Profil uživatele

Maranta

Volby

Hodnocení

Redaktoři s podobným hodnocením
jméno redaktora: průměrný rozdíl hodnocení (počet společně hodnocených inscenací)
Anežka Hrebiková: 11 % (7)
Michal Novák: 11 % (19)
Pavla Haflantová: 12 % (5)
Lukáš Dubský: 13 % (10)
Jan Pařízek: 14 % (16)

Seřadit dle: data přidání sestupně | názvu hry vzestupně | procenta hodnocení sestupně

Další stránky hodnocení: 1 2 >

(zadáno: 15.6.2018)
Pygmalion - Divadlo na Vinohradech: 70 %
Solidní inscenace věrná klasikovi - a to je asi dobře. Divák ví, co může očekávat, a dostane to. Obsazení funguje a Š.Vaculíková svou energií opanuje jeviště. Moc se mi líbily kulisy.
(zadáno: 15.5.2018)
Hašler... - Divadlo na Vinohradech: 100 %
Všechny případné výtky k inscenaci jsou převálcovány silným a aktuálním poselstvím. Úvodní a závěrečná scéna mají neuvěřitelný náboj a přesah. Na představení 14.5. ovace ve stoje. Podle mě životní role P.Rychlého.
(zadáno: 6.4.2018)
Jeptišky - Divadlo Na Fidlovačce: 20 %
Kromě profesionálně odvedených pěveckých a tanečních čísel tato show připomíná představení žáků základní školy, které si sami sepsali a nacvičili. Jistěže jsem nečekala žádná hluboká moudra, ale řídkost děje a omletost většiny gagů pro mě znamenala těžkou nudu. Publikum (zejména mladší ročníky) se bavilo, mě ale tento druh humoru míjí.
(zadáno: 20.3.2018)
Africká královna - Divadlo Palace: 80 %
Dobrodružství, romantika, jednoduchá a nápaditá scéna, přesvědčivě a od srdce zahrané. Jak to, že nás pořád baví sledovat konfrontaci mužského a ženského světa a přístupu, ukázaného stokrát stejně a přesto objevně? Prostě se v tom slovním ping-pongu poznáváme a sami sobě (nebo na střídačku naší druhé polovičce) zasmějeme. Moc pohodové představení.
(zadáno: 31.1.2018)
Šíleně smutná princezna - Studio DVA divadlo: 60 %
Poctivě nastudované a s chutí zahrané představení, které však ničím nepřekvapí. Moc nechápu, proč inscenovat divadelního dvojníka něčeho, co existuje v dokonalé filmové podobě. Možná byla úcta k filmu tak veliká, že se režisér obával cokoli změnit, ale jistá přidaná hodnota by byla logickým posunem dnes už klasické pohádky. To ale asi nejspíš posoudí cílová skupina - dětský divák nebo milovník pohádek (já jsem se na představení ocitla spíše omylem, lístek jsem dostala).
(zadáno: 31.1.2018)
Když ptáčka lapají... - Divadlo na Vinohradech: 30 %
Tuctová veselohra stokrát stejně. Pokud máte rádi přímočarý humor založený na koulení očima a všemožném pitvoření, primitivních opakovaných vtipech typu poklona-poklopec a v neposlední řadě prskání, budete spokojeni. Mně se líbila snad jen Kateřina Brožová, které role hraběnky vyloženě sedla, a potom krátký pěvecký výstup Šárky Vaculíkové a Marka Holého, který byl osvěžujícím závanem něčeho jako umění...
(zadáno: 12.1.2018)
Klára a Bára - Studio DVA divadlo: 40 %
Nenápaditá, neoriginální zápletka se snaží vytěžit stereotypy mužského a ženského chování a vzájemné interakce na maximum, často se opírá i o lehčí vulgarity. Závěr působí vyloženě rozpačitým dojmem a celá inscenace dosti povrchně, ale takové už asi komedie často bývají. Nebýt v tom Chýlková s Holubovou, asi by to byla přímo katastrofa, takhle jsme se alespoň párkrát zasmáli. Komedie pro nenáročného diváka.
(zadáno: 2.5.2017)
Oddací list - Městská divadla pražská: 80 %
Osvěžující, zábavné, ze života. Od komedie v Rokoku jsem čekala naprostý průměr (nepodívala jsem se předem na obsazení) a byla jsem velmi příjemně překvapena. T. Medvecká je ve formě, i ostatní herci jsou výborní, všechno šlape, zapadá do sebe a baví. Doporučuji.
(zadáno: 4.4.2017)
