Národní divadlo [Stavovské divadlo]
<< Nepřítel lidu | Noční sezóna >>
Stefan Zweig, Daniel Špinar
Netrpělivost srdce
Premiéra: 8.11.2018 | 1:55x
Překlad románu: Božena Koseková. Dramaturgie: Jan Tošovský. Scéna: Andrej Ďurík. Kostýmy: Linda Boráros. Hudba: Jiří Hájek. Režie: Daniel Špinar.
Poslední uvedení: březen 2023.
Poslední uvedení: březen 2023.
Radúz Mácha, Pavlína Štorková, Vladimír Javorský, Jana Stryková, Vladislav Beneš, Taťjana Medvecká / Alena Štréblová, Jiří Štěpnička / František Němec / Jan Bidlas, Filip Rajmont / Patrik Děrgel / Sebastian Jacques, Jiří Suchý z Tábora / Filip Rajmont, Jindřiška Dudziaková / Pavla Beretová...
Adaptace mistrovského románu rakouského prozaika a esejisty, založený na pronikavém popisu psychologie lidského jednání v konkrétních životních situacích. Poručík Anton Hofmiller je v ospalém městečku v předvečer 1. světové války pozván na slavnostní recepci do domu pána z Kekesfalvy, místní honorace. Na této večeři vyzve k tanci jeho dceru, aniž tuší, že Edita je na nohou zmrzačena a téměř neschopna chůze. Hofmiller z domu zbaběle uteče, ale hned na druhý den se pokusí tuto více trapnou než skandální epizodu napravit. Postupně se tak zaplétá do pasti svých „soucitných gest“, až v dívce vzbudí lásku...
inscenace již byla stažena z repertoáru
Hodnocení inscenace
Redakce
72 %
Uživatelé
76 %
Hodnocení redakce
Iva Bryndová 80 %
Lukáš Dubský 70 %
Helena Grégrová 70 %
Jan Pařízek 70 %
Pavel Širmer 70 %
Anežka Kotoučová 70 %
Iva Bryndová 80 %
Lukáš Dubský 70 %
Helena Grégrová 70 %
Jan Pařízek 70 %
Pavel Širmer 70 %
Anežka Kotoučová 70 %
Volby
Hodnocení (123)
HODNOCENÍ REDAKCE
Iva Bryndová 80 %
13.3.2019 | 593 hodnocení
+ souhlasím
Až nepříjemně svíravá inscenace, efektní scénická úprava a její skvělé využití, ať už uzavřeného prostoru - propojeného kolem dokola, či dalších částí výpravy jako chladicích skříní a jejich zapojení do děje. Vynikající výkony, zejména Pavlíny Štorkové, i Radúze Máchy. Zajímaví i Vladimír Javorský, Vladislav Beneš a Jiří Štěpnička.
Lukáš Dubský 70 %
21.2.2019 | 1189 hodnocení
+ souhlasím
Špinar se v dramatizaci Zweigova románu zbavil všech vedlejších motivů a jde přímo k jádru věci. Zajímá ho člověk lapený v síti soucitu, jednající tak, jak si přeje jeho okolí. Významotvorná je scéna využívající točnu, celá inscenace je hororově stylizována. R.Mácha vystihl dvě poručíkovy tváře - na jedné straně okouzlující společník, na straně druhé ironický glosátor. Jenže ironické glosy se postupně mění v beznaděj, když mladý poručík zjistí, že nezávazné návštěvy skončily zasnoubením s dívkou, která je mu protivná. Výrazné výkony předvádí i P.Štorková a V.Javorský. Více viz blog (více v článku na blogu)
Helena Grégrová 70 %
3.1.2019 | 1716 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Souhlasím s hodnocením Pavla Širmera a dodávám: Působivá souhra všech inscenačních složek skládá příběh o přetenké hranici mezi lidským soucitem a sobeckostí, a předně pak o tom, jak je balanc na jejich ostří, jež brousí převážně milosrdné lži, nebezpečný, ba přímo nemožný. Intenzita potu Radúze Máchy na konci představení je přímo úměrná jeho energickému hereckému nasazení i všem pošetilým krkolomnostem, kterým se Hofmiller ve jménu soucitu odevzdá a propůjčí.
