudolfa se Smrtí "Stíny jsou dnes delší" pro mě byl jedním z nejlepších divadelních momentů vůbec). Díky za zážitek!
(zadáno: 8.12.2019)
Pohodové dvě hodinky a půl, které utečou jako voda a během nichž se pobavíte i možná dojmete. Herecky nejvíc září Eva Hacurová a Pavel Tesař (jejich duet na začátku druhé půle byl pro mě osobně vrchol představení), pobavili Jan Meduna jako úchylný pan Lucas nebo Jiří Wohanka jako Bert Baxter. Samozřejmě se nejedná o doslovný přepis knížky pro puberťáky, hra má sílu hlavně ve vtipně přetextovaných písních (například fenomenální sólo matky "Utři to!"). V některých scénách by šlo krátit, ale celkově jde o nadprůměrnou odpočinkovou podívanou.