Divadlo Na zábradlí [hlavní scéna]

Uvnitř banánu

Premiéra: 2.2.2024 | 1:40x
Inscenace podle knihy Pavla Klusáka o uhrančivém světě podivínů, jejichž osudy baví i dojímají, o pábitelích, kteří kráčeli nevyšlapanými cestami a přistupovali hravě a netradičně k hudbě i k životu. Mikropříběhy z nedávné hudební historie, krátká encyklopedická hesla věnovaná jedinečným osudům hudebníků, kteří nezažili popularitu, nezvítězili v anketách ani nepřistupovali k hudbě konvenčně...
Divadlo Na zábradlí
Hodnocení inscenace
Redakce
72 %
Uživatelé
71 %
71151000
Chci vidět - přidat do seznamu
Termíny představení
24.4.St19:00 vstupenky
30.4.Út19:00 vstupenky
9.5.Čt19:00 vstupenky
20.5.Po19:00 vstupenky
14.6.19:00 vstupenky

Volby

Hodnocení (20)

HODNOCENÍ REDAKCE
Iva Bryndová  60 %
13.3.2024 | 552 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
55% - Inscenaci se bohužel nepodařilo udržet tempo a styl první části, pořádaného konkurzu, který přinášel sympatické množství vykloubenosti a zábavy, aniž by stihl sklouznout k prosté trapnosti, výsměchu, nudě či k monotónnosti. Jistě i díky proložení hudebními a pěveckými vstupy. Když se však inscenace z konkurzu přesunula k rovině bláznovství jednoho z hudebních géniů, už se jen nabalovaly drobné poněkud psychedelické situace a obrazy a mě to prostě přestalo bavit. Nemám dojem, že by se mi dostalo humorného náhledu na hudební podivíny, ani bližšího, třeba i zajímavého pohledu na jednoho z nich. Zasekla jsem se kdesi mezi.
Michal Novák  70 %
5.3.2024 | 1156 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
75 % Připomínají sbírku kuriozit a z jejich ne-talentu se vyděluje cosi originálního, ryzího, vzpírajícího se konvencím. Hra pootáčí úhly pohledu způsobem, jenž doba zaměřená na dokonalost a škatulky potřebuje. Po expozici talentové soutěže sledujeme typické „mikuláškovské“ schéma proudění postav jevištěm a je to opět vtahující. Nakolik za sestavou jsou skutečné předobrazy, si netroufám komentovat, zato zřetelně vidíme vklady herců do úkolu poprat se s neobvyklými figurami, zatížených vnitřní bolestí, a předvést hudební bizár. Z mozaiky se nejvíce rozvine zejména hypnotický příběh Daniela (David Petrželka je velmi platnou akvizicí inscenace).
Lukáš Dubský  80 %  Tip Lukáš Dubský
2.3.2024 | 1134 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Na mě tentokrát Mikuláškova mozaika skečů zapůsobila. Úvod koncipovaný jako talentová soutěž je mimořádně vtipný, i když i tam probleskují temné podtóny. Druhá část odehrávající se na oprýskané hotelové chodbě zase disponuje typicky lynchovskou atmosférou. Vše to spojuje postava mladého hudebního podivína Daniela bojujícího s bipolární poruchou. Herecká souhra je na tradičně vysoké úrovni, dobře do souboru zapadli i A.Kameníková a D.Petrželka. Povedené po hudební stránce, hlavně interpretace písně People Are Strange. Pokud člověku nevadí, že je to po formální stránce stejné jako několik dalších inscenací na Zábradlí, lze to jedině doporučit.
Jan Pařízek  80 %
29.2.2024 | 900 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Povedené! Musím přiznat, že tady se u mě J. Mikulášek opět po čase dobře trefil. Moc se mi líbila celková poetika, kterou si tato inscenace v celém průběhu krásně drží. První část s uměleckou soutěží považuji za hodně vydařenou. Nádherná přehlídka rozličných postav, jejichž potenciál se povedlo vytěžit opravdu na maximum. Druhá část v hotelu pak má takový přízračný mysteriózní nádech ala Twin Peaks. Hra k tomu postupně dále rozvíjí osudy jednotlivých postav, což jako celek zdařile udržuje divákovu pozornost. Po herecké stránce rozhodně skvělá souhra všech aktérů. A nelze nepochválit i výtečnou hudbu a jednotlivé písně. Rád doporučuji. 75%
Helena Grégrová  70 %
3.2.2024 | 1666 hodnocení
+ souhlasím
75 %. Sympaticky ulítlý, místy téměř až psychedelický, na každý pád inspirativní trip do zákoutí odvrácené strany mainstreamového hudebního vkusu, do pozoruhodného světa tvorby "podivínů", vymykajících se poutům jakékoli konvence. Svérázný formát inscenace s nádechem lynchovského tajemna svou specifickou atmosférou ponouká divákovu fantazii k osvobozujícímu kroku přes hranici obecně zažitého způsobu vnímání definice normality. Ach, jak krátkozraké je pohrdání a vysmívání se čemukoli, co se na první dobrou nevejde do škatulek konformity! Ach, jak hluboko může být mnohdy skryta vnitřní bolest, ze které pramení potřeba spontánního sebevyjádření.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Adam Zelinka  70 %
