Profil uživatele

Ivan Andrejevič Bubnov

Volby

Hodnocení

Redaktoři s podobným hodnocením
jméno redaktora: průměrný rozdíl hodnocení (počet společně hodnocených inscenací)
Jiří Koula: 6 % (25)
Helena Grégrová: 7 % (15)
Jan Pařízek: 8 % (16)
Jiří Landa: 9 % (26)
Lukáš Dubský: 9 % (26)

Seřadit dle: data přidání sestupně | názvu hry vzestupně | procenta hodnocení sestupně

(zadáno: 9.6.2025)
Ryzí, svěží, energické a pravdivé.
(zadáno: 9.6.2025)
Skvěle napsáno, obsazeno i zahráno.
(zadáno: 29.5.2025)
Ondřeji Zajícovi patří poklona. Text svádí k prvoplánové komedii, ale právě díky jeho skvělé volbě herců, kteří se zhostili svých rolí bravurně a (většinou) bez přílišné karikatury a přehrávání, se podařilo jej přenést na prkna, aniž by se zvrhl v estrádu. Hána jako terapeut je prostě dokonalý. Jsem rád, že jsem mohl konečně vidět dobře zpracovanou, odlehčenou konverzační komedii a nikoliv klasickou bulvární šmíru, stojící na jednoduchých fórech, které stále plevelí české divadlo.
(zadáno: 7.4.2025)
Michal Kern pod tou nejlepší možnou režií, zabalen do té nejlepší možné výpravy, která unikátnímu holému prostoru v Řeznické velmi svědčí. Změť postav je ze začátku trochu nerozklíčovatelná, ale později se usadí. Hodina a půl uteče jako voda. Všechny emoce, charaktery, vztahy dolehly až do poslední řady. Nikdo jiný by to zkrátka takto nezahrál.
(zadáno: 4.3.2025)
Režisér Chmela umí skvěle využít a obsadit herce D21 a v tom je síla i jeho nové inscenace. Jednoduše pojato, nepřeplácáno.
(zadáno: 22.2.2025)
Forma zvítězila, ale obsah zcela udupán nebyl. Hořkost stárnutí a výkřiky proudících myšlenek dokázali herci ztvárnit absolutně přirozeně a já se tak nedíval na Davida Prachaře ale Bombura, který mne svým existencialismem bodal do hrudi a rozesmával zároveň. Hlavu položit na koleje v zatáčce nemá smysl, protože vlaky před ní brzdí. Z kopírky občas vylezou kun*oviny a asteroidů někdy přiletí víc než má.
Ano, ona inscenace nemá oblouk, je to spíš plynutí mysli, ale ruku na srdce - kdo z Vás někdy přišel na party, která měla dramatický oblouk? I takové představení může prostě jen uplynout a pak odejít po anglicku. Tak Ahoj ahoj ahoj.
(zadáno: 22.2.2025)
(zadáno: 29.12.2024)
55 %

Plusy: Jeništa, Kajnarová, Šampalíková, Rajmont

Mínusy: Hra samotná není příliš nosná a toto uvedení ji kdovíjak nepřidalo.

Obsazení se zkrátka povedlo. Největší práci (a bojím se, že i jedinou) na této inscenaci odvádí právě herci, ačkoliv jsou svázáni nulovou atmosférou, syrovostí textu a hodně stroze pojatou výpravou.

Za zhlédnutí to stojí, ale stačí jednou.
(zadáno: 24.11.2024)
75 %
Výborně obsazená, příjemná komedie. Ano, tohle není bulvární divadlo s prvoplánovým vtipem, tohle je inscenace, která Metro obohacuje. Denisa Pfauserová se s Jiřím Jelínkem výborně doplňují a zcela si získali mou pozornost, role jim dobře sedí.

P.S.: Při mé návštěvě byla v hledišti atmosféra výborná, diváci se rádi mnohokrát nahlas zasmáli a na konci po právu herce odměnili dlouhým potleskem. Neodešel nikdo. Nevím tedy, kde p. Šmuclerová vzala ono nebavící se publikum, asi měla vyloženě smůlu.
Obecně ale nedoporučuji hodnotit představení podle toho jak moc hlasitě a často obecenstvo hýká smíchy, není to úplně směrodatné.
(zadáno: 17.4.2024)
Skvěle napsaná a obsazená komediálně-trpká rehabilitace Háchy, co si na sebe upekl, to už si ani sníst nemohl, neb na stará kolena nevěděl, co se kolem něj děje. Petr Reif Háchu v tomto vystihl krásně. V rolích Voskovce a Wericha, forbínových průvodců, exceluje duo Huspeková & Mathauserová, neviděl jsem snad sehranější herečky. Daniel Čámský bravurně halí scénu do směsi melodií 30. let. Tvůrci mu na konec hry napsali projev kritizující české postavy a události. Leckomu se to může zdát mimo mísu, ale podle mě tento text více než úzce koreluje s tím, co se na jevišti do té doby odehrává.

