Profil uživatele

Varan

Volby

Hodnocení

Redaktoři s podobným hodnocením
jméno redaktora: průměrný rozdíl hodnocení (počet společně hodnocených inscenací)
Anežka Hrebiková: 10 % (19)
Pavel Širmer: 10 % (64)
Lukáš Dubský: 11 % (32)
Helena Grégrová: 12 % (66)
Jan Pařízek: 12 % (58)

Seřadit dle: data přidání sestupně | názvu hry vzestupně | procenta hodnocení sestupně

Další stránky hodnocení: 1 2 3 4 > >>

(zadáno: 10.10.2019)
Pygmalion - Divadlo na Vinohradech: 50 %
Po slibném rozjezdu se na jevišti rozhostila konverzační nuda, která byla ve druhé polovině takřka nesnesitelná, poslední dějství bylo prakticky k nepřežití a konec byl skoro vysvobozením. Příjemně mě potěšili spíše herci ve vedlejších rolí, vyzdvihnul bych hlavně koktavého nesmělého Fredyho (Marek Lambora) a vilného Maďara (Denny Ratajský). Pochvalu si jistě zaslouží překrásné kostýmy a dobře vymyšlená scéna, bohužel to ale celou hru v žádném případě nespasí.
(zadáno: 9.10.2019)
Holky z kalendáře - Městská divadla pražská: 50 %
Je určitě zajímavé vidět tolik hereček podobného věku hrát najednou, bohužel ale jejich výkony byly značně nevyrovnané. Kateřina Macháčková by byla podprůměrná snad i v začínajícím ochotnickém souboru. První polovina a obzvláště scéna s focením byla poměrně vtipná, druhá polovina byla naopak vleklá, prázdná a nudná. Celkově se jedná o průměrnou hru, na kterou rychle zapomenete.
(zadáno: 3.10.2019)
Lámání chleba - Švandovo divadlo: 60 %
Mé nadšení z první poloviny představení, především z části odehrávající se ke konci druhé světové války, během níž se atmosféra na jevišti dala krájet, bylo bohužel zkaleno druhou polovinou, kdy se děj již hodně vlekl a udržet pozornost byl prakticky nadlidský úkon. Epilog s namaskovanými stařečky měl asi vést k velkému zamyšlení a sebereflexi, ale vyzníval spíše extrémně směšně. Přes všechny zápory však nelze neocenit dobrý úmysl nastudovat takto obtížnou látku skvěle sehraným souborem Švandova divadla (byť se hrálo před poloprázdným publikem).
(zadáno: 1.10.2019)
Misery - Studio DVA divadlo: 30 %
Velké zklamání. Jestli někdo jde na představení s očekáváním, že mu bude běhat mráz po zádech, nedočká se. Ondřej Sokol se rozhodl z původního dramatu s hodně temnou atmosférou vytvořit lacinou komedii. Zlata Adamovská se zcela minula ztvárnění vyšinuté ošetřovatelky, ze které jde čirá hrůza, a místo toho vytvořila parodii venkovské tetky. Herečka přehrává, pitvoří se a řve. Petr Štěpánek jen suše glosuje. Očekávané napětí zcela chybělo a diváci se celou dobu smáli, jako by mělo jít o výbornou komedii. Pochvalu si určitě zaslouží velmi dobře vymyšlená scéna s točnou.
(zadáno: 25.6.2019)
Amerikánka - Jatka78: 60 %
Smutný, velmi silný a pravdivý příběh Emy Černé, která si musela projít dětským domovem, pěstounskou péčí a pasťákem a kterou v době těžkého socialismu hnala dopředu jen myšlenka, že jednou bude žít v daleké Americe se svým otcem. Vzhledem k těhotenství Terezy Voříškové byla celá scéna upravena na prosté statické čtení, které "rozbíjely" povedené hudební vstupy Petra Ostrouchova a neméně povedené cameo Lenky Krobotové a Davida Novotného. Přes veškerou vážnost tématu a poctivé nasazení obou sehraných hlavních protagonistek jsem ale čekal, že na mě příběh zapůsobí přece jen trochu silněji.
(zadáno: 18.6.2019)
Premiéra mládí - Městská divadla pražská: 40 %
