Profil uživatele

Salisbury

Volby

Hodnocení

Redaktoři s podobným hodnocením
jméno redaktora: průměrný rozdíl hodnocení (počet společně hodnocených inscenací)
Jan Pařízek: 15 % (61)
Veronika Boušová: 16 % (25)
Lukáš Dubský: 17 % (37)
Lukáš Holubec: 19 % (27)
Pavla Haflantová: 19 % (19)

Seřadit dle: data přidání sestupně | názvu hry vzestupně | procenta hodnocení sestupně

Další stránky hodnocení: 1 2 3 4 5 > >>

(zadáno: 30.5.2016)
Listopad - Městská divadla pražská: 100 %
Výtečné divadelní představení LISTOPAD v divadle ABC mě zasáhlo hlavně díky skvělému hereckému výkonu Michala Dlouhého. Jeho projev byl nadmíru skvělý a myslím si, že i díky tomu vstalo celé hledištní divadlo, aby mohlo provádět chvályhodné ovace ve stoje. Příběh hry je sice minimalistický, ale díky scénáři, který je napěchován vtipnými prupovídkami to mé drobné já neřeší a cítí se nadmíru spokojeno.
(zadáno: 20.4.2016)
Baal - Švandovo divadlo: 50 %
Okusil jsem ve Švandově divadle divadelní hru BAAL od Bertolta Brechta a musím říct, že jsem si chvílemi musel ruku pokládat na ústa, jak mě artová poloha hry unavovala. Nemyslím si, že toto představení bude mít dlouhé trvání, neb z větší části přináší rozpaky a proto jsem rád, že už ho mám za sebou. Určitě látka je to velmi zajímavá a myslím si, že představení mohlo být o dost srozumitelnější, kdyby se mu ubralo umělecké teatrálnosti.
(zadáno: 3.3.2016)
Betonová zahrada - Švandovo divadlo: 50 %
Betonová zahrada vložena do Švandova divadla, byla pro mne velkým překvapením, možná i proto, že jsem neměl tu čest se s dílem seznámit již dříve. Představení mi drželo nemravné ruce kolem krku, já sotva dýchaje topil se v mírném chaosu, který nezachránila ani závěrečná sošná nahota. Možná představení křivdím, ale rozhodně můj klimbající mok v lebečním vaku nechápal a jiskřil jak smyslu zbavený.
(zadáno: 16.12.2015)
Naše třída - Divadlo Komedie: 100 %
Hra NAŠE TŘÍDA v Divadle Komedie byla silně dramatická, že jsem chvílemi přemítal o tom, zda divadlo by se v mžiku nemělo přejmenovat na Divadlo Drama. Představení bylo výtečné, zvláštně osobitě odvyprávěné, na což jsem si musel trošku uvyknout, ale jak jsem tu stylizaci vecpal do kostní dřeně, tak už mi přecházel jen mráz po zádech.
(zadáno: 12.12.2015)
Pankrác ´45 - Švandovo divadlo: 100 %
Skvělá hra PANKRÁC '45 ve Švandově divadle mě i přes těžší téma dostala velmi lehce na lopatky. Nečekal jsem, že takhle náročná látka mě uchvátí od začátku až do konce, aniž bych měl sebemenší důvod k zívnutí. Setkání pěti osudů v jedné pankrácké cele je inspirováno skutečnou událostí, která byla skvěle v toto dílo sepsaná a úžasně vložena do rolí divadelních div. Klára Cibulková, Réka Derzsi, Eva Josefíková, Andrea Buršová a Bohdana Pavlíková si své role užily a všechny si zaslouží za svůj výkon ovace ve stoje, neb tento opus má co říct nejen svou šířkou, ale hlavně dalekosáhlou hloubkou.
(zadáno: 31.10.2015)
Zabít Johnnyho Glendenninga - Švandovo divadlo: 70 %
Brutální divadelní hra s příznačným názvem ZABÍT JOHHNYHO GLENDENNINGA ve Švandově divadle se mi zamlouvala, ač jsem občas měl obavu zda nebudu mít čest na sobě pochytit vystřelenou kulku či se na mém oděvu neobjeví kapka krve, která na jevišti kapala ze všech stran jak v krevní bance. Slovník hereckého obsazení byl vybíravý jak kanální stoka, ale to samozřejmě zapadalo do hry jak kousky puzzle. Závěrem mohu říct, že to bylo velmi zajímavé zabijácké představení, které jsem díky bohu přežil, aniž bych byl zasažen kulkonosnou střelou.
