Profil uživatele

Slamajak

Volby

Hodnocení

Redaktoři s podobným hodnocením
jméno redaktora: průměrný rozdíl hodnocení (počet společně hodnocených inscenací)
Veronika Boušová: 3 % (4)
Helena Grégrová: 7 % (20)
Lukáš Dubský: 8 % (17)
Jan Pařízek: 9 % (26)
Anežka Hrebiková: 10 % (14)

Seřadit dle: data přidání sestupně | názvu hry vzestupně | procenta hodnocení sestupně

Další stránky hodnocení: 1 2 >

(zadáno: 1.10.2020)
75 % a bilance na hranici "šel bych znovu" a "skvělý, ale znovu asi ne". Boží scénografie a zvuk, skvělý Radúz Mácha, nad svůj průměr skvěle vystupující Pavlína Štorková, z vedlejších rolí srdíčko hlavně pro T. Medveckou a J. Dudziakovou, kterou začínám nekriticky zbožňovat. Z některých scén jsem se zvedal ze židle, v některých mi trošku chyběl větší spád, ale celkově hodně hezký zážitek.
(zadáno: 24.9.2020)
Neurazí, nenadchne, nepřekvapí. Potenciál ženy v roli Krysaře nevyužit. Scénografie a kostýmy nezajímavé. Zaujal mě snad jen výkon Jacoba Erftemeijera a zapamatovatelná pro mě ještě byla Eva Josefíková (ale to možná jen proto, že jsem ji nedávno viděl v Šíleném Herkulovi, kterého - na rozdíl od tohohle Krysaře - z hlavy jen tak nedostanu).
(zadáno: 16.9.2020)
Vynikající inscenace, vynikající scénografie a tak dále, perfektní herecké výkony (M. Řezníčkovi pořád nemůžu přijít na chuť, ale byl skvělý, stejně jako J. Bidlas, O. Pavelka, J. Boušková a v miniroli i P. Beretová plus T. Vilišová a J. Dudziaková, které zbožňuju čím dál tím víc). Pro tenhle ideální mix absolutního vytržení, pocitu přemíry skutečnosti, smíchu a pocitu totálního WTF (kam se hrabe nějaký Pynchon) si půjdu znovu.
(zadáno: 9.9.2020)
Skutečně originální pojetí, na jedničku. Herecké výkony na jedničku, a pro M. Königa a A. Kubátovou jedničku podtrženou. Snad jen místy až zbytečně pomalé - a možná by nebylo na škodu, kdyby s herci nějaký fonetik dopiloval anglickou výslovnost.
(zadáno: 7.9.2020)
Na začátku jsem si říkal, kam jsem to vlezl, a jestlipak asi Stavovskému ulítne střecha, ale od příchodu Zuzany Stivínové (na veřejné generálce při jejím odchodu ze scény po tomhle výstupu zněl Stavovským zasloužený potlesk, to jsem na činohře ještě nezažil) to jelo dost solidně. Kromě Z. Stivínové je skvělá hlavně Anna Fialová. Pro mě skvělá atmosféra, skvělá scéna, a tak vůbec. Možná by neuškodil nějaký ten dramaturgický škrt nebo přestávka, ke konci bylo už dost těžké udržet pozornost. Ale já na to asi budu muset jít znova.
(zadáno: 4.9.2020)
Hilar by byl spokojený - celý soubor hraje skvěle, nikdo příliš "nevyčuhuje". Moderní prvky od hudby přes práci s mikrofony a světly po stolní tenis se mi líbily. V inscenaci je několik celkem solidně zimomriavkových scén, ale místy se to krapet táhne (hlavně v první polovině, zdálo se mi) a není úplně jasné, kam to směřuje. Celkově ale solidní inscenace a hezký divácký zážitek z kategorie "skvělý, doporučuju, ale znova bych to vidět nepotřeboval".
(zadáno: 16.8.2020)
Hamletů už jsem pár viděl a ten poslední z Británie s Cumberbatchem a nejlepší Ofélií a Gertrudou všech dob mě asi moc rozmazlil. Tohle bylo scénograficky fajn, herecky pěkný, hudebně super, ale dramaturgicky dost mimo moje chápání (nevadilo by mi vypuštění slavných pasáží, ale hlavní fuj za to, co úprava udělala s Ofélií, a za to, že na konci se zničehonic zjeví Laertes, trošku to vyvažuje relativně neotřelé pojetí konce). No a závěrem - v mých očích to dost srážela neustálá potřeba dělat z toho komedii a za každou cenu tam nacpat odkaz na Babiše a spol. ("řekněte jméno! kampaň!" - proč?!).
(zadáno: 16.8.2020)
Moje třetí návštěva shakespearovek (po Dobrém konci a Hamletovi) mi přinesla zatím nejpoklidnější zážitek, už jen proto, že se neobjevily trapné odkazy na Zemana, Babiše a spol., ale humor vycházel opravdu jen z textu. Obecně lehký nadprůměr, plus za decentní scénografii a za Petru Horváthovou, Petra Čtvrtníčka a Marii Štípkovou, byť ve vedlejší roli. V programu opět nenajdete jméno dramaturga/dramaturgyně - až si člověk říká, kdo tu hru tak všelijak seškrtal (podobně jako u Hamleta, kde ale proškrtání občas zvedlo obočí - na rozdíl od toho tady hra fungovala bez znalosti textu celkem dobře).
(zadáno: 12.8.2020)
Skvělá inscenace, šel bych znovu. Tomáš Dastlík a Eva Josefíková jsou vynikající; hudba pro mě byla taky hodně příjemným překvapením. Scénograficky super. Dramaturgicky - občas nějaké to hluché místo asi trošku bylo, ale nebylo to nijak extra na škodu. Celkově obrovská spokojenost - a palec nahoru za to, že se inscenátoři nesnažili do textu zbytečně nacpat rádobyvtipné explicitní narážky na politiku v Česku nebo jinde, to mě teď obzvlášť na Letních shakespearovských slavnostech krapet irituje.
(zadáno: 7.8.2020)
(zadáno: 29.7.2020)
Velké plus pro Annu Fialovou a Davida Janoška. Jinak pro mě inscenace až zbytečně moc křičela "podívejte, děláme ko-me-di-i!" a až moc se snažila být supervtipná; scénografie mi nesedla, kostýmy taky ne, dramaturgicky by textu myslím prospělo mírné proškrtání (buben? proč?) a ty náhodné zvuky, které k tomu občas hrály a občas jen zahrály, to taky nic moc. 55 %
(zadáno: 11.7.2020)
Skvělá hra, skvělá inscenace, skvělá Erika Stárková a spol. Takhle má vypadat "politické" divadlo, které si programově nebere servítky (tleskám). Jen ke konci se mi zdálo, že to hlavně ty závěrečné písně zbytečně natahovaly. Příjemně mě překvapila předtočená videa s dialogy z filmu Víkend (Andrew Haigh, 2011), která do toho dobře zapadala (jen bych asi čekal zmínku v programu?).