Velmi těžkopádný příběh plný zcela absurdních situací, které se vrší jedna za druhou. Obě dámy se sice snažily, diskotéková stínohra byla velmi povedená, ale co naplat, když hra je tak slabá, nepřesvědčivá a neuvěřitelná. Závěrečný vlažný potlesk publika ukázal, že s tímto názorem asi nebudu osamocený.
(zadáno: 30.5.2019)
Čapek - Městská divadla pražská: 70 %
Hra, která má i v dnešní době určitě své místo, se věnuje posledním rokům života Karla Čapka. První polovina se trochu táhla, ta druhá měla přece jen o mnoho větší spád a z konce mě až zamrazilo. Líbily se mi svižné přechody mezi scénami, kdy někteří herci přeskakovali z role do role. Jiří Hána odvedl výborný výkon, i když musím přiznat, že "měkkoušství" K. Čapka, obzvláště v první polovině, mě místy docela vytáčelo, což ale nemohu úplně přikládat za vinu Hánovi. Z ostatních herců bych ještě vyzdvihl Viktora Dvořáka (Havel bez jakýchkoli trapných imitací) a moji oblíbenkyni Jitku Smutnou.
(zadáno: 16.5.2019)
Periferie - Divadlo na Vinohradech: 60 %
Co naplat, že Marek Lambora podal vynikající výkon (po právu odměněn standing ovation v rámci derniéry představení), když jeho postava Franciho je svojí touhou snad pochlubit se spáchanou vraždou, či snad touhou dostát spravedlivého trestu, tak strašlivě otravná a neuvěřitelná? Co naplat, že ačkoli první polovina byla poměrně chytlavá a bylo zajímavé sledovat, jak se bude příběh dvou mladých milenců vyvíjet, tak ta druhá celý příběh docela pohřbila, hlavně díky neuvěřitelně natahovanému konci? Výborné herectví Igora Bareše a Evy Režnarové.
(zadáno: 30.4.2019)
Je třeba zabít Sekala - Národní divadlo Brno: 70 %
Původní film patří dle mého názoru k tomu nejlepšímu, co bylo v devadesátých letech minulého století natočeno. Divadelní adaptace za filmem nikterak nezaostává. Díky zajímavě řešené scéně se podařilo výborně ztvárnit prostředí venkova čtyřicátých let, kde v parném létě probíhá krutá hra plná intrik a špinavostí, v níž nikdo není bez viny. Herecké výkony všech byly dobré, paradoxně asi nejméně mě oslovil Igor Bareš jako Sekal, který se mi zde typově moc nezamlouval. Viděno z TV záznamu.
(zadáno: 16.4.2019)
Kati - Činoherní klub: 80 %
Výborná černočerná komedie odehrávající se ve Velké Británii šedesátých let v době, kdy byl fakticky zrušen trest smrti. Bývalý kat vede hospodu se svojí na alkoholu závislou manželkou (výborná Dana Černá), a stýská si po své někdejší práci. Pro místní hospodské zoufalce je sice celebritou, ale jeho život je najednou tak prázdný. Jak rád by si alespoň ještě jednou připomenul svou zašlou slávu a práci, kterou tak miloval, i když sem tam možná popravil někoho nevinného... Skvělý divadelní zážitek, jen mě trochu mrzelo, že se neobjevil Alois Švehlík (jeho krátkou roli převzal Jaromír Dulava).
(zadáno: 10.4.2019)
Manželské vraždění - Divadlo Na Jezerce: 50 %
Komedie o dvou manželech, v jejichž vztahu již prakticky nic není v pořádku, ale jedna nehoda jim, byť neplánovaně, dává druhou šanci. Celkem se mi líbilo střízlivé herectví Jaroslava Duška, méně mě ale oslovila Nataša Burger, obzvláště tam, kde měla hrát lehce podnapilou. Zatímco první polovina mě poměrně bavila, ta druhá (naštěstí kratší) se velmi táhla, byla plná různých mouder o manželství a upřímně jsem se nemohl dočkat konce. Celkově tato hra není nikterak objevná ani originální.
(zadáno: 20.3.2019)
Cock - Divadlo v Řeznické: 80 %
Hra, která není ani tak o tématu sexuální orientace, ale hlavně o fatální nerozhodnosti, která ničí život všem zúčastněným. Absence jakýchkoli rekvizit (pokud nepočítám čtyři židle) klade vysoký nárok na herce. Fantastický výkon předvedl Daniel Krejčík, který svá váhání a dilemata podal naprosto uvěřitelně. I zbylí herci ale nezůstali pozadu a společně tak přispěli k velmi tíživé atmosféře na jevišti, kterou místy odlehčily vtipnější momenty.
