Profil uživatele

KSnow

Volby

Hodnocení

Redaktoři s podobným hodnocením
jméno redaktora: průměrný rozdíl hodnocení (počet společně hodnocených inscenací)
Helena Grégrová: 12 % (26)
Jan Pařízek: 12 % (24)
Jiří Landa: 12 % (34)
Anežka Hrebiková: 13 % (14)
Jiří Koula: 15 % (16)

Seřadit dle: data přidání sestupně | názvu hry vzestupně | procenta hodnocení sestupně

Další stránky hodnocení: 1 2 3 > >>

(zadáno: 12.4.2019)
Cesta kolem světa za 80 dní - Městské divadlo Mladá Boleslav: 0 %
Jakkoliv špatně si to podle předchozího komentáře představujete, je to horší.
(zadáno: 12.4.2019)
Mýcení - Divadlo Na zábradlí: 80 %
Nutno hned na začátek říci, že inscenace je to opravdu skvělá, vtipná, a originální scénografie, skvělé herecké výkony a celkově špičkově vydařená režie ji posouvají na zasloužená přední místa. Na druhou stranu, já prostě čekala víc! Ne po stránce řemesla, ale po stránce myšlenky. Z ohlasů jsem čekala opravdu kousavou kritiku, kontroverzi, něco, co mě bude nahlodávat a nenechá mě v klidu usnout, ale bohužel. Místo toho je zde jen mdlé, a podle mého nepříliš provokativní, zamyšlení o pokryteckosti intelektuálů, které ale nepřichází vůbec s ničím novým. To k divadelní nirváně bohužel chybělo.
(zadáno: 12.4.2019)
Konec masopustu - Divadlo na Vinohradech: 70 %
Když se nad tím zamyslím, samotné jádro příběhu a především postavy Krále a syna pro mě byly silné a nosné, ačkoliv na druhou stranu jsem se se zbytkem děje poměrně míjela, především asi pro jeho délku a poetiku, která napětí výrazně odbourává. Tyto nedostatky jsou ale silně vyváženy tak skvělými prvky, jako byl průvod maškar a odzbrojující pohybová složka, které naopak hře dodávají až okouzlující hrozivou atmosféru. Chyby to má, ale fakt, že inscenace, jako je tahle, už očekává svojí derniéru, zatímco zbytek repertoáru se úspěšně drží, o DnV vypovídá hodně nelichotivě.
(zadáno: 21.3.2019)
Medulla - Divadlo Disk: 60 %
Skvělý nevšedně biologický pohled na problematiku svobody lidské vůle silně vybízí k zamyšlení i dlouho po opuštění divadla - inscenace má skvělou, i velmi dobře metaforicky zvládnutou, myšlenku. Na druhou stranu, bohužel i ta krátká stopáž neubíhá vždy úplně nejrychleji, ač alternu zbožňuju. Konec byl ale výborný!
(zadáno: 16.3.2019)
Vladař - Městská divadla pražská: 90 %
Ne že bych nechápala, odkud vycházejí předešlé nesouhlasné komentáře, protože tohle asi není pro každého, ale pro mě se jednalo o neskutečně silnou inscenaci, která mi z hlavy jen tak nezmizí. Namísto příběhu se tu před diváky odehrávají spíše jednotlivé myšlenky spojené s různými typy vladařů a autoritářů, a to navíc takovým způsobem, že ta chytrá propojenost se současností je až ochromující. Navíc skvělí mladí herci. Wow! Po dlouhé době silně nadprůměrná autorská inscenace, jejíž momenty mnou šíleně rezonují. Deset procent navíc ještě za tu odvahu to nasadit, hlavně se nenechte odradit!
(zadáno: 16.3.2019)
Pravda - Městské divadlo Mladá Boleslav: 60 %
Je to příjemné, esteticky rozkošné, a člověk se hezky pobaví. V žádném ohledu to není ničím výjimečné, ale to každé představení asi být nemusí. Jedná se, a to ani v nejmenším nemyslím špatně, o dobrý průměr, u kterého vás ten večer strávený v divadle nebude mrzet.
(zadáno: 11.3.2019)
Netrpělivost srdce - Národní divadlo: 80 %
Ta scéna! Ta dynamika!
(zadáno: 8.3.2019)
Bratři Karamazovi - Klicperovo divadlo Hradec Králové: 100 %
Lépe už to prostě nejde! BK jsou pro mě ohromná srdcovka, kterou jsem považovala za nemožnou smysluplně zinscenovat, ale to byl naštěstí obrovský omyl! Scéna ohromuje sama o sobě, pěvecká složka dokresluje opojnou atmosféru, a společně na jevišti vystavují tak zranitelný, pomalu hroutící se i nadějeplný svět. Díky, díky, díky! Díky za ctění myšlenek i charakterů, díky za házení kamenů, díky za skvěle zvládnuté ženské postavy, a hlavně díky Sebastianovi J. za dechberoucí ztvárnění Aljoši, jehož něžnost, citlivost a odhodlání být dobrým mě odzbrojily. Díky! Za tímhle si ráda zajedu i do Hradce.
