Profil uživatele

Zdarda

Volby

Hodnocení

Redaktoři s podobným hodnocením
jméno redaktora: průměrný rozdíl hodnocení (počet společně hodnocených inscenací)
Helena Grégrová: 9 % (19)
Jiří Landa: 9 % (32)
Kateřina Jírová: 9 % (8)
Michal Novák: 9 % (18)
Jiří Koula: 11 % (23)

Seřadit dle: data přidání sestupně | názvu hry vzestupně | procenta hodnocení sestupně

(zadáno: 15.4.2024)
(zadáno: 2.2.2024)
Jediné pozitivum byl zpěv, který patří k tomu nejlepšímu u nás. To je ale vše.
(zadáno: 16.7.2021)
(zadáno: 27.8.2020)
(zadáno: 1.6.2020)
Představení s tak specifickým humorem, že jsem po naprosto celou dobu přemýšlel, jestli se mi líbí nebo ne. Také zcela vystihuje nápomocnou kauzální tabulku: je jakž takž dobré, průměrné představení, budící rozpaky, nevzrušivé, dá se vidět, ale klidně jej vynechejte. Jedná se snad o nejjasnějších padesát procent, jaké jsem kdy dal.
(zadáno: 21.5.2020)
Muzikál oplývá krásnou hudbou, strhujícími hereckými i pěveckými výkony a skvělou choreografií sborových vystoupení. Lyrický příběh je dojemný, i když trošku předvídatelný a poněkud schematický, ale především z něj jde vyloženě cítit živočišnost a romantická atmosféra. Jedná se o velmi podařený muzikál!
(zadáno: 28.6.2019)
Nesouhlasím s Divoubází. Uvádění Kupce benátského na českých jevištích nemá malou tradici - až do 80. let bylo vždy cca čtyřikrát za desetiletí, načež od roku 2000 vzniklo jedenáct inscenací. Dá se to přisuzovat mnohovrstevnatému textu, kdy se dřív inscenovalo tzv. "po textu", ale v postdramatickém divadle od 90. let se tvůrci nebáli měnit text blíže k obrazu svému.
Tato inscenace se opět blíží starým nastudováním, kulisy a kostýmy hrozně historické, text je pouze odříkáván divákovi, ale nic mu nepředá. Tvůrci jsou líní a proto vznikla nezáživná středoškolská nuda, takový úvod do Shakespeara.
(zadáno: 23.1.2019)
Nejlepší hudba Michala Davida je ta, která není jeho. Ani slabé libreto tento kus nevylepšilo, příběh byl slabý, scény měly často blíže k trapnosti, romantická linka byla naopak velice plytká. "Klín klínem vytloukám," tak to bylo k popukání. Typická ukázka bulvárního muzikálu pro co nejširší publikum stvořeného jen pro peníze.
(zadáno: 31.10.2018)
Inscenace, která je založena na principu epického divadla, podstatně redukuje Dostojevského rozvětvenou fabuli a tematizuje klíčové události románu. Nenásilný akcent na aktuální společensko-sociální motivy (peníze, ziskuchtivost, protřelost, amorálnost, ateismus) dává Morávkově opusu nadčasový význam. Inscenaci povyšuje promyšlená režijní koncepce (jednoduchá scéna) dobré (i když někdy přeexaltované) herecké výkony, zejména Jiří Vyorálek a Simona Peková stojí za vidění. Občas rušivé bylo neustálé shazování předlohy a velmi časté řvaní.
(zadáno: 25.8.2018)
Jedná se o krásnou inscenaci jako stvořenou pro letní scénu, která v každém zanechá silný dojem. Stará verze by snad už ani nemohla bavit, SKUTR nalézá v textu mnoho nových nápadů (káva, motýlí křídla, která dodala celému příběhu nový význam?). V první půli převládá groteska, i přes pubertální nadsázku se neztrácí kontext, druhá půle je temnější a dojemnější. Celková atmosféra připomíná sen. Skvělá puberťačka Voříšková, zamilovaný Sklenář, osobitý Rašilov, Cina s Vančurou jsou docela přesný odraz současných teenagerů. Perfektní scéna, jímavá hudba (variace Glasse) i pěkná choreografie.
