Profil uživatele

Slamajak

Volby

Hodnocení

Redaktoři s podobným hodnocením
jméno redaktora: průměrný rozdíl hodnocení (počet společně hodnocených inscenací)
Veronika Boušová: 3 % (7)
Helena Grégrová: 7 % (32)
Lukáš Dubský: 8 % (29)
Jiří Koula: 9 % (12)
Jan Pařízek: 10 % (39)

Seřadit dle: data přidání sestupně | názvu hry vzestupně | procenta hodnocení sestupně

(zadáno: 12.5.2022)
Tak trošku hot mess. Vypadá to hezky, ale na rozdíl od Krásky a zvířete Špinar(ové) to naštěstí zvládne víc než jen vypadat hezky. Jako obvykle zbožňuju Jindřišku Dudziakovou, snad poprvé se mi líbila Lucie Polišenská, Robert Mikluš taky celkem překvapil a Radúz Mácha je koťátko vždycky. Místy hodně vtipné, místy nuda, zpívánky mě neba. Oceňuju drobné nápady, od maškarní po astma Héry a naprosto dokonalý moment na konci, kdy Héra vystupuje z "mlhy". Některé nápady mi přišly krapet nevyužité nebo nedotažené, viz ústřední čísla a speed-dating. Ale tak jako fajn, jen znova to asi nepotřebuju.
(zadáno: 12.5.2022)
To hlavně za Natálii Řehořovou a Marii Štípkovou, za živou hudbu a za scénu.
(zadáno: 2.5.2022)
Scénografie & hudba za jedna. Poeova poetika v hezky zabalené kostce. Nejlepší módní přehlídka v dějinách ND. Elegantní spojení Laterny magiky, Činohry a Baletu ND. Právě balet člověka posadí na zadek hlavně ve zpracování Masky Červené smrti, Ondřej Vinklát je naprosto boží. V první třetině jsem byl na rozpacích, mluvené části ke mně nepromlouvaly a na abstraktní tanečky moc nejsem, a navíc ne vždycky mi - vystudovanému anglistovi a poeofilovi! - bylo jasné, co přesně že se to na jevišti děje, ale pak to tak nějak nabralo grády a olalá. Konec tuze pěkný. Doporučuje pět a půl havrana ze sedmi.
(zadáno: 24.4.2022)
(zadáno: 13.4.2022)
Víte co, soudruzi? Mně se to, pardon my french, fakt kurevsky líbilo. Naprosto to pohltí, místy jsem skoro bulel. Jsem rád, že jsem se na to včera trochu neplánovaně dostal a že už dlouho mám lístky na květen. S povděkem kvituju alternativně-antičinoherní elementy, jako byla ta scéna, kdy všichni sedí u stolu, mlčí (40 sekund? asi víc, že) a koukají do publika. Ano prosím, chci víc, budu se vracet. Zatím si tu nechám jen těch devadesát procent, ale mj. za styl herectví, "choreografii", intro a přerod čechovovskýho monologu o zahrádce na falešno-nefalešný zpívánky etc. se mi chce jít ke 100.
(zadáno: 9.4.2022)
Vizuál a zvuk na jedničku, pojetí a zasazení do cirkusu, ok, já tyhle cirkusový věci tuze rád. Komika pro mě fungovala až v druhý půlce, v první mě nebavila. Herecky smekám před Davidem Prachařem (i kdyby neměl prostor pro bůhvíjaký herectví, pořád si to zaslouží za technickou stránku) a Pavlínou Štorkovou (plus štěk věštkyně!). Aničku Fialovou mám hodně rád, ale tady se v tom pro mě úplně ztratila a neměla moc šanci mě posadit na zadek. Vlastně se mi to asi dost líbilo, ale něco tomu až moc chybělo. Postrádalo to pro mě nějakej drajv a emoční hloubku. Rozhovory K&Z byly plochý, pomalý, nevím.
(zadáno: 4.3.2022)
Skvělá inscenace, skvělý herecký výkony, především v konfrontacích jednotlivých postav, místy to bylo hodně silný a některý odhalení toho, kdo je kdo a proč a zač (a zlatá brána, a počítání do 33!), jakbysmet. Jen ten konec mi přišel dost nedotaženej.
(zadáno: 23.2.2022)
Skvělá scénografie & skvěle sehraní herci (speciální ňuňu získává Radúz Mácha, Ondřej Pavelka, Pavla Beretová a paní Medvecká). Místy to pro mě úplně nefungovalo a nezvládalo to udržet mou pozornost (to asi spíš ve druhý půlce, ta první bavila hodně), ale většinou to fungovalo tuze dobře a dokáže to i dojmout, a to nemálo. Možná se někdy vrátím :) Pokud se teda přenesu přes heterosexuální muže křičící "my jsme utlačování společenskými představami o mužství", které si ovšem vytvořili sami heterosexuální muži, kteří mimochodem nemají problém na někoho křičet, že je buzerant... :)))
