Dejvické divadlo
<< Játra | Kde je ta ryba? >>
Luigi Pirandello
Každý má svou pravdu
Premiéra: 28.4.2022 | 2:35
Překlad: Zdeněk Bartoš. Dramaturgie: Daniel Majling, Eva Suková. Scéna: Pavol Andraško. Kostýmy: Katarína Hollá. Hudba: Michal Novinski. Režie: Michal Vajdička.
Jaroslav Plesl, Klára Melíšková, Veronika Khek Kubařová / Antonie Formanová, Martin Myšička, Lenka Krobotová, Hynek Čermák / Tomáš Jeřábek, Jana Holcová (alternovala také Eva Suková), Zdeňka Žádníková Volencová, Lukáš Příkazký, Ivan Trojan, Denis Šafařík, Antonie Formanová / Marie Anna Myšičková (alternovala také Anna Řeháková), Eva Suková / Eva Suková ml....
Hra jednoho z největších italských dramatiků a nositele Nobelovy ceny za literaturu. Komedie o tom, že se často ztratíme hledáním vlastní, mnohdy nepodstatné pravdy, zatímco nám uniká něco mnohem podstatnějšího. A přitom stále platí, že E = mc². Pravda může být různá. Absolutní, relativní, částečná, úplná, krutá, naprostá, velká. A každý má tu svou...
Hodnocení inscenace
Redakce
82 %
Uživatelé
74 %
Hodnocení redakce
Michal Novák 80 %
Iva Bryndová 80 %
Lukáš Dubský 80 %
Jan Pařízek 90 %
Helena Grégrová 80 %
Pavel Širmer 80 %
Michal Novák 80 %
Iva Bryndová 80 %
Lukáš Dubský 80 %
Jan Pařízek 90 %
Helena Grégrová 80 %
Pavel Širmer 80 %
Chci vidět - přidat do seznamu
Termíny představení
Aktuálně pro tuto inscenaci neevidujeme žádný termín. |
Aktuálně pro tuto inscenaci neevidujeme žádný termín. |
Volby
Hodnocení (66)
HODNOCENÍ REDAKCE
Michal Novák 80 %
12.9.2023 | 1170 hodnocení
+ souhlasím
85 % Dejvičtí ve skvostné souhře vytvořili dokonalou „Itálii“, k iluzi stačí herecké zkratky a přesný timing situací. To vše v docela radikální hře italského klasika o umanutém hledání pravdy, měnící se s každým pootočením úhlu pohledu. Dramaturgie skrze sto let starou hru nekompromisně ukáže, v čem žije moderní společnost právě teď, ať je to naskakování na hoaxy nebo utvrzování ve vlastních konstruktech pravdy. Bublina téhle pirandellovské sestavy si dnešní paralelu najde snadno. Stylizování na hraně bude někomu připadat přepálené, jenže tento balanc vykreslí téma nejlépe. Každá z postav mě bavila svým pojetím i hereckým uchopením.
Iva Bryndová 80 %
20.4.2023 | 593 hodnocení
+ souhlasím
85% - K téměř dokonalé grotesce dotažená inscenace Michala Vajdičky baví po celou dobu trvání, místy balancuje na velmi tenké hraně, které by stačil kousek a přepadla by z mého pohledu za hranici vtipného až k trapně ukřičenému, ale drží se. Díky dokonalé herecké souhře a precizní režii zejména. Výrazné pomrknutí na konci jí pak vedle vší zábavy dodává ještě další rozměr.
Lukáš Dubský 80 %
28.3.2023 | 1192 hodnocení
+ souhlasím
Režisér M.Vajdička a dramaturgové dokázali tuhle více než sto let starou hru vyložit velmi aktuálně. Pravda je relativní a mnozí lidé si přirozeně libují v hledání konspiračních teorií, zatímco jejich okolí se plíživě zmocňuje totalitní myšlení (zde italský fašismus). Tohle vše ale nechávají tvůrci jen bublat pod povrchem a na tomto základě staví herecky výborně zvládnutou grotesku. Silný herecký soubor opět vyniká přesnou souhrou, za všechny bych vyzdvihl J.Plesla, K.Melíškovou, H.Čermáka a V.Khek Kubařovou. Opakování jednotlivých motivů způsobuje na některých místech drobné zadrhávání tempa, ale na kvalitě inscenace to nic nemění.
