Profil uživatele
Nikoss
VolbyHodnocení
Redaktoři s podobným hodnocením
jméno redaktora: průměrný rozdíl hodnocení (počet společně hodnocených inscenací)
Veronika Boušová: 7 % (11)
Pavla Haflantová: 12 % (17)
Helena Grégrová: 13 % (55)
Lukáš Holubec: 13 % (32)
Anežka Kotoučová: 14 % (24)
Seřadit dle: data přidání sestupně | názvu hry vzestupně | procenta hodnocení sestupně
(zadáno: 3.6.2023)
Oceňuji odvahu tvůrců k nové dramatizaci kultovního díla s evidentním záměrem vycházet z původní literární předlohy, bez ovlivnění jinými divadelními a filmovými zpracováními. Režijně i herecky velmi dobře zvládnuté, k čemuž přispívá i scénické řešení. Šťastná ruka při obsazení obou hostujících mladých herců (kterých se v souboru ND nějak nedostává). Důraz na prezentaci textu, bez snahy ho přebít dramaturgickou či režijní "originalitou". Přitom zábavné.
(zadáno: 1.5.2023)
Když už se musí vytáhnout zase Stroupežnický, tak alespoň že to je dobře, vkusně a vtipně (s trochou nadsázky)udělané, s herci, co umí hrát (a patrně je to i baví). Hlavně žádné trapné aktualizace a jiné samoúčelné naschvály. Pokud se dramaturgie rozhodne pro celkem tradiční zpracování, tak to respektuji. Ono taky co s tím jinak, aby z toho nebyla parodie nebo nějaký antistroupežnický. Kromě toho ten jazyk mě baví. S předchozími inscenacemi stejného kusu v ND si to určitě nezadá. Bylo to zábavné a nenudil jsem se, i když moje divadelní preference se nacházejí jinde. Pokud někomu vadí omílání klasiky, nemusí na to prostě chodit (co asi čeká).
(zadáno: 17.3.2023)
Muzikální uchopení inscenace byl skvělý nápad navíc velmi zdařile realizovaný. Eurípidés je zábavný možnostmi interpretace nejednoznačného obsahu. Tvůrci se nesnaží o žádný kategorický výklad, což je sympatické. Aktuálnost hry je nesporná. Manipulace davu, fanatismus a problém jak na něj rozumně reagovat (...i kdyby nebyl bůh, říkej, že jím je!), střet racionálna s emocionálním "užíváním dne", atd. Herci výborní, stejně jako kapela.
(zadáno: 12.2.2023)
Herecky a provedením na obvyklé vysoké úrovni souboru. Humor, který je mi blízký. Přesto mám pocit, že divadlo upadlo do určitého stereotypu. Nepřekvapí. Literární předloha zdá se nepodstatná, slouží především jako inspirace k hereckému dovádění v zaběhlém formátu (byť zábavném, včetně muziky). Jestli by to nechtělo dramaturgicky oživit.
(zadáno: 4.2.2023)
Marně přemýšlím nad dramaturgickým záměrem - proč dávat toto dílo v současné době. Myslím, že se hra hodně vztahuje k době vzniku. Jistě, že emocionální vyprázdněnost jednajících postav, jejich redukce na komunikaci v banalitách a frázích, sex bez citového vztahu, atd. mohou být věci aktuální i dnes, ale bez střetu s pohoršenou pokryteckou katolickou společností 20. let to ztrácí na působivosti. Režijní uchopení nebylo až tak marné, stejně tak scéna a herecké výkony (pokud bylo co hrát). Z hlediska kulturního vzdělání ale nebylo zbytečné se se Schnitzlerovou hrou, jako s výrazným počinem v dějinách dramatiky, seznámit.
(zadáno: 21.9.2022)
Myslím velmi zdařilá dramatizace literární předlohy. Monodrama, které zvládl jak hlavní aktér, tak režisér v působivém provedení. Určitě zážitek. Stručné hodnocení je dost obtížné. Tak spíše odkazuji třeba na dost přesné recenze z Klacku nebo Divadelních novin.
