Divadlo pod Palmovkou [velká scéna]
<< Noc zlomených nehtů | Prodaná nevěsta >>
Henrik Ibsen
Nora (Domeček pro panenky)
Premiéra: 16.12.2016 | 2:40
Překlad: František Fröhlich. Úprava a dramaturgie: Daria Ullrichová. Scéna: Jan Nebeský, Jana Preková. Kostýmy: Jana Preková. Hudba: Miloslav Hloucal. Režie: Jan Nebeský.
Tereza Dočkalová, Jan Teplý ml., Kateřina Holánová (alternovala také Gabriela Míčová), Radek Valenta, Jan Hušek, Hana Seidlová...
Ve své době skandální hra klasika realistického norského dramatu. Manželství Nory a Thorvalda Helmerových se zdá být vzorově šťastné. On dělá kariéru a ona je tou nejroztomilejší oddanou manželkou, jakou si ctižádostivý muž může přát. Leč v nedávné minulosti se Nora v zájmu svého manžela dopustila drobného podvodu. A teď je v pasti vyděrače....
14! Hodnocení inscenace
Redakce
72 %
Uživatelé
70 %
Hodnocení redakce
Iva Bryndová 80 %
Kateřina Jírová 80 %
Veronika Boušová 80 %
Michal Novák 70 %
Jan Pařízek 70 %
Lukáš Dubský 70 %
Anežka Kotoučová 70 %
Pavel Širmer 70 %
Lukáš Holubec 60 %
Iva Bryndová 80 %
Kateřina Jírová 80 %
Veronika Boušová 80 %
Michal Novák 70 %
Jan Pařízek 70 %
Lukáš Dubský 70 %
Anežka Kotoučová 70 %
Pavel Širmer 70 %
Lukáš Holubec 60 %
Chci vidět - přidat do seznamu
Ke zhlédnutí online naTermíny představení
| ||||||||||||
|
Volby
Hodnocení (160)
HODNOCENÍ REDAKCE
Iva Bryndová 80 %
27.3.2018 | 605 hodnocení
+ souhlasím
85% - Výborná inscenace (dokonalá studie jednoho patologického vztahu) se skvělými výkony, zejména v ústřední manželské dvojici (a o to silnější, když si uvědomíte, že oba ty typy v reálu znáte), efektní scéna, jen některé z vedlejších postav méně jasné a zapamatovatelné. Co mě trochu otravovalo, byla hudební intermezza.
Kateřina Jírová 80 %
17.9.2017 | 348 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
V Divadle pod Palmovkou jsem dlouho nebyla, a proto na mě tato inscenace zapůsobila jako zjevení. Podle ohlasů se zdá, že v běžné produkci Palmovky to nečekané zjevení je. Nora Terezy Dočkalové je vypodobněna jako rozkošná cukrová panenka, s parukou platinové blondýnky, v roztomiloučkých šatičkách a střídající spoustu bot na podpatkách. Jakoby jediným klíčem k inscenování Ibsenových her byly hromady bot. Brunetka Nora hraje blondýnku Noru jak o život. A to vše se odehrává na jevištní šikmě, tedy šikmé ploše křivého vztahu Holmerových, po které Dočkalová obdivuhodně běhá v nepohodlných botách.
Michal Novák 70 %
11.4.2017 | 1170 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
Jak se vyhnout frázi, že Jan Nebeský Ibsenovi rozumí… Noru Helmerovou zpřítomňuje jako otisk ze současných magazínů pro „moderní“ ženy a hru jako studii zhoubné paralýzy, když partnerský dialog je veden skrze vlastní ego a nevědomí. Představitelé obou hlavních rolí naplňují beze zbytku onen zničující kontrast dětinskosti, marnivosti, loutky na straně jedné a pokryteckého machismu na druhé. Zatímco výkony Jana Teplého a především Terezy Dočkalové jsou perfektní, vedlejší postavy moc nevyšly. Sporná jsou i písňová intermezza, opírají se sice o obsahovou sounáležitost, ale i tak působí zbytečně.