(zadáno: 7.3.2019)
Krvavá svatba - Národní divadlo: 70 %
Příběh sám o sobě zase tolik nezaujal a postavy byly poměrně ploché, a tak bylo těžké do jejich osudů nějak více emocionálně investovat, ale, jak je s tímto režisérským duem jistotou, audiovizuální složka diváky přenáší do naprosto odzbrojujícího fantaskního světa.
(zadáno: 23.2.2019)
A pak už tam nezbyl ani jeden - Městské divadlo Mladá Boleslav: 50 %
Asi to zase tak špatné nebylo, ale, pro mě osobně, je problém už v textu, ve kterém není ani špetka důvodu, proč bych se o vyřešení záhady měla zajímat. Děj ubíhá k uzoufání pomalu a napětí se gradovat nedaří - možná, že s o hodinu kratší stopáží by to vyznělo o mnoho pozitivněji. Čekala bych i o něco nápaditější či psychologičtější zpracování. Na druhou stranu je ale jen málo žánrů, které dokážu ocenit méně než detektivky, takže je možné, že je to čistě můj osobní problém.
(zadáno: 2.2.2019)
Legenda 997 (V+V) - Městské divadlo Mladá Boleslav: 90 %
Inscenace jak z jiného světa; jak formou, tak obsahem. Na nějakou historickou akurátnost se tu nehraje, notoricky známé postavy jsou využívány ke komentáři současné společenské situace v českém prostředí - a přitom vůbec nemáte pocit, že by se nějak tlačilo na pilu, a všechno to dává smysl v rámci jejich vlastního poutavého příběhu. A na to, že jsem všechno, jen ne fanoušek muzikálů, tak tady jsem i ty písně brala jako přidanou hodnotu; asi i proto, že na sebe vůbec násilně nestrhávaly pozornost, ale jen velmi vhodně dokreslovaly až opojně působící atmosféru.
(zadáno: 27.1.2019)
Revizor - Divadlo na Vinohradech: 70 %
77 %. Přesně takhle jsem si současné zpracování této nadčasové komedie představovala! Modernizující kostýmy, hudba i scéna jsou doplněny hravými a nenásilnými odkazy k současné situaci, což inscenaci dodává novou dynamiku, která vás vymáchá v uvědomění, jak moc se vás tohle téma také týká. A navíc je to fakt (v ostrém kontrastu se zpracováním v Mladé Boleslavi) prostě a jednoduše vtipný! Snad jen první půlka je chvílemi trochu rozvláčnější, ale to se ve druhé napraví, mimo jiné i skvěle zvládnutou závěrečnou scénou.
(zadáno: 22.1.2019)
Revizor - Městské divadlo Mladá Boleslav: 30 %
Pozitivní na představení je, že je to tak neskutečně ukrutná nuda, že vás to donutí přemýšlet nad vlastními problémy, abyste se vůbec nějak zabavili. Moc nechápu, proč by v dnešní době tuhle skvělou hru někdo uváděl se záměrem vyhnout se jakékoliv aktualizaci a sociálnímu komentáři jako čert kříži, tady se to ale stalo. Dokonce i poslední scéna, která o aktualizaci skoro prosí na kolenou, vyzněla úplně naprázdno. Herecké výkony také nezaujmou, na druhou stranu scéna byla skvělá, tohle ohromné zklamání už ale neměla šanci zachránit.
(zadáno: 5.10.2018)
Válka Roseových - Divadlo A.Dvořáka Příbram: 50 %
Skvělé herecké výkony, skvělá scéna, ale "humor" předlohy mým šálkem kávy asi rozhodně nikdy nebude.
(zadáno: 3.10.2018)
Králova řeč - Západočeské divadlo v Chebu: 50 %
Tohle se snad ani nedá hodnotit. Režie a scénografie jsou úderné, moderní a smysluplné, skvěle pracují s výborným textem a dávají hercům příležitost zapůsobit a vyniknout. Ani jeden z nich ale tuhle příležitost nevyužívá a inscenace tím z výšin dopadá tvrdě na zem. Některé herecké výkony byly prostě průměrné, ale většina z nich velmi silně pod standardem. Což je u tohoto představení šílená škoda.
(zadáno: 13.9.2018)
Všechny báječné věci - OLDstars: 80 %
Ždímačka na emoce? Asi jo. Ale výraz "skupinová terapie" pro tohle představení rozhodně funguje mnohem lépe. I se zdá tak nějak mimo tady hodnotit (jo, výborný) výkon Daniela Krejčíka či (zajímavě řešenou) scénografii, protože v tomhle představení jde prostě jenom o jedno - o to šíleně důležité téma, emoce a poselství, které se viditelně na většinu diváků přenést podařilo.
