Profil uživatele

Varan

Volby

Hodnocení

Redaktoři s podobným hodnocením
jméno redaktora: průměrný rozdíl hodnocení (počet společně hodnocených inscenací)
Pavel Širmer: 9 % (79)
Anežka Hrebiková: 10 % (25)
Lukáš Dubský: 10 % (37)
Helena Grégrová: 11 % (79)
Jan Pařízek: 11 % (67)

Seřadit dle: data přidání sestupně | názvu hry vzestupně | procenta hodnocení sestupně

Další stránky hodnocení: 1 2 3 4 5 > >>

(zadáno: 2.10.2020)
Původní film neznám a vůbec jsem tedy nevěděl, co mě čeká. Jde o klaunovskou road movie, kdy se spolu musí sžít dvě zcela odlišné osoby - krutý cirkusák Zampano a jeho prostoduchá pomocnice Gelsomina. Příjemně mě překvapil Radek Holub, u kterého jsem zvyklý spíše na místy až nesnesitelná pitvoření. Zde v roli Zampana působil civilnějším dojmem. Barbora Hrzánová se s rolí mentálně zaostalé Gelsominy popasovala se ctí, i když těch grimas bylo místy až moc. Její obsazení vzhledem k věku mi ale nepřipadalo nejvhodnější. Bohužel mě tato hra tematicky neoslovila. Viděnou v rámci slavnostní premiéry.
(zadáno: 31.8.2020)
Zasloužená pocta K. J. Erbenovi. Většina balad měla svůj hraný příběh, dvě se pak nesly víceméně ve formě statického recitování z úst zkušeného Františka Němce - Záhořovo lože rámcující celé představení a Polednice uvedená víceméně z povinnosti. Nejlepší pro mě byl jednoznačně Zlatý kolovrat s fantastickou Janou Preissovou. Naopak Štědrý den s Ivou Janžurovou mě zaujal o poznání méně a mám pocit, že lidi ocenili především to, že se dočkali své vytoužené "Janžurky". Po vizuální stránce se každopádně jedná o velice zajímavé představení. Viděno v rámci živého TV přenosu z Národního divadla.
(zadáno: 12.5.2020)
Výborně zachycená tísnivá atmosféra noční džungle, strach, úzkost, všudypřítomné napětí, chybějící velitel a lidé chovající se jako zvířata. To vše ale bohužel snižuje celková uřvanost, časté střídání zcela protichůdných emocí a nevyrovnané herecké výkony. Viděno v rámci internetového divadelního záznamu.
(zadáno: 28.4.2020)
Velmi povedené komorní představení ze života jedné rodiny v průběhu 20. století. Zdařilo se šikovně zkombinovat propojení dvou časových linek na jevišti. Z celkově vyvážených hereckých výkonů bych vyzdvihl především charismatického Pavla Rímského a Andreu Elsnerovou. Viděno v rámci internetového divadelního záznamu.
(zadáno: 24.4.2020)
Igor Bareš se své role zhostil opravdu se ctí, ale ani přes vážnost dodnes aktuálního tématu na mě tíživost celé situace vůbec nedolehla. Úvod druhé poloviny s besedou s občany balancoval na hraně frašky. Viděno v rámci internetového divadelního záznamu.
(zadáno: 22.4.2020)
Převedení legendárního trezorového filmu na jeviště se ukázalo být dobrým nápadem. Oba hlavní protagonisté se se svými rolemi vypořádali velmi dobře, i když místy byly rychlé přechody mezi zcela protichůdnými emocemi těžko uvěřitelné. Velmi tíživou atmosféru výborně dokreslovala doprovodná hudba. Chválím skvěle řešenou scénu i s funkční koupelnou a sporákem. Viděno v rámci internetového divadelního záznamu.
(zadáno: 18.4.2020)
Poměrně vydařené ztvárnění této ruské klasiky, s jejímž uváděním se v poslední době doslova roztrhl pytel. Z hlavních rolí bych vyzdvihl přesného Aleše Procházku a Andreu Černou. Z menších rolí mě pak velmi bavil Václav Vydra se svým neuvěřitelně hlučným vozíčkem a také Jiří Maryško, i když u něj mám trochu podezření, že vyšinutí ani moc nehraje. Ruskou atmosféru na jevišti výborně dokresluje hudba Ondřeje Brouska. Viděno v rámci internetového divadelního záznamu.
(zadáno: 15.4.2020)
Na jednu stranu je nepochybně zážitkem vidět na jevišti úžasné výkony Petra Kostky a Svatopluka Skopala, na druhou stranu musím přiznat, že toto zpracování Šrámkovy hry bylo místy tak neuvěřitelně vleklé a nudné, že jsem si zvládl během TV záznamu i na chvilku zdřímnout. Představa, že bych hru musel vidět naživo v divadle, mě lehce děsí.