Jan Pařízek 70 %
3.1.2019 | 924 hodnocení
+ souhlasím
Moc pěkně zpracované téma milosrdné lži a přehnaného soucitu. Ve výsledku pak krásně ukázáno, že jen máloco je horší než falešná naděje. Sice nemohu tvrdit, že by mě to výrazně strhlo, vcelku dlouho jsem to pozoroval bez většího zaujetí. Nicméně rozhodně to má dobrou gradaci a závěr je pak správně emoční a působivý, což je podpořeno také přesvědčivými výkony ze strany R. Máchy a P. Štorkové. Celkově inscenace zanechaná dosti silný dojem. 75%
Pavel Širmer 70 %
16.12.2018 | 2052 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
Návštěvníka znalého románové předlohy může zaskočit razantní stylizace, na první pohled násilná či samoúčelná. Postupně se však objasní důvod, proč D. Špinar román zdramatizoval a zrežíroval právě tímto způsobem. Charaktery Antona, Edity i dalších postav tlačil k extrémním polohám, čímž příhodně zdůraznil problémy, s nimiž se potýkají, i důsledky jejich jednání. Vhodně přispělo i nezvyklé scénické řešení smysluplně využívající točnu. V hlavní roli R. Mácha podal vyčerpávající výkon, výklad bravurně dotvořila také P. Štorková. V dobrém slova smyslu moderní zpracování klasického díla.
Anežka Kotoučová 70 %
12.12.2018 | 230 hodnocení
+ souhlasím
Dan Špinar v Zweigově díle hodně akcentuje absenci lidské asertivity a rozhodnosti, což je určitě chvalitebné a celá inscenace se nese komplexně v tomto duchu. Bohužel však příliš upřednostnil expresivní herectví a hororovou stylizaci na úkor pečlivé psychologické drobnokresby, která je výsostným Zweigovým trademarkem. Tento, u Špinara bohužel recidivující neduh se nejvýrazněji projevuje právě u té nejsložitější postavy. Edita je v inscenaci nešťastně zobrazena jako hysterická, ukřičená fúrie. Režisérovo (nikoliv hereččino!) pojetí této figury je hlavní slabinou jinak poměrně podařeného kusu.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Fantomo 90 %
25.10.2024 | 31 hodnocení
+ souhlasím
Vůbec jsem toto představení neměl v úmyslu vidět. Shodou okolností jsem viděl derniéru a na konci litoval, že už nebudu moci, stejné provedení, vidět znovu. Ačkoli silně stylizované, místy až moc, tak mne velice strhlo a zasáhlo. Působivá scénografie a perfektní výkon R. Máchy, kterému jsem vývoj jeho postavy naprosto věřil. Inscenace ve mě doznívá i po letech.
Kateřina Vodáková 50 %
13.6.2023 | 254 hodnocení
+ souhlasím
Upoutá otočná scéna i projekce, povedené kostýmy a nezvyklé rekvizity, ale s celkem, který se bez přestávky poněkud vlekl a byl náročný na udržení pozornosti, jsme se bohužel minuli. Nicméně hře v náročné roli vévodí vynikající R. Mácha, tempo neztrácí ani karikaturní, avšak na můj vkus příliš uječená P. Štorková. Špinar se nezapře.
Jindrah 60 %
31.3.2023 | 45 hodnocení
+ souhlasím
Je ošidné porovnávat inscenaci s knihou. Základní schéma a vyznění by však neměly být odlišné. Režisér existenciální drama o falešném soucitu proměnil v poloviční frašku, kdy se diváci smáli v místech, kde se měli hluboce zamyslet. Edita byla pojata jako karikatura. V románě to byla inteligentní, vášnivá, citlivá žena, tragicky nesoucí svůj stav. Režisér děj pojal jako příběh hysterické dívky toužící po "normálním" životě a vztahu a slabého Hofmillera, který nedokáže říci dost. V románu je další vrstva: Poručík prodělá katarzi a rozhodne se s dívkou oženit, což ho osvobodí. Manýristické propriety (např. obří panna) si mohl režisér odpustit.