(zadáno: 8.10.2015)
Vysavač - Studio DVA divadlo: 90 %
VYSAVAČ pod rukama Bohumila Klepla vysál v mžiku z hlavy pocit depresivního smutku a nastolil opojné chvíle pln smíchu. Onemanshow se povedla a to hlavně díky mistrnému Bohumilému hereckému tajtrdlíkování, které chvílemi až sympatizovalo s akrobacií. Představení jsem si ve Studiu DVA užil a věřím, že se najde ještě pár dalších nekritických jedinců, kteří na to budou mít obdobný názor.
(zadáno: 5.8.2015)
Zkrocení zlé ženy - Letní shakespearovské slavnosti: 80 %
ZKROCENÍ ZLÉ ŽENY na Pražském hradě pod taktovkou Letních Shakespearovských slavností bylo silně zmodernizované, upraveno tak, aby nynější národ byl schopen Shakespeara chápat a zbožnovat. Některé pasáže byly na mne zmodernizovány až příliš. Zpopularizování tohoto kousku přidanými tanečními songy, kvílivými tóny elektrické kytary či úpravou textu, ve mně zanechal pocit dramatické ztráty. I přesto musím říct, že na tomto odlehčeném letním jevišti to funguje odpočinkovou příjemností, která je schopna odpustit některé radikální zásahy do klasického díla.
(zadáno: 24.6.2015)
Kdo se bojí Virginie Woolfové? - Městská divadla pražská: 100 %
KDO SE BOJÍ VIRGINIE WOOLFOVÉ? je konverzačně geniální psychologická hra se kterou se může pochlubit divadlo Rokoko. Aleš Procházka drží svůj standard a díky jeho hlasové ekvilibristice postačí jen napnout ušní tětivu směrem k jeho vyřčeným slovům a zaposlouchat se. Velkým překvapením této hry je určitě Veronika Gajerová, která podává nadlidský výkon a troufnu si tvrdit, že tento výkon je jedním z nejlepších co lze na prknech znamenající svět vidět.
(zadáno: 3.6.2015)
Misantrop - Švandovo divadlo: 100 %
Moliérům MISANTROP svou slovní brilantností předvedl ve Švandově divadle veršotepecký um, kterému se nedá odolat. Filip Čapka s Evou Josefíkovou krásně rozvířili vody Moliérova mistrovského rukopisu. Modernistické pojetí scény znásilnilo představení, ve kterém se mihl i song v podání Marka Pospíchala vyvolávající příjemnou úsměvnost. Švandovo divadlo hold umí vtlačit skoro do každého představení mikrofon, na což už jsem si zvykl. Jen tak dál.
(zadáno: 31.5.2015)
Americký bizon - Činoherní klub: 80 %
Konečně jsem měl možnost vstrčit svůj zvědavý čumák do prostor Činoherního klubu i zabořil jsem ho pln sledování do hry s názvem AMERICKÝ BIZON. Tato hra patří mezi nejlepší americká díla a dokonce se v roce 1996 dočkala zfilmování, kde v roli Teache exceloval Dustin Hoffman. Bohužel film nedosáhl nijak výrazného úspěchu. Amerického bizona si nyní vzal do svých nenasytných pracek Ondřej Sokol, kde krom režie se zhostil i Dustinova partu. Přidal trošku na vulgaritě, což dílu díky prostředí, ve kterém se odehrávalo neublížilo a představení jsem si ku své spokojenosti velmi užil.
(zadáno: 17.5.2015)
Protest / Rest - Švandovo divadlo: 100 %
Havlova hra PROTEST a Hejdukův debut REST se mi ve studiu Švandova divadla velmi zalíbil. Musím říct, že jsem to ani nečekal. Nemohu říct, že bych byl velkým milovníkem Havlových her, ale musím říct, že díky skvělé hře na herectví, které se ujal Tomáš Pavelka a Robert Jašków jsem byl přesvědčen o jistém druhu slovní geniality mému srdci nebezpečně blízké. Vaněk a Staněk pisatelé komunistické éry ukázali obsah svých aktovek pln různorodých lidských vlastností a já se těšil momentální přítomnosti doby postkomunistické, ač ta má též mnoho nelidsky lidských chyb.
