Městská divadla pražská [Divadlo Rokoko]
<< Čapek | Herečka sobotní noci >>
libreto: Jiří Suchý
hudba: Ferdinand Havlík
Dr. Johann Faust, Praha II, Karlovo nám. 40
Premiéra: 26.6.2021 | 2:45
Dramaturgie: Jana Slouková. Scéna: Martin Chocholoušek. Kostýmy: Sylva Zimula Hanáková. Hudební spolupráce: Jiří Janouch. Pohybová spolupráce: Leona Qaša Kvasnicová. Režie: Vladimír Morávek.
Kryštof Krhovják, Kateřina Marie Fialová, Milan Kačmarčík, Tomáš Havlínek, Zdeněk Piškula, Dana Batulková, Ivan Lupták / Filip Březina, Nina Horáková, Gabriela Vermelho, Eva Vrbková...
Semaforská variace na faustovské téma. Poetická komedie Jiřího Suchého s písněmi Ferdinanda Havlíka a novou verzí pověsti o Faustově domě v Praze. Co se stane, když se slavný středověký učenec ocitne v protektorátní Praze? Bar v hotelu Alcron se hemží filmaři, vrchní pan Vágner zpívá tklivé blues a šmelí podpultové cigarety, šišlavý režisér Frosch obtěžuje vlezlými vtipy, česká barová zpěvačka bojuje s německými herečkami, krasavec éry němého filmu marně loví tóny a tajemného příchozího z dávných dob se ujímá podnikavá skriptka Markétka...
Termíny představení
Volby
Hodnocení (18)
HODNOCENÍ REDAKCE
Pavel Širmer 40 %
(zadáno: 11.10.2021, počet hodnocení: 1787)
+ přínosný / zajímavý komentář
45%. Suchého zpracování Fausta je těžko přenositelné a režisérovi V. Morávkovi se bohužel nepodařilo najít funkční inscenační klíč. Připomínání momentů z historie Divadla Semafor sice uvádí počin do kontextu, ale ve výsledku ještě více rozostřuje už tak málo čitelnou výpověď v nepřiměřeně dlouhé stopáži. Zazní jak písně složené F. Havlíkem pro původní hru, tak další semaforské písně Suchého a Šlitra. Jedinečné hudební provedení ve spojení s energií talentovaných herců sice významně pomáhají, ale nejsou spásné.
Lukáš Dubský 50 %
(zadáno: 25.6.2021, počet hodnocení: 937)
+ přínosný / zajímavý komentář
Inscenaci bohužel schází tempo, místy je velmi rozvleklá. Rámování pomocí didaktických vsuvek o dějinách Semaforu a kontextu, ve kterém hra vznikla, zpočátku znemožňuje divákovi proniknutí do děje. V celém tom morávkovském hemžení se základní příběh poněkud ztrácí. Herecký ansámbl je ovšem pro podobný typ hudební revue dobře disponován, výborná je při pěveckých výstupech hlavně K.M.Fialová. Viděno v předpremiéře na festivalu Regiony.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Stepan.chalousek 80 %
(zadáno: 28.5.2022, počet hodnocení: 28)
přínosný / zajímavý komentář
Po přečtení několika kritik jsem váhal s návštěvou a nakonec jsem vyrazil bez očekávání. A možná i díky tomu jsem nadšen - jistě Morávek neukazuje nic nového a nesnaží se svou poetiku nikterak proměnit (a tak stále vidíme mikrofony v popředí, kde se cosi komentuje. Stolečky připomínají Amadea z Husy na provázku, pompéznost pak Ubu králem: SVOBODA a mnohé další inscenace), ale funguje to. Milé překvapení je K. Fialová, kterou jsem takto hrát nikdy neviděl.
Honzy 50 %
(zadáno: 11.4.2022, počet hodnocení: 247)
přínosný / zajímavý komentář
Dr. Johann Faust v divadle Rokoko uváděný s živou muzikou, bohužel zdaleka nedosahuje kvalit originálu. Nabízí se otázka, zda-li to vůbec jde přenést jedinečnou poezii divadla Semafor jinam? Herci se snaží, leč to není to pravé ořechové .V hlavní roli Fausta se zviditelnil Kryštof Krhovják, který je od inscenace k inscenaci stále lepší. Dana Batulková je mezi mladšími kolegy, bohužel jakoby do počtu! Inscenace je zbytečně popisná, potřebovala by proškrtat a tím pádem i zkrátit. Psáno z reprízy 29.3.2022 Hodn.50%.
