Geisslers Hofcomoedianten

Pudl a pudr aneb Fantastické počátky barokního divadla v Čechách

Premiéra: 24.8.2022 | Pražská premiéra: 25.9.2022 | 1:40x
předpremiéry od července 2022
Námět a dramaturgie: Helena Koblischková. Výprava a loutky: Jitka Nejedlá. Hudba: Tomáš Hanzlík, David Hlaváč, Petr Šmíd. Choreografie: Martin Talaga, Kamila Mottlová. Režie: Petr Hašek.
Zbrusu nový nově-barokní autorský muzikál inspirovaný pražskými divadelními událostmi z let 1617 a 1627. Divadlo roztančené v rytmu disco-opery. Příběh bratrů, kteří potřebovali splatit otcův dluh, a proto (ne)ovlivnili dějiny českého barokního divadla. Jeden je básník, druhý skladatel. Poznali okázalost karnevalů, slávu komedie i lesk italské opery. Divadlo mají v srdci i pod kůží a k tomu podědili geniální talent. Ale co s ním v Praze sedmnáctého století...?
Geisslers Hofcomoedianten
Hodnocení inscenace
Redakce
70 %
Uživatelé
70 %
7071000
Hodnocení redakce
Pavel Širmer 70 % Tip Pavel Širmer
Kateřina Jírová 70 %
Chci vidět - přidat do seznamu
Termíny představení
19.2.Ne20:00Divadlo VILA Štvanice | Divadlo VILA Štvanice - sálvstupenky
19.3.Ne20:00Divadlo VILA Štvanice | Divadlo VILA Štvanice - sálvstupenky
19.2.Ne20:00 vstupenky
Divadlo VILA Štvanice | Divadlo VILA Štvanice - sál
19.3.Ne20:00 vstupenky
Divadlo VILA Štvanice | Divadlo VILA Štvanice - sál

Volby

Hodnocení (9)

HODNOCENÍ REDAKCE
Pavel Širmer  70 %  Tip Pavel Širmer
20.1.2023 | 1868 hodnocení
+ souhlasím
75%. Původní hudba nezvykle kombinuje více zdánlivě nesourodých žánrů, není však nekonzistentní a daří se vyvolávat dojem „odboček od spojnice“. Povedené písňové texty plné vděčných slovních hříček. Samotná hra H. Koblischkové funguje právě společně s hudebními pasážemi; inspirace klasikou, pro niž jsou příznačná „překvapivá“ odhalení, je moderně a s vkusem kořeněna a rozvíjena odvážnějšími prvky, často s erotickým podtextem. Hudebně i pohybově nadaní herci pod vedením režiséra P. Haška dostáli vysokým nárokům, které tvar vyžaduje. Pozornosti hodný počin souboru, jehož poetika je na české divadelní scéně ojedinělá.
Kateřina Jírová  70 %
30.9.2022 | 340 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Vladimír Rogalewicz  60 %
29.1.2023 | 729 hodnocení
+ souhlasím
Jako člověk neznalý všech předchozích opusů souboru a nechápající, že se jedná o "citace", jsem měl pocit, že jsem zabloudil do Divadla Broadway k Michalu Davidovi nebo do Kalichu k horším představením Janka Ledeckého. Kýč a nejjednodušší popík (přemýšlel jsem, jak pod tím mohou být podepsaní Hlaváč s Hanzlíkem). Nicméně závěr můj dojem částečně vylepšil. Choreograficko-pěvecká čísla byla provedena celkem profesionálně, ale co naplat, čekal jsem víc intelektuální potravy.
Karel Toman  40 %
6.11.2022 | 44 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
Použití kýče a popiny, které se trochu vymklo kontrole. K výročí si mohli Geissleři nadělit víc.
J.anek  90 %
25.9.2022 | 409 hodnocení
+ souhlasím
Bartoloměj je zpět a na světě je zase veselo! Barokní muzikál se Geisslerům náramně povedl. Tolik nápadů, tolik energie a tolik talentu se na jedné scéně vidí jen výjimečně. Od počátků divadla se dostaneme až k opeře a nechybí velkolepá pointa. Doufám, že se dočkáme písniček na CD, protože mi Pudl a Pudr chybějí už teď. Je zbytečné chválit jednotlivé herecké výkony, protože hlavní roli hraje dokonalá souhra. A nadhled s nadsázkou.
Stepan.chalousek  80 %
14.9.2022 | 41 hodnocení
+ souhlasím
Další skvělý počin. Vyzvednout musím především herecký počin (a pro mě i nový herecký objev) Vojtěcha Franců. Viděno na předpremiéře v Kuksu.
Eduard Mácha  70 %
20.12.2022 | 16 hodnocení
Astuta  80 %
20.11.2022 | 33 hodnocení
LavinieCamui  70 %
30.10.2022 | 653 hodnocení

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.