R.JELEN.21 70 %
24.3.2023 | 256 hodnocení
+ souhlasím
Krásné představení, jen bez pauzy jsem se už trochu modlila za konec.
Až neuvěřitelné, že něco takového D. Špinar taky dokáže.
Až neuvěřitelné, že něco takového D. Špinar taky dokáže.
Adam Zelinka 60 %
23.3.2023 | 262 hodnocení
+ souhlasím
65%, většina za výkon Radúze Máchy, který ze scény neslezl ani na minutu
SimeonPicos 60 %
11.1.2023 | 28 hodnocení
+ souhlasím
Při koukání trochu zamrazí. Milostné odmítaní a rozpravy se zlomenou dívkou s diplegií.. nedivím se. Po stránce audio-vizuálna 85%.
Marek a Marie 100 %
10.10.2022 | 60 hodnocení
+ souhlasím
Super využití točny, výkony všech na vysoké úrovni.
100% dáváme za duo Štorková - Mácha, tito dva toto představení pozvedli na nejvyšší hereckou úroveň.
100% dáváme za duo Štorková - Mácha, tito dva toto představení pozvedli na nejvyšší hereckou úroveň.
Tajli22 90 %
6.10.2022 | 15 hodnocení
+ souhlasím
88%
Představení možná vtahuje do děje pomaleji, než by se natěšenému diváku líbilo, ale o to více je viditelnější dějová gradace, která neúprosně vtahuje do kaskády "soucitných omylů"! Napomáhá tomu i originální scéna a úžasné výkony ústřední dvojice (zároveň ostatní protagonisté rozhodně nezanikli).
Představení doporučuji, (pokud nechcete vyloženě oddechovku či romantiku), téma je k zamyšlení a vzpomínka na tuto hru díky tomu rozhodně nezapadne.
Představení možná vtahuje do děje pomaleji, než by se natěšenému diváku líbilo, ale o to více je viditelnější dějová gradace, která neúprosně vtahuje do kaskády "soucitných omylů"! Napomáhá tomu i originální scéna a úžasné výkony ústřední dvojice (zároveň ostatní protagonisté rozhodně nezanikli).
Představení doporučuji, (pokud nechcete vyloženě oddechovku či romantiku), téma je k zamyšlení a vzpomínka na tuto hru díky tomu rozhodně nezapadne.
Selingep 80 %
5.10.2022 | 13 hodnocení
+ souhlasím
Nadčasové dílo. Vynikající herecké výkony. Nejen hlavních hrdinů. Originálně vyřešená scéna i "rekvizity". Nelze než zatleskat všem zúčastněným ... a doporučit! 85%
Poulet 80 %
17.12.2021 | 35 hodnocení
+ souhlasím
Parádní výkon Radúze Máchy a dokonalá scéna - ohromilo mě, jak funkční může být. Příběh klasika, v poslední třetině to trošinku ztrácelo dech, ale dobrý. Vladimír Javorský přesný, lépe vybrat herce na tuhle roli snad ani nešlo. Rozhodně zážitek, možná hodnocení ještě zvýším.
Adaben 80 %
9.12.2021 | 48 hodnocení
+ souhlasím
Podařená inscenace. Zweigovu novelu jsem kdysi četl a tak jsem byl na dramatizaci zvědav a dopadlo to dobře, téměř celé představení mělo spád a přitom herecké výkony byly prokreslené a přidanou hodnotou, že se tu pěkně sešli mladší herci s nejzkušenějšími členy současného souboru divadla.
Gimli35 90 %
8.12.2021 | 306 hodnocení
+ souhlasím
"Jen berte, berte..."
Pouť Máchova Hofmillera strašidelným společenským zámkem pána z Kekesfalvy plná morálních dilemat je díky Špinarovu režijnímu pojetí silným zážitkem. Výborná práce s točnou, scénou a rekvizitami. Vyzdvihnout jen vyčerpávající výkon R. Máchy - byť plným právem - nestačí, výtečný je též mefistofelovský V. Javorský, rozšafný V. Beneš či samozřejmě P. Štorková v "druhé" hlavní roli.