Jan Pařízek 90 %
28.2.2023 | 926 hodnocení
+ souhlasím
Brilantní groteska o hledání pravdy, o tom, že pravda je vlastně relativní a často záleží na úhlu pohledu. Geniální především první polovina, která má neskutečné tempo, povedla se tam řada úžasných her, dialogů a výstupů. Hodně dlouho jsem něco takto skvěle sehraného opravdu neviděl. Oproti tomu bohužel druhá část již trochu ztrácí, částečně i z toho, že se řada věcí již vyčerpala. Přesto i tak jako celek stále vysoce nadprůměrné. Herecký koncert všech aktérů, kvalita tohoto souboru je zde krásně vidět. Vynikající hlavně J. Plesl, L. Krobotová, H. Čermák, K. Melíšková, V. Khek Kubařová a J. Holcová. Úžasná scéna a kostýmy. 85%
Helena Grégrová 80 %
16.12.2022 | 1718 hodnocení
+ souhlasím
85 %. Pirandellův text se skrze zvolený inscenační klíč, jemuž dominuje záměrně přepálená, groteskní nadsázka, dočkal smysluplné a funkční opory i rezonance své vícevrstevnatosti. Věru tragikomický obraz společnosti neschopné rozpoznat, že místo zájmu o nalezení pravdy lační spíše po skandálním odhalení a domněnkám o dění za zavřenými dveřmi sousedního bytu věnuje pozornost tak umanutě, až úplně přehlédne daleko zásadnější skutečnosti, odehrávající se přímo pod vlastními otevřenými okny. Herecké nasazení všech je dechberoucí, většinu situací pointují precizně uchopené gagy. Za mě rozhodně jeden z nejzdařilejších divadelních počinů roku 2022.
Pavel Širmer 80 %
24.10.2022 | 2052 hodnocení
+ souhlasím
Komedie s groteskními prvky o maloměšťácích a jejich až posedlém pátrání po pravdě týkající se trojice „podezřelých“ sousedů. Kvalitní příprava dramaturga D. Majlinga a režiséra M. Vajdičky se ve spojení se silným souborem Dejvického divadla zúročila. Herci v souznící komické nadsázce rozehrávají typy, případně účelně kontrastují civilnějším projevem; osobitost a vklad jednotlivců se pak skládají v ucelený obraz s jasným sdělením. Vydařená scénografie a hudba. Dobře stupňované napětí se nedaří udržet jen ke konci druhé části, kdy se absurdita jednání přehnaně opakuje; jinak mimořádně zábavná podívaná se v tu chvíli „zadrhne“.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Fekete 90 %
19.9.2024 | 201 hodnocení
+ souhlasím
85 %. 19.9.2024 v DD, 160 min vcetne prestavky. 1 rada, na kontakt.
Neskutecna italska pavlacova drbarna, s prichodem I. Trojanova prefekta v druhe casti uroven lehce poklesla. Nejvyraznejsimi byli Lamberto Laudisi / J. Plesl (ktereho pres rameno sarkasticky vedl a mluvil Vlasta Burian) a Amalia / K. Meliskova (ujecena sirena, role sita na telo). Vyrazna i L. Krobotova v natackach se satkem a sitovkou s pomeranci, ale perlili vlastne vsichni. Sestava s T. Jerabkem a A. Formanovou.
Krasna scena i kostymy. Dekuji a tleskam
Plesl. Zacnete aspon trochu premyslet. Meluzina. No to je tedy rada ! A po hledisti se i cely soubor smichy odboural
Neskutecna italska pavlacova drbarna, s prichodem I. Trojanova prefekta v druhe casti uroven lehce poklesla. Nejvyraznejsimi byli Lamberto Laudisi / J. Plesl (ktereho pres rameno sarkasticky vedl a mluvil Vlasta Burian) a Amalia / K. Meliskova (ujecena sirena, role sita na telo). Vyrazna i L. Krobotova v natackach se satkem a sitovkou s pomeranci, ale perlili vlastne vsichni. Sestava s T. Jerabkem a A. Formanovou.
Krasna scena i kostymy. Dekuji a tleskam
Plesl. Zacnete aspon trochu premyslet. Meluzina. No to je tedy rada ! A po hledisti se i cely soubor smichy odboural
Karel1964 80 %
24.6.2024 | 92 hodnocení
+ souhlasím
Viděno ve Voděrádkách (mimochodem, to, co tam udělali z ruiny statku je úžasné a stojí za vidění samo o sobě).
