Profil uživatele

Maranta

Volby

Hodnocení

Redaktoři s podobným hodnocením
jméno redaktora: průměrný rozdíl hodnocení (počet společně hodnocených inscenací)
Anežka Hrebiková: 11 % (9)
Michal Novák: 11 % (23)
Pavla Haflantová: 11 % (7)
Jan Pařízek: 13 % (21)
Lukáš Dubský: 13 % (12)

Seřadit dle: data přidání sestupně | názvu hry vzestupně | procenta hodnocení sestupně

Další stránky hodnocení: 1 2 >

(zadáno: 30.5.2019)
Jak je důležité býti (s) Filipem - Indigo Company: 60 %
Celkem průměrné představení. Vzhledem k poupravenému názvu inscenace jsem čekala něco navíc i od představení, ale hra měla mnoho hluchých míst a konverzační komika moc nefungovala, zejména do přestávky. Druhé části dámský souboj dodal akci a celkově byla záživnější. Nejvíc se mi líbily osvěžující tanečky pro vyplnění přetavby scény.
(zadáno: 15.5.2019)
Kdo se bojí Virginie Woolfové? - Městská divadla pražská: 80 %
Bylo mi potěšením sledovat tuto psychologickou klasiku. Hra má od prvního momentu tempo, šokuje, je plná emocí, odhaluje charaktery. A to tak moc, že po přestávce ne že by přímo docházel dech, ale už vlastně nemá kam gradovat a divákovi, který se během sledování stal otrlým, se mírně začíná vkrádat nuda. Katarze a závěr je ale opět exploze, Veronika Gajerová má v očích přesvědčivý šílený lesk, Veronika Kubařová úžasně baví a oba pánové s nimi drží krok. Velký divácký zážitek.
(zadáno: 16.4.2019)
Walls & Handbags - Losers Cirque Company: 90 %
Úchvatná podívaná, spojení chlapské síly, dovednosti a úžasné lehkosti a obratnosti s obrazotvorností a imaginací. Neubráníte se obdivu a zažijete chvíle, kdy se vám doslova a do písmene bude tajit dech. Hodinu trvající představení, které ve vás může zanechat větší dojem než leckterý tříhodinový opus.
(zadáno: 5.3.2019)
Ucpanej systém - Dejvické divadlo: 60 %
Opravdu se snažím vidět tuto hru pozitivně a nemůžu upřít hereckému souboru skvělé a přesvědčivé výkony, zejména absolutně dokonalé výstupy L.Krobotové a K.Melíškové, ale míjím se s pojetím a poselstvím.
Mám-li brát děj vážně (a přenést se přes vulgarismy), jeví se mi zjednodušeně pesimistický až alibistický; má-li to být legrace, nevidím smysl ve "filozofické" druhé polovině představení.
Do přestávky jsem se nenudila, někdy dokonce bavila a rozhodně často žasla, pak už ani to ne.
(zadáno: 6.2.2019)
I♥MAMMA - Městská divadla pražská: 60 %
Kaleidoskop krátkých výstupů na téma Žena a její strasti (zejména těhotenství, porody, mateřství, vztah dcera-matka) svázaný linií příbuzenství hlavních postav. Okrajově a letmo se vyskytne muž-partner, ale jako by se s Ženou a jejím světem zcela míjel. I když jsem se docela bavila a oceňuju nejeden vtipný výstup, trochu se mě dotklo, jak povrchně byl ženský element v této hře pojatý. Můj pánský doprovod se většinu času spíše nudil
(zadáno: 29.1.2019)
Honey - Cirk La Putyka: 70 %
Dějová linka spojuje řadu téměř autonomních etud, z nichž některé jsou úžasné, jiné trochu slabší. Např. celá poměrně dlouhá a repetitivní scéna hádky hrdinky s vlastním alter egem; objevný výraz "přednasraná"(pokud byl vůbec nutný) by mně osobně stačilo slyšet jednou a ne snad osmkrát. Celkově ale představení baví, zvlášť v první třetině nadchne přímo vodotrysk inscenačních nápadů, které jsou ve své jednoduchosti úžasně trefné (celá část s jezerem, pravěká potvora atd.) Také nápad s hrdinčiným druhým já se mi líbil. Obdiv Jenovéfě Bokové a všem hercům, dlouhou děkovačku si víc než zasloužili.
(zadáno: 28.1.2019)
Kutloch aneb I muži mají své dny - Studio DVA divadlo: 70 %
Dobrá oddechovka, na scéně to šlape, herce představení baví a je to vidět. Stereotypy chování muž - žena asi nikdy neomrzí a tady dobře fungují.
(zadáno: 15.6.2018)
Pygmalion - Divadlo na Vinohradech: 70 %
Solidní inscenace věrná klasikovi - a to je asi dobře. Divák ví, co může očekávat, a dostane to. Obsazení funguje a Š.Vaculíková svou energií opanuje jeviště. Moc se mi líbily kulisy.
(zadáno: 15.5.2018)