Jan Pařízek 70 %
14.3.2017 | 928 hodnocení
+ souhlasím
Hlavním kladem je zde bezpochyby naprosto skvělá T. Dočkalová, která roli Nory zvládla opravdu výborně. Inscenace jako taková funguje také dobře, nijak nenudí a určitě zaujme. Byť ve vypjatějších pasážích má trochu rezervy a výsledný dojem by mohl být ještě o něco silnější. Stejně tak i výkony a pojetí vedlejších postav, jenž jsou místy málo výrazné. Povedeně hodnotím jednoduchou a funkční scénu, stejně tak i použité kostýmy. Celkově za mě vydařená inscenace, kterou zde na Palmovce komukoli rád doporučuji.
Lukáš Dubský 70 %
1.3.2017 | 1194 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Nebeský se tentokrát dost krotí, výrazná nadsázka v charakterizaci postav je ovšem přítomná i zde. Nora je rodinným dramatem o tom, jak se situace může vyhrotit, když lidé sejmou růžové brýle a zhodnotí své „rodinné štěstí“ střízlivým pohledem. Výborná je T. Dočkalová, která skvěle osciluje mezi dětinskostí a koketérií. J. Teplý hraje Torvalda s výrazně machistickými rysy. Zatímco s výkladem charakterů ústředního páru si režisér pohrál, vedlejší postavy mají jisté rezervy (nejvíce doktor Rank v podání J. Huška). Nadbytečně působí hudební vsuvky služky. Jinak jde ale o povedenou inscenaci. (více v článku na blogu)
Anežka Kotoučová 70 %
23.2.2017 | 231 hodnocení
+ souhlasím
Po Hedě Gablerové v Dlouhé další podařená Nebeského režie Ibsena, byť ne tak výrazná. Titulní Tereza Dočkalová je famózní. Její studie nesvéprávné, dětinské panenky je výborná, bez jakékoliv parodie či karikatury. O to více zamrzí slabší výkony především Kateřiny Holánové a Radka Valenty, kteří hrají tak důležité postavy.Nebeský akcentuje namísto feministického kontextu hlavně motiv rodinného,manželského dramatu,neporozumění mezi mužem a ženou a absence upřímnosti. Libeňský Domeček pro panenky trochu brzdí některé schématické situace a nedostatek hudby, ale jinak je to další trefa do černého.
Pavel Širmer 70 %
5.1.2017 | 2052 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
65%. Další šťastné spojení Nebeského s Ibsenem. Tentokrát není specifický režisérův rukopis tak patrný, šetřil s extravagantními a groteskními prvky. Ne zcela dotaženě se jeví práce s charaktery. Hraje se v moderní výpravě a vztah manželské dvojice je adekvátně přizpůsoben. Inscenace postupně graduje k sugestivnímu závěru, kdy se na scéně odehraje domácí násilí, čímž se jedinečně zdůrazní nerovnost a neopětovanost oběti druhého. Opodstatněný nápad s ruskou služebnou je ve výsledku spíše rušivý. Inscenaci kraluje T. Dočkalová. Spolupráce s Nebeským je pro zatím spíše tápající soubor obohacením.
Lukáš Holubec 60 %
2.1.2017 | 747 hodnocení
+ souhlasím
Pro Jana Nebeského je Henrik Ibsen stěžejní autor, a Nora pak jeho osmou nastudovanou hrou tohoto dramatika. A že Ibsenovu jazyku a poselství rozumí, opět divákům zdařile dokazuje. Vystavil i působivou scénu, a především vybral do titulní role tu nejlepší adeptku široko daleko. Tereza Dočkalová aspiruje na jeden z nejpůsobivějších hereckých výkonů roku. Bohužel musí celou inscenaci táhnout sama, protože ostatní jí jen nepříliš zdařile sekundují (vyjma finále, ve kterém Jan Teplý konečně svoji postavu pevně uchopí). A hudební vložky Hany Seidlové jsou potom dokonalý výplod za hranicí trapnosti.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Fekete 80 %
25.4.2024 | 214 hodnocení
+ souhlasím
Videno 25.4.2024 Na Palmovce, 2 rada, 160 min vcetne prestavky. 100 repriza.