Valmez 30 %
(zadáno: 28.1.2022, počet hodnocení: 329)
přínosný / zajímavý komentář
Živá hudba, scéna a kostýmy?jinak jsem se nudil. Zbytečně moc dlouhé, bohužel.
MMK 60 %
(zadáno: 18.11.2021, počet hodnocení: 125)
přínosný / zajímavý komentář
Jsem rád, že jsem mohl vidět Semafor alespoň v nesemaforovém provedení, dnes už to jinak ani není možné. Inscenaci by prospělo, kdyby se vypustily pasáže o historii Semaforu, nejsme na představení pro školy. Hlasitost hudebních čísel odpovídala vysílání pro hluché, což je ale nešvar všech divadel. Přechody mezi mluvenými a hudebními pasážemi byly skokové, větší plynulost by prospěla. I Lupták v ženském kostýmu měl jaký význam?
RaB 30 %
(zadáno: 18.11.2021, počet hodnocení: 214)
přínosný / zajímavý komentář
Semafor by měl zůstat v Semaforu.
Inscenace se příliš táhne, role Ivana Luptáka režijně zpracována strašně. Na Z. Piškulovi bylo neskutečně vidět, že ho to nebaví. A činoherní herci by zpívat neměli (což je ale obecný problém MDP).
30 % za Danu Batulkovou a Ninu Horákovou...
Inscenace se příliš táhne, role Ivana Luptáka režijně zpracována strašně. Na Z. Piškulovi bylo neskutečně vidět, že ho to nebaví. A činoherní herci by zpívat neměli (což je ale obecný problém MDP).
30 % za Danu Batulkovou a Ninu Horákovou...
Vladimír10 80 %
(zadáno: 16.11.2021, počet hodnocení: 468)
přínosný / zajímavý komentář
Musím uznat, že V. Morávek je i po letech stále ve výborné umělecké formě a dokáže vytvořit skutečně velkolepou podívanou i v nevelkém divadelním sále. V mnoha okamžicích vhodně pracuje zejména s postranními balkóny či prostorem hlediště, kterým nechává procházet jednotlivé aktéry a situuje do něj i část živého orchestru. Bravurní hereckou práci odvádí jak K. Krhovják a K. M. Fialová, tak M. Kačmarčík, jenž výtečně interpretuje především vybrané protinacistické vtipy. Celkový dojem ovšem nepatrně sráží zejména obsazení I. Luptáka do jedné z ženských rolí a příliš hlasitý "zpěv" G. Vermelho.
Suzana 70 %
(zadáno: 27.9.2021, počet hodnocení: 299)
přínosný / zajímavý komentář
Herecky dokonale vycizelované, z pěveckých i tanečních výkonů sálá neskutečná energie. Živá hudba není pouhou stafáží. Spolu s výbornou interpretací jevištního osazenstva úspěšně křísí písně ze Semaforu. Koláž aluzí a odkazů na historické události klade zvýšené nároky na znalosti, důvtip, postřeh, hravost i vnímavost diváka. Nicméně ještě o trochu méně Suchého by představení dodalo potřebný spád. 65%
Gimli35 70 %
(zadáno: 15.9.2021, počet hodnocení: 133)
přínosný / zajímavý komentář
Morávkův Faust se může opřít (a také to dělá) o vymazlený vizuál a energií sršící hudebně-pohybová čísla. V sexy balení se však nachází lehce bezradná inscenace, jež místy trpí cimrmanovskou neschopností udržet myšlenku a v těch dvou a tři čtvrtě hodinách disponuje jen malým množstvím děje. Díky plusům z úvodu tohoto komentáře a výborné kolektivní souhře všech účinkujících se sympaticky nehrdinským hrdinou K. Krhovjáka v čele se však zklamání naštěstí nedostavuje.
Ivo Železný 50 %
(zadáno: 13.9.2021, počet hodnocení: 282)
přínosný / zajímavý komentář
Nepamatuji, že by původní semaforské uvedení bylo takový nepřehledný mumraj nesouvisejících epizod a písní. Utkvěl mi z ní dokonale zahraný vrchní Vágner. Milan Kačmarčík v současném provedení vypadal, že ho napodobuje.
No nic. Chvályhodný pokus to byl, i když duchem semaforské to moc nebylo. No, vlastně vůbec. A kouř byl také.
4 (42.)
No nic. Chvályhodný pokus to byl, i když duchem semaforské to moc nebylo. No, vlastně vůbec. A kouř byl také.
4 (42.)
Karel Toman 50 %
(zadáno: 27.6.2021, počet hodnocení: 33)
přínosný / zajímavý komentář
Morávek už moc v kondici není. A inscenace ze Semaforu by měly asi zůstat v Semaforu.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.