Městská divadla pražská [Divadlo Rokoko]
libreto: Jiří Suchý
hudba: Ferdinand Havlík
Dr. Johann Faust, Praha II, Karlovo nám. 40
Premiéra: 26.6.2021 | 2:45
Dramaturgie: Jana Slouková. Scéna: Martin Chocholoušek. Kostýmy: Sylva Zimula Hanáková. Hudební spolupráce: Jiří Janouch. Pohybová spolupráce: Leona Qaša Kvasnicová. Režie: Vladimír Morávek.
Poslední uvedení: prosinec 2024.
Poslední uvedení: prosinec 2024.
Kryštof Krhovják, Kateřina Marie Fialová, Milan Kačmarčík, Tomáš Havlínek / Radek Melša, Zdeněk Piškula, Dana Batulková, Ivan Lupták / Filip Březina, Nina Horáková, Gabriela Vermelho, Eva Vrbková...
Semaforská variace na faustovské téma. Poetická komedie Jiřího Suchého s písněmi Ferdinanda Havlíka a novou verzí pověsti o Faustově domě v Praze. Co se stane, když se slavný středověký učenec ocitne v protektorátní Praze? Bar v hotelu Alcron se hemží filmaři, vrchní pan Vágner zpívá tklivé blues a šmelí podpultové cigarety, šišlavý režisér Frosch obtěžuje vlezlými vtipy, česká barová zpěvačka bojuje s německými herečkami, krasavec éry němého filmu marně loví tóny a tajemného příchozího z dávných dob se ujímá podnikavá skriptka Markétka...
Termíny představení
Volby
Hodnocení (35)
HODNOCENÍ REDAKCE
Pavel Širmer 40 %
11.10.2021 | 2052 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
45%. Suchého zpracování Fausta je těžko přenositelné a režisérovi V. Morávkovi se bohužel nepodařilo najít funkční inscenační klíč. Připomínání momentů z historie Divadla Semafor sice uvádí počin do kontextu, ale ve výsledku ještě více rozostřuje už tak málo čitelnou výpověď v nepřiměřeně dlouhé stopáži. Zazní jak písně složené F. Havlíkem pro původní hru, tak další semaforské písně Suchého a Šlitra. Jedinečné hudební provedení ve spojení s energií talentovaných herců sice významně pomáhají, ale nejsou spásné.
Lukáš Dubský 50 %
25.6.2021 | 1189 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Inscenaci bohužel schází tempo, místy je velmi rozvleklá. Rámování pomocí didaktických vsuvek o dějinách Semaforu a kontextu, ve kterém hra vznikla, zpočátku znemožňuje divákovi proniknutí do děje. V celém tom morávkovském hemžení se základní příběh poněkud ztrácí. Herecký ansámbl je ovšem pro podobný typ hudební revue dobře disponován, výborná je při pěveckých výstupech hlavně K.M.Fialová. Viděno v předpremiéře na festivalu Regiony.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
J.S. 20 %
18.5.2023 | 149 hodnocení
+ souhlasím
Mnohovrstevnatá Suchého hra se v inscenaci MDP zploštila do několika prvoplánových situací protkaných didaktickými citacemi na způsob výchovného koncertu. Režisér Morávek evidentně Suchého hře nevěřil. Nabízí otázka, proč se pouštěl do režie textu, kterému nevěřil. Měl ho přenechat raději někomu, kdo by mu věřil a dokázal by ho inscenovat. Každopádně výsledek je při finančních a technických možnostech MDP smutný. Nemá smysl vypočítávat, co vše se na této inscenaci nepovedlo, je toho dost (nejen otřesné nazvučení). Pozitivně lze pouze hodnotit mladé herce plné elánu, jejichž potenciál však nebyl vzhledem ke špatnému režijnímu vedení využit.
Kateřina Vodáková 40 %
14.5.2023 | 254 hodnocení
+ souhlasím
Dlouhé, hůř čitelné, bohužel dějově nudné, u některých herců jsem měla pocit, že to moc nebaví ani je... Tradičně skvělí K. Krhovják, K. M. Fialová, I. Lupták a N. Horáková, ale ani oni celkové vyznění nezachránili. Lampičky na okraji jeviště sice hezké, ale nešikovný nápad pro diváka - překáží ve výhledu pro přední řady.
Panilili 40 %
19.11.2022 | 15 hodnocení
+ souhlasím
Nezvládnutá režie i scénář. Děj, spíše neděj je tříštěn zbytečným poučováním o historii Semaforu. Inscenace je nepřehledná, ke zmatku přispívá velmi i přeplácaná popisná scéna /bomba, divadelní líčící stolky v hotelu?/ Semaforská poetika naprosto chybí. Zato agrese, typická pro inscenace tohoto režiséra, se na diváky valí s velkou rasancí. Herec v dámských šatech byla další nevysvětlitelná trapnost. Neodešla jsem jen díky mimořádným výkonům Fausta a Markétky, skvělé kapele s disponovanými zpěváky, výborným kostýmům a nesmrtelným semaforským písním.