Hra je klasické DD - na scéně narvaný skoro celý soubor. A Itálie k tomu. Nejlepší je pan Plesl, který skvěle hraje takového popichovače. Ke konci už je to totální groteska s opilým prefektem p. Trojana.
Jediné co jsem moc nepochopil byla role "té z Číny" a slepé ženy, ty tam byly jaksi navíc.
Hra je klasické DD - na scéně narvaný skoro celý soubor. A Itálie k tomu. Nejlepší je pan Plesl, který skvěle hraje takového popichovače. Ke konci už je to totální groteska s opilým prefektem p. Trojana.
Jediné co jsem moc nepochopil byla role "té z Číny" a slepé ženy, ty tam byly jaksi navíc.
Michalmusek 90 %
17.5.2024 | 323 hodnocení
+ souhlasím
Představení pobaví, dokonalá iluze pavlačové Itálie.
Jarmil Křemen 90 %
7.5.2024 | 266 hodnocení
+ souhlasím
neskutečný zážitek vylepšen atmosférou změny titulu a dvěma záskoky s textem v ruce
bylo vidět, že si herci užívají představení tak nějak víc, než před 3/4 rokem v televizi
bylo vidět, že si herci užívají představení tak nějak víc, než před 3/4 rokem v televizi
JirkaS 90 %
25.2.2024 | 381 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Velká kumulace postav a především specifické italské nátury na malém prostoru je nečekaně zábavnou sondou do života lidí, kteří nemají na práci nic jiného než řešit své domněnky a drby o jiných lidech. Inscenaci dominuje vydařená scéna včetně terasy, skvěle zvolené kostýmy a především jednotliví herci, kteří jsou jako kolektiv prostě perfektní. Samozřejmě z povahy své role dominuje K. Melíšková, jejíž záměrná afektovanost je dokonalá, ale nezaostávají ani ostatní. Mile překvapila A. Formanová, jíž jsem viděl na divadle poprvé. Pan režisér Vajdička našel skvělý inscenační klíč založený na záměrném přehrávání, který mi sedl! /5.2.2024 v Táboře/
Studený Čumáček 60 %
6.11.2023 | 430 hodnocení
+ souhlasím
65%
Manžel, manželka, matka manželky. Něco se stalo, mezi těmi třemi. Jen mezi těmi třemi, a řeší to celá ulice...
První půlka ještě spojovala děj na jevišti s tím, co je "venku" (opravdu úctyhodná scénografie s hravými průhledy do zadního plánu i zvuk rádia), ta druhá se mi už jevila z větší části jako nepříliš usměrněný kvikot a žvanění. Fašistická Itálie třicátých let tak viděná tímhle pohledem pro mě hodně ztratila na původním vtipu a jen hype tragikomický konec to zachránil.
Přesto hodnotím docela vysoko, je tu skvělá scénografie, kostýmy, vlásenky a některé herecké výkony (A. Formanová, J. Plesl, L. Příkazský).
Manžel, manželka, matka manželky. Něco se stalo, mezi těmi třemi. Jen mezi těmi třemi, a řeší to celá ulice...
První půlka ještě spojovala děj na jevišti s tím, co je "venku" (opravdu úctyhodná scénografie s hravými průhledy do zadního plánu i zvuk rádia), ta druhá se mi už jevila z větší části jako nepříliš usměrněný kvikot a žvanění. Fašistická Itálie třicátých let tak viděná tímhle pohledem pro mě hodně ztratila na původním vtipu a jen hype tragikomický konec to zachránil.
Přesto hodnotím docela vysoko, je tu skvělá scénografie, kostýmy, vlásenky a některé herecké výkony (A. Formanová, J. Plesl, L. Příkazský).
Denisa H. 80 %
8.9.2023 | 385 hodnocení
+ souhlasím
Viděno ze záznamu.
Hra postavená na pravdě, která je sice jen jedna, ale lze ji nahlížet z nespočtu úhlů. Hon za senzací, ať se okolo děje cokoliv. Poněkud hodně aktuální...
Úžasná scéna! Herecké výkony výborné, za sebe musím vyzdvihnout J. Plesla, L. Příkazského a Z. Žádníkovou Volencovou. Na druhou stranu na můj vkus až moc ukřičené a K. Melíšková s L. Krobotovou mi svým pojetím postav připomínaly figurky z Ucpaného systému... Po pauze to poněkud uvadlo a ani I. Trojan to nezachránil.
