Profil uživatele

Stepan.chalousek

Volby

Hodnocení

Redaktoři s podobným hodnocením
jméno redaktora: průměrný rozdíl hodnocení (počet společně hodnocených inscenací)
Jan Pařízek: 13 % (18)
Helena Grégrová: 15 % (19)
Iva Bryndová: 15 % (24)
Lukáš Holubec: 16 % (10)
Lukáš Dubský: 17 % (15)

Seřadit dle: data přidání sestupně | názvu hry vzestupně | procenta hodnocení sestupně

(zadáno: 22.12.2024)
Fandil jsem seč mi síly stačili, leč nenašel jsem klíč po kterém bych měl jít, tedy mi uniklo i samotné sdělení.
(zadáno: 22.12.2024)
Tato inscenace se zatím podle reakcí jeví jako kontroverzní záležitost. Na repríze, kterou jsem navštívil pár lidí o přestávce opustilo divadlo a zároveň v závěru získala silný aplaus s pár stojícími. Mně osobně se hluboce dotkla. Mimochodem ji oceňuji i pro její barevnost a originalitu. A byť by se text dal zajisté ještě dobrousit (protože někdy skřípe kupením informací), tak jsem o jeho sdělení přemýšlel ještě další den. Je ale jisté, že to nebude šálek všech. Skvělý výkon předvádí Pavel Šimčík a Lada Jelínková.
(zadáno: 22.12.2024)
Herecká energie skvělá, leč samotný narativ inscenace je trochu plochý a předvídatelný. Zase se doříkává něco na co by si divák přišel sám. Myslím, že panu Balcarovi sluší pevné texty (viz. Už je tady zas). Dan Šváb a Miluše Šplechtová jsou faktory, proč se vydržet dívat.
(zadáno: 25.10.2024)
Ztrácel jsem se o čem, že se to hraje a proč. Anna je poněkud bezbarvá a pokud nefunguje chemie a napětí mezi hlavní trojicí, tak se mi ztrácí vyprávění příběhu.
Scénografie vlakové zastávky a pojízdného vagonu vypadá spíše komicky. Predevším pak ubližuje závěru, kdy si Karenina lehá pod onen vagon.
Snažil jsem se fandit do samého konce a byl ochoten chytit se čehokoliv, leč neuměl jsem to najít... Mark Kristián Hochman je ale skvělou posilou soboru.
(zadáno: 25.10.2024)
Inscenace těžkopádná. Rozumím volbě interpretace skrze technologie, ale nepovedlo se mi na Řehoře napojit, aby mě jeho příběh zasáhl či vůbec zajímal.
Vytratila se Kafkovská absurdita a jisté groteskno. Všechno si tak sedlo na prdel.
(zadáno: 25.10.2024)
Na premiéru jsem jel s velkým očekáváním směřující k panu Praisovi, který mě učaroval v absolventském ročníku v inscenaci Chladné dítě. A blahopřeji Jihočeskému k této posile souboru. Neuvěřitelný herecký koncert všech přítomný, ale p.Prais vévodil. Barevně pohádková scénografie (kde postupně vystupovala pokřivenost) posilovala bestiální téma textu. Obrazy propisující se vzájemně jeden do druhého. Skvělá dynamika připomínající jízdu na horské dráze. Mrazivý zážitek. Darecovo hrající si ruce budu mít v hlavě ještě dlouho.
(zadáno: 25.10.2024)
Jízda, kde se ze zaprášeného Shakespeara stává moderní cesta k divadlu. Hra, která sděluje a neodkazuje pouze k autorovi.
Byl jsem asi jediný stařec, který neodcházel pohoršen. O téhle inscenaci se bude dlouho povídat.
(zadáno: 8.9.2024)
Inscenace trochu klouže po povrchu všech možných témat a forma tu převyšuje obsah. Na druhou stranu takto obsahově bohatý román je velkým oříškem a je obdivuhodné, že si ho někdo zvolil pro divadelní zpracování. Klaním se odvaze.
(zadáno: 8.9.2024)
Jsem fanouškem románu, ale toto zpracování nechalo mě chladným. Bob Mikluš se snaží, co to jen jde, ale neumí vybudovat dostatečné charizma a na tom bohužel celá věc stojí a padá. Druhá polovina zajisté lepší, co se rytmu a akcentování tématu týká.
Inscenátoři si s velkým prostorem chtěli poradit skrze live cinema, bohužel ničím jiným nedokázali tento princip opodstatnit.
(zadáno: 8.9.2024)
Hra s měřítky válečného konfliktu a s otázkou, zdali mír znamená skutečně klid nebo naopak válečná vřava rozfoukala další semínka konfliktů, které pomalu, ale jistě klíčí a mohutní, dokonce pokud je zaléváme, tak plod budeme moci v závěru "sežrat".
Skvělé adoptavaný text barokní klasiky (která je dle mého soudu natolik literární, že se hrát nedá a právě s touto zvědavostí jsem zamířil na Kuks), který se nebojí jít na hranu a rozhodně není hyperkorektní. Současná témata naservírovaná s nadhledem a humorem. Paní Efrimiadis by si zasloužila za její křepčení ocenění a pánové řád za fyzičku. Takovou inscenaci viděti je radost. Děkuji Vám za to