Neskutecna T. Dockalova jako Nora, manzelka generalniho reditele jedne banky. Krasne jsem videl na jeji projev, temer neopustila jeviste, a byl dokonaly. Krasny psychologicky vyvoj od naivni po probuzenou, pod vlivem kratici se lhuty dluzniho upisu ktery podepsala dr Krogstadovi a pod vlivem blizici se smrti dr Ranka. Dr Krogstad je vyhozen z banky a dozaduje se navratu. Zbytek souboru byl zcela v jejim stinu. Dekuji.
Nejpusobivejsi scena je po prestavce, kdy se Nora s muzem vraci z vecirku, ma andelska kridylka a je opila. A manzel dostava vyderacuv dopis.
Neskutecna T. Dockalova jako Nora, manzelka generalniho reditele jedne banky. Krasne jsem videl na jeji projev, temer neopustila jeviste, a byl dokonaly. Krasny psychologicky vyvoj od naivni po probuzenou, pod vlivem kratici se lhuty dluzniho upisu ktery podepsala dr Krogstadovi a pod vlivem blizici se smrti dr Ranka. Dr Krogstad je vyhozen z banky a dozaduje se navratu. Zbytek souboru byl zcela v jejim stinu. Dekuji.
Nejpusobivejsi scena je po prestavce, kdy se Nora s muzem vraci z vecirku, ma andelska kridylka a je opila. A manzel dostava vyderacuv dopis.
Monty70 60 %
16.5.2022 | 278 hodnocení
+ souhlasím
Jak již bylo zmíněno v ostatních recenzích, chválím herecký výkon Terezy Dočkalové v titulní roli Nory. Je tahounem celého představení. Její herecký partner Jan Teplý mě zaujal až ve druhé polovině hry. Ostatní postavy ve hře takové nijaké, málo výrazné. O zpívající ruské služební bylo řečeno vše, můj názor je stejný.
Teddy 70 %
9.4.2022 | 310 hodnocení
+ souhlasím
Klasické drama o zachování rodinného štěstí za každou cenu. Nora (výborná Tereza Dočkalová ) a Thorvald (neméně dobrý Jan Teplý) v rolích manželů Helmerových. Herci přesvědčivě zahráli střet odlišných charakterů, který vede později až k rozpadu manželství. Ostatní postavy hry jsou spíše do počtu, služebná Helmerových otravná svým zpěvem. (tímto se omlouvám p. Seidlové). Dobře udělaná scéna, dominující sbírka bot na jevišti, dobrý symbol marnivosti hlavní hrdinky.
Romana35 70 %
23.3.2022 | 351 hodnocení
+ souhlasím
Působivé představení, líbila se mi scéna, kostýmy a obsazení hlavní herecké dvojice, manželů Helmerových. Tereza Dočkalová v roli Nory, naprosto přesně vystihla přerod z naivní a poddajné ženušky v samostatnou a nezávislou osobnost. Jan Teplý jako dominantní a kariéristický manžel, rovněž výborný.
Co se mi nelíbilo, byla hudební vložka, zpěv ukrajinské služky v podání Hany Seidlové byl k nepřečkání. Závěr hry bych si představovala poněkud jiný, zpívaný duet obou manželů mě neuchvátil. Celkově ale velice povedené.
Co se mi nelíbilo, byla hudební vložka, zpěv ukrajinské služky v podání Hany Seidlové byl k nepřečkání. Závěr hry bych si představovala poněkud jiný, zpívaný duet obou manželů mě neuchvátil. Celkově ale velice povedené.
Jerman 90 %
29.1.2022 | 137 hodnocení
+ souhlasím
Psát obdivné hodnocení na kus premiérovaný před více než 5 lety a ověnčený Cenou DN (nejlepší inscenace sezony 2016/2017) se může zdát nošením dříví do lesa. Nicméně inscenace neztratila lety nic ze svého "lesku" a je pro diváka vyjimečmým požitkem. Expresivní režie J. Nebeského s aktualizujícím přenosem do současnosti (jeho osný Ibsen na pražských jevištích) a vynikající výkon T. Dočkalové (cena Thálie 2017) jako infantilní Nory, jsou základem úspěchu inscenace. Představení v omikronové zimě 2022 se odehrálo pouze díky pohotovému záskoku G. Míčové za náhle onemocnělou K. Holánovou. Bravo !