27.3.2024 | 206 hodnocení
+ souhlasím
trochu to ztrácelo tempo, zkrátil bych to tak na 80 minut
ale David Petrželka, to je neskutečný, nejmladší a nejlepší!
Eva Štěpánková  90 %
22.3.2024 | 18 hodnocení
+ souhlasím
Fascinující provedení, navíc objev roku David Petrželka, kéž by dostával zajímavé př?ležitosti jako tato!
Natalieo  70 %
22.3.2024 | 14 hodnocení
+ souhlasím
People are Strange jsem si zpívala ještě dva týdny po představení. M. Bednář naprostá pecka. Ale pěvecká soutěž na mě byla hroozně dlouhá a utahaná.
Karel Toman  50 %
18.3.2024 | 66 hodnocení
+ souhlasím
Typická inscenace Jana Mikuláška. Humorné scénky, dobrý rytmus, dobrá muzika, dobré herectví - skvělí byli Petrželka a Císařovská. No ale tak nějak nevím proč, tito pábitelé se moc na jevišti neprosadili. Kolážovitý scénář není žádný zázrak.
Suzana  60 %
18.3.2024 | 333 hodnocení
+ souhlasím
Jen díky ansámblu to není nudné.
Radarrius  70 %
10.3.2024 | 70 hodnocení
+ souhlasím
Poutavě podaná talentová soutěž mezi podivínskými hudebníky v první části v sobě mísí vtipnost, trapnost i smutek. Panoptikum zvláštních postaviček sedících na forbíně i jejich hudební i nehudební projevy jsou vskutku rozmanité. Takto by to však zůstalo v rovině pouhé hříčky. Druhá část je pro diváka daleko náročnější, ale také přínosnější. Ukazuje totiž depresivní vnitřní svět vítěze soutěže. Prolínají se zde zmatené odrazy ostatních soutěžících doplněné zmatenými duševními stavy hlavního hrdiny. Davidovi Petrželkovi tahle role opravdu sedí.
natymau  60 %
8.3.2024 | 23 hodnocení
+ souhlasím
Přestože je Zábradlí mým oblíbeným divadlem a div. tvorbu Jana Mikuláška záměrně a hojně vyhledávám, tenhle konkrétní kousek mně neoslovil. První část hudební reality show byla skvělá, hotelový blázinec pro mě strádal. Jako nejzábavnější hodnotím všechny výstupy Michala Bednáře, cover Doors byl perfektní.
J.anek  90 %
1.3.2024 | 476 hodnocení
+ souhlasím
Jako bych sledoval tu nejlepší epizodu z American Horror Story, kterou režíroval David Lynch. Nádherně (sur)realistický pohled do světa show bussinesu. Tresť ze všech talentových soutěží, veškerý bizár světa. Luxusní výkony jsou na Zábradlí samozřejmostí, ale nadšený jsem z Davida Petrželky - ten kluk má talentu a charismatu na rozdávání a jsem moc zvědavý na jeho další role.
Luckaprague  70 %
20.2.2024 | 64 hodnocení
+ souhlasím
Občas vtipné, zajímaví mladí herci, ale tak nejak to nedrželo pohromadě.
Nikoss  90 %
12.2.2024 | 112 hodnocení
+ souhlasím
Podařená dramatizace Klusákovy knihy. Kde jinde je takový prostor pro povrchní kýč, hloupé fráze (skvělá hodnotitelka z konkurzu), kde jinde se mohou "seriózně" prezentovat i lidé s psychickými poruchami a dojemní neumětelové , než v showbyznysu (možná ještě v politice). Kdo z nich nedosáhl slávy jen dílem náhody. Je to zábavné ironické psycho(jasně, že David Lynch mě napadl taky) a pochopitelně postavené na výborných hereckých (i muzikantských) výkonech ansámblu divadla a hostů.
Johan Luj  90 %
5.2.2024 | 8 hodnocení
+ souhlasím
Další krásné dílo v Divadle na Zábradlí. I přesto, že v prvních chvílích jsem měl pocit, že sleduji něco, co už dávno znám, byl jsem vyveden z omylu. Inscenace je překvapivá. Má osobité tempo, které má sice blízko k filmům Davida Lynche, ale rozhodně nejde o nápodobu. Herecký soubor tohoto divadla je teď v nejlepší formě a nové tváře David Petrželka a Anna Kameníková zapadli do stroječku tohoto divadla naprosto dokonale. Vojtěch Vondráček a Jiří Vyorálek ukazují tu nejpodivnější křehkost. Michal Bednář a jeho několik postav, které se mi zaryli do paměti stejně jako střepy v jeho hlavě, které mu jeho kolegyně Kateřina Císařová vyndavá z hlavy.
Studený Čumáček  70 %
2.2.2024 | 409 hodnocení
+ souhlasím
generálka
Sladce horrorový vizuální bizár hvězdné pěchoty zpěvu a hudby, herecké výkony nevyjímaje. Jiří Vyorálek jako strejcovský napodobitel Elvise, Vojtěch Vondráček coby dramatický kardiak i androgynní hvízdající dáma, Dita Kaplanová jako madam s akordeonem i zkřísnutá maminka, i slečny z prapodivné domácím násilím vytvořené kapely, kterou obdivoval Zappa.
Scénografie a kostýmy (Marek Cpin)jedna epická báseň. Ale je to vážně divný...a svítí tam houby.
LavinieCamui  90 %
2.3.2024 | 806 hodnocení
Gimli35  60 %
13.2.2024 | 260 hodnocení
Národosolsobě  40 %
5.2.2024 | 329 hodnocení

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.