(zadáno: 27.6.2018)
Inscenace není zdařile dramaturgicky upravena a poněkud šustí papírem. Připsané současné postavy Petra a Lucie, kteří komentují příběh mladšího páru, zbytečně popisují to, co se dá odehrát na jevišti. "Originálního" páru Petra a Lucie je v představení kupodivu málo, scény večeří u Petrových rodičů vyznívají zdlouhavě, motivy odsouzení války jsou zploštělé. Velmi povedená se jeví scénografie, jenž svým rozdělením prostoru propojuje přítomnost s minulostí. Proto trochu zamrzí závěrečné plátno. Herecky je uvěřitelnější Kristýna Krajíčková, naopak Marek Pešl není v roli Petra nejpřesvědčivější.
(zadáno: 19.5.2018)
Nebeský se v charakterizaci postav uchyluje ke groteskní nadsázce a soustředí se na partnerské drama o nedorozumění a přetvářce. Dočkalová podává výjimečný herecký výkon, ovšem bohužel, stejně tak jako Nora, zůstává ve svém výkonu osamocená. U ostatních postav je nedotažená práce s charaktery, ty jsou velmi zploštělé, schematické a nevýrazné. Z Torvalda se stává masochistický egoista, doktor Rank je zde téměř zbytečná postava a zejména Kristina a Krogstad vůbec nefungují jako katarzní postavy. Vtipné vložky (ruská služebná wtf.) působí podbízivě, hudební intermezza jsou totálně mimo chápání.
(zadáno: 6.5.2018)
Fantastické představení s podmanivou dramatickou atmosférou ("Do té černé místnosti nechci jít sám.") a fascinujícími hereckými výkony s výraznou improvizací a interakcí jak s divákem, tak i mezi postavami. Někoho nejvíc baví šmějdit po domě a prohledávat propracované kulisy, někdo se snaží rozluštit příběh. Já jsem se nejvíc držel postavy hraběnky, která mě uchvátila, takže jsem se dozvěděl nejvíc její příběh.
(zadáno: 29.3.2018)
Bathos - poprvé ho popsal Alexander Pope v eseji Peri Bathous aneb umění poklesnout v poezii (1727). Popisuje momenty v básních, kdy se vážný tón změní triviální za účelem pobavení. Juxtapozice takových momentů je vtipná, ale zkazí dramatický efekt. Ukazuje, že tvůrci nevěří kvalitě vlastního příběhu a používají vtipy, aby odvedli pozornost. Pak to vypadá, že se tvůrci bojí emocí, bojí se, že budou působit lacině. Kdykoli jsem v inscenaci cítil upřímné emoce (mimochodem, na opravdu krásné scéně), přišel bathos. Ale proč bychom se měli bát upřímného a emotivního příběhu se silným hrdinou?
(zadáno: 26.3.2018)
Jedná se o skvělý text, který vybízí k různým interpretacím, každá část by se dala rozebrat, co symbolizuje. Mayenburg hru napsal v mnoha úrovních - vztahy mezi postavami, v rámci Německa, zemí západní civilizace... Mayenburgovi jde hlavně o společnost, přičemž nikomu nestraní, odkrývá světlé i stinné stránky, aniž někoho soudí. V rodině zachycuje vztahy jako paralelu globálních problémů světa. Inscenace jde podle textu s tím, že každý aspekt je přehnaný do grotesky, scéna domu (opět je interpretace na divákovi) umožňuje plné soustředění na hereckou akci.
(zadáno: 21.3.2018)
