Profil uživatele

Gimli35

Volby

Hodnocení

Redaktoři s podobným hodnocením
jméno redaktora: průměrný rozdíl hodnocení (počet společně hodnocených inscenací)
Anežka Hrebiková: 12 % (11)
Jan Pařízek: 12 % (26)
Lukáš Dubský: 12 % (33)
Pavla Haflantová: 12 % (6)
Jiří Koula: 14 % (17)

Seřadit dle: data přidání sestupně | názvu hry vzestupně | procenta hodnocení sestupně

Další stránky hodnocení: 1 2 3 > >>

(zadáno: 12.10.2019)
407 gramů z Bohumila Hrabala - Divadlo v Dlouhé: 80 %
Líbí se mi, jak jdou J. Borna s M. Hanušem divákovi co nejvíce "naproti" - totiž že se jim podařilo inscenaci oživit především důmyslnou scénou (díky které herci hrají snad po celém divadle), ale i hudbou či kostýmy. Při pohledu do komentářů se mi zdá, že monolog J. Pokorné rozděluje diváky na ty, které totálně znudil, a na ty, kteří z něho byli nadšeni - já se počítám do druhé skupiny. Celkově velmi příjemná hra, která si stažení z repertoáru nezaslouží.
(zadáno: 12.10.2019)
Absolutno – kabaret o konci světa - Dejvické divadlo: 40 %
Herci dělají, co mohou (obzvlášť L. Příkazký, J. Plesl a V. Neužil, naopak T. Jeřábek je zde až překvapivě nevýrazný), scéna je zajímavá, hudba pozoruhodná... ale k čemu to všechno je, když inscenace jako taková je pouhou změtí bizarních výstupů, z nichž se mi nepodařilo rozklíčovat, co se mi vlastně hra snažila říct. Účinkující něco říkají, ale slova zůstávají trčet kdesi ve vzduchoprázdnu mezi jevištěm a hledištěm. Škoda, velká škoda.
(zadáno: 4.10.2019)
Nad Tatrou sa blýska (Obrázky zo slovenskej histórie) - Divadlo v Dlouhé: 80 %
Svěží a především humorný pohled na moderní slovenské dějiny. Četné historické i kulturní narážky (žasnu, jak dokázali propojit poklad Matice Slovenskej, Buda Spencera, Terence Hilla a Kotlebu). V poslední části, kde exceluje M. Zimová coby Vladimír Mečiar, pak inscenace přechází do vážnějších tónů, zachovává si však svůj švih a hlavně z dialogu Mečiara (M. Zimová) a Tisa (P. Varga) až mrazí. V Dlouhé to zkrátka umějí, a to v češtině i slovenštině. :)
(zadáno: 27.9.2019)
Romeo, Julie a tma - Divadlo v Dlouhé: 80 %
Překvapilo mne, že ačkoli ústřední duo (P. Neškudla a M. Poulová) dělá, co může, je v mých dojmech stejně přehlušeno výkonem M. Hanuše (kolaborant a opilec Rejsek), T. + M. Turkovými (rodiče) a vlastně i celkovou - velmi promyšlenou a působivou - koncepcí inscenace.
(Tedy: jako celek velice povedené, doporučuji!)
(zadáno: 25.9.2019)
Racek - Dejvické divadlo: 90 %
Pod pojmem "absolutní divadlo" si představuji něco jako dejvickou inscenaci Racka. Funguje všechno: herecké výkony (musím vyzdvihnout K. Melíškovou, J. Plesla a M. Krobota), precizní režie, hudba, kostýmy... Nebojte se tříapůlhodinové stopáže, uteče to.
(zadáno: 25.9.2019)
Zásek - Dejvické divadlo: 80 %
Už jen téma "lidé se zaseknou ve výtahu a nevědí, co s tím" je samo o sobě zajímavé, kolektiv DD se pak zasloužil o to, že inscenace má co říct, je vtipná a rozumně dlouhá, tudíž nenudí. Mně se to líbilo! :)
(zadáno: 3.8.2019)
Kabaret Kainar - Kainar - Divadlo v Dlouhé: 90 %
