Divadlo J. K. Tyla Plzeň [Nová scéna]
Arthur Miller
Čarodějky ze Salemu
Premiéra: 5.2.2022 | 2:40
Překlad: Kateřina Hilská. Dramaturgie: Zdeněk Janál. Scéna: Michal Syrový. Kostýmy: Agnieszka Pátá-Oldak. Hudba: Petr Zeman. Pohybová spolupráce: Jiří Pokorný. Režie: Adam Doležal.
Jan Maléř, Zuzana Ščerbová, Denisa Cupáková / Klára Krejsová-Kuchinková, Zdeněk Hruška, Jana Ondrušková, Michal Štěrba, Marek Mikulášek, Monika Švábová, Pavel Pavlovský, Apolena Veldová, Martin Stránský, Josef Nechutný, Miloslav Krejsa, Jana Kubátová, Klára Krejsová-Kuchinková / Denisa Cupáková / Eliška Vocelová, Emma Česáková, Eliška Vocelová / Veronika Pichlerová, Jaroslav Matějka, Vladimír Pokorný, Lilka Ročáková, Martin Zahálka ml., Matyáš Darnady, Radka Sehnoutková / Minyoung Park, Lukáš Švehla / Petr Zeman...; ze záznamu Stanislava Topinková-Fořtová
Světoznámý historický thriller, který napsal klasik moderního amerického dramatu na základě skutečné události – jednoho z čarodějnických procesů v izolovaném prostředí malé vesnice Salem v Massachusetts v roce 1692. Dramatické vyobrazení toho, jak osobní zranění či zrada jednoho může ovlivnit celou společnost, jak snadno lze manipulovat davem a poštvat lidi proti sobě – jak snadno lze dokonce rozpoutat davovou hysterii nebo podlehnout paranoie...
14! Termíny představení
Aktuálně pro tuto inscenaci neevidujeme žádný termín. |
Aktuálně pro tuto inscenaci neevidujeme žádný termín. |
Volby
Hodnocení (6)
HODNOCENÍ REDAKCE
Iva Bryndová 70 % 

6.5.2022 | 441 hodnocení
+ souhlasím
75 % - Zajímavá a efektní výprava i využití živé hudby a zpěvu, vedle toho výrazné a podařené herecké výkony a především Millerova skvělá a nestárnoucí hra - společně vytvářejí velmi dobrou kombinaci, která rozhodně činí z této inscenace záležitost, jež stojí za vidění. (více v článku na blogu)
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Koččka 100 %
24.5.2023 | 10 hodnocení
+ souhlasím
Výborně zvládnuté po všech stránkách. Krásná scéna, kostýmy, muzika a báječné herecké výkony. Bravo Silovští
J.anek 60 %
5.2.2022 | 424 hodnocení
+ souhlasím
Jako metafora zneužití moci bude tahle hra fungovat vždycky. V Plzni mě těší především živá hudba Petra Zemana, výprava a baví mě práce se světlem. A radost mám z výkonů plzeňské činohry - zvlášť u téhle inscenace, v níž je souhra důležitější než jednotlivé výkony. Tomuhle tvrzení navzdory musím napsat, že je zcela mimořádný Jan Maléř, jeho boj o mravní integritu je pozoruhodný.
Tím víc mě mrzí, že režie nijak nevyužije salemských dívek, že nevyužije postav, které v programu nazve zástupci polis, ale nechá je jen hrát a zpívat, a že poněkud zpackaným koncem upře divákům závěrečnou katarzi.
Tím víc mě mrzí, že režie nijak nevyužije salemských dívek, že nevyužije postav, které v programu nazve zástupci polis, ale nechá je jen hrát a zpívat, a že poněkud zpackaným koncem upře divákům závěrečnou katarzi.
DivadelníDítě 80 %
8.2.2022 | 1 hodnocení
+ souhlasím
Scéna, jejíž praktičnost nejednou překvapila, sama o sobě šířila nejistou atmosféru thrilleru. Skvěle ji podtrhl Petr Zeman s detailní prací na hudebním podkladu. O provedení už se výborně postaral malý ansámbl a bezchybný dětský sbor Kajetán. Obsazení skvěle padlo celému souboru. Zmínil bych zejména Janu Ondruškovou, Pavla Pavlovského, Marka Mikuláška, Kláru Kuchinkovou a hlavně Jana Maléře. Do role zapadnul přesně podle charakteru postavy a nebyl jediný důvod jeho podání nevěřit.
Amatérským dojem působila děkovačka Ta se zkoušet nemá, ale někdy by měli jít divadelní předsudky stranou.
Amatérským dojem působila děkovačka Ta se zkoušet nemá, ale někdy by měli jít divadelní předsudky stranou.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.