Profil uživatele

Studený Čumáček

Volby

Hodnocení

Redaktoři s podobným hodnocením
jméno redaktora: průměrný rozdíl hodnocení (počet společně hodnocených inscenací)
Lukáš Holubec: 5 % (10)
Lukáš Dubský: 6 % (13)
Anežka Hrebiková: 8 % (6)
Jiří Landa: 8 % (14)
Pavel Širmer: 8 % (23)

Seřadit dle: data přidání sestupně | názvu hry vzestupně | procenta hodnocení sestupně

Další stránky hodnocení: 1 2 >

(zadáno: 14.6.2019)
Ulity - Divadlo na Vinohradech: 50 %
55 %
To byl ale divnej díl Ulice...nebo že by udělali nově Samotáře, teda jako Samotáři 2? Ale taky dost divný, a žehlit se u toho nedá...
Ne, dost srandy. Originality to má, že by se dala vážit na lékárnických vahách, námět zpracovali už x-krát jinde a malinko jinak, občas to šustí papírem a dalo by se to rozcupovat na cucky. Brání mi v tom ale slušné herecké výkony ansámblu, vyniká především depresivní Tereza Terberová (Radka), trapně bodře pozitivní Marek Lambora (Marek), společensky nešikovný Viktor Javořík (Ota) a pár-nepár Ondřej Kraus (František) a Jana Kotrbatá (Hanka)
(zadáno: 12.6.2019)
Za dveřmi - Divadlo na Vinohradech: 70 %
12.6. 2019
75 %
Mladí manželé s dítětem, otec a dvě dcery, dvě sestry a dítě, cizí muž a dům. Na tomto půdorysu je rozehrána hra na plány a city, které postupně rozkutá čas, běžící tam za dveřmi.
Překvapivě dobrá a kompaktní hra, sehraný a na sebe slyšící herecký tým podávající výkony bez hluchých míst, funkční scéna a kostýmy. Přirozené jiskření manželského páru (O. Kraus (Slávek), J. Kotrbatá (Anna), žárlivost a láska mezi Týnou (A. Elsnerová) a Bětkou (T. Terberová), na pravidlech trvající otec rodu Josef (P. Rímský) a záhadný David (D. Bambas) vonící dálkami a dobrodružstvím.
(zadáno: 7.6.2019)
Řemeslníci - Švandovo divadlo: 70 %
7.6. 2019, derniéra
75 %
I když to jako laik nedokážu pochopit, hoši, budete mi chybět. Nejenže jste mi ukázali několik zajímavých druhů usmrcení, míst, kam lze v rodinném domě schovat několik těl, ale také, že namontovat kulový ventil do přívodu pračky obráceně je fakt problém. (Jo, už se to reálně hodilo.)
RIP 2011-2019 a vzpomínka na všechny, co tím s námi prošli, protože jich bylo fakt hodně (celkem 18 lidí! Bóóžíčku! A všichni k sežrání!).
Jo, nevíte náhodou o někom, kdo by mi vyměnil vypínače? Ono mi to tak trochu bzučí...
(zadáno: 4.6.2019)
Konec masopustu - Divadlo na Vinohradech: 40 %
4. 6. 2019
derniéra
Vypreparovaný Topol. Neurčitá linie Krále a jeho dětí konfrontovaná s třeštěním maškar, pohřbívajících "starý svět", díry v logice... politická linie tíživá a drtící jako krabice koťat, opatrné poskakování kolem slov "budování", "socialismus" atd., zcela mimo reálie doby. A proti tomu postavte herce, kteří se snaží uplácat živou postavu, která nevypadá jako vržený stín ani nešustí papírem... Markéta Frösslová (Marie), Marek Lambora (Rafael), Daniel Bambas (Husar), Tomáš Pavelka (Král)... Škoda, velká škoda kvůli nim, a promrhaná příležitost.
(zadáno: 3.6.2019)
Kouzelná země - Národní divadlo: 70 %
repríza 3. 6. 2019
Obecně se tvrdí, že Topol (starší i mladší) se prakticky nedá přenést na jeviště. Režisér Mikulášek to ale dokázal, aniž by příliš porušil mnohovrstevnatost původního těžce uchopitelného textu. Náročný kus a těžké party, takže za všechny: David Prachař (Polka), Oskar Hes (Ondra), Kateřina Winterová (Stará), Zuza (Jindřiška Dudziaková), Pavel Batěk (Fízl)...
A i když se vám to nemusí líbit, neznamená to, že se musíte trapně drát uprostřed představení zprostřed řady ven, celou řadu zvednout a pak ještě nasupeně práskat dveřmi.
(zadáno: 27.5.2019)
Srdce patří za mříže - Švandovo divadlo: 80 %
Jak to počítám...počtvrté. A stále stejný pocit, že se musím bránit, že já přece jím málo masa a šetřím vodou a nemám auto...a někdo mi stále dokola, klidně, ale dokola, klade otázky. Otázky, na které odpovědět neumím nebo i nechci, protože přemýšlet o nich mě odklání z poctivě vyšlapaných tras a pokouší se rozbít mou bublinu. Mou bublinu, co je tam jen mé JÁ, pečlivě oddělené od NICH.
(zadáno: 27.5.2019)
Revizor - Divadlo na Vinohradech: 30 %
Čtyři růže a ztracená příležitost
Na tohle představení padly čtyři růže. Na zrcadle, pod šeredným svetrem, na kulečníkovém stole, na sukni nevěsty. Zbytečně. Těch třicet procent je z poloviny určeno pro Oldřicha Vlacha (Osip), druhá polovina patří Šárce Vaculíkové a Markovi Lamborovi za kratičké němé scénky v zadním plánu.
Proboha, tolik přehrávání a řvaní, že jím podělíte všechna divadla v Praze a ještě si domů odnesete výslužku...
(zadáno: 24.5.2019)
Smrt mu sluší! - Švandovo divadlo: 80 %
Já chci Mrňku!
Bob Barel je herec. Chce Thálii. Udělá pro to vše.
Kamil Křovina je Bobův agent. Kvůli Bobovi přišel o hodně. A nechce do tepláků.
David Hartmann je divadelní kritik a vlastně hodný člověk. Jen ne a ne umřít.
Ředitel činohry Národního chce důstojný pohřeb pro barda. Jolana, dramaturgyně ND, je něžná bytost, jen nemá kde to uplatnit. Taky chce vyvolat Hillara.
Mireček je vrátný ND, jako tatínek, jako dědeček. Chce pro ND jen to nejlepší. Jako ostatně všichni.
Neskutečná bžunda. Slzy byly, kouř taky. A příště chci vidět i Mrňku!
(zadáno: 23.5.2019)
Romeo a Julie - Městská divadla pražská: 70 %