Skvělé Kainarovy texty, výborná hudba v podání muzikálního souboru DvD, barvitá a hravá Bornova (a Hanušova) režie. Starý muž, který se spřátelil s roztomilou myškou; bombardování; stáří v podobě obří loutky, nad kterou se tají dech; Ubu s nevybíravým slovníkem a mávátky; litující Miss Otis; člověk utíkající z města do přírody... A nakonec perfektní tečka v podobě rozdováděné písně Diga Diga Doo. Tu mi zahrajte na pohřbu! ;)
(zadáno: 3.8.2019)
Vražda krále Gonzaga - Dejvické divadlo: 100 %
Vražda krále Gonzaga - stand-up, reportáž a kremelský mráz běhající po zádech (více v článku na blogu)
(zadáno: 31.5.2019)
Élektra - Divadlo v Dlouhé: 80 %
Eva Hacurová byla (oprávněně!) pochválena mnohokrát, kromě ní však musím vyzdvihnout i Jana Vondráčka, z jehož monologu popisujícího Orestovu smrt naskakuje husí kůže. Jinak se samozřejmě přidávám ke všeobecné chvále inscenace.
(zadáno: 16.5.2019)
Interview - Dejvické divadlo: 70 %
(zadáno: 4.5.2019)
Souborné dílo Williama Shakespeara ve 120 minutách - Divadlo v Dlouhé: 100 %
I když by si samotný hra jako celek možná zasloužila o deset procent méně, kvůli neuvěřitelnému nasazení hereckého tria a pasážím, které se počítají mezi to nejvtipnější, co jsem kdy v divadle viděl, nemohu jít níže.
(zadáno: 4.5.2019)
Tajný deník Adriana Molea ve věku 13 a ¾ - Divadlo v Dlouhé: 90 %
85 %
"Jestli jsou tvoje touhy nekonečně dlouhý, můžou za to hormony!" Zase jedna povedená inscenace v Dlouhé. Osmdesátkové hity s vtipnými českými texty M. Hanuše jí dodávají ten správný šmrnc, herecké obsazení výborné (musím pochválit Č. Koliáše, E. Hacurovou, J. Pokornou, J. Wohanku... a vlastně všechny účinkující).
(zadáno: 17.3.2019)
Ucpanej systém - Dejvické divadlo: 70 %
Inscenace, která vás donutí přemýšlet. Popravdě řečeno, několik minut po skončení jsem z ní bůhvíjak nadšený nebyl, ale jak ve mně postupně doznívala, musel jsem uznat, že opravdu má hlubší výpovědní hodnotu. Za mínusy považuji uječenost některých postav a také scény s K. Melíškovou, které byly skutečně k nepřečkání.
(zadáno: 17.3.2019)
Kakadu - Dejvické divadlo: 80 %
Musím říct, že nic podobného jsem v divadle ještě neviděl. To však neznamená, že se mi představení nelíbilo - oceňuji originální Havelkovu režii (časté zatmívání mi vůbec nevadilo, ba naopak, podle mne spíše pomohlo spádu inscenace), stejně tak musím pochválit výkon S. Babčákové i všech ostatních. A hlavně: Kakadu je hra, která vás donutí přemýšlet nad složitým tématem autismu.
(zadáno: 17.3.2019)
Lucerna - Divadlo v Dlouhé: 100 %
95 %
Pokud se mne někdo zeptá, proč rád chodím do Dlouhé, bez váhání odpovím "Lucerna". Myslím, že vše podstatné o této skvělé inscenaci už bylo napsáno, tak snad jen abych dodal, že zámecké scény s M. Hanušem, T. Turkem a ostatními jsem viděl pouze rozmazaně skrz slzy smíchu a že závěr v podání všech zúčastněných (zejména pak M. Matejky) je prostě dokonalý.
(zadáno: 28.2.2019)
Hovory na útěku - Divadlo v Dlouhé: 90 %
