Profil uživatele

JimmyII

Volby

Hodnocení

Redaktoři s podobným hodnocením
jméno redaktora: průměrný rozdíl hodnocení (počet společně hodnocených inscenací)
Pavla Haflantová: 5 % (4)
Šárka Schmarczová: 5 % (2)
Veronika Boušová: 9 % (7)
Jan Pařízek: 10 % (13)
Kateřina Jírová: 10 % (3)

Seřadit dle: data přidání sestupně | názvu hry vzestupně | procenta hodnocení sestupně

(zadáno: 1.2.2018)
Bunkr - Studio Rote: 70 %
(zadáno: 30.1.2018)
Macbeth – Too Much Blood - Divadlo Na zábradlí: 90 %
Krásná ukázka aktualizace klasického textu pro dnešní dobu a dnešního diváka. Přes brutální zkratku zachovává poselství původního textu a současně přidává odkazy pro současný svět a společnost. Skvělá scéna, hutná, atmosférická hudba a geniální nápad s jednoduchou, ale pečlivě vyslovovanou a přehnaně artikulovanou angličtinou. Herecky bezchybné, zaujal hlavně König v titulní roli a alternující Johana Schmidtmajerová v roli jeho ženy.
(zadáno: 30.1.2018)
Ujetá ruka (Behanding in Spokane) - Činoherní klub: 70 %
Jako vždy skvělý McDonaghův text v režii Ondřeje Sokola, na které je vidět upřímný obdiv k autorovi. Jde o vyváženou insenaci, která potěší pravidelné i sváteční diváky divadla, kteří se nebojí morbidního a černého humoru. Vynikají Martin Finger, zábavný Taclík i Sokol. Kvalitní a nenáročná zábava.
(zadáno: 30.1.2018)
Herec a truhlář Majer mluví o stavu své domoviny - Studio Hrdinů: 90 %
Velký divadelní a společenský zážitek, který lze popsat a interpretovat tolika způsoby, že je těžké vypíchnout jeden z nich. Osobně mám problém se Zábranského názory, které považuji za provokativní pózu, kterou ale deklamuje tak vehementně, že těžko soudit skutečný záměr. Přesto jde o trefný políček a zrcadlo české společnosti, respektive její umělecké, elitářské části. To vše ve vynikající režii Kamily Polívkové a s bezkonkurenčním výkonem Standy Majera.
(zadáno: 16.5.2016)
Kauza Schwejk - Studio Hrdinů: 90 %
Pařízek přichystal nový pohled na motiv Švejka a švejkovství, mrazivou exkurzi do útrob státnického molochu v době války, která je však nečekaně aktuální a poplatná současné evropské situaci. Sžíravý portrét xenofobie, malosti, nepochopení a byrokracie nemůže nechat nikoho na pochybách, co chce Pařízek říct divákům. Navíc v klasicky téměř bezchybné režii, s minimalistickou a funkční scénou a především fantastickými herci. Na Bauma, Faschinga, Uhlířovou a Černého (a i další) se nelze vynadívat. K tomu přičtěte i bravurní střídání humoru a vážných pasáží a dostanete jedinečný zážitek.
(zadáno: 31.3.2016)
Dechovka - Divadlo Vosto5: 80 %
Neskutečně atmosférická inscenace, která diváka vtáhne do děje a ducha doby tří různých historických časů jedné obce, která skrývá velké trauma. Skvělí herci, hudba i prostředí Baráčnické rychty vykouzlí syrovou, reálnou a autentickou náladu. Nicméně ve scénáři se mohlo a mělo jít ještě víc na dřeň, aby se téma zločinu, svědomí, traumatu a kolektivní viny vytěžilo ještě lépe. I tak však skvěle zvládnuté představení, které v Česku nemá příliš obdoby.
(zadáno: 29.1.2016)
O slavnosti a hostech - Studio Hrdinů: 80 %
Strhující a postupně gradující adaptace Němcova scénáře přináší mrazivý pohled na stádové chování a lidskou pružnost i ochotu přizpůsobovat se i těm nejhorším idejím. Je to neskutečně zábavné, ale smích postupně tuhne a s mrazením v zádech přechází ve škleb a tichý úžas. V brilantním zpracování o třech dějstvích na třech různých místech divadla (což přispívá budování atmosféry a vtažení diváka do děje) excelují zejména sugestivní Michal Kern (jeho fyzické herectví je perfektní) a Eva Salzmannová, ale především Ivana Uhlířová a Petr Vaněk.
