Divadlo pod Palmovkou [velká scéna]

Zkrocení zlé ženy

Premiéra: 24.9.2021 | 2:05
Překlad: Martin Hilský. Dramaturgie: Iva Klestilová. Výprava: Miroslaw Kaczmarek. Hudba: Sebastian Lang a citace. Pohybová spolupráce: Maćko Prusak. Úprava a režie: Michal Lang.
Slavná Shakespearova komedii, kterou hrají stejně jako za Shakespeara výhradně muži. Ne pro návrat do minulosti, ale protože svět bez žen je i dnešním tématem. Chcete vidět, jak si muži představují, že budou krotit své ženy a ony jim za to budou zobat z ruky? Divoká pánská jízda...
Divadlo pod Palmovkou
Hodnocení inscenace
Redakce
60 %
Uživatelé
68 %
68241000
Hodnocení redakce
Pavel Širmer 60 %
Lukáš Dubský 60 %
Chci vidět - přidat do seznamu
Termíny představení
15.2.St19:00 vstupenky
2.3.Čt19:00 vstupenky
15.3.St19:00 vstupenky

Volby

Hodnocení (26)

HODNOCENÍ REDAKCE
Pavel Širmer  60 %
12.10.2022 | 1868 hodnocení
+ souhlasím
Není dnes jednoduché najít smysluplný klíč k populární Shakespearově komedii, jejíž vyústění (tedy že žena má být podřízená muži) vlivem společenských změn poněkud zastaralo. Při sledování inscenace M. Langa si můžeme celou dobu klást otázku, co se nám snaží vlastně sdělit. Anebo se bavit komediálními situacemi, které se hercům daří rozehrávat. V alžbětinské době hráli divadlo i ženské role jen muži. Inscenace M. Langa má mužské obsazení z jiného důvodu, který se objasní na samém konci, kdy mohou „ptající se“ diváci dostat překvapivou a částečně uspokojivou odpověď. Zdánlivě nezajímavou ženskou roli Biancy A. Vacula výtečně ozvláštnil.
Lukáš Dubský  60 %
28.6.2022 | 1008 hodnocení
+ souhlasím
Inscenace je to svižná, jen se v ní dost tlačí na pilu. Ne vždy se režisérovi daří odhadnout hranici, kdy je nějaká scéna ještě vtipná a kdy už jen laciná. Na druhou stranu to vyrovnají některé vysloveně povedené nápady, jako je například parodie na Mercuryho videoklip k písni I Want to Break Free. Dlouhou dobu to vypadá, že čistě mužské obsazení má za cíl jen docílit komického účinku v některých scénách, ale nakonec se režiséru M.Langovi povedla opravdu vtipná pointa.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
JirkaS  70 %
17.12.2022 | 263 hodnocení
+ souhlasím
Moje třetí verze Zkrocení zlé ženy, kterou jsem viděl naživo v divadle, patří rozhodně k těm bizarnějším divadelním zážitkům, což je dáno obsazením ženských rolí mužskými herci. Místy to bylo laciné, místy okouzlující a ve výsledku vlastně asi nezapomenutelné. Zároveň to bylo svižné a závěrečná pointa s telefonátem leccos vysvětlila. Pro mě je důležité, že to nebyla jen variace na Shakespeara, ale že to v mezích možností byl skutečně Shakespeare a Zkrocení tak, jak jej znám. Herecky obstojné, zároveň jsem se i pobavil, takže za mě vlastně spokojenost, byť příště budu zase rád za nějakého normálnějšího Shakespeara. /9.12.2022 v Táboře/
Amalthea  90 %
9.9.2022 | 35 hodnocení
+ souhlasím
Zpracování mi sedlo jako prdel na hrnec. Nečekala jsem, že se u klasiky tak zasměju.
Majdin_kulturni_svet  80 %
3.3.2022 | 173 hodnocení
+ souhlasím
Za mě rozhodně ANO, běžte na to. Já bych na to jen tak sama od sebe asi nikdy nešla, ale změnili nám představení kvůli covidu, tak jsem to riskla.
Scéna je promyšlená, herci jsou pohotoví, tempo vůbec neupadá. Muži v ženských rolích nejsou trapní ani vulgární, hrají s příjemnou nadsázkou i jistou autentičností. Vynikající hudba skvěle dokreslující atmosféru. Nečekejte hloubku, čekejte neotřelou zábavu.
Plusové body za výborně vypointovaný závěr! Ale i pár minusových bodů za přehnanou rozeřvanost O.Veselého.
Kjama  80 %
4.2.2022 | 109 hodnocení
+ souhlasím
A proč vlastně ne? Bytostně nesnáším tuto Shakespearovu hru, protože nesplňuje společenskou poptávku doby a útočí na mě jako na rovnoprávnou bytost. U plazící se Kateřiny v závěru jsem vždy plakala. V tomto podání však ne, především se závěrečnou tečkou. Samí muži tomu dodali nádech Shakespeara, autentičnosti. Svižná hudba, mafiáni, ani trans mě neuráželi. Vysoce také hodnotím jevištní pohyb, scénu a dámám závidím ty přenádherné šaty a boty. Je tu však jedna jediná věc, která sráží mé hodnocení. Věc, kterou nemohu odpustit. Adam Vacula má mnohem krásnější nohy, než já...
