Divadlo Ungelt
Peter Quilter
4000 dnů
Premiéra: 4.2.2017 | 2:00
Překlad: Marta Skarlandtová. Výprava: Alena Schäferová. Režie: Pavel Ondruch.
Poslední uvedení: srpen 2020.
Poslední uvedení: srpen 2020.
Drama napsané s anglickou lehkostí a humorem o nezbytnosti poslouchat sám sebe a to i ve chvíli, kdy mám pocit, že sám sebe neslyším. Matka, syn a jeho partner vzpomínají na uplynulých jedenáct let. Každý z nich si to ale pamatuje jinak. Do jaké míry utváří paměť naši osobnost...?
inscenace již byla stažena z repertoáru
Volby
Hodnocení (61)
HODNOCENÍ REDAKCE
Jan Pařízek 70 %
13.6.2017 | 933 hodnocení
+ souhlasím
Začátek je vyloženě pozvolný a nemohu říct, že by mě probíhající děj nějak více strhl. Naštěstí to dobře zachraňuje herecký um H. Maciuchové a P. Stacha, jejichž dialogy patří k nejlepším scénám této inscenace. Postupně se přeci jen zvýší dramatičnost a směřování hry dostane jasnější směr, byť s větším melancholickým vyzněním v druhé části. I tak se na to však pěkně kouká a téma vzpomínek, vlastního sebezastřeného pohledu na vše proběhlé, je zde velmi dobře vykresleno. Donutí vás to tak trochu podívat se na sebe očima z minulosti a popřemýšlet o tom co se vám vykreslí. A to není málo.
Pavel Širmer 60 %
23.4.2017 | 2072 hodnocení
+ souhlasím
65%. Skrze příběh s amnézií autor komorního dramatu ukazuje, že jedinci mohou zdánlivě jednoznačně se jevící realitu vidět odlišně; také se znepokojivě ptá, do jaké míry (ne)máme právo měnit či ovládat druhého. Postavy byly všemi zahrány bez zjednodušení, se zachováním určitého tajemství a zajímavosti. Platí to i o H. Maciuchové, přestože se občas uchylovala k pro ni typickému užití vnějškových prostředků bez dostatečného opodstatnění. Významy mezi řádky byly patrné, ale režisér měl cíleněji dbát na přesnější vyznění tématu (možná by pomohl dramaturg). Inscenace své příznivce nepochybně najde.
Helena Grégrová 80 %
5.3.2017 | 1731 hodnocení
+ souhlasím
75 %. Poměrně neotřelý konfrontační duel síly a slabin mateřské a partnerské lásky. Křehkou intimitu příběhu účinně podtrhuje výborná partneřina všech tří hereckých protagonistů, z nichž mě nejvíce zaujal maximálně soustředěný a v každé vteřině autentický Ondřej Novák. Ta pozvolná "inventura" znovu nalézaných vzpomínek je nenápadným, ale ve finále dostatečně katarzním otazníkem nad cestou k nepromarnění našich životů.
Jiří Landa 80 %
2.3.2017 | 3036 hodnocení
+ souhlasím
Možná by se mohlo kdekomu zdát, že tragikomedie pohrávající si s tématem ztráty paměti a možnosti začít žít svůj život znovu a jinak, bude skouzávat k melodramatičnosti. Té se však dramatik P. Quilter vyhnul a ani v inscenaci nic takového k vidění není. Režisér se vyhýbá sentimentu, snaží se na situace nahlížet co nejpraktičtěji, čímž se mu o to více daří navodit pocit jejich autentičnosti. Tři vyrovnané herecké výkony H. Maciuchové, P. Stacha a O. Nováka - jeho procítěný důraz na repliku "vybavuje se mi jen to hezké" je pro mě vlastně klíčem k celému příběhu... Silný divadelní zážitek.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Denisa H. 70 %
23.8.2024 | 385 hodnocení
+ souhlasím
75 %. Viděno ze záznamu.
Zvláštní kousek a k zamyšlení. Téma se mi moc líbilo. Možná jsem jen čekala větší emoce a ony nepřišly. Nevím, zda tomu bylo na vině právě to, že jsem inscenaci sledovala na Dramoxu...
Důvodem, proč jsem si záznam pustila, byla H. Maciuchová. A já vím, že to co dále napíšu, je hrozné, ale holt jsem to tak vnímala - malinké jeviště jí nesedlo, ona pořád hrála jak pro velké divadlo... Více se mi tak líbili její kolegové P. Stach a především O. Novák.
