Geisslers Hofcomoedianten
<< Magdalena lascivní a kajícná | Raut >>
Helena Koblischková
Pudl a pudr aneb Fantastické počátky barokního divadla v Čechách
Premiéra: 24.8.2022 | Pražská premiéra: 25.9.2022 | 1:40x
předpremiéry od července 2022
předpremiéry od července 2022
Námět a dramaturgie: Helena Koblischková. Výprava a loutky: Jitka Nejedlá. Hudba: Tomáš Hanzlík, David Hlaváč, Petr Šmíd. Choreografie: Martin Talaga, Kamila Mottlová. Režie: Petr Hašek.
Petr Šmíd, Vojtěch Franců, Eva Henel Burešová, Lucie Valenová / Alena Hladká, Tereza Bortlová / Simona Jindráková, Bartoloměj Veselý
Zbrusu nový nově-barokní autorský muzikál inspirovaný pražskými divadelními událostmi z let 1617 a 1627. Divadlo roztančené v rytmu disco-opery. Příběh bratrů, kteří potřebovali splatit otcův dluh, a proto (ne)ovlivnili dějiny českého barokního divadla. Jeden je básník, druhý skladatel. Poznali okázalost karnevalů, slávu komedie i lesk italské opery. Divadlo mají v srdci i pod kůží a k tomu podědili geniální talent. Ale co s ním v Praze sedmnáctého století...?
Termíny představení
19.2. | Ne | 20:00 | Divadlo VILA Štvanice | Divadlo VILA Štvanice - sál | vstupenky | |
19.3. | Ne | 20:00 | Divadlo VILA Štvanice | Divadlo VILA Štvanice - sál | vstupenky |
| ||||||||||||
|
Volby
Hodnocení (9)
HODNOCENÍ REDAKCE
Pavel Širmer 70 % 

20.1.2023 | 1868 hodnocení
+ souhlasím
75%. Původní hudba nezvykle kombinuje více zdánlivě nesourodých žánrů, není však nekonzistentní a daří se vyvolávat dojem „odboček od spojnice“. Povedené písňové texty plné vděčných slovních hříček. Samotná hra H. Koblischkové funguje právě společně s hudebními pasážemi; inspirace klasikou, pro niž jsou příznačná „překvapivá“ odhalení, je moderně a s vkusem kořeněna a rozvíjena odvážnějšími prvky, často s erotickým podtextem. Hudebně i pohybově nadaní herci pod vedením režiséra P. Haška dostáli vysokým nárokům, které tvar vyžaduje. Pozornosti hodný počin souboru, jehož poetika je na české divadelní scéně ojedinělá.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Vladimír Rogalewicz 60 %
29.1.2023 | 729 hodnocení
+ souhlasím
Jako člověk neznalý všech předchozích opusů souboru a nechápající, že se jedná o "citace", jsem měl pocit, že jsem zabloudil do Divadla Broadway k Michalu Davidovi nebo do Kalichu k horším představením Janka Ledeckého. Kýč a nejjednodušší popík (přemýšlel jsem, jak pod tím mohou být podepsaní Hlaváč s Hanzlíkem). Nicméně závěr můj dojem částečně vylepšil. Choreograficko-pěvecká čísla byla provedena celkem profesionálně, ale co naplat, čekal jsem víc intelektuální potravy.
Karel Toman 40 %
6.11.2022 | 44 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
Použití kýče a popiny, které se trochu vymklo kontrole. K výročí si mohli Geissleři nadělit víc.
J.anek 90 %
25.9.2022 | 409 hodnocení
+ souhlasím
Bartoloměj je zpět a na světě je zase veselo! Barokní muzikál se Geisslerům náramně povedl. Tolik nápadů, tolik energie a tolik talentu se na jedné scéně vidí jen výjimečně. Od počátků divadla se dostaneme až k opeře a nechybí velkolepá pointa. Doufám, že se dočkáme písniček na CD, protože mi Pudl a Pudr chybějí už teď. Je zbytečné chválit jednotlivé herecké výkony, protože hlavní roli hraje dokonalá souhra. A nadhled s nadsázkou.
Stepan.chalousek 80 %
14.9.2022 | 41 hodnocení
+ souhlasím
Další skvělý počin. Vyzvednout musím především herecký počin (a pro mě i nový herecký objev) Vojtěcha Franců. Viděno na předpremiéře v Kuksu.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.