AliV 80 %
14.9.2021 | 122 hodnocení
+ souhlasím
Brilantní výkon Terezy Dočkalové (po právu oceněn Thálií), stejně skvělý je však i Jan Teplý v roli Torvalda. Mírná aktualizace Ibsenovy hry ve většině případů fungovala, některé prvky však byly hodně na sílu a hra by se bez nich obešla (mluvím zejména o postavě ukrajinské služebné v podání - jinde výborné - H. Seidlové a o hudebních vložkách).
(Dramox)
(Dramox)
Studený Čumáček 70 %
4.2.2021 | 432 hodnocení
+ souhlasím
75%
záznam
Nora honí hadříčky a botičky, Thorvald kariéru. A všechno jim tak báječně klape, ona je dokonalou manželkou, on pánem domu. Jen kdyby to všechno nebyla stejně dokonalá, draze a podvodem zaplacená lež. Lež z lásky a taky strachu, protože co kdyby se Thorvald dozvěděl, a co by to udělalo s jeho pod bradičkou drbaným egem, tak úspěšně nahoněným na běhacím pásu...
Skvělá T. Dočkalová/Nora, nádherné kostýmy.
záznam
Nora honí hadříčky a botičky, Thorvald kariéru. A všechno jim tak báječně klape, ona je dokonalou manželkou, on pánem domu. Jen kdyby to všechno nebyla stejně dokonalá, draze a podvodem zaplacená lež. Lež z lásky a taky strachu, protože co kdyby se Thorvald dozvěděl, a co by to udělalo s jeho pod bradičkou drbaným egem, tak úspěšně nahoněným na běhacím pásu...
Skvělá T. Dočkalová/Nora, nádherné kostýmy.
Honza_v_botach 70 %
11.11.2019 | 40 hodnocení
+ souhlasím
(M) Manželství Nory a Torvalda Helmerových se zdá být vzorově šťastné. On dělá kariéru a ona je tou nejroztomilejší oddanou manželkou, jakou si ctižádostivý muž může přát. Leč v nedávné minulosti se Nora v zájmu svého manžela dopustila drobného podvodu. A teď je v pasti vyděrače?.
Slavná Ibsenova hra, která byla ve své době naprosto skandální, je dnes kupodivu stále aktuální.
Slavná Ibsenova hra, která byla ve své době naprosto skandální, je dnes kupodivu stále aktuální.
Rightak 80 %
16.10.2019 | 36 hodnocení
+ souhlasím
Naprosto perfektní Ibsenovo zpracování. Moc se mi líbí konec, který končí jakýmsi zacyklením, což je problém spoust vztahů, nejde tak o úplně klasický konec, kdy Nora odchází, což bylo na svou dobu šokující a podstaty postavy trochu zvláštní. Tereza Dočkalová je perfektní. To co dokáže s hlasem a mimikou jsem si naprosto užíval, občasná afektovanost byla v mezích divadla a naprosto k Noře seděla. Myslím, že měla štěstí i na své herecké kolegy, které ji skvěle doplňovali a za nikoho jsem se necítil trapně. Doporučuji.
Anna NNN 50 %
1.6.2019 | 8 hodnocení
+ souhlasím
Z tohoto představení jsem opravdu na rozpacích. Komičnost s tragičností mi tu připadají špatně vybalancované, a komediální přehrávání zasahuje i scény, do kterých zjevně nepatří. Konec představení je rozplizlý, ovšem to nejhorší je určitě závěrečný patetický duet. Jeho smysl jsem vůbec nepochopila. Další hudební vložky byly jen rušivé, jako už neustálé opakování téhož vtipu bývá. Výsledek je zkrátka rozpačitý.
Lenka Rzepková 80 %
31.3.2019 | 24 hodnocení
+ souhlasím
Inscenace, ve které věřím úplně všechno Noře alias Terezce Dočkalové. Obdivuhodný herecký výkon. Představení je hravé, má tempo a funguje. Za mě celkově vydařená inscenace - jak režijně, tak hereckými výkony, tak scénou. Můžu jedině doporučit.