Zvláštní kousek a k zamyšlení. Téma se mi moc líbilo. Možná jsem jen čekala větší emoce a ony nepřišly. Nevím, zda tomu bylo na vině právě to, že jsem inscenaci sledovala na Dramoxu...
Důvodem, proč jsem si záznam pustila, byla H. Maciuchová. A já vím, že to co dále napíšu, je hrozné, ale holt jsem to tak vnímala - malinké jeviště jí nesedlo, ona pořád hrála jak pro velké divadlo... Více se mi tak líbili její kolegové P. Stach a především O. Novák.
Kateřina Vodáková 70 %
29.6.2024 | 271 hodnocení
+ souhlasím
Dramox
Překrásný text a padnoucí obsazení.
Překrásný text a padnoucí obsazení.
Monty70 80 %
21.10.2021 | 286 hodnocení
+ souhlasím
Konfrontace mezi mateřskou a partnerskou láskou. Nejen paní Hana Maciuchová byla v této hře výborná. Citlivé a dojemné představení.
RaB 60 %
22.5.2020 | 406 hodnocení
+ souhlasím
Chvílemi strašně dlouhé, příběh, který znáte z několika nekonečných seriálů. Bohužel ani Hana Maciuchová nedokázala věrně zahrát ony pocity, které se měly matce odehrávat.
Nicméně má to i světlé pasáže, vtipné, hravé i herecky skvěle zpracované. Bohužel převládají ale ty dlouhé a nudné dialogy.
Nicméně má to i světlé pasáže, vtipné, hravé i herecky skvěle zpracované. Bohužel převládají ale ty dlouhé a nudné dialogy.
Ales04 100 %
21.12.2019 | 31 hodnocení
+ souhlasím
Krásný příběh, super herecké výkony a nechyběl ani humor
Dawson321 90 %
6.12.2019 | 138 hodnocení
+ souhlasím
Krásné komorní představení. Jednotlivé herecké výkony byly vyrovnané a je super, že tvůrci do představení dali i pusu mezi mužskými představiteli, i navzdory staršímu publiku, které tvoří většinu v divadle Ungelt :)
Michal1982 90 %
21.11.2019 | 174 hodnocení
+ souhlasím
Intimní příběh partnerské a mateřské lásky a různé pohledy na minulost a vzpomínky, to vše na komorní scéně Divadla Ungelt. Hana Maciuchová je pořád dáma, ze které srší elán a moc mi udělala radost. Petr Stach příjemně překvapil a Ondra Novák - tak tomu jsem všechno věřil... Z divadla jsem odcházel s příjemným pocitem na duši a tak to má být!
Valentina Šimková 100 %
21.11.2019 | 20 hodnocení
+ souhlasím
Velmi silná hra, na konci ukáplo pár slz. Hra velice nadchla.
Alča 90 %
16.4.2019 | 13 hodnocení
+ souhlasím
Moc pěkné představení. Zajímavé téma, k zamyšlení. Těšila jsem se na p. Maciuchovou, která nezklamala. Vynikající byli i p. Stach a Ondřej Novák, kterému jsem úplně všechno věřila.
Veronika86 70 %
14.3.2019 | 19 hodnocení
+ souhlasím
Velmi dobře herecky uchopený stav obou hlavních mužských postav. Bohužel paní Maciuchová hodně přehrávala a její výkon byl pro mě zklamáním.
Romana35 90 %
29.1.2019 | 358 hodnocení
+ souhlasím
Silný příběh, zahraný všemi protagonisty velice citlivě. Opravdu krásný divadelní zážitek.
Vaklav 70 %
5.1.2019 | 283 hodnocení
+ souhlasím
Paní H. Maciuchová byla na jevišti nejuvěřitelnější. Z mého pohledu ona posouvala představení kupředu a výše.
Vím, že umí i přehrávat, ale zde podala velmi umírněný a vyvážený výkon. Bylo pro mě čirou radostí sledovat její umění.
Vím, že umí i přehrávat, ale zde podala velmi umírněný a vyvážený výkon. Bylo pro mě čirou radostí sledovat její umění.
Kristián F. 70 %
29.9.2018 | 93 hodnocení
+ souhlasím
Tragikomédia, v ktorej hlavná myšlienka je poňatá veľmi seriózne a preto je v predstavení menej komických výstupov. Výkon hercov priemerný. Predstaveniu chýba dramatický spád a silnejšia zápletka.