J.anek  60 %
2.12.2021 | 408 hodnocení
+ souhlasím
Je to svižné a stylizace parodující chlapáctví není špatný nápad. Škoda, že nemá Michal Lang cit pro míru - humor je lascivně hrubozrnný, prvoplánový, ukřičený, nedává divákovi prostor pro smích.
Snad nejlépe na jevišti působí Adam Vacula. Není tak urputný, není vulgární. Ve scéně s latinským překladem to funguje báječně. Ostatní šlapou na plyn jako diví, ale k smíchu to není.
A o čem to celé je? Nevím.
Tohle všechno platí ještě minutu před koncem - a pak přijde pointa a všechno je rázem jasné a logické. Ale proč dělat z diváků kvůli té chvilce překvapení dvě hodiny hlupáky?
Burbot  30 %
29.9.2021 | 31 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
Přehlídka oplzlých devadesátkových veksláků kombinovaná s afektovanou travesty show, opakování vtipů, někde naopak nekonzistence postavy, často zbytečně uřvané, celkově laciné. Ale lidi se smáli, tak asi bude mít úspěch.
Kateřina Vodáková  40 %
29.9.2021 | 143 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
Přidávám % za celkový výkon O. Veselého a úplně poslední scénu s telefonátem, jinak bych dala méně. Chce to v sobě mít dávku určitého masochismu, oblibu kýče a smysl pro travesti, aby toto pojetí člověku sedlo. Se mnou, ač nejsem konzerva, se to nepotkalo...
Jaroslavz  20 %
27.9.2021 | 52 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
Chvílemi jenom víceméně trapné, chvílemi však až dalekou za hranou lascivity. Takovou řachandu vyrobit ze Shakespeara, no potěšpánbůh. Těch 20 procent za energii herců, ale v případě režie by bylo třeba záporné stupnice.
Barka  90 %
24.9.2021 | 293 hodnocení
+ souhlasím
A já se nebojím dát hodnocení hodně vysoko. Je to úlet, totální. Nejdřív jsem byla trochu v šoku, ale když jsem jim na tu hru přistoupila a hodila za hlavu myšlenky typu "co by na to řekl Shakespeare", začalo to najednou až zázračně fungovat. Scéna s instruktáží úklidu je absolutně top. Úplný závěr mě vyloženě potěšil a dal tomu všemu krásný význam i tečku. Myslím si, že tato inscenace bude vyvolávat kontroverze, ale proč ne :)
Ivo Železný  60 %
24.9.2021 | 282 hodnocení
+ souhlasím
veřejná generálka
Svižné představení v překladu Martina Hilského. Samozřejmě vím, že v Shakespearově době i ženské role hráli muži, nic proti tomu. I plnovous u jedné z hlavních hrdinek se dal překousnout. Ale postupem představení se transvestitismus začal čím dál více objevovat i u mužských rolí. Smysl mi unikal. Přes to přese všecko dobré představení. Kouř byl.
5 (54.)
R.JELEN.21  40 %
23.9.2021 | 201 hodnocení
+ souhlasím
Z veřejné generálky:
Áno, herci předvádějí dobré výkony. Ne, chlapy v ženských rolích mi nevadí ani trochu. Navíc Jakub Albrecht je skvělý.
Ale jsou opravdu nutné ty zbytečně nevkusné a lacině působící části co se na jevišti dějí nebo stojí?
Celkově představení stojí na výkonu Ondřeje Veselého a Jakuba Albrechta.
PS: Rozhodně je to lepší než Něco za něco, ale to není zrovna bůh ví jak vysoká laťka.
Studený Čumáček  70 %
23.9.2021 | 349 hodnocení
+ souhlasím
75%
S takovou skvadrou se nedalo čekat, že dostanu tradiční ustřihnutou slepičárnu. Obvykle se totiž nehraje tak, jak byla napsána, tedy jako hra ve hře. Tahle inscenace je ale pro mě asi nejblíže představě, jak by to vypadat mohlo, jen kdyby...
Vztekem našlapaná Káťa/J. Albrecht, pipinkovská nicka Bianka/A. Vacula, macho Petruccio/O. Veselý - utáhli by to i snad sami.
Vyšponovat na hranu a pak brutálně sestřelit, teda to si budu pamatovat pro příště...
Bena (Tomas.bena@email.cz)  80 %
15.10.2022 | 2 hodnocení
+ souhlasím
Skvělá zábava.
Pavel Zur  80 %
27.9.2021 | 1 hodnocení
+ souhlasím
Skvělé představení - a celkové zpracování této klasiky
7adam7  70 %
12.9.2022 | 55 hodnocení
Marťus  80 %
9.9.2022 | 112 hodnocení
Matěj Konečný  70 %
4.7.2022 | 162 hodnocení
Kosan  70 %
28.6.2022 | 235 hodnocení
Dajcik  80 %
27.6.2022 | 247 hodnocení
Kluk.sedu  80 %
27.6.2022 | 103 hodnocení
Snekac  80 %
9.3.2022 | 206 hodnocení
Unionboy  80 %
8.3.2022 | 345 hodnocení
Gimli35  50 %
23.2.2022 | 168 hodnocení
LavinieCamui  80 %
30.10.2021 | 645 hodnocení

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.