Hašler... - Divadlo na Vinohradech: 100 %
Všechny případné výtky k inscenaci jsou převálcovány silným a aktuálním poselstvím. Úvodní a závěrečná scéna mají neuvěřitelný náboj a přesah. Na představení 14.5. ovace ve stoje. Podle mě životní role P.Rychlého.
(zadáno: 6.4.2018)
Jeptišky - Divadlo Na Fidlovačce: 20 %
Kromě profesionálně odvedených pěveckých a tanečních čísel tato show připomíná představení žáků základní školy, které si sami sepsali a nacvičili. Jistěže jsem nečekala žádná hluboká moudra, ale řídkost děje a omletost většiny gagů pro mě znamenala těžkou nudu. Publikum (zejména mladší ročníky) se bavilo, mě ale tento druh humoru míjí.
(zadáno: 20.3.2018)
Africká královna - Divadlo Palace: 80 %
Dobrodružství, romantika, jednoduchá a nápaditá scéna, přesvědčivě a od srdce zahrané. Jak to, že nás pořád baví sledovat konfrontaci mužského a ženského světa a přístupu, ukázaného stokrát stejně a přesto objevně? Prostě se v tom slovním ping-pongu poznáváme a sami sobě (nebo na střídačku naší druhé polovičce) zasmějeme. Moc pohodové představení.
(zadáno: 31.1.2018)
Šíleně smutná princezna - Studio DVA divadlo: 60 %
Poctivě nastudované a s chutí zahrané představení, které však ničím nepřekvapí. Moc nechápu, proč inscenovat divadelního dvojníka něčeho, co existuje v dokonalé filmové podobě. Možná byla úcta k filmu tak veliká, že se režisér obával cokoli změnit, ale jistá přidaná hodnota by byla logickým posunem dnes už klasické pohádky. To ale asi nejspíš posoudí cílová skupina - dětský divák nebo milovník pohádek (já jsem se na představení ocitla spíše omylem, lístek jsem dostala).
(zadáno: 31.1.2018)
Když ptáčka lapají... - Divadlo na Vinohradech: 30 %
Tuctová veselohra stokrát stejně. Pokud máte rádi přímočarý humor založený na koulení očima a všemožném pitvoření, primitivních opakovaných vtipech typu poklona-poklopec a v neposlední řadě prskání, budete spokojeni. Mně se líbila snad jen Kateřina Brožová, které role hraběnky vyloženě sedla, a potom krátký pěvecký výstup Šárky Vaculíkové a Marka Holého, který byl osvěžujícím závanem něčeho jako umění...
(zadáno: 12.1.2018)
Klára a Bára - Studio DVA divadlo: 40 %
Nenápaditá, neoriginální zápletka se snaží vytěžit stereotypy mužského a ženského chování a vzájemné interakce na maximum, často se opírá i o lehčí vulgarity. Závěr působí vyloženě rozpačitým dojmem a celá inscenace dosti povrchně, ale takové už asi komedie často bývají. Nebýt v tom Chýlková s Holubovou, asi by to byla přímo katastrofa, takhle jsme se alespoň párkrát zasmáli. Komedie pro nenáročného diváka.
(zadáno: 2.5.2017)
Oddací list - Městská divadla pražská: 80 %
Osvěžující, zábavné, ze života. Od komedie v Rokoku jsem čekala naprostý průměr (nepodívala jsem se předem na obsazení) a byla jsem velmi příjemně překvapena. T. Medvecká je ve formě, i ostatní herci jsou výborní, všechno šlape, zapadá do sebe a baví. Doporučuji.
(zadáno: 4.4.2017)
Don Juan - Divadlo pod Palmovkou: 60 %
Originální scéna s použitím kamerových záběrů, kostýmy (včetně jejich odkládání), režijní nápady. Působivé obrazy, u kterých, když jim přivyknete, se začnete ptát po významu a poselství. Mně se odpovědi v zásadě nedostalo.
(zadáno: 4.4.2017)
Zkrocení zlé ženy - Divadlo na Vinohradech: 100 %
Svěží a vtipné představení, bez přehánění aktuální. Důkaz, že moderní divadlo se dá dělat i v historických kostýmech. Lidé nejsou dokonalí a nebyli ani za Shakespearových časů, a i když mistrovy dialogy na papíře už dnes nejsou k popukání, režie dokázala vyvolat v divákovi stejnou odezvu, jakou (představuji si) měla hra v době svého uvedení. Dokonalý Blažek. Elsnerová sice nebyla úplná "dračice", ale chemie mezi nimi fungovala. A i když vyznění hry asi feministku popudí, já jsem si odnášela dojem, že Kateřína a Petruccio se měli především rádi a byli ochotní jeden pro druhého mnohé udělat.
(zadáno: 25.1.2017)
Dohazovačka - Divadlo Na Fidlovačce: 70 %