(zadáno: 11.3.2015)
Tartuffe Impromptu! - Národní divadlo: 80 %
Exkluzivní vaudevillovská groteska, která si vypůjčuje motivy z Moliéra, aby se vysmála současnému světu a zejména herectví a divadlu samotným. Nebeský připravil zábavnou a nekorektní jízdu, která s vkusem pálí do vlastních řad, čemuž přispívají četné dvojsmysly a výborní herci brechtovsky vystupující ze svých rolí. Aby si ale diváci užili představení stejně jako herci a tvůrci, měli by si zejména starší abonenti konečně uvědomit, že do ND už se nechodí na klasiku. Svým nepochopením kazí zážitek ostatním, což je škoda. Nebeskému ale potřeba za Tartuffa zatleskat!
(zadáno: 11.2.2015)
1914 - Národní divadlo: 40 %
Vizuálně strhující, herecky fantastické, ale obsahově bohužel úplně prázdné. Pár zajímavých myšlenek a silnějších momentů na hodinu a čtyřicet minut nestačí. Kdyby herci nemuseli vše třikrát opakovat, mlčky hopsat přes celé jeviště apod., mohlo to být o hodinu (!) kratší a mnohem zajímavější. Připomnělo mi to poetiku Tiger Lillies, ale chyběla tomu hlubší myšlenka a přesah do současnosti. Kabaret o hrůzách velké války mohl být strhující ve dvacátých letech, ale ne v roce 2015. Škoda nevyužitého potenciálu.
(zadáno: 8.1.2015)
Othello, benátský mouřenín - Národní divadlo: 70 %
Pro mě byla hra příjemně zmodernizovanou verzí nestárnoucí klasiky, zasazenou do nádherných kulis střelnice (výborný nápad!). Hudební složka skvěle doplňuje atmosféru, kterou především nesou na bedrech svými výbornými výkony slizký David Prachař a intenzivní Karel Dobrý. Ženskou složku reprezentuje upřímná Desdemona, obyčejná Emilie a svůdná Bianca. Postava Šaška je pak krutým zrcadlem současné společnosti a dokonale splňuje svou roli, když uvádí obecenstvo do trapných rozpaků. Jediná výtka míří k přestávce, která měla přijít o 20 minut dřív. Zde ubírá představení na atmosféře a intenzitě.
(zadáno: 12.2.2014)
Klíčovou dírkou - Činoherní klub: 70 %
Hluboce satirická kritika směrem k divadelním recenzentům, teoretikům a akademikům se Ortonovi v 60. let nadmíru povedla. A zůstává vtipná dodnes, jen v čase experimentálního divadla vyznívá trochu naprázdno. Stejně tak jako rozhodnutí Činoheráku ponechat policistu "britského patriota" mluvit francouzským přízvukem, to je trochu ztraceno v překladu... Jinak však inscenace splňuje, co má - je vtipná, skvěle zahraná (Finger a Míčová jako obvykle skvělí), doplněná hudebními prvky a tradičně bezchybnou scénou Kamily Polívkové. S patřičným smyslem pro humor se nudit nebudete, ale nic moc nezůstane.
(zadáno: 17.1.2014)
Zahradní slavnost - Národní divadlo: 80 %
Vynikající, citlivá a moderní úprava (včetně proškrtání textu) Havlovy stále trefné klasiky. Dušan Pařízek přenesl na prkna Národního divadla svěží vítr a ukazuje dlouholetým abonentům tvář moderního divadla. Navíc s vynikajícím výkonem Vladimíra Javorského a standardně dobrým Martinem Pechlátem.
(zadáno: 17.1.2014)
Osamělá srdce - Divadlo Na zábradlí: 60 %
(zadáno: 17.1.2014)
Lulu - Divadlo Komedie: 80 %
(zadáno: 17.1.2014)
Agnes - Divadlo Komedie: 80 %
(zadáno: 17.1.2014)
Proces - Divadlo Komedie: 100 %
(zadáno: 17.1.2014)
Lvíče - Divadlo Komedie: 90 %