Profil uživatele
Maranta
VolbyHodnocení
Redaktoři s podobným hodnocením
jméno redaktora: průměrný rozdíl hodnocení (počet společně hodnocených inscenací)
Anežka Kotoučová: 11 % (11)
Michal Novák: 11 % (26)
Pavla Haflantová: 11 % (9)
Jan Pařízek: 13 % (23)
Lukáš Dubský: 13 % (12)
Seřadit dle: data přidání sestupně | názvu hry vzestupně | procenta hodnocení sestupně
(zadáno: 17.5.2023)
Expozice příběhu - čtveřice lidí, kteří nemají nic společného, se octne v podivné "kostce" - odkazuje k mysterióznímu filmovému hororu Cube (1997). Ale i když ve hře je to taky pěkné psycho, další děj už se odvíjí originálně. Sází na inteligentní neotřelý humor, vycházející ze skvěle interpretovaných postav a jejich rozdílných osobitých charakterů. Zhruba v polovině jako by představení docházel dech, vzápětí je ale divákům naservírována neodolatelná ochutnávka akčních scén. To vše vnáší světlo do celého konceptu a my můžeme sledovat další vodotrysk originálních nápadů - divadlo na divadle. Divák se baví a celé to dává smysl.
(zadáno: 31.3.2023)
Koncert pro Jana Vlasáka - je uvěřitelný, místy iritující, často dojemný. Jestli je jedním z úkolů divadla vyvolat otázky, představy a zamyšlení, tato hra to splnila beze zbytku. Jak bychom se zachovali my, mít Andrého za otce, a budeme muset něco podobného v budoucnu řešit? A jak budeme vypadat my, až nám bude osmdesát? Zneklidňující.
(zadáno: 17.3.2023)
Natahovaná a neoriginální komedie. Herci v hlavních rolích se snaží, ale chybějící děj nenahradí. Představitel detektiva navíc typově i herecky slabý a nepřesvědčivý. Zapomenutelné představení.
(zadáno: 17.3.2023)
Oddechová komedie, která pobaví a neurazí. Hra o ženách a pro ženy, o konfrontaci dvou sester a dvou dějinných etap, o vztazích a (ne)splněných představách o životě. Všem třem představitelkám jsem jejich postavy věřila a musím zatleskat především Anežce Rusevové. Po přestávce už děj trochu ztrácel na dynamice, ale celkově hodnotím příznivě.
(zadáno: 7.3.2023)
Působivé přestavení, které pracuje víc se symboly, obrazy a atmosférou, než aby divákovi servírovalo jednoznačné ideje. Hodně experimentální, syrové, emocionální, energické. Zpočátku se ztrácíte a chcete porozumět hlavou, ale když na sebe necháte představení působit, zjistíte, že chápete nebo spíš cítíte. Hra o vášni a ceně za ni zaplacené, lidské bídě a trýzni, ale také síle a energii. Více či méně nápadné alegorie a odkazy na křesťanství, zpracované po svém (to by bylo, kdyby panenka Maria porodila dceru!) Ale María je "tango, které se bude rodit a žít neustále a vracet se do špinavých i milovaných ulic Buenos Aires" (citát z programu.)
(zadáno: 23.11.2022)
Inscenace o tom, jak si bílí představují cikánskou kulturu. V první části zaznívají především rytmické písně spojené s tanci, a i když se účinkující snaží, je to jen nastudování, bez vášně a energie. Po přestávce série tklivých melodií, které se pěvecky vyvedly lépe, ale děj moc neposouvají. Celé představení 22.11.2022 energeticky táhla K.M.Fialová, které jediné věříte. Umí hrát, zpívat, úžasně tančit a dokonce i práskat bičem (!). Je skoro s podivem, že se představení podařilo předat hlavní myšlenku, že svoboda je nade vše - nad rodinu, koně, lásku a dokonce i život.
(zadáno: 12.10.2022)
Samotná hra je hodně psycho a nemusí každému sednout. I tak se ale najde pár míst k zasmání a hodně k zamyšlení a herecké výkony obou představitelů jsou velmi přesvědčivé (mě osobně nadchla hlavně Sarah Hlaváčová).
