Divadlo Ungelt
<< Pan Halpern a pan Johnson | Přítelkyně >>
Edward Albee
Příběh ze zoo
Premiéra: 22.10.2022 | 1:25x
Překlad: Pavel Dominik. Dramaturgie: Pavel Ondruch. Výprava: Jana Hauskrechtová. Hudba: Nikos Engonidis. Režie: Jiří Pokorný.
Sugestivní hra významného amerického dramatika o izolaci moderního člověka. Když nemáte vztah k lidem, měli byste někde začít. Třeba na lavičce v Central Parku po cestě ze zoo...
15! Termíny představení
14.2. | Út | 19:00 | vyprodáno | ||
28.2. | Út | 19:00 | vyprodáno | ||
1.3. | St | 19:00 | vyprodáno | ||
20.3. | Po | 19:00 | vyprodáno | ||
2.4. | Ne | 19:00 | vyprodáno |
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| ||||||||||||
|
Volby
Hodnocení (9)
HODNOCENÍ REDAKCE
Jan Pařízek 80 % 

5.2.2023 | 840 hodnocení
+ souhlasím
Určitě ne příliš lehce stravitelná hra, která ale přináší silný divácký zážitek, jenž ve vás bude rezonovat i dlouhé po odchodu z divadla. Alespoň u mě tomu tak bylo. Existenciální téma o hledání cesty ven z klece do které se, ne vždy dobrovolně, zavíráme. Ač často smysl textu nebude ihned dávat smysl, tak bez problémů dokáže udržet a upoutat vaši pozornost. Na tom má velkou zásluhu vynikající sugestivní výkon D. Švehlíka, který má bezmála skoro hodinu trvající strhující monolog. Vedle něj potom též neméně skvělý, krásně minimalistický O. Brousek, jenž v závěru předvede svou užasnou proměnu. Rozhodně zasloužený potlesk. 75%
Iva Bryndová 70 %
30.12.2022 | 401 hodnocení
+ souhlasím
Skvělé výkony obou obsazených – jednoznačný herecký koncert Davida Švehlíka, který při interpretaci rozervaného Jerryho předvádí celou škálu emocí, a vedle toho nenápadnější, ale o to působivější minimalistický výkon Ondřeje Brouska v roli Petera žijícího svůj klidný, obyčejný život v ulitě přísně oddělené od vnějšího světa a problémů ostatních. Jejich střetnutí otevírá mnoho témat a zajímavých myšlenek. Bohužel výrazný a v podstatě překvapivý závěr mě nezasáhl tak, jak bych očekávala.
Helena Grégrová 80 % 

23.11.2022 | 1535 hodnocení
+ souhlasím
Všechno má svůj rub i líc, naše vlastní nitro nevyjímaje, v každém z nás se pere něco z Jekylla i Hydea, v daném případě Jerryho a Petera. Překročit komfortní zónu vlastního já, přiznat si a pojmenovat i nepříjemnou pravdu a nahlédnout sebe sama, svůj život a postoje bez iluzí a sebeklamu, je aktem bolestným, ale zároveň i očistným. Jak je ve hře řečeno: i ztráta může být ziskem. Zajímavých, interpretačně náročných hereckých příležitosti se oba protagonisté zhostili bravurně. O co méně má postava Petera textu, o to více emocí musí obsáhnout pouze prostřednictvím mimiky, což se Ondřeji Brouskovi podařilo opravdu skvěle. Silný divácký zážitek.
Pavel Širmer 70 %
31.10.2022 | 1868 hodnocení
+ souhlasím
75%. Komorní drama, podobně jako Albeeho pozdější hry, zpochybňuje iluzi životní spokojenosti spojenou s jednoduchostí. Jerry se vlivem své povahy nesvedl od negativních prožitků oprostit a hledá pravdu. Forma hry může poměrně dlouho odrazovat, ale Jerryho slova stále intenzivněji znepokojují a pravdivě otiskují běsy, které se více či méně a v různých podobách skrývají uvnitř většiny z nás. Česká divadla po hře často nesahají, Divadlo Ungelt ji připomnělo v novém překladu. Pod precizním vedením režiséra J. Pokorného podává D. Švehlík mimořádně soustředěný výkon. Jako Peter má O. Brousek možnost výrazněji se projevit až v silném závěru.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Andyk 70 %
26.10.2022 | 14 hodnocení
+ souhlasím
Náročné představení. Pan Švehlík má opravdu těžký part. Hraje naplno, jakoby volil výraz a hereckou techniku vhodnou i pro velké jeviště... Pan Brousek ze své textově menší role vytěžil maximum. Bravo oběma.
Barka 50 %
25.10.2022 | 293 hodnocení
+ souhlasím
Rozpaky. Mám s touto inscenací stejný problém jako s Dobrou noc, mami. Působilo to na mě jako jeden hysterický monolog, který mi nic moc nepředal. Já nevím, asi jsem to já nedokázala dobře rozklíčovat a ten význam tam najít, protože odborná kritika tuto hru velmi adoruje. Herci jsou skvělí a je mi líto, že O. Brousek dělá prakticky jen stafáž D. Švehlíkovi. I přes to, jak malý prostor tam má, předvede velké herectví, ani na chvíli nevypne a druhou půlku hry už jsem sledovala spíš jeho, než hlavní postavu. D. Švehlík na jevišti potí krev, ale přijde mi, že by to šlo i líp, výrazový rejstřík má přece bohatší. Což není výtka jemu, ale režii.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.