23.5. 2019, veřejná generální zkouška
První setkání s divadlem ABC. Velká poklona. To, co bylo zvědavému divákovi předloženo, pohltilo veškeré další pocity (po noční, bez spánku a hlady). Romeo a Julie je vždy výpovědí nastupující herecké generace a zde ani Romeo (Zdeněk Piškula) ani Julie (Tereza Marečková) nezklamali. Nelze pominout ani bojovného kokrháče a pouličního básníka Merkucia (Filip Březina), žvanící a útěšnou Chůvu a také Dóžete (Sabina Remundová), přesný je i Juliin otec a matka (J. Štrébl, D. Batulková) a sluha Petr (M. Donutil). Díky za prostou scénu a Hilského překlad!
(zadáno: 15.5.2019)
Hrobníkova dcera (Zjevení) - Divadlo na Vinohradech: 50 %
repr. 15.5. 2019
Ach jo. Tak se člověk zas vypraví na Vinohrady...a ono to není ono. A nemůže za to scéna (funkční! tleskám!), kostýmy (jen tak dál, vlk stylizovaný jako jezevčík je zábavný!) ani herci (všichni poctivě uvěřitelní, veliké díky za Terezu Terberovou a Ondřeje Krause). Ale že ve hře jsou místa hluchá až nudná je problém dramaturga, a taky autor už napsal i lepší kusy (pamatuju velmi zábavné ochotnické Rozkvetly sekery), možná se něco ztratilo i v překladu...
(zadáno: 12.5.2019)
Nová Atlantida - Národní divadlo: 60 %
12.5. 2019, derniéra
Příliš mnoho otázek! Žádné odpovědi! Vztekám se! Jsem Všecekzmaten! Lesní včela je proti mě Ottův slovník naučný! Příliš mnoho vykřičníků! Panenkomarjá! A dělám to zas! Zastavte mě někdo! Aspoň jeden otazník! Zas se míjíme! Ukažte mi cestu, kruci! Nebo mě aspoň nakopněte žádoucím směrem!
(zadáno: 12.5.2019)
Kauza pražské kavárny - Švandovo divadlo: 70 %
Tady kafe fakt nedostanete, spíš jednu po...hele, to už si vyberte sami
repr. 11.5. 2019
Když se spojí milovaný Phil Marlowe, Vinnetou a Švandakolektiv, nedopadne to. Tedy..špatně to nedopadne. A taky to nebude happyend. O sociálních studiích, kafi, šiškách, houbách, láhvi Bohemky a řvaní, ignoranci, nepochopení, manipulaci a mlčení.
(zadáno: 27.4.2019)
Interview - Dejvické divadlo: 60 %
65%
Skvělý výkon obou protagonistů, předávajících si pomyslnou vládu nad hrou, kterou oba hrají, aby si udrželi tvář aspoň před sebou samým, táhne nahoru až bulvární divadelní formu, která vykazuje jen lehce nadprůměrnou kvalitu. Stojí za to to zhlédnout kvůli oběma hercům, jsou si rovnocennými partnery v kočkomyších hrách.
(zadáno: 23.4.2019)
Za krásu - Národní divadlo: 70 %
23.4. 2019
75 %
Tak hrajeme, sakra!
Ostře humorné, čisté a svěží divadlo o divadle na divadle. Režisér je vším a všechny jsou režisér. A která náhodou není, tak za chvíli možná bude...a bude se hrát, psát, bojovat a žít...
Dámy, hlubší hlavy sklon, pane režisére, má úcta a pukrle. Mluví to jazykem mého kmene.
(zadáno: 20.4.2019)
Krvavá svatba - Národní divadlo: 70 %
repr. 20.4. 2019
75%
Je to jen chemie
Nevěsta ví, co je její povinnost, ale i co je vášeň. Ženich ví, že je třeba se ženit. A Leonardo chce milovat tak vášnivě, jako proudí žilami krev.
Skvělý Filip Kaňkovský (Leonardo), úžasná Pavlína Štorková (Nevěsta), dojímavá i vnitřně silná matka Ženicha (Taťána Medvecká), životy jiných procházející Smrt (Radúz Mácha) i Luna (Soňa Červená)... A že řešíte Ženicha (Patrik Děrgel)? Půl představení stráví jako štěňátko na maminčině klíně (prosím drbat na bříšku!), druhou jako půlmagor a paroháč, aniž by měl minimální možnost to ovlivnit...láska je svině.
(zadáno: 19.4.2019)
Hubte trampy, serou v lese - A studio Rubín: 60 %
Usárnu fakt nemám, ale...jinak dobrý
Když nebudete vůbec nic čekat, dostanete velmi příjemný večer. Jiří Štrébl by i mě snad donutil se sbalit, i když spaní ve spacáku nemiluju, karimatku mám na cvičení a vůbec...přebrat synovci holku mi teda nepřijde moc fér.
Lukáš Příkazký a Jiří Panzner drží krok zdatně a Lenka Kamenická...svádí kdekoho.
(zadáno: 18.4.2019)
Bratr spánku - Švandovo divadlo: 80 %
17.4. 2019
85%
Duše, které nestihl dorůst ochranný krunýř těla
Když se narodí geniální muzikantská duše mezi hlupáky, je to tragédie. Nemilované, postrkované a zneužité velké dítě Elias Alder se snaží žít ve svém světě, zapomenutém bohem i lidmi. Když náhodně objeví svůj talent, všude jinde by byl pozdvižen, ale prostředí, které ho obklopuje, talent maří. Rozhodne se tedy obětovat život lásce ke své vyvolené, ta však o jeho citech nic neví a vědět nechce...
Jacob Erftemeijer ve špičkové formě, skvělý Tomáš Červinek, Denisa Barešová, Bohdana Pavlíková...
kruté, tísnivé, přesné
(zadáno: 15.4.2019)
Krysař - Švandovo divadlo: 60 %
Krysy už jsou tady
65 %
15. 4. 2019
Od generálky a přibližně desáté reprízy se hra příjemně posunula k jisté větší čistotě hereckého výrazu a gest. Dá se to zaznamenat nejen u postavy Krysaře (Klára Cibulková), ale i u postav dalších, především u Seppa Jörgena (Jacob Erftemeijer) a postavy Černé Lízy (Bohdana Pavlíková), která v původní předloze nemá vlastní hlas ani příběh.
Mimochodem, až zas někdo v druhé půlce přehraje cca 300 lidem melodii svého tydlifonu (2x), najdu si ho, vrazím mu ho do hlavy levým uchem, cestou ho změním na králíka, vytáhnu pravým a pak puf! nechám zmizet !
(zadáno: 9.4.2019)
Hamleti - Divadlo Na zábradlí: 70 %
Důležité!:
1) metoda malého zázraku
2) baba, týpek, horizont
3) a du si pro tu slzičku