85%
85%
J.S. 30 %
30.3.2019 | 149 hodnocení
+ souhlasím
Ibsenův dramatický text je východiskem pro scénickou expresi, jejímž cílem není inscenovat Ibsena, ale uskutečnit jakési režisérovo sebepojetí světa. Vše se tu odehrává výhradně v rovině symbolů a zcizujících efektů. Na mnoha místech se text takovému výkladu doslova příčí, pak vzniká nechtěně komický kontrast mezi slovem a převáděným. Režisér popírá logiku chování postav, kauzalitu, morální dilemata. Jde mu jen o to, jaké symboly mohou jednotlivé situace konotovat. Tomu přispívá i herecký styl T.Dočkalové založený na necivilním (expresivním) přehrávání. Z dramatu se stává kabaret na téma Nora.
Treperenda Rakytníková 100 %
16.3.2019 | 13 hodnocení
+ souhlasím
Neuvěřitelně skvělé! Úžasný herecký výkon Terezy Dočkalové, na který zíráte s otevřenou pusou, naprosto vtaženi do děje
Lykos 50 %
5.3.2019 | 18 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Nepochybuji o tom, že herecká vypjatost, uječenost a značná teatrálnost byla režijním záměrem..ale nechápu důvod. Pro mě je to takové podbízivé, myslím, že divák zvládne i trošku náročnější pojetí. Chápu snahu o modernu, ale....působilo to na mě prostě nepříjemně, hudební čísla byla jako z jiného světa a Nora si mé sympatie určitě nezískala. Nechci říct, že je to přímo špatné představení, to by bylo nespravedlivé, ale toto pojetí mne prostě neoslovilo.
Greetchen 80 %
20.2.2019 | 80 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
(20.12.2018) Strhující Tereza Dočkalová, vkusně extravagantní výprava, vtipná práce se scénou... Jedno z mých nejoblíbenjěších literárních dramat ztvárněné s vkusem a nápadem. Škoda, že herecky osloví jen Dočkalová, Jan Teplý jakž takž v závěru hry, ostatní figury jsou dost ploché, hudební vsuvky vyloženě zbytečné, nepochopitelné a rušivé.
Sans-coeur 70 %
26.1.2019 | 7 hodnocení
+ souhlasím
Výborné herecké výkony obou hlavních představitelů, na které je radost se dívat. Na druhou stranu zvolená cesta akcentované hysteričnosti Nory v podání Dočkalové ubírá na váze finálnímu gestu její postavy a hra tak (alespoň pro mě) přichází o jistou gradaci.
Brbla z Olomóca 60 %
21.1.2019 | 75 hodnocení
+ souhlasím
Viděno dne 18.1.2019 - DPP, Praha: (spíš 65 %)
+ T. Dočkalová má nesporný herecký a komediální talent,
její výkon byl pro mne nejcenější
+ solidní div. představení se solidní závěrečnou
myšlenkou, tak nějak nadprůměrné
-------------
- Palmovka experimentuje jen nahoře, v podkroví,
na hl. scéně dělá divadlo pro širší publikum
- proč v přestávce odešlo tolik lidí? Myslím si,
že to byli spíš Ti, kteří žádají něco lehčího
(a nezorientovali se) než Ti, kterým to bylo ¨
lehké až moc, Ti spíš vědí na co jdou ...
+ T. Dočkalová má nesporný herecký a komediální talent,
její výkon byl pro mne nejcenější
+ solidní div. představení se solidní závěrečnou
myšlenkou, tak nějak nadprůměrné
-------------
- Palmovka experimentuje jen nahoře, v podkroví,
na hl. scéně dělá divadlo pro širší publikum
- proč v přestávce odešlo tolik lidí? Myslím si,
že to byli spíš Ti, kteří žádají něco lehčího
(a nezorientovali se) než Ti, kterým to bylo ¨
lehké až moc, Ti spíš vědí na co jdou ...
Monulinka 80 %
15.12.2018 | 391 hodnocení
+ souhlasím
Na Nebeského je to nečekaně normální :) Výrazná stylizace tu sice je a T. Dočkalová plní svůj herecký úkol naprosto přesně, J. Teplý se poměrně úspěšně snaží držet krok. Chválím také scénu, hudební předěly už méně. 75 %
R.JELEN.21 70 %
1.12.2018 | 256 hodnocení
+ souhlasím
Je nepopiratelným faktem, že Tereza Dočkalová je v této roli skvělá.