Občas si říkám, že různým možnostem či aktivitám příliš brzy říkám ne. Netrpělivost srdce ukazuje, že někdy to není úplně od věci. Na případnou záchrannou brzdu už pak může být příliš pozdě.
Pouť Máchova Hofmillera strašidelným společenským zámkem pána z Kekesfalvy plná morálních dilemat je díky Špinarovu režijnímu pojetí silným zážitkem. Výborná práce s točnou, scénou a rekvizitami. Vyzdvihnout jen vyčerpávající výkon R. Máchy - byť plným právem - nestačí, výtečný je též mefistofelovský V. Javorský, rozšafný V. Beneš či samozřejmě P. Štorková v "druhé" hlavní roli.
Občas si říkám, že různým možnostem či aktivitám příliš brzy říkám ne. Netrpělivost srdce ukazuje, že někdy to není úplně od věci. Na případnou záchrannou brzdu už pak může být příliš pozdě.
Karel Toman 60 %
19.7.2021 | 69 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Manýristická inscenace, jakoby se režisér staral víc o vnějškovost.
Slamajak 70 %
1.10.2020 | 72 hodnocení
+ souhlasím
75 % a bilance na hranici "šel bych znovu" a "skvělý, ale znovu asi ne". Boží scénografie a zvuk, skvělý Radúz Mácha, nad svůj průměr skvěle vystupující Pavlína Štorková, z vedlejších rolí srdíčko hlavně pro T. Medveckou a J. Dudziakovou, kterou začínám nekriticky zbožňovat. Z některých scén jsem se zvedal ze židle, v některých mi trošku chyběl větší spád, ale celkově hodně hezký zážitek.
Fr2709 60 %
13.1.2020 | 191 hodnocení
+ souhlasím
Na tvorbu Národního divadla lehce nad průměrem. Chvílemi tomu chyběl spád. A herci svoje role povětšinou pouze hráli.
Ba-jo 90 %
28.11.2019 | 242 hodnocení
+ souhlasím
Mistrovský román, mistrovsky převedený a předvedený na prknech ND. Ústřední Radúz Mácha a Pavlína Štorková podali vrcholný výkon hodný naší první divadelní scény. Skvělá scénografie a hlavně jasně a srozumitelně předané poselství románu Stefana Zweiga, které vůbec není zastaralé. Bravo!
PS: "Žádná vina není zapomenuta, pokud o ní ví svědomí."
PS: "Žádná vina není zapomenuta, pokud o ní ví svědomí."
JirkaS 70 %
1.7.2019 | 381 hodnocení
+ souhlasím
Kam až se člověk může dostat, když se bojí říkat ne? O tom je možno se přesvědčit v této psychologické studii, kde vyniká především hlavní postava bravurně ztvárněná Radúzem Máchou, jehož vývoj z nezkušeného mladíka až po zoufalého muže je fascinující. Zdatně mu pak sekunduje krásně uřvaná Pavlína Štorková. Inscenace zaujme především pro činohru Národního divadla vcelku nezvyklým scénickým řešením, kdy je naplno využito točny na jevišti, díky čemuž se lehce během chvíle mění scéna dle potřeby. Škoda, že inscenace si celou dobu nedrží svoje tempo, ale i tak za mě nadprůměr. /24.6.2019/
Marsed 90 %
31.5.2019 | 161 hodnocení
+ souhlasím
Skvělá hra o důsledcích, když nedokážeme přímo vyslovit slovo ne. Psychologické drama, které má spád, které postupně graduje. Velmi povedená scéna, herecké výkony jak v hlavních rolich, tak ve vedlejších, skvěle zvládnuté.
Karla Červenková 80 %
29.5.2019 | 6 hodnocení
+ souhlasím
Ne láska, ale soucit roztáčí hororový kolotoč, do kterého Hofmiller nenápadně usedá a nemůže z něj svépomocí vystoupit, až se člověku svírá žaludek. Pro mě to byl skvělý divadelní zážitek od začátku do konce.
