Dejvické divadlo
Luigi Pirandello
Každý má svou pravdu
Premiéra: 28.4.2022 | 2:35
Překlad: Zdeněk Bartoš. Dramaturgie: Daniel Majling, Eva Suková. Scéna: Pavol Andraško. Kostýmy: Katarína Hollá. Hudba: Michal Novinski. Režie: Michal Vajdička.
Jaroslav Plesl, Klára Melíšková, Veronika Khek Kubařová, Martin Myšička, Lenka Krobotová, Hynek Čermák, Jana Holcová, Zdeňka Žádníková Volencová, Lukáš Příkazký, Ivan Trojan, Denis Šafařík, Antonie Formanová, Eva Suková...
Hra jednoho z největších italských dramatiků a nositele Nobelovy ceny za literaturu. Komedie o tom, že se často ztratíme hledáním vlastní, mnohdy nepodstatné pravdy, zatímco nám uniká něco mnohem podstatnějšího. A přitom stále platí, že E = c². Pravda může být různá. Absolutní, relativní, částečná, úplná, krutá, naprostá, velká. A každý má tu svou...
Termíny představení
29.1. | Ne | 19:30 | vyprodáno | ||
20.2. | Po | 19:00 | hrajeme v Děčíně | ||
28.2. | Út | 19:30 | aukce: | vstupenky | |
27.3. | Po | 19:00 | Východočeské divadlo Pardubice | Městské divadlo |
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| ||||||||||||
|
Volby
Hodnocení (13)
HODNOCENÍ REDAKCE
Helena Grégrová 80 % 

16.12.2022 | 1532 hodnocení
+ souhlasím
85 %. Pirandellův text se skrze zvolený inscenační klíč, jemuž dominuje záměrně přepálená, groteskní nadsázka, dočkal smysluplné a funkční opory i rezonance své vícevrstevnatosti. Věru tragikomický obraz společnosti neschopné rozpoznat, že místo zájmu o nalezení pravdy lační spíše po skandálním odhalení a domněnkám o dění za zavřenými dveřmi sousedního bytu věnuje pozornost tak umanutě, až úplně přehlédne daleko zásadnější skutečnosti, odehrávající se přímo pod vlastními otevřenými okny. Herecké nasazení všech je dechberoucí, většinu situací pointují precizně uchopené gagy. Za mě rozhodně jeden z nejzdařilejších divadelních počinů roku 2022.
Pavel Širmer 80 % 

24.10.2022 | 1868 hodnocení
+ souhlasím
75%. Komedie s groteskními prvky o maloměšťácích a jejich až posedlém pátrání po pravdě týkající se trojice „podezřelých“ sousedů. Kvalitní příprava dramaturga D. Majlinga a režiséra M. Vajdičky se ve spojení se silným souborem Dejvického divadla zúročila. Herci v souznící komické nadsázce rozehrávají typy, případně účelně kontrastují civilnějším projevem; osobitost a vklad jednotlivců se pak skládají v ucelený obraz s jasným sdělením. Vydařená scénografie a hudba. Dobře stupňované napětí se nedaří udržet jen ke konci druhé části, kdy se absurdita jednání přehnaně opakuje; jinak mimořádně zábavná podívaná se v tu chvíli „zadrhne“.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Jerman 60 %
9.11.2022 | 109 hodnocení
+ souhlasím
Pirandelova komedie o tom, že různí lidé mouhou interpretovat realitu zcela odlišně měla premiéru v roce 1918, přesto její uvedení v současné době dezinformací je velmi aktuální. Inscenační tým ji navíc dal zlověstný podtext přenesením do doby nástupu fašismu v Itálii. Vajdička režíruje hru jako frašku, úmyslně se přehrává, v první polovině s mírou. Po přestávce se však objeví I. Trojan, ten je jako utržený ze řetězu a stává se z toho skoro bulvár. Dvě a půl hodiny na děj s jednoduchou zápletkou je trochu moc. Nejasný je motiv se slepou dívkou? Pro duo Majling/Vajdička méně povedené než jejich vynikající Konec rudého člověka v Dlouhé.
PetraHav 90 %
7.10.2022 | 10 hodnocení
+ souhlasím
Za mě jednoznačně nejlepší představení DD. Skvěle jsme se bavili. Čermák -
Khek Kubařová - Plesl...jedním slovem výborní. Doporučuji.
Khek Kubařová - Plesl...jedním slovem výborní. Doporučuji.
Gimli35 70 %
9.5.2022 | 168 hodnocení
+ souhlasím
Řemeslně velmi dobře inscenovaná komedie. Škoda, že J. Plesl (jinak skvělý) a K. Melíšková místy utíkají ke svým osvědčeným kreacím a uřvanost tria Melíšková-Krobotová-Holcová je chvílemi příliš silná. Naproti tomu V. Khek Kubařová italskou stylizaci zvládla zdaleka nejlépe z dam a H. Čermák se blýskl v nezvyklé úloze. Nenápadné propojení s nástupem italského fašismu je skvělým nápadem.
Vlastně to celé vůbec není špatné, ale... Konvenční činohra - není to na Dejvice málo? A nemohlo by DD nakonec být takovým lepším Činoherákem? Nevím. Ale aspoň mám o čem přemýšlet. :)
Vlastně to celé vůbec není špatné, ale... Konvenční činohra - není to na Dejvice málo? A nemohlo by DD nakonec být takovým lepším Činoherákem? Nevím. Ale aspoň mám o čem přemýšlet. :)
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.