Dosud jsem jí znala hlavně jako tu ženskou z Branek, bodů, kokotů ale ona je i skvělá herečka a má fakt krásný nohy (ano, zní to blbě, ale prostě mě užírá závist).
Hra je určitě nejlepší ve scénách s Norou, jich je to trochu vleče a ostatní postavy mě přílišně nezaujali.
Co se ale týká samotné Nory, tak ve výsledku jí člověk přeje aby si po odchodu od Thorvalda pořádně nabila rypák.
Dosud jsem jí znala hlavně jako tu ženskou z Branek, bodů, kokotů ale ona je i skvělá herečka a má fakt krásný nohy (ano, zní to blbě, ale prostě mě užírá závist).
Hra je určitě nejlepší ve scénách s Norou, jich je to trochu vleče a ostatní postavy mě přílišně nezaujali.
Co se ale týká samotné Nory, tak ve výsledku jí člověk přeje aby si po odchodu od Thorvalda pořádně nabila rypák.
Eviik 80 %
26.9.2018 | 289 hodnocení
+ souhlasím
Na výkon Terezy Dočkalové se tu pělo už dost chvály a já mohu jen a jen souhlasit. S postavou Nory se opravdu vžila. Zaujala mě ovšem i hra jako taková. U her Jana Nebeského mám občas problém s množstvím symbolů a jejich srozumitelností. V této inscenaci se ale pan režisér celkem uskromnil a o to víc jsem se dokázala soustředit na děj. Snad jen bez těch hudebních předělů bych se obešla, ale nijak výrazně mě nerušily.
Marcellina 20 %
19.9.2018 | 15 hodnocení
+ souhlasím
Hra jako taková má velký dramatický potenciál, celkové komické pojetí by nevadilo, kdyby přehrávání herců nebylo na hranici vkusu (jakkoli to evidentně byl záměr). Sitcomové hraní je teď asi populární (podobně otřesně je pojata i Pýcha a předsudek v ND), já ale nechápu, proč se hercům nedá prostor ke kvalitní herecké práci. Režiséři by se mohli někdy zamyslet nad tím, jestli je opravdu potřeba obecenstvo překvapovat, šokovat nebo znechucovat, když divadlo přece dokáže vyvolat i pozitivní emoce. 20% dávám za nápad s polštářem, ten byl konstantně vtipný.
JirkaS 40 %
30.5.2018 | 382 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Uff, tohle se z mého pohledu příliš nepovedlo. Byť oproti Hedě Gablerové, kterou jsem ohodnotil čistou nulou, Jan Nebeský tentokrát vypráví smysluplný děj a je to mnohem snesitelnější, pořád je to forma, která mi nesedí. Inscenace mě vytáčela, do přestávky mi to přišlo příliš natahované a zdlouhavé, a T. Dočkalová mi připadala příliš teatrální a uřvaná. Ani ostatní herci to nezachránili, snad jen J. Teplý snesl přísnější měřítko. Chvílemi jsem se nudil, chvílemi jsem byl celým tím provedením iritován. Po přestávce to už bylo z mého pohledu mnohem lepší. Tohle mi nesedlo. /29.5.2018/
J.anek 90 %
22.5.2018 | 515 hodnocení
+ souhlasím
(+4)
Vynikající inscenace s hvězdným výkonem Terezy Dočkalové. Proč to Ibsen napsal, nevím. Ale že se v obecenstvu mohou vyskytnou labilní krávy, to je jistá věc.
simakova.j@seznam.cz 0 %
22.5.2018 | 145 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Kýč a klišé. Ibsen to nepsal proto, abychom si společně potvrdili, že ženy jsou labilní krávy.
Aněs 30 %
19.5.2018 | 51 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Ze hry je fraška. Zbytečné "vtipné" vložky - člověk úplně cítí, jak režisér prosí o ohlas diváků. Podbízivé. Ukřičené - hlavně první půlka.Výkon Terezy Dočkalové je skvělý, škoda, že byl ale v téhle úpravě Ibsenova textu. Za to je těch 30%. Shrnuto velké zklamání a kdybych na hru nevytáhla známé, odešla bych už po první polovině.