(zadáno: 18.6.2018)
Tajemství - Městské divadlo Mladá Boleslav: 70 %
Formálně je vše na až skoro perfektní úrovni, hlavně bych vyzdvihla scénografii a choreografii. Z nějakého, mně asi neznámého důvodu, se na mě ale bohužel, až na silný úplný závěr, nepodařilo přenést ty silné emoce, které jsou pro takový příběh stěžejní.
(zadáno: 9.6.2018)
Dobří chlapci - Divadlo Na zábradlí: 70 %
Velmi povedená scénografie (která nabízí extra zkušenost především divákům v nejpřednějších řadách), pro DNz typické kvalitní sehrané výkony všech herců, a do toho originální ironický "náhled" do všedního života italské mafie, který s nadhledem nabízí i hlubší zamyšlení se nad možností nápravy člověka či silou osobních pout. Poetika DNz mě prostě strašně baví!
(zadáno: 1.6.2018)
Vítejte v Thébách - Národní divadlo: 90 %
Svěží současná inscenace, která do ND rozhodně patří. Geniální text upozorňuje na problémy, jako je arogance a pokrytectví Západu při jednání s okolním světem, jeho spoluvina na současných konfliktech, ale i sexismus v politice, současná vyprázdněnost politických vůdců či otázka uprchlíků, na které tu koukáme z druhé strany. Do toho obvykle nápaditá režie Špinara, účinný soundtrack a pregnantní scénografie - výsledkem je to nejlepší, co v téhle sezoně ND nabídlo. Mimochodem, hned první scéna byla luxusní! A na skvělého Tydea Radúze Máchy jen tak nezapomenu.
(zadáno: 17.5.2018)
Zbyhoň! - Národní divadlo: 30 %
Dopadlo to stejně jako mnoho jiných českých pokusů o autorské inscenace komentující současnou společenskou situaci - jako nekoherentní a neuchopitelný sled obrazů. Na jevišti se sice něco děje, občas to má dobrou pointu, většinou to pobaví, ale celkově ten chaos vlastně nic moc nevyjadřuje. Hraje se o kritice nacionalismu? O hledání české identity? O autenticitě? O rukopisech? Je tam strašně moc nápadů, ze kterých se autoři měli zaměřit jen na pár, aby to celé aspoň trochu dávalo smysl. A být na závěr, po tom, co vidíme, jak je nacionalismus zhoubný, nucena zpívat hymnu, byl otřesný zážitek.
(zadáno: 13.5.2018)
Periferie - Divadlo na Vinohradech: 60 %
Místo 40 % dávám 60 % čistě za Marka Lamboru, jehož výkon hru posouvá o mnoho úrovní výš. V jádru, očištěný o většinu vedlejších postav a dialogů, je to velmi poutavý syrový příběh. Scény, kde je zobrazováno rostoucí psychické napětí hlavního hrdiny jsou neskutečně silné, ale jsou bohužel přinejmenším vyvažovány extrémně nudnými scénami, které přicházejí s ostatními postavami. Druhá půlka je právě proto výrazně lepší než první. Nejvíc ale zamrzí ta šílená zatuchlost celého představení, díky které má divák pocit, že představení vlastně nemá s dneškem vůbec nic společného.
(zadáno: 6.5.2018)
Poprvé vdaná - Městské divadlo Mladá Boleslav: 30 %
Jde čistě o můj problém s textem, ve kterém mě neupoutalo jediné téma a který mi jako jeden z mála nepředal žádnou myšlenku. Je mi ale jasné, že pro jiný typ publika to může být úplně jinak. A i když zpracování neurazí, bohužel se tento, pro mě, deficit, nepokouší nahradit nějakým novým nápadem či inovativní režií či scénografií. Výkon I. Nováčkové je sice příjemný, ale tak silný, aby tuhle hru proměnil v zajímavé představení, není.
(zadáno: 1.5.2018)
Kauza pražské kavárny - Švandovo divadlo: 50 %
Procenta nahoru za výstižné myšlenky a přístup se sympatickým nadhledem. U konstantních narážek na výroky politiků, známé twitterové a facebookové příspěvky či na horší stránky jak "pražské kavárny", tak "venkovské hospody", se pobavíte, klidně i na svůj účet, neboť by nemohly být pravdivější, a nad výsledným obrazem společenské a politické situace a umělým rozdělování společnosti se zhrozíte. Skvělá je i zvolená forma detektivky. Celkově to ale prostě bohužel z nějakého důvodu zase tak dobře nefunguje, což je škoda, protože téma je to pro současné divadlo výborné.

Další stránky hodnocení: 1 2 3 > >>