(zadáno: 14.4.2020)
Polívkovo podání Harpagona je komické a plné improvizací, každé představení je proto trochu jiné. Polívka se ne vždy přesně drží textu a dokáže spolehlivě odbourat své herecké kolegy na jevišti. Z Harpagona tak tvoří spíše čitě komickou postavu, což ale není zásadní problém. Z dalších rolí bych vyzdvihl Michala Isteníka a krátké cameo Zdeňka Junáka. Viděno v rámci TV záznamu.
(zadáno: 7.4.2020)
Příjemná, leč vzhledem k době vzniku tematicky již poněkud přežitá, komedie, které vévodí kvalitní výkony Tomáše Pavelky a Dominicka Benedikta. Až na výjimky verše působily svěžě, vtipně a nenásilně. Viděno v rámci divadelního záznamu.
(zadáno: 28.3.2020)
V porovnání s dalšími one-woman show (Shirley Valentine a obzvláště pak Můj báječný rozvod s výbornou Eliškou Balzerovou) tato hra zůstává kvalitativně velmi pozadu. Bohužel moc bodů jí nepřidává ani herectví Evy Holubové, jejíž excentrický projev, ukřičenost a iritující intonace mi místy velmi hrály na nervy. Viděno v rámci živého TV přenosu.
(zadáno: 4.3.2020)
Zajímavé a celkem originální představení, kdy pětice hereček hraje sama sebe. Dámy bilancují své herecké kariéry, vzpomínají a neschovávají se za své postavy. Průběh představení však narušuje na můj vkus až příliš kouře, třpytek, jinotajů a pro mně těžko uchopitelného pohybového divadla.
(zadáno: 4.2.2020)
Znepokojující hra, která se zabývá v současnosti všudypřítomnou a v mnoha situacích naprosto nesmyslnou politickou korektností. Hra je svižná, trefná a vévodí jí zcela přesný a soustředěný výkon Milana Kňažka. Viděno z TV záznamu.
(zadáno: 19.12.2019)
Přiznávám se, že jsem se trochu obával své první divadelní zkušenosti s Janou Paulovou, která mi vždy v televizi přišla jako takový malý rozpustilý diblík. O to víc jsem byl překvapen jejím příjemným výkonem v této hře. Jistě, není to herečka na velké vážné role, ale komediální rovina zde jí solidně sedla. Nesnižovala se k žádnému zbytečnému pitvoření a šílenému přehrávání, jako jsem viděl např. u Simony Stašové. Lady Oskar je sice hra s poměrně banální zápletkou točící se kolem omylu s falešnou dcerou a vyměněnými kufry, jako odpočinkovou záležitost pro zasmání ji ale mohu určitě doporučit.
(zadáno: 6.12.2019)
Hra, při které se hodně smějete (převážně v první polovině) a kdy vám není dvakrát do smíchu a lehce běhá mráz po zádech (hlavně druhá polovina). Střet dvou světů, který byl asi nejvíce vidět v konfrontaci Antonie s Julií, kdy se krásně ukázalo, že prostitutka může být morálně mnohem výš než zajištěná žena z bohaté rodiny. Předvedené výkony byly vesměs vyrovnané a kvalitní, jen Václavu Šandovi jsem měl trochu problém jeho postižení uvěřit. Chválím chytře řešenou scénu na jevišti.
(zadáno: 3.12.2019)
Lehké, vtipné představení s dobře vyřešenou scénou a obecně velmi zdařilými hereckými výkony, kterým vévodil Puk Michala Kerna. Z dalších hereckých výkonů bych vyzdvihl Lucii Polišenskou a Martinu Preissovou. Viděno z TV záznamu.
(zadáno: 13.11.2019)
Čistě konverzační hra, kde se oba herci musí obejít prakticky bez jakýchkoli rekvizit. Jsem rád, že nedošlo k nějakým trapným pokusům o maskování Radka Holuba na černocha, působilo by to velmi směšně. První polovina byla jen takové nekonečné tlachání o životě a párkrát jsem se přistihl, že jsem se nedokázal na kvantum textu plně soustředit. Druhá polovina, a hlavně úplný konec celé hry, byl neskutečně silný a oba herci ve svých závěrečných monolozích dokázali, že hrát skutečně umí, i když v průběhu hry mě několikrát trošku iritovalo drobné pitvoření se Radka Holuba.
(zadáno: 24.10.2019)
Přehlídka pokroucených charakterů byla takřka nekonečná, sympatický mi nebyl vlastně nikdo, což není možné svést na výkony herců, protože ty byly vesměs velmi kvalitní (vyzdvihl bych hlavně Viktora Javoříka a Marka Lamboru). Jestli na nás takhle působí a tlačí doba a okolnosti, tak je to skutečně velmi smutné. Osobně bych vše tak černě neviděl, hra působila až přehnaně depresivně a neuvěřitelně. K pozitivnějšímu zážitku bohužel nepřispělo ani nesnesitelné vedro v poslední řadě studiové scény.