(zadáno: 21.2.2022)
Nekriticky zbožňuju J. Grundmana a M. Štípkovou, teď už asi i O. Hese. Mně to přišlo tuze fajn. Začátek trošku překvapil (ale jasně, dokážu si tam nacpat takový ty intelektuální bláboly, jakože očista duše, rituál, chápu a blabla), provedení některých scén překvapilo ve výrazně pozitivnějším smyslu, no a když něco zvládá dobře surfovat mezi různýma vlnama vážnosti, sebeironie, smrtelný vážnosti, humoru, vážnosti, dobrejch režijních nápadů a náběhem na zimomriavky, tak prostě spokojenej bejt musím.
(zadáno: 11.1.2022)
Spokojenost. Adaptace skvělá, myslím, že by mi dávala smysl i bez přečtené knihy a vystudované anglistiky. Jako obvykle perfektní M. Štípková, do J. Grundmana jsem se asi definitivně zamiloval a T. Červinka byl taky super. Celkem se mi líbila scéna (respektive její postupné zabordelování), vlastně i ta hudba (snad až na jedno místo) a zvuk celkově. Celkově fajn zážitek, sem tam i smítko v oku, jen to peříčko na památku jsem si nestihl ukrást, tak možná se budu muset vrátit, až si tu knihu zase jednou přečtu... :)
(zadáno: 6.1.2022)
Tak tohle mě hodně bavilo a mrzí mě, že už se to stahuje z repertoáru. Jak se pozná gay? Přesně jak říká pan Charles, nespal jsem a třímal v ruce program :) A přišlo mi to boží, vtipný naprosto dokonale, parodický a strefující se do toho a onoho zcela precizně. No a monolog p. Bouškový je naprostá dokonalost, už HODNĚ dlouho jsem takhle doslova nebrečel smíchy. Takhle se má dělat neblbá a netrapná komedie! Herci ze sebe nemusí dělat blbce a říkat jakoževtipný hlášky. ND umí i komedii s velkým ká, která není trapná a zároveň trefuje ten sweet spot mezi vtipnem a dojemnem, miluju & smekám.
(zadáno: 10.12.2021)
Nejlepší česká inscenace Hamleta, kterou jsem viděl. Celkově to fungovalo, modernizace skvělá; oceňuju vtipnost, která ale nebyla trapná, jak to je třeba na Shakespearovkách. P. Děrgel mi poprvý přišel fakt boží, Ofélie a Gertruda mě nejdřív vyděsily, ale P. Hřebíčková a Z. Onufráková si to nakonec daly taky na jedničku. Jediná věc, co pro mě nefungovala, byl závěr: sice oceňuju, ehm ehm, kompletní odhalení Hamleta, ale nějak to pro mě nevyznělo, jak mohlo, vlastně jsem pak už ani moc nedokázal vnímat, co postavy říkaly, a nějak to prostě nebylo ono. Celkově ale super, snad ještě stihnu znova.
(zadáno: 9.12.2021)
Čekal jsem od toho trochu víc, konkrétně třeba trochu víc tuc-tuc-jakože-techno momentů, jak to bylo v traileru. Když ale tenhle moment, kdy Jindřiška Dudziaková tancuje na trojúhelníkovitý věci s prázdnýma lahvema přišel, měl jsem z toho husinu. Rozhodně je dobrý nápad si třeba poslechnout podcast Národního divadla o týhle inscenaci, pak to dává mnohem větší smysl. Celkově to byl nicméně příjemně WTF zážitek. Jindřišku Dudziakovou nekriticky zbožňuju, tady byla opět skvělá; Magda Borová taky. Zajímavý zážitek vycházející z hodně zajímavého konceptu, ale znovu to asi vidět nepotřebuju.
(zadáno: 9.12.2021)
Celkově to bylo fajn, ale nic, co by mi vyrazilo dech a na co bych potřeboval jít znovu. Možná jsem měl jen přehnaná očekávání, protože tu knihu zbožňuju. Kabaretní ladění se mi líbilo, ale zbytek kostýmů ani ne, scénografie jinak fajn, hudební stránka taky, i když místy lehce nepochopeno (ruská verze Bad Guy Billie Eilish, ehm?). Postava vypravěče dobrý nápad, ale místy nepovedený, s nejasným smyslem. Celková dramaturgie za mě ok, dávalo to takhle smysl a jednotlivé dějové linky byly jasné a dobře propojené. I Frída byla! Jo, a možná jsem už moc rozmazlený, ale místy to na mě bylo moc pomalé.