Prosím jich, pane Čtvrtníček, nestřílejí koštětem tak prudce, mou sestřičku to leká. Též pan Vyorálek nechť drtí pana Luptáka jemněji, neb to není fér, protože má o dobrých patnáct až dvacet kilogramů víc. Pan Lupták je pak velmi litován a není prostor pro vnímání ničeho dalšího, což je škoda. Bylo by také vhodné pořídit měkkou podušku pod kolena pana Vašáka, tolik se snaží, a teplejší šáličku pro paní Plodkovou. Vždyť ty jemné šatičky jsou nerozum, co kdyby se nastydla...
(zadáno: 8.4.2019)
Modrý pták - Národní divadlo: 70 %
iniciační cesta za peříčkem
Křehké, pečlivě odvážené a velmi přirozeně působící děti ( Pavlína Štorková, Filip Kaňkovský). Zajímavý, proměnlivý Pes (Pavel Batěk), bohužel herecky ne zcela čistě působící Kocour (Saša Rašilov), sladce koketní Cukr ( Radúz Mácha) a až mrazivě přirozený hloupoučký Chléb (Jan Bidlas). Důstojné stromy útočící deštníky a praštěný Králík, brilantně propojující telefonní hovory (Patrik Děrgel).
nechápající Tatínek (O. Pavelka) a milující Maminka (M. Preissová).
Jen po mně nechtějte vysvětlovat dítěti Bratříčka, který přijde, ale skoro hned zas odejde.
(zadáno: 8.4.2019)
Honey - Cirk La Putyka: 60 %
(zadáno: 8.4.2019)
Obraz Doriana Graye - Švandovo divadlo: 70 %
repríza 27.3. 2019
75 %
herecky i výtvarně zajímavý kus. Neokoukaný Ondřej Kraus, překvapivě uvěřitelný jako plaché polozvířátko i plně rozkvetlý líbezně manipulativní hajzl, spiklenecky mefistofelský Luboš Veselý, z adorujícího davu se vynořující Marie Štípková a Natálie Řehořová, slabošsky podléhající milenec Jacob Erftemeijer i váhající mstitel Tomáš Červinek...
(zadáno: 7.4.2019)
Netrpělivost srdce - Národní divadlo: 70 %
repríza 11.3. 2019
příběh o muži, který nedokázal říct Zastavte, já nechci.