It's a Match? Jen tak z poloviny. Na inscenaci jde vidět, že je určena především teenagerům. Dramaturgie se sice snaží o mozaiku třech dvojic, ale než divák pozná, že se jedná o tři různé páry, uteče téměř polovina (neúměrně dlouhé) inscenace. Když přijde rozřešení, jedna dvojice se buď nějak vytratí nebo je tak nevýrazná, že divák ji ani nezaregistruje. Mluvit o inscenaci jako o sondě do života se dá říct jen těžko.
(zadáno: 25.2.2018)
Kohoutova adaptace hru zmodernizovala a přiblížila ji současným rockovým operám. Opět se jedná o typickou postmoderní Morávkovu režii, které vládne vizuální stránka a plno zajímavých nápadů, ale bohužel je tu přemíra stylizace a plno nesrozumitelných prvoplánových obrazů (zejména v hudbě, textu, interpretaci postav). Ústřední dvojice je rozporuplná - Havlová je unylá a bez jiskry, naopak Stropnického Cyrano je zajímavý rockový hejsek. Nejsem zastánce klasiky, ale vidět starou Roxanu nepovažuji za dobrý nápad.
Viděno ze záznamu.
(zadáno: 28.12.2017)
Jedná se o inscenaci, která neobsahuje žádnou aktualizaci ani experimenty, ovšem každá složka je poctivě a s pílí zvládnutá. Jednoduchá scéna skládající se z lavic je velmi variabilní, tradiční historické kostýmy propojuje barevná symbolika (černá, bílá, rudá) a celou scénografii podtrhuje dojemná hudba. Herecky táhne (jako vždy) Petr Kubes v titulní roli, Natálie Tichánková dodává své Roxaně jímavou křehkost, ostatní herci podávají standartní výkony. Inscenace netlačí na pilu, je ztvárněna "klasickým" způsobem a vše se podřizuje krásnému příběhu a postavám.
(zadáno: 19.12.2017)
Inscenace inspirovaná stejnojmenným argentinským filmem, tvůrci jen příběhy přenesli do českého prostředí blíž k divákovi. Ten uvidí šest skvělých velmi černohumorných (a brutálních) povídek opatřených krvavým nátěrem, které spojuje motiv nasranosti a ztrácení nervů obyčejných lidí v obyčejných situacích, z čehož se stanou situace ne zrovna obyčejné, aneb kterak lze boj s větrnými mlýny vyhrát či prohrát jednoduše pouze dle odkazu Pyrrha. Povídky dokáží pobavit, ale i oslnit svou cynickou úderností, sociální kritikou a moralitou. Celek spojuje (ne)všední absurdita a vtipný nadhled Tramtarie.
(zadáno: 31.10.2017)
Dojemný příběh mladíka, který se mění před očima diváků, pojala režie v postmoderním duchu, ve kterém se prolíná víc žánrů. Vedle vážných a romantických motivů se diváci taky pobaví, často inscenace zabíhá až do grotesky. Příběh ukazuje touhu po štěstí, pro které jsou lidé schopni udělat ledacos. Ale knižní předloha je oproti inscenaci o hodně silnější. Zejména vztah náklonnosti mezi hlavní postavu Charliem a slečnou Kinianovou vyznívá trochu plytce. Scéna chytře připomíná terárium pro myši, kde žije Charlie společně s Algernon. Hudba skvěle doplňuje vyvážené herecké výkony.
(zadáno: 18.9.2017)
Žánrově nevyhraněná inscenace bohužel neúspěšně balancuje mezi crazy komedií a vážným společenským dramatem. Stejně jako inscenace bylo i pojetí postav nejednoznačné. Kostýmy byly výrazně stylizovány, o postavách se dalo hovořit spíše o typech než o charakterech. Prvoplánové gagy a slovní přestřelky pak tvořily silný kontrast s dlouhými sebeanalytickými monology postav, při kterých se objevovaly pokusy o psychologizované herectví, což by samo o sobě nevadilo, ale jako celek vše působilo velice nepřirozeně.