J.S. 70 %
28.5.2019 | 149 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Psychologické drama o následcích soucitu (na místo lásky) se proměnilo v expresionistické vidění světa. Expresionismus je v tomto případě (na rozdíl od jiných počinů ND) funkční a výsledkem je kvalitní inscenace - herecky zdařilá a scénicky náročná. Nedá se však hovořit o dramatizaci Zweigova románu, ale jen o jakési variaci na něj. V expresionismu se redukuje postava na určitý rys, zatímco Zweig postihuje plasticky psychologii jedince. Bylo by jistě přínosem, kdyby současná činohra ND netrvala v každé inscenaci na expresionistickém pojetí a zkusila někdy inscenační výklad v souladu s textem.
Heda 70 %
28.5.2019 | 33 hodnocení
+ souhlasím
Kdyby to všichni kolem nepsali, tak by mě vůbec nenapadlo, že je to drama o soucitu. A mělo-li to být o soucitu, tak bych dala tak 20%.
Já viděla drama o slabosti. A hlavní "hrdina" byl nejslabší ze všech. Perfektně zahraný. Herecké výkony byly opravdu úžasné (a fyzicky náročné).
Škoda, že se zbytečně hrálo tak daleko od diváků.
Já viděla drama o slabosti. A hlavní "hrdina" byl nejslabší ze všech. Perfektně zahraný. Herecké výkony byly opravdu úžasné (a fyzicky náročné).
Škoda, že se zbytečně hrálo tak daleko od diváků.
Marcellina 90 %
20.5.2019 | 15 hodnocení
+ souhlasím
Silný a dojemný příběh, podtržený přesvědčivými výkony paní Štorkové a pana Máchy. Představení určitě patří k tomu nejlepšímu, co Národní divadlo v současné době nabízí.
Ahor 90 %
4.5.2019 | 35 hodnocení
+ souhlasím
Klobouk dolu před hlavními hrdiny příběhu, jejich výkon byl famózní. Opět skvělá scéna.
Anna NNN 100 %
27.4.2019 | 8 hodnocení
+ souhlasím
Úžasně zahrané - spíš prožité. Naprosto skvělá scénografie. Minimalistická, ale všeříkající. Hra nezůstává své předloze nic dlužná.
Studený Čumáček 70 %
7.4.2019 | 427 hodnocení
+ souhlasím
repríza 11.3. 2019
příběh o muži, který nedokázal říct Zastavte, já nechci.
Poručík Anton Hofmiller (Radúz Mácha) vinou vlastní společenské neobratnosti způsobí skandál. Vyzve k tanci Editu (Pavlína Štorková), mladinkou dceru hostitele, prakticky neschopnou chůze. A to je jen začátek řetězce nedorozumění, soucitných gest a lepkavých společenských pavučin...
V postavě přesný Radúz Mácha i Pavlína Štorková, funkční scéna, kostýmy, ale i jisté nedostatečné propojení vyšší společnosti s vojenským světem, obou světů tápajícího a chybujícího Antona Hofmillera.
příběh o muži, který nedokázal říct Zastavte, já nechci.
Poručík Anton Hofmiller (Radúz Mácha) vinou vlastní společenské neobratnosti způsobí skandál. Vyzve k tanci Editu (Pavlína Štorková), mladinkou dceru hostitele, prakticky neschopnou chůze. A to je jen začátek řetězce nedorozumění, soucitných gest a lepkavých společenských pavučin...
V postavě přesný Radúz Mácha i Pavlína Štorková, funkční scéna, kostýmy, ale i jisté nedostatečné propojení vyšší společnosti s vojenským světem, obou světů tápajícího a chybujícího Antona Hofmillera.
BloggarSumec 80 %
30.3.2019 | 70 hodnocení
+ souhlasím
Excelentní inscenace s excelentními výkony Radůze Máchy a Pavlíny Štorkové v hlavních rolích. Skvělá režie Daniela Špinara, úžasná výtvarná stránka. A ostatní i menší role skvěle obsazené a zahrané. Divadlo s velkým příběhem, velkými hereckými výkony, divadlo s velkým D. 85%
Alcha 100 %
29.3.2019 | 130 hodnocení
+ souhlasím
Pro mě byla tato inscenace velký zážitek, režie D. Špinara mě nikdy nezklamala a tato hra nebyla výjimkou.