Don Juan - Divadlo pod Palmovkou: 60 %
Originální scéna s použitím kamerových záběrů, kostýmy (včetně jejich odkládání), režijní nápady. Působivé obrazy, u kterých, když jim přivyknete, se začnete ptát po významu a poselství. Mně se odpovědi v zásadě nedostalo.
(zadáno: 4.4.2017)
Zkrocení zlé ženy - Divadlo na Vinohradech: 100 %
Svěží a vtipné představení, bez přehánění aktuální. Důkaz, že moderní divadlo se dá dělat i v historických kostýmech. Lidé nejsou dokonalí a nebyli ani za Shakespearových časů, a i když mistrovy dialogy na papíře už dnes nejsou k popukání, režie dokázala vyvolat v divákovi stejnou odezvu, jakou (představuji si) měla hra v době svého uvedení. Dokonalý Blažek. Elsnerová sice nebyla úplná "dračice", ale chemie mezi nimi fungovala. A i když vyznění hry asi feministku popudí, já jsem si odnášela dojem, že Kateřína a Petruccio se měli především rádi a byli ochotní jeden pro druhého mnohé udělat.
(zadáno: 25.1.2017)
Dohazovačka - Divadlo Na Fidlovačce: 70 %
T.Wilder je klasik, a to plným právem. Jeho text není jen zábava pro nenáročného diváka a kdo chce, najde v něm i poučení a recept na to, jak nebrat život zbytečně vážně. Představení stojí na Elišce Balzerové, skvělá je i S. Pogodová a ostatní herci. Mám jen výhradu k typovému obsazení tety Flóry (18.1.17 to nebyla J.Pazderková), kterou si přestavuju jako obtloustlou šedesátnici a ne jako sošnou krásku s dokonalým tělem a bílou parukou. Jinak pochvala kostýmům a výpravě.
Už jsem jistě viděla i podnětnější kusy, ale dávám s respektem 70%.
(zadáno: 15.6.2016)
Lidská tragikomedie - Divadlo v Dlouhé: 70 %
Rozhodně zajímavá inscenace. Na počátku mládí, plány, představy o budoucnosti. Někdo má cestu umetenou, jiný musí bojovat s předsudky, finanční nouzí a v neposlední řadě i se sebou samým, svými závislostmi, alibismem a temnými stránkami své duše. Na konci bilance a snad i nastolení otázky co je vlastně vítězství a co prohra. Filosofické machistické projevy pronášené kouzelnou archaickou češtinou nepůsobí ani tolik jako podnět k zamyšlení, spíše jako fascinující exkurz do jiné doby a sféry uvažování. Skvělé herecké výkony, zajímavý nápad s projekcí na jevišti. A hlavně: nechybí lehkost a humor.
(zadáno: 5.2.2016)
Romulus Veliký, komedie antických rozměrů - Městská divadla pražská: 30 %
Poměrně nudné a nepodnětné představení, jehož první část přináší poznatek, že politika se během staletí vlastně vůbec nezměnila. Politici a státníci sledují své vlastní cíle a ovládají umění mnoha slovy neříct nic anebo přesný opak skutečnosti. Je to nastavené zrcadlo, ale prezentované nezáživně, jako když si pustíte ČT24 a představíte si aktéry v tógách.
Po přestávce krátké oživení - dozvídáme se motivaci císařova nestandardního jednání a filozofie, a pak už jen další hovory a hovory, až vás jejich výsledek vlastně už přestane zajímat.
(zadáno: 21.10.2015)
Želary - Městská divadla pražská: 80 %
Silný příběh, přesvědčivé charaktery, a to nejen ty hlavní (mezi nimiž výborně funguje vzájemná chemie), skvěle navozená atmosféra, ať už protektorátního teroru nebo vesnického prostředí s jeho drsností, ale taky vášní a opravdovostí. Lidová písnička někdy udělá víc, než důmyslně propracované kulisy.
(zadáno: 30.9.2015)
Bedřich Smetana: The Greatest Hits - Městská divadla pražská: 80 %
Velmi příjemné překvapení. Vtipné, zábavné, neotřelé. Osvěžující praštěné inscenační nápady, které na jevišti fungují. Charaktery jsou ve své zkratce a nadsázce přiléhavé, vzájemná komunikace postav odzbrojujícím způsobem univerzálně trefná. Vlastní "muzikál" má i svá slabší místa, ale v rámci celku vše odpouštím.