(zadáno: 13.5.2015)
Brian - Dejvické divadlo: 60 %
BRIAN bylo poslední představení Dejvického divadla, které jsem ještě neměl možnost očíhnout. Teď se tak stalo a z této surrealistické rokenrolové inscenace nejsem moc odvázaný, až na pár zajímavých momentů. Neužil svými pohyby se velmi přesvědčivě vžil do Micka Jaggera, dle kinetiky bych neznal rozdílu, horší už to bylo v hlasivkách, kde byly silné mezery, ač se dá chápat, že na tomhle divadelní představení rozhodně nestálo. Brianova LSD vize Medvídka Pú u mě prostě nezabodovala, bohužel jsem byl střízliv. Závěrečný potlesk byl hlasitě dlouhý, až jsem začal o své inteligenci silně pochybovat.
(zadáno: 8.5.2015)
Zásek - Dejvické divadlo: 90 %
Ivan Trojan svým režijním debutem poukázal světu výtečnou hru ZÁSEK v domovské scéně Dejvického divadla. Pětice herců pod jeho cukrem obsypaným bičem sehrála skvěle partii ve výtahové kabině, kde nebylo možno se ani na chvíli v této sestavě zanudit. Čermák, Myšička, Kubařová, Melíšková a neherec Kroupa neochvějně rozvlnili sál a já vím, že tahle hra bude mít dlouhou budoucnost na těchto skvostných dejvických prknech, u kterých je velmi příjemné se kdykoliv zaseknout.
(zadáno: 23.4.2015)
Vše o mé matce - Městská divadla pražská: 90 %
Pedro Almodóvar, toreador španělské filmografie v roce 1999 porodil jako vždy neskutečně brilantní film s označením VŠE O MÉ MATCE. Divadlo ABC se nechalo inspirovat tímto filmem k přepsání do divadelní verze, která mě nesmírně potěšila. Úžasná Dana Batulková tomuto tyjátru vládla a já v potěše sobě vlastní velmi rád rozerval oponu do světa smutku, radostně tklivého humoru a transvestické životní onanie.
(zadáno: 10.3.2015)
Popeláři - Švandovo divadlo: 80 %
POPELÁŘI zaneřádili prkna Švandova divadla svou něžnou vulgárností a já jsem si představení užil hlavně díky hudební produkci Romana Holého. V hudebním aranžmá cítím hybnou sílu tohoto atypického muzikálového představení. Herecké výkony jsou jako vždy příjemné a na úkor toho mé vzpomínky zabrouzdaly do dětských let, kdy má snová očka v mých útrobách probouzela vizi popelářského učedníka.
(zadáno: 25.2.2015)
Novoluní - Vršovické divadlo MANA: 80 %
Konečně jsem se dočkal možnosti zúčastnění se ve Vršovickém divadle MANA a to při divadelním představení NOVOLUNÍ. Milostný trojúhelník na hrotu se skvělým dabérem a hercem Alešem Procházkou byl výtečně doprovázen Miroslavou Pleštilovou a neméně výtečnou Ivanou Wojtylovou. Herecké výkony jsou hlavním tahákem tohoto příjemného představení, které je založené na nevěře. Jediné co mě zamrzelo, byla velmi malá divácká účast. Bohužel je to na úkor nevědomosti obyvatel o znovu rozkvetlém divadélku, dříve známém jako Jiráskovo divadlo nacházejíc se v Husově sboru.
(zadáno: 22.2.2015)
Putin a Biľak u trezoru - Švandovo divadlo: 60 %
Švandovo divadlo vyplnilo svůj repertoár politicky smýšlející vatou s označením PUTIN A BIĽAK U TREZORU, která občas postrádala efekt, ale rozhodně musím povznést skvělý herecký výkon Marka Pospíchala, který jako kdyby Putinovi z oka vyklouzl či teatrální um Miloslava Mejzlíka v roli Vasila Biľaka, který též hru rozsvítil jak rudě plápolající pochodeň.
(zadáno: 4.2.2015)