Herecké výkony byly dobré, až nadprůměrné. R. Mácha neslezl z jeviště skoro dvě hodiny a někde stále získával energii až do závěrečné scény. Byl skvělý a okouzlující. Ale co předvedla P. Štorková byl herecký koncert. Lepší Editu si snad člověk nemůže přát - miloučká panenka, která se během vteřiny promění v hysterického rozmazleného tyrana, nemluvě o náročnosti její role po fyzické stránce.
Díky krásným kostýmům a jednoduché scéně, která ale fungovala, byl zážitek ještě intenzivnější.
Herecké výkony byly dobré, až nadprůměrné. R. Mácha neslezl z jeviště skoro dvě hodiny a někde stále získával energii až do závěrečné scény. Byl skvělý a okouzlující. Ale co předvedla P. Štorková byl herecký koncert. Lepší Editu si snad člověk nemůže přát - miloučká panenka, která se během vteřiny promění v hysterického rozmazleného tyrana, nemluvě o náročnosti její role po fyzické stránce.
Díky krásným kostýmům a jednoduché scéně, která ale fungovala, byl zážitek ještě intenzivnější.
Psychoklara 70 %
12.3.2019 | 50 hodnocení
+ souhlasím
Tísnivé drama, které se nepovedlo odlehčit. Vtipy vyznívají poněkud prázdně, když se ozve jen jedno osamělé uchechtnutí. Bez nich by šlo o skvělou hru s velkým dopadem na psychiku diváka. Pointa však přichází moc brzo a závěr působí násilně, podivně a nepatřičně. Trvalo mnoho vteřin, než ve zhaslém sále zazněl rozpačitý potlesk.
Musím však vyzdvihnout skvělý výkon P. Štorkové, zvukový doprovod i zajímavou scénu. Miluji hororové mrazení a toho se mi dostalo vrchovatě, vitrína s dorty pro mě už nikdy nebude to, co dřív. Upracovaný divák, který si přišel odpočinout, však nejspíš nadšený nebude.
Musím však vyzdvihnout skvělý výkon P. Štorkové, zvukový doprovod i zajímavou scénu. Miluji hororové mrazení a toho se mi dostalo vrchovatě, vitrína s dorty pro mě už nikdy nebude to, co dřív. Upracovaný divák, který si přišel odpočinout, však nejspíš nadšený nebude.
J.anek 80 %
11.3.2019 | 511 hodnocení
+ souhlasím
Radúz Mácha v lepkavé pavučině citového vydírání geniálně zrůdné manipulátorky. Nebo je v tom i Pavlína Štorková nevinně? Kolotoč, na kterém jsou všichni tak trochu oběti. Otroci předsudků, tlaku veřejného mínění, vlastního soucitu a bůhvíčeho ještě. Vražedně se stupňující tempo je k nesnesení. Skvělý kus.
Jerman 70 %
21.2.2019 | 135 hodnocení
+ souhlasím
Expresivní Špinarova režie, vyvolávající tíživou atmosféru, která padá na diváka sledujícího "sestup do pekel" mladého důstojníka po cestě dlážděné dobrými úmysly. Výborná téměř prázdná scéna užívající točny, která dává představení velkou dynamiku. "Stará garda ND" Štěpnička (velitel) a Beneš (lékař) ve svém civilním projevu ovšem neladí zcela s expresí ostaních aktérů a hrají "to svoje", jak už bylo někde zmíněno kritikou.
Vladimír Rogalewicz 80 %
6.2.2019 | 819 hodnocení
+ souhlasím
Není to divadelní bomba, ale rozhodně se jedná o vysoce nadprůměrné řemeslo ozdobené celou řadou skvělých hereckých kreací. Špinarovy režie mě baví. Zde je začátek trochu nudný ve snaze rychle uvést diváka do děje i za cenu deklamativních vložek, ale následně se ukáže, že celá stylizace je vysoce funkční a představení báječně graduje.
