Národní divadlo [Nová scéna]
Ondřej Novotný
Otec hlídá dceru
Premiéra: 17.2.2022 | diváci na jevišti |1:40x
Dramaturgie: Jan Tošovský. Výprava: Jana Hauskrechtová, Marek Brožek. Hudba: Michal Kindernay. Režie: Jan Frič.
Pavla Beretová, Jindřiška Dudziaková, Veronika Lazorčáková, Taťjana Medvecká (alternovala také Alena Štréblová), Šimon Krupa, Radúz Mácha, Ondřej Pavelka, Matyáš Řezníček...
Původní hra. Žertovná, ironická a přitom v posledku překvapivě vážná dramatická úvaha na téma otcovství a mužství v dnešní rozkolísané době. Odrazovým můstkem je zdánlivě banální situace v životě otce jednadvacátého století - vycházka s dcerou na hřiště, během níž dojde ke konfrontaci s manželkou, otcem, přáteli i kolemjdoucími. Plastický obraz duševní krajiny jednoho konkrétního muže nese řadu autobiografických rysů a zároveň se v něm může poznat každý, kdo otcem je či se jím chystá být.
Od banálních, často komických rodičovských situací a střetů na dětském hřišti se dostáváme k závažným tématům se společenským přesahem, jako je strach z budoucnosti, rozpor svobody a bezpečí nebo otázka osamělosti stárnoucích generací...
15! Termíny představení
24.9. | Ne | 20:00 | vstupenky | ||
25.9. | Po | 20:00 | vstupenky | ||
26.9. | Út | 20:00 | vstupenky | ||
6.10. | Pá | 20:00 | vstupenky | ||
7.10. | So | 20:00 | vstupenky |
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| ||||||||||||
|
Volby
Hodnocení (25)
HODNOCENÍ REDAKCE
Iva Bryndová 80 % 

27.4.2023 | 441 hodnocení
+ souhlasím
Fričova inscenace textu O.Novotného beze sporu je generační zpovědí; zábavnou, hravou i patřičně mrazivou. Zmiňuje mnohá témata, která nás zasahují, více či méně ovlivňují a trápí, jak v partnerských vztazích či vnímání sebe sama, tak pokud jde o nejrůznější společenské problémy a nejzásadnější rodinné vztahy. V dokonalé herecké souhře hravě vykresluje přímo, a často i nepřímými zcizujícími komentáři, zásadní okamžiky a situace v životě otce a dítěte; v období dětství jednoho i poté v období stáří druhého. A přes značnou odlišnost nálad obou částí k sobě tyto neoddělitelně náleží a teprve společně dodávají inscenaci skutečnou sílu i katarzi.
Helena Grégrová 70 %
26.4.2023 | 1575 hodnocení
+ souhlasím
Skrze originální souhru výtvarné, hudební i herecky velmi zdařile interpretované textové složky inscenace se pozvolna skládá mozaika znepokojivého odrazu toho, co probublává pod hladinou všednodennosti života. Rozehrání zdánlivě banální situace, kdy otec s dcerou odchází na dětské hřiště, postupně otevírá spoustu palčivých až frustračních existenciálních otázek, které na nás doléhají ve světě přehlceném informacemi, návody a zákazy všeho druhu. Ironizující režijní nadhled celek účelně odlehčuje, aniž by se tím oslabila intenzita sdělení a niternost prožitku. Na udržení pozornosti náročněji strukturovaný koncept vnímavého diváka svede odměnit.
Pavel Širmer 50 %
21.4.2022 | 1919 hodnocení
+ souhlasím
Diváci sedí na jevišti v blízkosti herců, akce jsou dotvářeny vhodnou hudbou a živě vytvářenými výtvarnými prvky přenášenými kamerou. Promyšlený model režiséra J. Friče, jenž dobře pracoval s herci, kteří se sympaticky doplňují. Autor O. Novotný odpozoroval všednosti spojené s otcovstvím, mužstvím a souvisejícími problémy a věrohodně je otiskl do hry. Atraktivní inscenační forma, která má snahu stále překvapovat, však nezakryje problémy nedostatečně nosného textu. Všednosti mohou mít někdy kouzlo, ale v této podobě se brzy omrzí, nudí a diváci jsou převážně zahlcováni detaily, jež se nejeví zajímavými a přínosnými.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Weller 50 %
22.10.2022 | 65 hodnocení
+ souhlasím
Potenciál by tu byl, ale bohužel hra vůbec nedrží pohromadě.