(zadáno: 10.10.2019)
Po slibném rozjezdu se na jevišti rozhostila konverzační nuda, která byla ve druhé polovině takřka nesnesitelná, poslední dějství bylo prakticky k nepřežití a konec byl skoro vysvobozením. Příjemně mě potěšili spíše herci ve vedlejších rolí, vyzdvihnul bych hlavně koktavého nesmělého Fredyho (Marek Lambora) a vilného Maďara (Denny Ratajský). Pochvalu si jistě zaslouží překrásné kostýmy a dobře vymyšlená scéna, bohužel to ale celou hru v žádném případě nespasí.
(zadáno: 9.10.2019)
Je určitě zajímavé vidět tolik hereček podobného věku hrát najednou, bohužel ale jejich výkony byly značně nevyrovnané. Kateřina Macháčková by byla podprůměrná snad i v začínajícím ochotnickém souboru. První polovina a obzvláště scéna s focením byla poměrně vtipná, druhá polovina byla naopak vleklá, prázdná a nudná. Celkově se jedná o průměrnou hru, na kterou rychle zapomenete.
(zadáno: 3.10.2019)
Mé nadšení z první poloviny představení, především z části odehrávající se ke konci druhé světové války, během níž se atmosféra na jevišti dala krájet, bylo bohužel zkaleno druhou polovinou, kdy se děj již hodně vlekl a udržet pozornost byl prakticky nadlidský úkon. Epilog s namaskovanými stařečky měl asi vést k velkému zamyšlení a sebereflexi, ale vyzníval spíše extrémně směšně. Přes všechny zápory však nelze neocenit dobrý úmysl nastudovat takto obtížnou látku skvěle sehraným souborem Švandova divadla (byť se hrálo před poloprázdným publikem).
(zadáno: 1.10.2019)
Velké zklamání. Jestli někdo jde na představení s očekáváním, že mu bude běhat mráz po zádech, nedočká se. Ondřej Sokol se rozhodl z původního dramatu s hodně temnou atmosférou vytvořit lacinou komedii. Zlata Adamovská se zcela minula ztvárnění vyšinuté ošetřovatelky, ze které jde čirá hrůza, a místo toho vytvořila parodii venkovské tetky. Herečka přehrává, pitvoří se a řve. Petr Štěpánek jen suše glosuje. Očekávané napětí zcela chybělo a diváci se celou dobu smáli, jako by mělo jít o výbornou komedii. Pochvalu si určitě zaslouží velmi dobře vymyšlená scéna s točnou.
(zadáno: 25.6.2019)
Smutný, velmi silný a pravdivý příběh Emy Černé, která si musela projít dětským domovem, pěstounskou péčí a pasťákem a kterou v době těžkého socialismu hnala dopředu jen myšlenka, že jednou bude žít v daleké Americe se svým otcem. Vzhledem k těhotenství Terezy Voříškové byla celá scéna upravena na prosté statické čtení, které "rozbíjely" povedené hudební vstupy Petra Ostrouchova a neméně povedené cameo Lenky Krobotové a Davida Novotného. Přes veškerou vážnost tématu a poctivé nasazení obou sehraných hlavních protagonistek jsem ale čekal, že na mě příběh zapůsobí přece jen trochu silněji.
(zadáno: 18.6.2019)
Velmi těžkopádný příběh plný zcela absurdních situací, které se vrší jedna za druhou. Obě dámy se sice snažily, diskotéková stínohra byla velmi povedená, ale co naplat, když hra je tak slabá, nepřesvědčivá a neuvěřitelná. Závěrečný vlažný potlesk publika ukázal, že s tímto názorem asi nebudu osamocený.
(zadáno: 30.5.2019)
Hra, která má i v dnešní době určitě své místo, se věnuje posledním rokům života Karla Čapka. První polovina se trochu táhla, ta druhá měla přece jen o mnoho větší spád a z konce mě až zamrazilo. Líbily se mi svižné přechody mezi scénami, kdy někteří herci přeskakovali z role do role. Jiří Hána odvedl výborný výkon, i když musím přiznat, že "měkkoušství" K. Čapka, obzvláště v první polovině, mě místy docela vytáčelo, což ale nemohu úplně přikládat za vinu Hánovi. Z ostatních herců bych ještě vyzdvihl Viktora Dvořáka (Havel bez jakýchkoli trapných imitací) a moji oblíbenkyni Jitku Smutnou.

Další stránky hodnocení: 1 2 3 4 5 > >>