(zadáno: 5.3.2020)
Pohodová nenáročná komedie, které se většinou daří nezklouznout do trapnosti. Jana Paulová je ve svém živlu a ve spolupráci s dalším obsazením diváka opravdu baví. A když se zdá, že hře začíná trochu docházet dech, objeví se na scéně geniální "retardovaný" trenér Jana Kříže. Kdo se chce odreagovat a pobavit nebude zklamán.
(zadáno: 22.1.2020)
Možná je to vinou velkých očekávání spojených s obrovskou popularitou DD, ale můj divácký dojem byl spíš průměrný. Ano, je skvělé vidět na jevišti plejádu oblíbených herců, a hráli všichni výborně. Neupírám hře celou řadu gagů a přiznávám, že jsem se místy od srdce zasmála. Avšak charakterizovat hru jako "hledání lásky jako důkazu Boží existence", jak se uvádí v programu, je trochu nadnesené.Právě rádoby filosofické pasáže mi přišly jako relativně nudné mlácení prázdné slámy a závěr-nezávěr rozpačitě rozplizlý.
Moc hezká scéna a skvělý a vtipný Čermák na jevišti i při děkovačce v Čáslavi.
Moc hezká scéna a skvělý a vtipný Čermák na jevišti i při děkovačce v Čáslavi.
(zadáno: 30.5.2019)
Celkem průměrné představení. Vzhledem k poupravenému názvu inscenace jsem čekala něco navíc i od představení, ale hra měla mnoho hluchých míst a konverzační komika moc nefungovala, zejména do přestávky. Druhé části dámský souboj dodal akci a celkově byla záživnější. Nejvíc se mi líbily osvěžující tanečky pro vyplnění přestavby scény.
(zadáno: 15.5.2019)
Bylo mi potěšením sledovat tuto psychologickou klasiku. Hra má od prvního momentu tempo, šokuje, je plná emocí, odhaluje charaktery. A to tak moc, že po přestávce ne že by přímo docházel dech, ale už vlastně nemá kam gradovat a divákovi, který se během sledování stal otrlým, se mírně začíná vkrádat nuda. Katarze a závěr je ale opět exploze, Veronika Gajerová má v očích přesvědčivý šílený lesk, Veronika Kubařová úžasně baví a oba pánové s nimi drží krok. Velký divácký zážitek.
(zadáno: 16.4.2019)
Úchvatná podívaná, spojení chlapské síly, dovednosti a úžasné lehkosti a obratnosti s obrazotvorností a imaginací. Neubráníte se obdivu a zažijete chvíle, kdy se vám doslova a do písmene bude tajit dech. Hodinu trvající představení, které ve vás může zanechat větší dojem než leckterý tříhodinový opus.
(zadáno: 5.3.2019)
Opravdu se snažím vidět tuto hru pozitivně a nemůžu upřít hereckému souboru skvělé a přesvědčivé výkony, zejména absolutně dokonalé výstupy L.Krobotové a K.Melíškové, ale míjím se s pojetím a poselstvím.
Mám-li brát děj vážně (a přenést se přes vulgarismy), jeví se mi zjednodušeně pesimistický až alibistický; má-li to být legrace, nevidím smysl ve "filozofické" druhé polovině představení.
Do přestávky jsem se nenudila, někdy dokonce bavila a rozhodně často žasla, pak už ani to ne.
Mám-li brát děj vážně (a přenést se přes vulgarismy), jeví se mi zjednodušeně pesimistický až alibistický; má-li to být legrace, nevidím smysl ve "filozofické" druhé polovině představení.
Do přestávky jsem se nenudila, někdy dokonce bavila a rozhodně často žasla, pak už ani to ne.
(zadáno: 6.2.2019)
Kaleidoskop krátkých výstupů na téma Žena a její strasti (zejména těhotenství, porody, mateřství, vztah dcera-matka) svázaný linií příbuzenství hlavních postav. Okrajově a letmo se vyskytne muž-partner, ale jako by se s Ženou a jejím světem zcela míjel. I když jsem se docela bavila a oceňuju nejeden vtipný výstup, trochu se mě dotklo, jak povrchně byl ženský element v této hře pojatý. Můj pánský doprovod se většinu času spíše nudil
(zadáno: 29.1.2019)
Dějová linka spojuje řadu téměř autonomních etud, z nichž některé jsou úžasné, jiné trochu slabší. Např. celá poměrně dlouhá a repetitivní scéna hádky hrdinky s vlastním alter egem; objevný výraz "přednasraná"(pokud byl vůbec nutný) by mně osobně stačilo slyšet jednou a ne snad osmkrát. Celkově ale představení baví, zvlášť v první třetině nadchne přímo vodotrysk inscenačních nápadů, které jsou ve své jednoduchosti úžasně trefné (celá část s jezerem, pravěká potvora atd.) Také nápad s hrdinčiným druhým já se mi líbil. Obdiv Jenovéfě Bokové a všem hercům, dlouhou děkovačku si víc než zasloužili.