Zdarda 50 %
19.5.2018 | 83 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Nebeský se v charakterizaci postav uchyluje ke groteskní nadsázce a soustředí se na partnerské drama o nedorozumění a přetvářce. Dočkalová podává výjimečný herecký výkon, ovšem bohužel, stejně tak jako Nora, zůstává ve svém výkonu osamocená. U ostatních postav je nedotažená práce s charaktery, ty jsou velmi zploštělé, schematické a nevýrazné. Z Torvalda se stává masochistický egoista, doktor Rank je zde téměř zbytečná postava a zejména Kristina a Krogstad vůbec nefungují jako katarzní postavy. Vtipné vložky (ruská služebná wtf.) působí podbízivě, hudební intermezza jsou totálně mimo chápání.
Barka 80 %
18.5.2018 | 297 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
85% Naprosto zasloužená Thalie pro Terezu Dočkalovou, hraje jak o život a takové hlasové virgule jako ona, umí opravdu málokdo :) Hra jako celek je poutavá a její vyústění mě osobně velmi potěšilo :)
Michvon 80 %
11.5.2018 | 197 hodnocení
+ souhlasím
Tohle se na Palmovce povedlo. Výkon Terezy Dočkalové je opravdu mimořádný, Jan Teplý jí zdatně sekunduje. Ostatní bohužel výrazně zaostávají. Scéna výborná.
Vaklav 40 %
22.4.2018 | 282 hodnocení
+ souhlasím
Nudil jsem se, nudí mě už i nekonečné řešení postavení žen. Což je můj problém, že jsem šel na hru nepoučen. Rád se nechám překvapit, ale tady to bylo překvapení negativní. Navíc se při řešení ženské otázky zapomíná, že každá doba má své a i ženy své zbraně, které i zde ženy použily.
Nepopírám nerovnost pohlaví, ale dnes už to jako extrémně palčivé téma nevidím. I když nyní vím o co šlo, stejně to nebylo zajímavé.
Body jsou snad jen za scénu a nasazení herců, kteří ale dost dlouho melou jedno téma dokola.
Nepopírám nerovnost pohlaví, ale dnes už to jako extrémně palčivé téma nevidím. I když nyní vím o co šlo, stejně to nebylo zajímavé.
Body jsou snad jen za scénu a nasazení herců, kteří ale dost dlouho melou jedno téma dokola.
Vladimír Rogalewicz 90 %
21.4.2018 | 822 hodnocení
+ souhlasím
Takto si představuju moderní interpretaci klasiky. Jan Nebeský se zklidnil, a to jeho vidění Ibsena přineslo kýžený úspěch. Vedle Terezy Dočkalové byl znamenitý také Jan Teplý. Body dolů za poměrně schematické vedlejší postavy.
Kateřina Vodáková 70 %
16.4.2018 | 271 hodnocení
+ souhlasím
Výrazné výkony J. Teplého a T. Dočkalové. Zasloužená Thálie.
Jirkan 90 %
12.4.2018 | 564 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
11.4. 2018: A dělal toto opravdu Jan Nebeský? Několik jeho inscenací jsem viděl a toto vybočuje z jeho konvencí (mého očekávání). Naprosto jasný příběh bez scénických nebo významových zásahů s velmi dobrou hereckou interpretací. To, že hlavně první část působí jako groteska není na škodu, naopak to podtrhuje chování hlavní představitelky = Nora je panenka. O přestávce jsem zaslechl rozhovor o tom, jak starý ten text je a jak je aktuální. Ano, souhlasím a v podání Divadla pod Palmovkou je navíc divadelním zážitkem.
MMK 90 %
7.3.2018 | 196 hodnocení
+ souhlasím
Vynikající T. Dočkalová. Přerod z naivní panenky v silnou a charakterní ženu ztvárnila na 1*.
Janinka123 100 %
27.2.2018 | 171 hodnocení
+ souhlasím
95 % - Opravdu vynikající výkon Terezy Dočkalové.
BarboraSalome 90 %
28.12.2017 | 63 hodnocení
+ souhlasím
Miluji H. Ibsena. Tato hra mě dostala na dlouhou dobu. Vynikající Tereza Dočkalová. Pan Nebeský skutečně Ibsenovi rozumí, dokázal to už po několikáté. Paráda. Je to pohled do duše.