(zadáno: 29.1.2024)
Inscenace roku! Dlouho sem nebyl takto zasažen. Mark Hochman podruhé Vojcek, a pořád lepší a lepší!
(zadáno: 29.1.2024)
Velmi milé překvapení Jezerkovského repertoáru.
Hravý kabaret na téma klasiky a dojemný zároveň, navíc nevídané herecké složení, které šlape jako velký ohňostroj pro Péťu Bajzu. Velmi oceňuji text Petra Vacka, který je vedený s velkou pokorou k dílu K. Poláčka. Z hereckých výkonů pak nelze nevyzvednout Martina Letáka, který každou inscenací dokazuje své herecké kvality a právem se tak stává tažným koněm Jezerky. Energická smršť v podobě Patricie Pagáčové a Ondřeje Kavana byla též milým překvapením. Po Čapkovi a Bylo nás pět se těším na další Vackovu inscenaci, protože je to záruka pobavení s myšlenkou.
(zadáno: 8.12.2023)
Viděno v divadle Archa. Skvěle uchopena reserse ke kauze par let staré. Oceňuji různorodé pohledy a vytvoření mnohovrstevnateho obrazu zvláště v první polovině, které odkazují k divadlu jako takovému a práci se symbolem a podtextem. Dlouho jsem nebyl z ničeho tak nadšen! Děkuji
(zadáno: 8.12.2023)
Byť Havelkovu poetiku ctím a je mi velmi blízká, tak zde mám velké rozpaky. Text Hernaniho je nám opravdu dnes vzdáleny a je mu v inscenaci dána nadmíra prostoru. Vstupy ze zkoušky jsou sice svěží, ale v debatách klouzou po obecném povrchu a tak nejlépe vyzni ?debata?, která začíná mít konkrétní tón. Úplný závěr pro me mlade osazenstvo neutahlo, ale věřím, ze i to si časem sedne. Ona ?bitva? se pro me neodehrala a snad i pro to ty rozpaky, protože se málo realizovalo, co dnes znamená onen boj mladého a starého. Cítím za inscenaci dobrý záměr, ale ten se na me neprenesl.
(zadáno: 17.9.2023)
Inscenace má dobré téma, ale v jeho provedení klouže po povrchu.
(zadáno: 17.9.2023)
Skvělá hra s vyprávěním příběhu a prolínáním reality s fikcí. Vtipy, které mrazí ještě několik dní po shlédnutí.
(zadáno: 17.9.2023)
Další muzikálová variace v divadle DISK. Tentokrát ale chybí dramaturgický důvod, proč to dnes uvádět a osobitější pojetí. Za klad považuji vyrovnaný herecký prostor pro celý ročník, který je dobře vybaven (což prokázal už v inscenaci Chladné dítě).
Jsem starší generace a tak jsem se neuměl zbavit dojmu, že sedím na inscenaci pana Borny v Divadle v Dlouhé, neboť některé momenty jsou až nápadně totožné. Inscenace není můj šálek kávy, ale věřím, že svého diváka si to najde a především pak fandím sympatickému ročníku!
(zadáno: 30.5.2023)
Ti co znají Morávkovu Baladu z Husy budou odcházet "nenakrmeni". Velkou devízou je nové hudební aranžmá, ale vnitřní energie této inscenace je trochu chladná.
(zadáno: 30.5.2023)
Viděno již po několikáté a vždy velmi silný zážitek.
Naprosto přesně uchopený Ibsen spolu se skvělými hereckými výkony. Klára Melíšková a Vladimír Polívka - tyto dvě herecké energie - to je něco neuvěřitelného!
Děkuji!
(zadáno: 30.5.2023)
Velmi cením, že se Jezerka snaží měnit svou dramaturgie a ukazuje, že soukromé divadlo nerovná se bulvární divadlo. Inscenaci sluší filmové střihy i dynamicky se promenující prostředí. Největší výtkou je absence dramaturga, protože text místy škobrtá. Vytváří například několik konců, čímž oslabuje v závěru svou dynamiku.
Osobně je pro mě velkým překvapením dosud neznámý Martin Leták, který je spolu s Janem Vlasákem velkou devízou této inscenace.
(zadáno: 18.4.2023)
(zadáno: 22.11.2022)
Mladí herci se velmi statečně popasovali s náročným textem. Velmi mě také bavilo scénografické řešení a práce se světlem.
(zadáno: 22.11.2022)
(zadáno: 21.11.2022)
Téma velmi aktuální a zajímavé, nicméně mohlo být inscenačně mnohem lépe (a konkrétněji) naplněno. Po herecké stránce musím vyzvednout p.Uhlířovou.
(zadáno: 21.11.2022)
Šestnáct řádících herců v neskutečném tempu. Mladí lidé podávájící zprávu o tom, jak vnímají společnost ve své vlastní osobité adaptaci Žebrácké opery. Aktuální transpozice, skvělá hudební čísla, nadhled s ironií a trefné obsazení. Jisté nedostatky by se zajisté našli, ale jsou spíše technického rázu.
EDIT: Viděno podruhé a velmi cením hereckou hravost.