(zadáno: 28.1.2019)
Dobrá oddechovka, na scéně to šlape, herce představení baví a je to vidět. Stereotypy chování muž - žena asi nikdy neomrzí a tady dobře fungují.
(zadáno: 15.6.2018)
Solidní inscenace věrná klasikovi - a to je asi dobře. Divák ví, co může očekávat, a dostane to. Obsazení funguje a Š.Vaculíková svou energií opanuje jeviště. Moc se mi líbily kulisy.
(zadáno: 15.5.2018)
Všechny případné výtky k inscenaci jsou převálcovány silným a aktuálním poselstvím. Úvodní a závěrečná scéna mají neuvěřitelný náboj a přesah. Na představení 14.5. ovace ve stoje. Podle mě životní role P.Rychlého.
(zadáno: 6.4.2018)
Kromě profesionálně odvedených pěveckých a tanečních čísel tato show připomíná představení žáků základní školy, které si sami sepsali a nacvičili. Jistěže jsem nečekala žádná hluboká moudra, ale řídkost děje a omletost většiny gagů pro mě znamenala těžkou nudu. Publikum (zejména mladší ročníky) se bavilo, mě ale tento druh humoru míjí.
(zadáno: 20.3.2018)
Dobrodružství, romantika, jednoduchá a nápaditá scéna, přesvědčivě a od srdce zahrané. Jak to, že nás pořád baví sledovat konfrontaci mužského a ženského světa a přístupu, ukázaného stokrát stejně a přesto objevně? Prostě se v tom slovním ping-pongu poznáváme a sami sobě (nebo na střídačku naší druhé polovičce) zasmějeme. Moc pohodové představení.
(zadáno: 31.1.2018)
Poctivě nastudované a s chutí zahrané představení, které však ničím nepřekvapí. Moc nechápu, proč inscenovat divadelního dvojníka něčeho, co existuje v dokonalé filmové podobě. Možná byla úcta k filmu tak veliká, že se režisér obával cokoli změnit, ale jistá přidaná hodnota by byla logickým posunem dnes už klasické pohádky. To ale asi nejspíš posoudí cílová skupina - dětský divák nebo milovník pohádek (já jsem se na představení ocitla spíše omylem, lístek jsem dostala).
(zadáno: 31.1.2018)
Tuctová veselohra stokrát stejně. Pokud máte rádi přímočarý humor založený na koulení očima a všemožném pitvoření, primitivních opakovaných vtipech typu poklona-poklopec a v neposlední řadě prskání, budete spokojeni. Mně se líbila snad jen Kateřina Brožová, které role hraběnky vyloženě sedla, a potom krátký pěvecký výstup Šárky Vaculíkové a Marka Holého, který byl osvěžujícím závanem něčeho jako umění...
(zadáno: 12.1.2018)
Nenápaditá, neoriginální zápletka se snaží vytěžit stereotypy mužského a ženského chování a vzájemné interakce na maximum, často se opírá i o lehčí vulgarity. Závěr působí vyloženě rozpačitým dojmem a celá inscenace dosti povrchně, ale takové už asi komedie často bývají. Nebýt v tom Chýlková s Holubovou, asi by to byla přímo katastrofa, takhle jsme se alespoň párkrát zasmáli. Komedie pro nenáročného diváka.
(zadáno: 2.5.2017)
Osvěžující, zábavné, ze života. Od komedie v Rokoku jsem čekala naprostý průměr (nepodívala jsem se předem na obsazení) a byla jsem velmi příjemně překvapena. T. Medvecká je ve formě, i ostatní herci jsou výborní, všechno šlape, zapadá do sebe a baví. Doporučuji.
(zadáno: 4.4.2017)
Originální scéna s použitím kamerových záběrů, kostýmy (včetně jejich odkládání), režijní nápady. Působivé obrazy, u kterých, když jim přivyknete, se začnete ptát po významu a poselství. Mně se odpovědi v zásadě nedostalo.