(zadáno: 8.10.2021)
Celkově super zážitek, ale místy se to hrozně táhlo, celkově tam tý činohry bylo dost mnohem míň, než jsem čekal, a když už tam nějaká byla, tak naprosto nevýrazná, a cirkusu tam po úvodu vlastně tolik taky nebylo. Místy spíš série sranda scén s dost volným propojením než cokoliv víc. Přesto to má něco do sebe a skoro bych na to šel znova.
(zadáno: 17.8.2021)
Skvělé z hlediska scénografie, vizuální a hudební složky a choreografie a hereckých výkonů. Režijně-dramaturgické pojetí mi ale nesedlo, ztrácí se v tom určitá hloubka, kterou do toho Shakespeare na rozloučenou s divadlem vložil. Aktualizace a humor oukej, ale místy až moc (rozuměj: místy až příliš laciné).
(zadáno: 15.8.2021)
Jednoznačně nejlepší věc, co jsem na shakespearovkách viděl. Strašně se mi líbila scéna, herci (i akrobati) naprosto boží (Mária Schumerová! Sisa Slovska! David Hartl! Tomáš Turek! a tak nějak všichni!), celkový režijně-dramaturgický pojetí super. Z posledního jmenovaného hlediska hlavně obrovský palec nahoru za to, co se čeští režiséři na shakespearovkách furt nějak nenaučili nebo co: vkládání komediálních prvků do tragédie tak, aby to nebyla trapná šaškárna. Mám rád, když mě něco přehazuje mezi smíchem a zimomriavkama a tím, že se mi fakt chce bulet. Šel bych znovu!
(zadáno: 12.8.2021)
Už klasicky skvělá Jana Plodková, Jiří Vyorálek pak začíná kandidovat na post mého prvního fakt oblíbeného mužského divadelního herce lomeno lehký crush, na Kateřině Císařové mě potěšilo, že je jiná než jinde, kde jsem ji viděl. Scéna oukej, někdy možná moc pomalé tempo a moc podivných awkward tich, základní myšlenka fajn, ale jak se říká, the biggest room in the world is the room for improvement. Ale tak jako oukej, zasmál jsem se a líbí se mi, že Na Zábradlí se popere snad se vším, ale jakože... nějak to nebylo úplně ono, no, 55 %, a jelikož mám tyhle herce rád, zaokrouhluju nahoru.
(zadáno: 1.8.2021)
Fajn zážitek, ale znova bych to vidět nepotřeboval. Hru jsem četl v originále a líbila se mi, překlad je fajn, ale když jsem viděl inscenaci, nedokázal jsem se ubránit dojmu, že a) scénografie se úplně nepovedla (ale to je možná zbytečně velkým jevištěm Azylu 78) a b) dramaturgyně se držela zbytečně zpátky a měla škrtat nebo nějak zhušťovat, protože místy se to děsně táhlo (ale kdybych hru neznal a napjatě čekal na pointu, možná bych to vnímal jinak). Ondřej Rychlý skvělý, Anna Kameníková fajn, ostatní mi přišli dobří, ale naprosto nevýrazní a nezapamatovatelní.
(zadáno: 23.7.2021)
Pro člověka, který se o divadlo zajímá a má i nějaké "praktické zkušenosti", zábavná inscenace, skvělá Jana Plodková, dva penisy, jedno srdce, boží Václav Vašák, místy možná příliš all over the place.
(zadáno: 17.7.2021)
Perfektní. Skvělé výkony, skvělá zvuková a vizuální stránka, skvělé i pro stránce mého guilty pleasure - totiž scén, ve kterých je na jevišti pár postav navíc, které jenom němě stojí nebo se na místě pohybují a dodávají probíhající scéně boží atmosféru.
(zadáno: 23.6.2021)
Skvělá předpremiéra! Beátu Kaňokovou zbožňuju od Andělů v Americe, tady mě jen utvrdila v tom, že jsem ready stát se členem jejího fanklubu. Dost se mi začíná líbit i Petr Konáš ? a Samuel Budiman byl taky boží. Místy pomalejší tempo, jedna píseň mi přišla nadbytečná, ale užil jsem si to, jen co je pravda. Plus palec nahoru za zvládnutou nezvládnutou motorku.