Dvě zdánlivě nespojitelné roviny - zatímco vpředu na forbíně vedou dva muži (Miloš Kopečný, Miroslav Hanuš) poutavý dialog, jenž je ve své aktuálnosti až zarážející, v pozadí jsou ukryti strašidelně nalíčení kabaretní umělci a jimi hrané a zpívané písně od skupiny Tiger Lillies slouží jako předěl mezi jednotlivými tématy diskutujících. Zjevují se v nich komické figurky i bytosti odkudsi z hlubin společenského záhrobí a nad celým panoptikem problikává nápis "SMÍCH!", aby během zdánlivě groteskně pojatých tragických situací připomněl publiku jeho cyničnost.
Velice povedené představení!
(zadáno: 19.1.2019)
Zítra to spustíme aneb Kdo je tady gentleman - Dejvické divadlo: 90 %
První část je tvořena výborně zpracovaným scénickým čtením, které má nebývalý spád, jenž je ještě umocňován několika dobovými písněmi zpívanými všemi herci za doprovodu klavíru a houslí či akordeonu.
Po přestávce následuje rozprava s Erikem Taberym a Petrem Pithartem.
V samotném závěru večera pak přišlo krásné překvapení - publikum bylo totiž vybídnuto ke zpěvu státní hymny, a tak nabité hlediště Dejvického divadla povstalo, aby zapělo nejen Kde domov můj, ale také Nad Tatrou sa blýska.
Jednoduchá a přitom krásná tečka! Z divadla odcházel s nesmírně příjemnými pocity.
(zadáno: 27.12.2018)
Kanibalky: Soumrak samců - Městská divadla pražská: 90 %
Drábek napsal výbornou bláznivou komedii, jež je zároveň skvělou satirou. Za dvě hodiny si podal pravicové extremisty, zároveň však dokázal nebýt tak urputně levicový jako jeho chorvatský kolega Frljić; udělal si legraci z genderových posunů, aniž by se pustil do zbytečných lamentací a velkohubých apelů na tradice; ukázal, že závislost na sociálních sítích není jen doménou "té dnešní mladé generace", ale že jí může propadnout i člověk středního věku - a to vše na nesmírně propracované scéně Jakuba Kopeckého, za doprovodu osobité hudby Darka Krále a v podání excelentních herců Divadla Rokoko. (více v článku na blogu)
(zadáno: 9.12.2018)
V rytmu swingu buší srdce mé - Národní divadlo: 50 %
Scéna zajímavá, herecké výkony dobré, Melody Makers naprosto špičkoví... ale ten scénář. Zoufale jalový, v první půli do omrzení opakované Traxlerovy milostné avantýry a hromada banálních dialogů; jako na vysvobození jsem čekal, až se ze zákulisí vynoří jazzový orchestr na posuvném jevišti. Druhá půlka o poznání lepší, více vtipných situací (nezapomenutelný především StBák Švestka), i atmosféru doby se režisérovi povedlo lépe vystihnout.
Sečteno a podtrženo: neodcházel jsem vysloveně roztrpčen, jen jsem prostě očekával víc. Tahouny inscenace byli jednoznačně Melody Makers. Swing high!
(zadáno: 13.11.2015)
Sekáč dědeček - Divadlo D21: 60 %
Neuvěřitelně absurdní hra s poněkud pomalým rozjezdem, která ale dokáže i zaujmout a pobavit... KAKAJÍČKO!
(zadáno: 4.2.2015)
Brian - Dejvické divadlo: 50 %
Herci různě pobíhají po jevišti, řvou, hystericky se smějí, bouchají dveřmi a divák sedící v nepohodlném sedadle Dejvického divadla má chvílemi pocit, že si z něj dělají blbou srandu. Pak naštěstí přijdou scény s roztomilým medvídkem Novotným, králíčkem Šimčíkem a oslíkem Čermákem a právě ti zachrání představení alespoň na těch 50 %. Kdo však dobře nezná Medvídka Pú, ten se tu bude naprosto ztrácet a pravděpodobně bude chtít utéct o přestávce, kterou ale Brian nemá.
(zadáno: 18.12.2014)
Záskok - Divadlo Járy Cimrmana: 100 %

Další stránky hodnocení: 1 2 3 > >>