Michvon 80 %
31.1.2019 | 196 hodnocení
+ souhlasím
Tak tohle se velice povedlo po všech stránkách - výtečná scéna, rytmizace, herecký výkon Radúze Máchy je fantastický, ale skvělá je také Pavlína Štorková. Souhlasím, že malinko chyběla drobnokresba, ale ono je to na tak velké scéně dost těžké. Intenzivní zážitek, vřele doporučuji.
Duch 90 %
4.1.2019 | 7 hodnocení
+ souhlasím
Vynikající herecké výkony, úžasná scéna. Vše drží pohromadě. Bravo! Těším se na další projekty!
Slaná 90 %
27.12.2018 | 46 hodnocení
+ souhlasím
Repríza 26.12.2018. Předlohu jsem nečetla, nevěděla jsem do čeho jdu. Představení mně vtáhlo, uchvátilo a přimělo se zamyslet nad tím, kdy jsem ve správnou chvíli neřekla ne. Výkony herců obdivuhodné i po fyzické stráce (např. Edita prolézající vitrinou).
Michal Ernat 60 %
16.12.2018 | 27 hodnocení
+ souhlasím
Přemýšlím o objektivním zhodnocení. Vidět to jako první dílo od pana Špinara, asi se mi to líbí velmi a tleskám. Ale čím více jeho režisérských děl vidím, tím jsou tam stejné prvky. Stejné prvky oblečení, stejné pohybové a hlasové projevy herců a hereček. Režisér už dělá pořád stejná představení, jen sám sebe kopíruje do dalších děl. Tudíž pak představení ztrácí kouzlo. Ostatní věci jsou zajímavé, výkony skvělé. Ale jak sami píší, mistrovský román Stefana Zweiga sám o sobě je nosný a vždy bude dobrý.
Čiko 60 %
30.11.2018 | 1095 hodnocení
+ souhlasím
Velmi se mi líbila scéna a výkon Pavlíny Štorkové. Pořád se ale nemůžu zbavit dojmu, že pro Radúze Máchu je to příliš velké sousto..
Michal1982 80 %
23.11.2018 | 171 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Jednoduchá ale přitom efektivní pohyblivá scéna, kterou tvoří 3 pokoje, lehce hororové ladění + Radůzu Máchovi role sedla + P. Štorková mě baví ohromně jako vždy a jejímu výkonu tleskám. Konec, ač ho divák předvídá, přijde nečekaně a rychle, jeviště zmizí ve tmě, vám tluče srdce a říkáte si, tak to byla zase jednou pecka!Po Manon Lescaut další kousek od pana Špinara, který se mi trefil do vkusu a vryl do paměti. Díky!
Jaroslavz 90 %
11.11.2018 | 93 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Ať si kdo chce, co chce říká, Špinar je guru moderního divadla. Horor jako hrom, a přitom chytrý, hluboký, zábavný. A Radúz Mácha, Pája Štorková, Beneš, Medvecká, Javorský - boží herci!!!
Blumarik 70 %
9.11.2018 | 239 hodnocení
+ souhlasím
Opravdu to režíroval Dan Špinar a byla jsem ve Stavovském divadle?
Velmi milé překvapení, stojí za návštěvu.
Velmi milé překvapení, stojí za návštěvu.
Mora 50 %
9.11.2018 | 153 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
Po docela slibném začátku inscenace postupně ztrácela grády a přibývalo manýry (již několikrát viděné a použité). Čtenář románu pravděpodobně řadu postav nepoznával.Rozhodně se nedalo věřit, že by Hofmiller soucítil s Editou, ze které režisér udělal uječenou hysterku. Poklonu jistě zaslouží R.Mácha, který neopustí dvě hodiny jeviště. Jinak lze jen doporučit divákům, aby si doma Zweigův román přečetli, aby se dozvěděli, o čem to taky mohlo být, pokud by se inscenoval opravdu Zweig...
Valmez 100 %
8.11.2018 | 538 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Už se těším na další reprízu, skvělé výkony. Viděno na veřejné generálce a po roce v procesu. Viděno 2x.
Mark 50 %
25.1.2020 | 3 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Výborný Vladimír Javorský, Edita - Pavlína Štorchová nepřesvědčivá a zbytečně přehnaně histerická.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.