Nikki123 40 %
31.7.2018 | 174 hodnocení
+ souhlasím
Téma mě vůbec nezaujalo, představení mi přišlo celkem rozvleklé, stejně tak jako herecký výkon paní Maciuchové.
JirkaS 40 %
5.6.2018 | 383 hodnocení
+ souhlasím
Inscenaci jsem viděl v rámci zájezdu v sále pro 560 diváků, kde mezi diváky a herci byla dlouhá forbína a tím pádem velká vzdálenost. A to je problém u inscenace určené pro komorní prostor Ungeltu. Jsem totiž přesvědčen, že se vytratila v tomto sále veškerá intimita a síla textu. Což v kombinaci s tím, že inscenace je pojatá profesorsky, tzn. pouze převedený text bez invencí, chybí jakékoliv emoce (upřímně mi bylo jedno, jak to celé dopadne, žádné sympatie k postavám), celou inscenaci sráží. V první půli jsem dokonce usínal. Škoda, Ungelt u mě jindy boduje. /5.6.2018 v Č. Budějovicích/
David Strang 100 %
14.5.2018 | 133 hodnocení
+ souhlasím
Ten zatracený Ungelt nikdy nemožu najít. Dneska sem to zkusil z druhé strany a na první dobrou. Takže příště ne od Pinkasů, ale od Prašné brány!
Su šťastný, když sa mne teatr líbí,chytne mne děj a su nedočkavý, co bude dál. A ještě sa zasměju.
Dneska se to díky třem osobnostem, před kterými smekám, povedlo..
Su šťastný, když sa mne teatr líbí,chytne mne děj a su nedočkavý, co bude dál. A ještě sa zasměju.
Dneska se to díky třem osobnostem, před kterými smekám, povedlo..
Čiko 90 %
27.2.2018 | 1099 hodnocení
+ souhlasím
Naprosto vyrovnané herecké výkony, skvělý text i režie, zážitek umocňuje skvěle vybraný prostor divadla Ungelt. Pro mě po dlouhé době opravdu divadelní zážitek.
Guildenstern 60 %
17.11.2017 | 470 hodnocení
+ souhlasím
Zajímavé téma, i když hra se nese v lehce nevzrušivém tempu, občas probublá na povrch nějaká zajímavá emoce či situace. Na druhou stranu se text vyhýbá patosu, sentimentu, zkratce a zjednodušování. Musím se přiznat, že mi k sobě trochu nepasoval styl herectví vybraných představitelů, možná každý ten výkon byl naprosto v pořádku, jen k sobě na jevišti nějak neladily. Doporučil bych zejména těm, kterých se dané téma nějak více dotýká.
Michkyse 70 %
13.9.2017 | 100 hodnocení
+ souhlasím
Představení, které určitě stojí za vidění. Skvělé herecké výkony v čele s Hanou Maciuchovou, jejíž neutuchající energie sálá z jeviště po celou dobu představení. Představení velmi dobře dokresluje zvolená hudba, která nutí diváka přecházet z čistě divadelních emocí k hlubšímu zamyšlení.
Pavel.Tomas 80 %
20.4.2017 | 161 hodnocení
+ souhlasím
Skvělý text. Petr Stach i Ondřej Novák výborní. Hana Maciuchová občas zapomíná, že hraje na malém prostoru a "šlape" do toho více než Ungelt snese.
Orienteering 100 %
13.4.2017 | 56 hodnocení
+ souhlasím
Vynikající herci, výborná hudba a jedinečná atmosféra Ungeltu! Téhle kombinaci nelze odolat. Doporučuju! 12/4/2017
Hedera 100 %
14.2.2017 | 3 hodnocení
+ souhlasím
Dobře napsaná hra. Vynikající výkony Hany Maciuchové a Petra Stacha. Tato dvojice na sebe slyší a dokáže diváky zaujmout dialogy plnými sarkastických poznámek i humoru.
V Ungeltu dobře odhadli, že Petr Stach zvládne nejen divadlo pro děti, které hraje dlouhá léta, ale i vážnější role s nádechem humoru
V Ungeltu dobře odhadli, že Petr Stach zvládne nejen divadlo pro děti, které hraje dlouhá léta, ale i vážnější role s nádechem humoru
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.