Parchant Marilyn - Švandovo divadlo: 80 %
Velmi zajímavé životopisné zpracování o filmové ikoně Marilyn Monroe jsem měl možnost zhlédnout na prknech studia Švandova divadla. Teatrální dílo s názvem PARCHANT MARILYN dá tušit, jaká asi tak ikona byla. Zuzana Onufráková se role ujala se ctí a díky své herecké dovednosti předvedla to, co Marilyn ve svém krátkém životě. Skvěle byla Zuzana Onufráková doplněna Davidem Punčochářem a Apolenou Veldovou, nemluvě o příjemném klavírním doprovodu Jakuba Kudláče. Marilyn je sice jen jedna, ale to Zuzana Onufráková taky.
(zadáno: 12.1.2015)
Kakadu - Dejvické divadlo: 60 %
Papoušek KAKADU přiletěl do Dejvického divadla a sedl na bidýlko v podání Simony Babčákové, která se vrolila do autistické poruchy. Musím říct, že představení nebylo nijak oslnivé a troufám si nastínit, že hlavní aktérce role nesedla nijak výrazně na tělo, ba přímo byla chvílemi odchlípnuta. Jsem velmi zvědav jak si toto představení v režii Jiřího Havelky nadále povede na prknech Dejvických. Já jsem rád, že jsem měl možnost toto představení zhlédnout, ale podruhé již určitě nemusím.
(zadáno: 20.11.2014)
Král Lear - Městská divadla pražská: 100 %
KRÁL LEAR v dokonalém přednesu Jana Vlasáka přeťal mé tepny šílenstvím a já si herecký koncert bez nijakých námitek užil přiražen mezi čalouněné opěrky hledištního sezení. Divadlo ABC tímto dramatem si zahrálo s mými city jak poeta odříkávajíc své verše za loutnového brnkání a já vplul do Shakespearových verší jak příď karavely do rozbouřeného oceánu.
(zadáno: 13.11.2014)
Dům bez Boha - Švandovo divadlo: 80 %
Dodo Gombár poukázal světu své dílko DŮM BEZ BOHA, které ve Švandově divadle velmi příjemně zrežíroval Petr Štindl. Herecký ansámbl rozehrál hru, ve které o dramatično nebylo nouze a já jsem vytušil, že tahle inscenace se výrazně povedla. Tomáš Červinek, který je nováčkem na smíchovských prknech své profesi ostudu neudělal i popral se s hlavní rolí nadmíru výtečně. Nová hra jenž si zasloužila novou tvář a pokud je dům bez boha, tak to ještě neznamená, že bůh je bez domova.
(zadáno: 4.11.2014)
Dioptrie růžových brýlí - Švandovo divadlo: 80 %
Promnul jsem si DIOPTRIE RŮŽOVÝCH BRÝLÍ i uzřel jsem ve Švandově divadle velmi příjemnou hru, která vznikla v hlavě Xindla X. Inscenace zajímavě proplouvá mými mozkovými závity a já si užívám překvapivé scénáristické kličky, které tuto záležitost silně obohacují. Opravdu je naše halucinace, halucinací nebo jen popřením něčeho reálného? Je dobré to zjistit dřív než zmáčkneme kohoutek ostře nabité pistole.
(zadáno: 21.10.2014)
Hřebíčková s Onufrákovou lehce meditují aneb děvky od Arbesa - Švandovo divadlo: 70 %
Zajímavý kaleidoskop čtyř povídek, kterým Švandovo divadlo nově obšťastnilo divadelní svět. Síla tohoto představení je postavena na herecké Hřebíčkovsko-Onufrákovské ekvilibristice, která toto dílo drží dost výrazně pohromadě.
(zadáno: 20.10.2014)
Sebevrah - Městská divadla pražská: 60 %
Divadlo Rokoko mi předvedlo hru SEBEVRAH, která balancovala na hraně života a smrti. Natažený kohoutek čekal na úspěšné proražení nábojového bubínku a já věřil v jeho rychlé kontaktní uspokojení. Inscenaci bych pár věcí vytknul, ale díky mé dobrosrdečnosti zůstanu potichu v očekávání cvakotu již zmíněného kohoutku, kdy hlaveň prozatím obalena ledovým chladem je přiložena k mému unavenému spánku.

Další stránky hodnocení: 1 2 3 4 5 > >>