Na představení 22.9.2015 byla v sále skvělá atmosféra a dlouhá a upřímná děkovačka.
(zadáno: 30.6.2015)
Hamlet - Švandovo divadlo: 80 %
Ano, Shakespeare nám stále má co říct, zvlášť když se podaří předložit divákovi to podstatné - vášně, oddanost, morální (či nemorální) zásady. To vše si dosaďte do libovolné doby a sledujte hrdiny, jejichž osudy znáte, a přesto vás stále uchvacují. Jen pojetí Ofélie (i když skvěle zahrané) se výrazně rozchází s mou (a asi i tradiční) představou křehké, tragické, ale stále důstojné oběti, a přímo mě bolelo sledovat její zmalované a obscénní šílenství.
(zadáno: 30.6.2015)
Caveman - agentura Point: 80 %
Vtipné, zábavné, inteligentní, místy až objevné v prostotě a přímočarosti úvah a "analýz" hrdiny. Je to tak, muži a ženy jsou odlišní už od pravěku a zřejmě tomu nikdy nebude jinak.
(zadáno: 30.6.2015)
Drž mě pevně, miluj mě zlehka - Městská divadla pražská: 90 %
Představení, při kterém se nenudíte, ač na jevišti vlastně neprobíhá žáný velký epický příběh. Je to celé o atmosféře, samozřejmě o tanci, ale také o vášni, rozhodnutí, o střípcích lidských osudů zahlédnutých v tančírně, o svobobě a osvobození a o tom, že když tančíte argentinské tango, nejste v tom sami. Pro mě jako pro laika byly jak herecké tak taneční výkony protagonistů úchvatné.
(zadáno: 30.6.2015)
Naše třída - Divadlo Komedie: 90 %
Silný zážitek, divadlo provokující myšlenky a úvahy o našem světě a lidské povaze, bez ohledu na národnost. Jak bychom se v mezních situacích chovali my a jak naši sousedé a spolužáci? Představení s minimalistickou scénou, postavené na silném příběhu a hereckých výkonech. Jen závěrečnou statickou rekapitulaci poválečných osudů bych výrazně zkrátila.
(zadáno: 30.6.2015)
La Putyka - Cirk La Putyka: 70 %
Artistická čísla jsou strhující, z vystoupení na trampolíně se přímo tají dech. Mně osobně ale nesedla spojující linie "putyky". Klauny, vtípky a sebeironii jsem v tomto představení nepotřebovala; příliš kontrastovaly s vystoupeními artistů, ne úplně vždy byly povedené (ale to je možná jen můj problém, publikum se smálo), a bylo jich moc. Každopádně však mimořádné představení, doporučuju.
(zadáno: 6.1.2015)
Soudné sestry - Divadlo v Dlouhé: 100 %
Nevěřila bych, že něco jako Terry Pratchet se dá zdramatizovat, a pokud ano, tak takto objevně, originálně a přitom s úctou k předloze. Mimořádný divácký zážitek.
(zadáno: 6.1.2015)
Oněgin byl Rusák - Divadlo v Dlouhé: 90 %
Dramatická konzerva konce totalitního režimu v Čechách - stačí otevřít a konzumovat, což člověk, který v té době prožil mládí, stejně jako protagonisté hry, činí s pocity labužníka. Zmatky dospívání, rodinné problémy, dokonale vykreslená školní atmosféra a skvělé hudební vstupy, které nám připomenou, co jsme kdysi poslouchali (a proč jsme vlastně přestali?) a samozřejmě vším prostupující politické poměry ...
(zadáno: 6.1.2015)
Richard III. - Divadelní spolek Kašpar: 80 %
Zdařilá inscenace, která dokazuje, že i velký Shakespeare se dá hrát na malém divadle s minimem kulis i herců. Mě osobně kromě výkonu Jana Potměšila dostala Lucie Vodráčková, od níž jsem tak solidní dramatický výkon nečekala, ale zejména pravá a nefalšovaná slza Mileny Steinmasslové, kterou prolila v roli Richardovy matky (patrně jediného člověka, který ho kdy miloval) nad mrtvým tělem svého syna.
(zadáno: 6.1.2015)
Kočka na rozpálené plechové střeše - Divadlo pod Palmovkou: 70 %
Hra, která snad nikdy nenudí. Výtečná Vilma Cibulková, slabší Aleš Procházka.
(zadáno: 6.1.2015)
Ubohý vrah - Divadlo pod Palmovkou: 70 %

Další stránky hodnocení: 1 2 >