(A hnidopišsky: hercům nechybí průprava v jevištní řeči a některá divadla spolupracují s fonetiky - bylo by fajn, aby se to týkalo i angličtiny; některé výslovnostní drobnosti bez toho občas tahají za uši.)
(zadáno: 12.6.2020)
65 %. Pojetí se mi líbilo, ale ke konci se mi (u záznamu inscenace) chtělo krapet spát. Ale velké plus za lehkou ironizaci, skoro až groteskní pojetí, místy až barokní herectví s přehnanou gestikulací a mimikou a za scénu a kostýmy.
(zadáno: 12.6.2020)
Hezky se na to koukalo, byť ze záznamu, ale znovu bych vidět nepotřeboval a žádný hlubší dojem ve mně nezůstal.
(zadáno: 12.6.2020)
65 %. Výborná režie a dramaturgie, chytré prokrácení textu, v režijně-dramaturgické rovině pak nutno ocenit, že inscenace srší vtipem, ale tak nějak decentně. Zajímavý úvod, velice explicitní pojetí Tibergeovy motivace ? super. Scénografie výborná, kostýmy a symbolické rekvizity taky (pochvala za brnění na "party" Duvala), herecké výkony taky. Pavlína Štorková je skvělá, ale zároveň jsem jí byl ochotný věřit ironizující Manon, ne skutečnou Manon. Strašně rád bych viděl znovu s Janou Pidrmanovou.
(zadáno: 28.5.2020)
(zadáno: 24.4.2020)
Sice zhlédnuto ze záznamu, ale stále zajímavá podívaná: postupný rozklad rodiny, doslovný i metaforický, originální zpracování souboje a ducha, naprosté vypuštění politické dimenze, zachycení mezigeneračních sporů (například i prvky jevištní řeči) a tak dále a tak dále.
(zadáno: 3.3.2020)
(zadáno: 27.2.2020)
(zadáno: 27.2.2020)
Příjemné překvapení. Asi třetinu jsem vůbec nepochopil, ale stejně se mi to líbilo.
(zadáno: 27.2.2020)
(zadáno: 27.2.2020)
Vynikající inscenace, skvělé výkony (ad Thálie - upřímně, výkon Beáty Kaňokové mi přišel citelně lepší než jeden každý mužský výkon, a zrovna výkon Viktora Dvořáka mi nepřišel nijak zvlášť mimořádný, obzvlášť ve srovnání s Havlínkem a Pavelkou), jen škoda, že v Česku zřejmě nemáme herce tmavé pleti a že některé prvky (zjevení, duchové, scény s anděly) nebyly provedeny úplně v souladu v Kushnerovými záměry (které jsou celkem explicitně rozebrány v poznámkách za textem hry v kdejakém jejím anglickém vydání). Nicméně na druhé zhlédnutí o pár měsíců později - opět boží, chci jít znovu!
(zadáno: 27.2.2020)
(zadáno: 24.1.2020)

Další stránky hodnocení: 1 2 >