(zadáno: 15.3.2019)
Teror - Městská divadla pražská: 70 %
První půlhodinu by se atmosféra v divadle dala krájet. Část s výslechem pplk. Lauterbacha (výborný Lukáš Jurek) byla jednoznačně nejlepší z celé hry a v jejím průběhu jsem uvažoval o svém vůbec prvním stoprocentním hodnocení. Následující část s výslechem paní Meiserové ale měla velmi sestupnou tendenci a přišla mi jako vytržená z jedné epizody Soudkyně Barbary (stejně jako některé výstupy M. Kačmarčíka a Z. Kaliny v průběhu celé hry). Obecně jde ale o velmi zdařilý koncept a tíha zodpovědnosti při závěrečném hlasování, ač vlastně o nic nešlo, byla vysoká. Naše hlasování 15% vinen, 85% nevinen.
(zadáno: 7.3.2019)
Krvavá svatba - Národní divadlo: 60 %
Představení, ve kterém krásné vizuální zpracování malinko upozaďuje text jako takový. Líbilo se mi zajímavé použití spousty alegorií (citron, klubíčko, rtěnka), naopak moc se mi nezdála kombinace španělských motivů a moravského folkloru. Z herců mě nejvíce oslovily Taťjana Medvecká a Pavlína Štorková, Anna Fialová krásně zpívala, Soňa Červená mě jako Luna až děsila a Jana Boušková se poměrně často přeříkávala. Druhá polovina mě překvapila svým velmi krátkým trváním.
(zadáno: 10.1.2019)
Ifigenie v Aulidě - Divadlo na Vinohradech: 60 %
Antická tragédie, kterou se Martin Čičvák rozhodl uvést v moderním hávu, minimálně co se kostýmů a "neantického" zjevu protagonistů týče. Výborná byla scéna, kdy 90% výstupů probíhá ve vyvýšeném tubusu, byť za cenu snížené viditelnosti pro část diváků (předposlední uvedení této hry ale zdaleka nebylo vyprodáno). Co se hereckých výkonů týče, vyzdvihl bych Václava Vydru a Oldřicha Vlacha. Petr Rychlý se se svou rolí nepotkal a Kateřina Brožová byla hlavně velmi krásná. Přes velké nasazení všech a velmi závažné téma mě toto uvedení nikterak neoslovilo, pán vedle mě dokonce první polovinu prospal.
(zadáno: 13.12.2018)
Znovusjednocení Korejí - Městská divadla pražská: 80 %
Série mikrohistorek, jejichž společným jmenovatelem je láska ve všech možných podobách. Některé historky byly vtipné, u jiných přecházel mráz po zádech. Našly se vyloženě mistrovské kusy (učitel a jeho láska k žákoví, imaginární děti manželů), ale i ty, jež mě vůbec nezaujaly (dvojice rozhádaných starých kamarádů). Celkově ale jednoznačně převládá pozitivní dojem. Pokud bych měl vyzdvihnout něčí herecké výkony, byl by to určitě Jiří Hána a Anna Kameníková.
(zadáno: 6.12.2018)
Oddací list - Městská divadla pražská: 70 %
Dějově vcelku jednoduchá hra s momenty, které byly až na pomezí frašky. Bavil jsem se ale velmi dobře a to především díky bezkonkurenční Taťjaně Medvecké. Velmi mile mě ale překvapili svými výkony i Martin Hofmann a Marika Procházková. Pokud by někdo nebyl nadšený z první poloviny hry, prozradím, že ta druhá je mnohem lepší.
(zadáno: 16.10.2018)
Další roky ve stejnou dobu - Divadlo Bez zábradlí: 60 %
Hned po týdnu jsem se vypravil na pokračování komedie Každý rok ve stejnou dobu, abych zjistil, jak se vztah Doris a George bude vyvíjet. Místy to sice bylo vtipné, ale chování postav v jednotlivých obrazech bylo tak odlišné, že to celé hře velmi ubíralo na přesvědčivosti. Určitě Zdeňku Žákovi jde ztvrárnění stárnoucího George mnohem přesvědčivěji. Veronika Freimanová je jistě velmi okouzlující, ale měla docela dost přeřeků. Divadlo nebylo zaplněno ani z poloviny, je vidět, že je hra v repertoáru již takřka dvacet let. V tomto divadle je obecně hodně velmi dlouho hraných kusů a málo premiér...