T.Wilder je klasik, a to plným právem. Jeho text není jen zábava pro nenáročného diváka a kdo chce, najde v něm i poučení a recept na to, jak nebrat život zbytečně vážně. Představení stojí na Elišce Balzerové, skvělá je i S. Pogodová a ostatní herci. Mám jen výhradu k typovému obsazení tety Flóry (18.1.17 to nebyla J.Pazderková), kterou si přestavuju jako obtloustlou šedesátnici a ne jako sošnou krásku s dokonalým tělem a bílou parukou. Jinak pochvala kostýmům a výpravě.
Už jsem jistě viděla i podnětnější kusy, ale dávám s respektem 70%.
(zadáno: 15.6.2016)
Lidská tragikomedie - Divadlo v Dlouhé: 70 %
Rozhodně zajímavá inscenace. Na počátku mládí, plány, představy o budoucnosti. Někdo má cestu umetenou, jiný musí bojovat s předsudky, finanční nouzí a v neposlední řadě i se sebou samým, svými závislostmi, alibismem a temnými stránkami své duše. Na konci bilance a snad i nastolení otázky co je vlastně vítězství a co prohra. Filosofické machistické projevy pronášené kouzelnou archaickou češtinou nepůsobí ani tolik jako podnět k zamyšlení, spíše jako fascinující exkurz do jiné doby a sféry uvažování. Skvělé herecké výkony, zajímavý nápad s projekcí na jevišti. A hlavně: nechybí lehkost a humor.
(zadáno: 5.2.2016)
Romulus Veliký, komedie antických rozměrů - Městská divadla pražská: 30 %
Poměrně nudné a nepodnětné představení, jehož první část přináší poznatek, že politika se během staletí vlastně vůbec nezměnila. Politici a státníci sledují své vlastní cíle a ovládají umění mnoha slovy neříct nic anebo přesný opak skutečnosti. Je to nastavené zrcadlo, ale prezentované nezáživně, jako když si pustíte ČT24 a představíte si aktéry v tógách.
Po přestávce krátké oživení - dozvídáme se motivaci císařova nestandardního jednání a filozofie, a pak už jen další hovory a hovory, až vás jejich výsledek vlastně už přestane zajímat.
(zadáno: 21.10.2015)
Želary - Městská divadla pražská: 80 %
Silný příběh, přesvědčivé charaktery, a to nejen ty hlavní (mezi nimiž výborně funguje vzájemná chemie), skvěle navozená atmosféra, ať už protektorátního teroru nebo vesnického prostředí s jeho drsností, ale taky vášní a opravdovostí. Lidová písnička někdy udělá víc, než důmyslně propracované kulisy.
(zadáno: 30.9.2015)
Bedřich Smetana: The Greatest Hits - Městská divadla pražská: 80 %
Velmi příjemné překvapení. Vtipné, zábavné, neotřelé. Osvěžující praštěné inscenační nápady, které na jevišti fungují. Charaktery jsou ve své zkratce a nadsázce přiléhavé, vzájemná komunikace postav odzbrojujícím způsobem univerzálně trefná. Vlastní "muzikál" má i svá slabší místa, ale v rámci celku vše odpouštím.
Na představení 22.9.2015 byla v sále skvělá atmosféra a dlouhá a upřímná děkovačka.
(zadáno: 30.6.2015)
Hamlet - Švandovo divadlo: 80 %
Ano, Shakespeare nám stále má co říct, zvlášť když se podaří předložit divákovi to podstatné - vášně, oddanost, morální (či nemorální) zásady. To vše si dosaďte do libovolné doby a sledujte hrdiny, jejichž osudy znáte, a přesto vás stále uchvacují. Jen pojetí Ofélie (i když skvěle zahrané) se výrazně rozchází s mou (a asi i tradiční) představou křehké, tragické, ale stále důstojné oběti, a přímo mě bolelo sledovat její zmalované a obscénní šílenství.
(zadáno: 30.6.2015)
Caveman - agentura Point: 80 %
Vtipné, zábavné, inteligentní, místy až objevné v prostotě a přímočarosti úvah a "analýz" hrdiny. Je to tak, muži a ženy jsou odlišní už od pravěku a zřejmě tomu nikdy nebude jinak.
(zadáno: 30.6.2015)
Drž mě pevně, miluj mě zlehka - Městská divadla pražská: 90 %
Představení, při kterém se nenudíte, ač na jevišti vlastně neprobíhá žáný velký epický příběh. Je to celé o atmosféře, samozřejmě o tanci, ale také o vášni, rozhodnutí, o střípcích lidských osudů zahlédnutých v tančírně, o svobobě a osvobození a o tom, že když tančíte argentinské tango, nejste v tom sami. Pro mě jako pro laika byly jak herecké tak taneční výkony protagonistů úchvatné.

Další stránky hodnocení: 1 2 >