Birter 50 %
7.4.2022 | 189 hodnocení
+ souhlasím
Zásadní problém inscenované novely je, že není vůbec divadelní. Pokud tedy nepovažujeme plno přímých řečí za divadlo. Frič a spol. na velmi obyčejný text něco sesmolili, ale mě tím minuli.
Mikika 60 %
31.3.2022 | 53 hodnocení
+ souhlasím
Pro obvyklé diváky, kteří očekávají normální děj a kulisy - a ne že si o všem nechají jen vyprávět, může být tohle divadlo trochu šok. Co znamenají ty šutry, bezejmenné postavy mluvící přes sebe a jejich neurčité přelévající se identity... Ale po chvíli nevěřícího zírání si na ten chaos zvyknete, přistoupíte na hru, že to hřiště, cukrárnu a děti si prostě musíte představovat sami.
Druhá půlka je o dost tíživější, frustrace dcery, hlídající starého otce, z jeviště přímo sálá a mrazí z ní.
Ano, bylo to divné, ale dobře divné.
Druhá půlka je o dost tíživější, frustrace dcery, hlídající starého otce, z jeviště přímo sálá a mrazí z ní.
Ano, bylo to divné, ale dobře divné.
Bova 0 %
4.3.2022 | 30 hodnocení
+ souhlasím
Nedivím se,že někteří lidé odešli při veřejné generální zkoušce.
Zabiklac 100 %
27.2.2022 | 21 hodnocení
+ souhlasím
Pokaždý zapomenu, jak je Ondřej Pavelka skvělej herec a pak jsem jím pokaždý okouzlenej. Citlivě napsaná hra a křehká, neokázalá režie. Ukájím se představou, že se nějakej vesničan, odkojenej na zájezdovkách náhodou dostane na Novou scénu, shlédne OHD, prozře, páč poprvý v životě zakusí katarzi a konečně pochopí, že opravdový divadlo je krásný.
RaB 70 %
23.2.2022 | 315 hodnocení
+ souhlasím
První půle naprosto skvělá! Moderní angažované divadlo, kterému vévodí J. Dudziaková a R. Mácha (avšak i ostatní jsou skvělí - T. Medvecká, P. Beretová a Š. Kroupa). Hra, která nabourává stereotypy, nutí přemýšlet, výborná interakce s diváky.
Kdyby hra zůstala v tomto pojetí, bylo by to ono! Bohužel však přijde zlom a druhá (komornější) část s V. Lazorčákovou a O. Pavelkou (V. Lazorčáková klasicky výborná, u O. Pavelky jsem měl velký problém s jeho pojetím muže - což bylo nejspíš režií).
Konečně se však v ND povedlo udělat původní hru s dobrým tématem i režií.
Kdyby hra zůstala v tomto pojetí, bylo by to ono! Bohužel však přijde zlom a druhá (komornější) část s V. Lazorčákovou a O. Pavelkou (V. Lazorčáková klasicky výborná, u O. Pavelky jsem měl velký problém s jeho pojetím muže - což bylo nejspíš režií).
Konečně se však v ND povedlo udělat původní hru s dobrým tématem i režií.
Slamajak 70 %
23.2.2022 | 71 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Skvělá scénografie & skvěle sehraní herci (speciální ňuňu získává Radúz Mácha, Ondřej Pavelka, Pavla Beretová a paní Medvecká). Místy to pro mě úplně nefungovalo a nezvládalo to udržet mou pozornost (to asi spíš ve druhý půlce, ta první bavila hodně), ale většinou to fungovalo tuze dobře a dokáže to i dojmout, a to nemálo. Možná se někdy vrátím :) Pokud se teda přenesu přes heterosexuální muže křičící "my jsme utlačování společenskými představami o mužství", které si ovšem vytvořili sami heterosexuální muži, kteří mimochodem nemají problém na někoho křičet, že je buzerant... :)))
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.