(zadáno: 9.10.2018)
Každý rok ve stejnou dobu - Divadlo Bez zábradlí: 60 %
Přehlídka šesti různě zábavných obrazů milenecké dvojice, které se odehrávají na stejném místě vždy s odstupem pěti let. Je vidět, že od premiéry uběhlo již 20 let a že oba představitelé notně zestárli. Věřit obarvenému Zdeňku Žákovi mládí a Veronice Freimanové těhotenství (a to až po 10 letech od prvního seznámení) úplně nejde. Přesto musím říci, že se jednalo o poměrně příjemný večer strávený ve společnosti Doris a George a jsem zvědavý na pokračování, kde oba herci již představují své starší já a mohli by tedy působit autentičtěji a uvěřitelněji.
(zadáno: 3.9.2018)
Vzkříšení - Dejvické divadlo: 80 %
Výborná hra o různých podobách lásek se skvěle vypointovanými dialogy. První polovina byla velmi vtipná, druhá část po přestávce se nesla již v poměrně vážnějším duchu a konec byl celkem dost mrazivý. Pokud jde o herecké výkony, vyzdvihl bych především Ivana Trojana a Pavla Šimčíka, z ostatních ale rozhodně nikdo nezaostával. Viděno v rámci živého TV přenosu.
(zadáno: 28.8.2018)
Příběhy obyčejného šílenství - Dejvické divadlo: 70 %
Těch šíleností bylo někdy možná až příliš mnoho, ale jinak se jedná o velmi zdařilou a zábavnou inscenaci, které kraluje výborný výkon Ivana Trojana. Viděno z TV záznamu.
(zadáno: 19.6.2018)
Hodinový hoteliér - Divadlo na Vinohradech: 50 %
Na jednu stranu je velký zážitek vidět velmi zblízka skutečné herecké bardy, jakými bezesporu Oldřich Vlach a Jaroslav Satoranský jsou, na druhou stranu ani sebelepší výkon nezmění nic na tom, že hra se místy neuvěřitelně táhne a nudí a navzdory dlouhému tlachání se v ní vlastně pořádně nic neděje.
(zadáno: 22.5.2018)
Vzpomínky zůstanou - Divadlo Ungelt: 60 %
Hra s těžko uvěřitelným a kostrbatým dějem. Vůbec jsem nevěřil tomu, že by se Tracy dokázala zamilovat do postavy Austina, ta dvojice postrádala jakoukoli chemii. Petr Štěpánek a Zlata Adamovská podali solidní výkony, možnost více vyniknout jim tato hra ale nedovolila. Postava Viléma Udatného byla zbytečná a směšná. Jelikož se jednalo o derniéru představení, které mělo za sebou asi 170 repríz, byla na konci poměrně sentimentální nálada a asi právě s ní související standing ovation, které by si ale tato jednoduchá hra jinak rozhodně zasloužit neměla.
(zadáno: 21.5.2018)
Léda (Manželskonemanželská povídka) - Činoherní klub: 60 %
Tuto vcelku průměrnou hru o pokryteckých vztazích mezi muži a ženami drží nad vodou výborný výkon Petr Nárožného, kterého jsem viděl již v několika hrách ČK a nikdy mě nezklamal. Na rozdíl od horších předešlých zkušeností se mi zde velmi líbil výkon Ondřeje Vetchého, konkrétně hlavně jeho opilecký výstup s Petrem Nárožným. Část po předstávce je výrazně lepší než ta po ní. Viděno z TV záznamu.
(zadáno: 9.5.2018)
Už je tady zas! - Divadlo Na Jezerce: 60 %
Ondřej Kavan je jak vizuálně, tak gestikulací velmi přesvědčivým Adolfem Hitlerem. Hra je ale spíše komedií, ačkoli se najdou okamžiky, kdy člověka lehce zamrazí, když si uvědomuje paralely se současností. Líbily se mi filmové dotáčky s reálnými moderátorkami (Drtinová, Surovcová), které tématu dodaly na autenticitě. Obecně ale musím bohužel říct, že jsem se s touto hrou asi úplně nepotkal, čekal jsem od ní přece jen trochu víc a odcházel lehce zklamaný.

Další stránky hodnocení: 1 2 3 4 > >>