"Náhoda? Nemyslím si."
(zadáno: 16.11.2023)
(zadáno: 10.11.2023)
Jakub Šmíd má citlivý přístup, který jde s formami Laterny krásně dohromady. Hudba Davida Hlaváče s vizuálem drží silný tandem, který dokáže surreálnost příběhu zvýraznit do maxima. Choreografie "fantomů" skvěle doplňuje hlavní protagonisty. Zpěv Anety Kalertové je na vysoké úrovni, stejně tak rozmanitost Piškulova talentu, který je pohybově s tanečníky skvěle sladěn.

Celý tento obří kolos poté však lehce "drtí" text a projevy herců jsou přidušeny a nevyční. Eva Leinweberová mi v roli babičky nepřijde jako nejvhodnější volba.

I přesto, po dlouhé době povedená Laterna, která není jen plochou taneční exhibicí, jako poslední premiéry.
(zadáno: 15.10.2023)
Nemá smysl rozepisovat co všechno mi přišlo plytké a nezajímavé, protože jde obecně o neduhy českého muzikálu. Jeden za všechny - nedotažená scénografie ještě více zvýrazňuje velikost prostoru a dělá tak z kulis utopené střípky ve tmě. Inscenaci by zkrátka slušel menší prostor, obecně nápad přesunout ji právě do Hybernie nebyl za mě úplně šťastný.

Plusy
- Jan Kříž. Tečka. Hlavní důvod, proč to celé dávalo smysl.
- Taneční a pěvecká company. Technicky naprosto čisté a svěží.

Mínusy
- Nesmyslná délka 2 h 40 min. Spousta scén byla úplně zbytečná.
- Marie Křížová. Neupírám jí umělecké kvality, ale na roli mladičké Kathy se vůbec nehodí.
(zadáno: 30.11.2022)
(zadáno: 29.10.2022)
Přehlídka technologií a Pavlíčkovy virtuozity doplněná o Vizváryho pantomimu, která je v tomto případě úplně mimo mísu. Dystopická a temná atmosféra mohla být vyplněna mnohem zajímavěji. Škoda.
(zadáno: 13.5.2022)
(zadáno: 10.5.2022)
(zadáno: 1.4.2022)
(zadáno: 7.3.2022)
(zadáno: 21.12.2021)
Zhlédnuto na Dramoxu.
(zadáno: 25.11.2021)
(zadáno: 18.9.2021)
Viděno v Plzni na Festivalu divadlo.

Příjemná oddechovka s nádechem kabaretního představení.

Hra je stroze členěna, stejně jako rekvizity na scéně ve skříni. Systém ukážu - popíšu - uklidím v podstatě funguje a celkově to inscenaci dodává správný rytmus. Optické klamy, klasické zvukové efekty a 

Jediné, co celé představení trochu brzdilo byla občas lehká nesehranost. Vůbec by mi nevadilo, kdyby to byl záměr - přehnaná úpornost, která se stává komediální - tady to ale spíš vypadalo na souhru pár nešťastných náhod.

I tak ale skvělá věc, která funguje. Moc jsem se bavil.
(zadáno: 17.9.2021)
Viděno na 29. Mezinárodním festivalu v Plzni v DEPU2015.

Klasický příběh pojatý energicky, bez servítek a přesto velmi vkusně. Od začátku do konce jsem se bavil. Vyzdvihnout chci hudební doprovod a výpravu - hlavně prakticky vyřešenou scénu. V Draku loutky prostě umí a spojení s Jakubem Vašíčkem mu evidentně prospívá.
(zadáno: 17.9.2021)
Co zbylo z nápadu?
Z původního filmu si tvůrci vzali jen povrchní téma - socialistickou estrádu s příměsí dýmu. Zbytek budiž doplněn vším možným, hlavně ať to není moc krátké. Takže z úderného nekonvenčního rytmického šedého příběhu je tak mdlý, tři hodiny trvající kolotoč hluku, přestaveb, muzikálových árií (proč??) a opakujících se scén... Nikam nevedoucí dialogy se točí dokola a čas běží. Už přijde závěr? Aha, ještě ne.

Proč tohle celé vůbec vzniklo?
Má to cenu?

--
1) Vendula Příhodová v roli Helenky naprosto exceluje.
2) Arnoštek je prostě boží a přehrávání Písaříka je prostě strašné.