Kytina 40 %
4.12.2017 | 181 hodnocení
+ souhlasím
U této hry jsem zjistila co přesně není můj šálek kávy. Hra mě "štvala", nedokážu vyjádřit čím. Asi tam byla jistá afektovanost, která mi vadila. Herecké výkony...u někoho skvělé, u někoho katastrofické.
Ale každý má jiný vkus a na hru si určitě zajděte :)
Ale každý má jiný vkus a na hru si určitě zajděte :)
Nikki123 70 %
4.11.2017 | 173 hodnocení
+ souhlasím
65% Celkem dobré představení, ale to nejspíš jen díky knižní předloze. Moc se mi nelíbilo moderní pojetí a herci mi k těm postavám moc neseděli.
Nikolasro 80 %
21.10.2017 | 5 hodnocení
+ souhlasím
Celé (poměrně dlouhé) představení jsem byla očima přilepená k jevišti a to především díky velmi osobitému podání Nory v podání Terezy Dočkalové, které bylo navíc značně podtržené jejím výrazným líčením, kostýmem i blonďatou parukou. Víceméně jednoduchá, ale barevně výrazná scénografie (a celá visuální stránka představení) je druhá složka, která svou účelovostí přitáhla moji pozornost, ale zároveň dovolovala hltat obsah hry, který byl díky zasazení do současného světa až neuvěřitelně aktuální.
V představení mi však chyběly konkrétní silné pocity, ke kterým bych se mohla vracet.
V představení mi však chyběly konkrétní silné pocity, ke kterým bych se mohla vracet.
Mirka_divadlo 40 %
4.6.2017 | 76 hodnocení
+ souhlasím
Jako výborný posun, který ale úplně nefunguje na text Ibsena. Dámy výborné, s pánským obsazením mám velký problém, jakoby nebylo...
Klistatko 80 %
18.5.2017 | 32 hodnocení
+ souhlasím
Hlavni role zahrana na zacatku vyborne postupem deje ale mi uz uplne neodpovidala k vyvoji deje. Predstaveni melo pekny spad I s postupne posouvajici schrankou:).
Janis 80 %
16.5.2017 | 296 hodnocení
+ souhlasím
Oceňuji pobavenou ironii, se kterou režisér mnoho scén zpracoval, a myslím, že se tím manželským dramatem (ze současného pohledu možná už jen "manželským dramatem") docela pobavil. Pro mě to byl (nejen) díky němu a výborné (a pro mě dosud skoro neznámé) Tereze Dočkalové vydařený večer.
Souhlasím s názorem K Jírové, i na mě udělala tahle inscenace Palmovky podobně silný dojem.
Souhlasím s názorem K Jírové, i na mě udělala tahle inscenace Palmovky podobně silný dojem.
Veronika H. 80 %
30.3.2017 | 24 hodnocení
+ souhlasím
85%. Herecký výkon Terezy Dočkalové byl na jedničku.
Adaben 70 %
28.2.2017 | 49 hodnocení
+ souhlasím
Zajímavé představení, řada věcí se mi líbila, herci také zajímaví a výkon hlavní hrdinky bezesporu zapamatovatelný. Poslední scéna a dialogy mi přišly poněkud zdlouhavé a trochu kupodivu celkovému dojmu z představení spíše uškodily /a to včetně závěrečného zpěvu, alespoň mám takový dojem./
Petr.trep 50 %
28.2.2017 | 172 hodnocení
+ souhlasím
Výborná a úžasná Tereza Dočkalová!!!
Jinak bohužel docela nuda... :(
Jinak bohužel docela nuda... :(
KristynaU 80 %
12.1.2017 | 12 hodnocení
+ souhlasím
Moc hezky zahrané (skvělé herecké výkony), celé představení mě bavilo. :-)
Hedvika 90 %
23.2.2019 | 3 hodnocení
+ souhlasím
Ibsena mám ráda a Domeček pro panenky zvlášť a tahle inscenace se povedla. Oceňuji hlavně Terezu Dočkalovou, která celé představení táhne, nápaditou scénu a práci s prostorem. Naopak bych si přála o něco přesvědčivější odchod Nory a zcela vynechat hudební intermezza.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.