Poručík Anton Hofmiller (Radúz Mácha) vinou vlastní společenské neobratnosti způsobí skandál. Vyzve k tanci Editu (Pavlína Štorková), mladinkou dceru hostitele, prakticky neschopnou chůze. A to je jen začátek řetězce nedorozumění, soucitných gest a lepkavých společenských pavučin...
V postavě přesný Radúz Mácha i Pavlína Štorková, funkční scéna, kostýmy, ale i jisté nedostatečné propojení vyšší společnosti s vojenským světem, obou světů tápajícího a chybujícího Antona Hofmillera.
(zadáno: 7.4.2019)
Zabít Johnnyho Glendenninga - Švandovo divadlo: 70 %
Buď to budete milovat, nebo se rozčilovat, urážet, pokusíte se utéct, budete v skrytu hrůzou párat plyš či decentně skrývat nevolnost.
Ujetě šílený zabiják David Punčochář. Až neskuteční pseudozabijáčtí matláci Jacob Erftemeijer a Václav Švarc. Jejich uhlazený šéf Robert Jašków s překvapivou výslovností. Sladká a odbojná vysoce těhotná Marta Dancingerová. Dříve zmatený novinář, poté nepříjemně vzniklá mrtvola Marek Pospíchal. A dokonalý Miroslav Hruška, protože mu stačí prakticky jedno slovo na celou hru. Jooo? Jo !
(zadáno: 7.4.2019)
Hladová země - Švandovo divadlo: 60 %
repríza 22. 3. 2019
Buďme spravedliví a rozdělme hodnocení. Za herecké výkony 70 %, za režii 50.
Zajímavý Filip Březina (Jakub) a Samuel Toman (Petřík), křehká Martina Krátká (Štěpánka), poživačná Bohdana Pavlíková (Barbora) a jemně odstíněná Andrea Buršová (Markéta).

Další stránky hodnocení: 1 2 >