Hra postavená na pravdě, která je sice jen jedna, ale lze ji nahlížet z nespočtu úhlů. Hon za senzací, ať se okolo děje cokoliv. Poněkud hodně aktuální...
Úžasná scéna! Herecké výkony výborné, za sebe musím vyzdvihnout J. Plesla, L. Příkazského a Z. Žádníkovou Volencovou. Na druhou stranu na můj vkus až moc ukřičené a K. Melíšková s L. Krobotovou mi svým pojetím postav připomínaly figurky z Ucpaného systému... Po pauze to poněkud uvadlo a ani I. Trojan to nezachránil.
Nikoss 80 %
5.9.2023 | 123 hodnocení
+ souhlasím
Pirandello stále akuální. Svět se řítí do zkázy a lidé se ukryjí do světa upoceného bulváru a hledají zde nějaké (zcela podružné) "pravdy", aby nemuseli žít v nejistotě alespoň ve svém omezeném provinčním prostoru. Herecky, jako vždy , perfektně zvládnuté, i když občas na hraně divácké podbízivosti. Vždycky mě v Dejvicích uchvátí, jak na tak malém prostoru lze udělat dokonalou scénu.
Vladimír Rogalewicz 60 %
27.6.2023 | 819 hodnocení
+ souhlasím
První třetina je dokonalá Itálie. Obdivujete, jak je to umně inscenované a znamenitě zahrané. Druhá třetina sice pokračuje ve stejném stylu, ale už je to velká nuda, příběh se vlastně nijak neposune. Poslední třetina (po přestávce) pak sklouzne za hranu trapného bulváru. Publikum nadšeně reaguje na každé sprosté slovo, politické vtipy vyznívají do prázdna. Asi v současné době nejslabší inscenace Dejvického divadla.
Fedorocko 90 %
11.4.2023 | 769 hodnocení
+ souhlasím
Naprosto skvělé představení, s naprosto skvělými hereckými výkony prakticky všech zúčastněných. Naprosto skvělé. 95 %
Jerman 60 %
9.11.2022 | 136 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Pirandelova komedie o tom, že různí lidé mouhou interpretovat realitu zcela odlišně měla premiéru v roce 1918, přesto její uvedení v současné době dezinformací je velmi aktuální. Inscenační tým ji navíc dal zlověstný podtext přenesením do doby nástupu fašismu v Itálii. Vajdička režíruje hru jako frašku, úmyslně se přehrává, v první polovině s mírou. Po přestávce se však objeví I. Trojan, ten je jako utržený ze řetězu a stává se z toho skoro bulvár. Dvě a půl hodiny na děj s jednoduchou zápletkou je trochu moc. Nejasný je motiv se slepou dívkou? Pro duo Majling/Vajdička méně povedené než jejich vynikající Konec rudého člověka v Dlouhé.
PetraHav 90 %
7.10.2022 | 15 hodnocení
+ souhlasím
Za mě jednoznačně nejlepší představení DD. Skvěle jsme se bavili. Čermák -
Khek Kubařová - Plesl...jedním slovem výborní. Doporučuji.
Khek Kubařová - Plesl...jedním slovem výborní. Doporučuji.
Gimli35 70 %
9.5.2022 | 308 hodnocení
+ souhlasím
Řemeslně velmi dobře inscenovaná komedie. Škoda, že J. Plesl (jinak skvělý) a K. Melíšková místy utíkají ke svým osvědčeným kreacím a uřvanost tria Melíšková-Krobotová-Holcová je chvílemi příliš silná. Naproti tomu V. Khek Kubařová italskou stylizaci zvládla zdaleka nejlépe z dam a H. Čermák se blýskl v nezvyklé úloze. Nenápadné propojení s nástupem italského fašismu je skvělým nápadem.
Vlastně to celé vůbec není špatné, ale... Konvenční činohra - není to na Dejvice málo? A nemohlo by DD nakonec být takovým lepším Činoherákem? Nevím. Ale aspoň mám o čem přemýšlet. :)
Vlastně to celé vůbec není špatné, ale... Konvenční činohra - není to na Dejvice málo? A nemohlo by DD nakonec být takovým lepším Činoherákem? Nevím. Ale aspoň mám o čem přemýšlet. :)
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.