Sona 30 %
30.5.2022 | 13 hodnocení
+ souhlasím
Asi jsem to moc nepobírala, písničky pěkné, jinak zbytečně dlouhé a velmi hlasitostne nevyvazene. Semafor jsem v tom bohužel moc nenašla
Stepan.chalousek 80 %
28.5.2022 | 59 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Po přečtení několika kritik jsem váhal s návštěvou a nakonec jsem vyrazil bez očekávání. A možná i díky tomu jsem nadšen - jistě Morávek neukazuje nic nového a nesnaží se svou poetiku nikterak proměnit (a tak stále vidíme mikrofony v popředí, kde se cosi komentuje. Stolečky připomínají Amadea z Husy na provázku, pompéznost pak Ubu králem: SVOBODA a mnohé další inscenace), ale funguje to. Milé překvapení je K. Fialová, kterou jsem takto hrát nikdy neviděl.
honzy 50 %
11.4.2022 | 284 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Dr. Johann Faust v divadle Rokoko uváděný s živou muzikou, bohužel zdaleka nedosahuje kvalit originálu. Nabízí se otázka, zda-li to vůbec jde přenést jedinečnou poezii divadla Semafor jinam? Herci se snaží, leč to není to pravé ořechové .V hlavní roli Fausta se zviditelnil Kryštof Krhovják, který je od inscenace k inscenaci stále lepší. Dana Batulková je mezi mladšími kolegy, bohužel jakoby do počtu! Inscenace je zbytečně popisná, potřebovala by proškrtat a tím pádem i zkrátit. Psáno z reprízy 29.3.2022 Hodn.50%.
Valmez 30 %
28.1.2022 | 538 hodnocení
+ souhlasím
Živá hudba, scéna a kostýmy?jinak jsem se nudil. Zbytečně moc dlouhé, bohužel.
MMK 60 %
18.11.2021 | 189 hodnocení
+ souhlasím
Jsem rád, že jsem mohl vidět Semafor alespoň v nesemaforovém provedení, dnes už to jinak ani není možné. Inscenaci by prospělo, kdyby se vypustily pasáže o historii Semaforu, nejsme na představení pro školy. Hlasitost hudebních čísel odpovídala vysílání pro hluché, což je ale nešvar všech divadel. Přechody mezi mluvenými a hudebními pasážemi byly skokové, větší plynulost by prospěla. I Lupták v ženském kostýmu měl jaký význam?
RaB 30 %
18.11.2021 | 391 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Semafor by měl zůstat v Semaforu.
Inscenace se příliš táhne, role Ivana Luptáka režijně zpracována strašně. Na Z. Piškulovi bylo neskutečně vidět, že ho to nebaví. A činoherní herci by zpívat neměli (což je ale obecný problém MDP).
30 % za Danu Batulkovou a Ninu Horákovou...
Inscenace se příliš táhne, role Ivana Luptáka režijně zpracována strašně. Na Z. Piškulovi bylo neskutečně vidět, že ho to nebaví. A činoherní herci by zpívat neměli (což je ale obecný problém MDP).
30 % za Danu Batulkovou a Ninu Horákovou...
Vladimír10 80 %
16.11.2021 | 657 hodnocení
+ souhlasím
Musím uznat, že V. Morávek je i po letech stále ve výborné umělecké formě a dokáže vytvořit skutečně velkolepou podívanou i v nevelkém divadelním sále. V mnoha okamžicích vhodně pracuje zejména s postranními balkóny či prostorem hlediště, kterým nechává procházet jednotlivé aktéry a situuje do něj i část živého orchestru. Bravurní hereckou práci odvádí jak K. Krhovják a K. M. Fialová, tak M. Kačmarčík, jenž výtečně interpretuje především vybrané protinacistické vtipy. Celkový dojem ovšem nepatrně sráží zejména obsazení I. Luptáka do jedné z ženských rolí a příliš hlasitý "zpěv" G. Vermelho.
Suzana 70 %
27.9.2021 | 345 hodnocení
+ souhlasím
Herecky dokonale vycizelované, z pěveckých i tanečních výkonů sálá neskutečná energie. Živá hudba není pouhou stafáží. Spolu s výbornou interpretací jevištního osazenstva úspěšně křísí písně ze Semaforu. Koláž aluzí a odkazů na historické události klade zvýšené nároky na znalosti, důvtip, postřeh, hravost i vnímavost diváka. Nicméně ještě o trochu méně Suchého by představení dodalo potřebný spád. 65%
Gimli35 70 %
15.9.2021 | 306 hodnocení
+ souhlasím
Morávkův Faust se může opřít (a také to dělá) o vymazlený vizuál a energií sršící hudebně-pohybová čísla. V sexy balení se však nachází lehce bezradná inscenace, jež místy trpí cimrmanovskou neschopností udržet myšlenku a v těch dvou a tři čtvrtě hodinách disponuje jen malým množstvím děje. Díky plusům z úvodu tohoto komentáře a výborné kolektivní souhře všech účinkujících se sympaticky nehrdinským hrdinou K. Krhovjáka v čele se však zklamání naštěstí nedostavuje.
Ivo Železný 50 %
13.9.2021 | 282 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Nepamatuji, že by původní semaforské uvedení bylo takový nepřehledný mumraj nesouvisejících epizod a písní. Utkvěl mi z ní dokonale zahraný vrchní Vágner. Milan Kačmarčík v současném provedení vypadal, že ho napodobuje.
No nic. Chvályhodný pokus to byl, i když duchem semaforské to moc nebylo. No, vlastně vůbec. A kouř byl také.
4 (42.)
No nic. Chvályhodný pokus to byl, i když duchem semaforské to moc nebylo. No, vlastně vůbec. A kouř byl také.
4 (42.)
Karel Toman 50 %
27.6.2021 | 69 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Morávek už moc v kondici není. A inscenace ze Semaforu by měly asi zůstat v Semaforu.
Ardnaxela 30 %
3.5.2024 | 2 hodnocení
+ souhlasím
Klasické písničky z divadla Semafor byly krásné. Některé hudební prvky, výkony a interpretace velmi povedené (hra na basu, zpěvačka která pískala a hrála na vodu ve skleničce). Celkově bylo představení příliš hlučné, museli jsme si zakrývat uši. Některé herecké výkony byly dobré, jiné jsou přehnané.Představení bylo příliš dlouhé a místy nezajímavé. Klasické faustovské drama se nekonalo.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.