(zadáno: 10.9.2022)
Tento druh dramatizace (interpretace autentických vzpomínek aktérů) jistě není originální, což neznamená, že nemůže být osobitě uchopen. To se myslím povedlo. Velmi si cením snahy autorů vymanit se z policejně klímovsko kroupovského obrazu devadesátek. Ubohost a trapnost veksláckých hvězd v prostředí, které bylo periferií 90. let. Velký tunel probíhal úplně mimo ně (v režii jiných sekáčů). Vedle toho nutná selekce vzpomínek na mládí. Do toho zábavný kontrast této ubohosti - Brožíkův Jiří z Poděbrad, mužský akt v pozicích klasického malířství, Máchův Máj. Fakt jsem se bavil (feministický pohled na devadesátky raději pominu).
(zadáno: 4.9.2022)
Jde v podstatě o interpretaci kompletního textu Sjónovy novely. Taková audiokniha ozvláštněná několika vizuálními efekty, které se ale jeví spíše jako matoucí, a naprosto neúčelnou filmovou projekcí. Kdyby Cina seděl na židli a četl to, mělo by to možná větší efekt. Kdo zná (výbornou) knihu, přestavení mu nepřinese v podstatě nic navíc.
(zadáno: 25.8.2022)
Pro mě rozhodně lepší inscenace než Na Zábradlí, už jen pro to, že se nepokouší hru podbízivě aktualizovat na české poměry (nesnáším obecně) a více akceptuje nadčasovou povahu chytrého humoru tohoto geniálního dramatika 20. století.
(zadáno: 4.7.2022)
Na letní scénu na Pražském hradě s inscenacemi proměnlivé kvality rozhodně nadprůměr. Ctí se a preferuje Shakespearův text, režijně promyšlené bez snahy povýšit režiséra nad autora, herecky dobře zvládnuté. Muzikantské čarodějnice dobrý nápad.
(zadáno: 18.6.2022)
Jedno z nejzdařilejších zpracování shakespearovské komedie (u kterých jinak, zejména při letních slavnostech na Hradě, spíše trpím). Nerozumím výtkám o převaze formy nad obsahem. Shakespearův text je tam obsažen nepochybně a je podán formou, která ho nijak nepopírá a naopak ho činí pro současného diváka přijatelným a zajímavým, včetně kostýmů, výpravy, herecké stylizace a Lucie Brychtové. Režisérovi se také podařilo eliminovat (snad kromě Rajmonta) to, čeho se u těchto komedií vždy obávám, a to estrádní exhibice některých herců. Bylo to chytré a zábavné. Špinar mi bude v ND chybět.
(zadáno: 12.6.2022)
Zajímavá hudba (v kvalitním provedení ČF) a létající tygr. Jinak nic moc.
(zadáno: 25.4.2022)
(zadáno: 24.4.2022)
(zadáno: 13.4.2022)
Vtipná koláž od osvědčeného týmu tvůrců a sehraných aktérů, ze které si můžeme odnést několik zábavných postřehů, například, že jednu novinářskou kachnu lze potvrdit desítkami vědeckých výzkumů, a utvrdit se v poznání, že lidé rádi podléhají manipulaci a nic se s tím nenadělá. Nějaký sjednocující motiv či názor se hledá těžko (autoři o to asi ani neusilovali), ale zas mi to tak moc nevadilo.
(zadáno: 10.4.2022)
I překladem aktualizovaná klasika, která však nijak nesráží autorův text i vyznění díla - rodina jako neradostná metafora společnosti (rozhodně ne jen té na počátku minulého století), zpochybnění přiblblého optimizmu ohledně vylepšení světa nastupující generací. Některé režijní nápady - symboly - mně také co do smyslu unikly, ale jejich možná interpretace je každopádně zábavná (nechám si jí pro sebe).
(zadáno: 1.4.2022)
(zadáno: 31.3.2022)
Rockokový koncert nazvučený pro O2 arénu, ve kterém se ztrácely myšlenky (stále aktuální) dramatikovy přehlušované i permanentním návalem vytvářeného hluku. Pavlíčkova hudba jinak dobrá, stejně jako výkony do mikrofonů zpívajících i řvoucích herců. Weisse si třeba dáme jindy (nebo si ho přečteme).
(zadáno: 15.3.2022)
(zadáno: 14.3.2022)
(zadáno: 14.3.2022)
(zadáno: 14.3.2022)
(zadáno: 14.3.2022)
(zadáno: 14.3.2022)
(zadáno: 14.3.2022)