Studio Hrdinů

England

Premiéra: 26.11.2009 | Obnovená premiéra: 19.12.2012 | 1:05x
Původně inscenace MeetFactory.
Překlad: Olga Vlčková. Dramaturgie: Jan Horák. Scéna: Pavel Svoboda. Kostýmy: Patricia Talacko. Hudba: Nick Gill. Režie: Katharina Schmitt.
Poslední uvedení: leden 2012 (v MeetFactory), listopad 2014 (ve Studiu Hrdinů).
Netradičně pojatá inscenace, zabývající se uměním a otázkami transplantací, přesídlení. Mnohavrstevnatý příběh jedné věci uvnitř jiné. Příběh cizího srdce v cizím těle, cizí kultury v kultuře jiné země, divadla v galerii, postavy uvnitř herce, inscenace uvnitř samotného divadelního publika...


inscenace již byla stažena z repertoáru

Studio Hrdinů
Hodnocení inscenace
Redakce
72 %
Uživatelé
77 %
7761000

Volby

Hodnocení (11)

HODNOCENÍ REDAKCE
Jiří Koula  70 %
7.4.2014 | 1598 hodnocení
+ souhlasím
Možná to bude nefér, ale tento komentář nechť patří Ireně Kristekové, neboť ztvárnila postavu z odlišného kulturního kontextu tak působivě, až jsem začal pochybovat, zda ještě vůbec jde o postavu příslušející lidskému druhu. Fascinující, podmanivé, uhrančivé... Bravo!
Pavla Haflantová  80 %
21.6.2013 | 350 hodnocení
+ souhlasím
Fascinující...bezprostředně po představení jsem nevěděla, co si myslet. Ovšem při zpětném ohlédnutí si uvědomuji, že nevycházím z úžasu.

A píšu a mažu a píšu a mažu...je velice těžké vystihnout, co mě na této inscenaci tolik zaujalo. Postava Ireny Kristekové...až hororová atmosféra druhé části...Slovanská epopej...civilní, neosobní, skvělý Hynek Chmelař.

A naprosto geniální Ivanka Uhlířová!
Pavel Širmer  70 %
29.5.2013 | 1836 hodnocení
+ souhlasím
Hra nemusí každého oslovit, ale s takto (bez nadsázky) pozoruhodně koncipovaným textem se často nesetkáme. Autor postupně rozkrývá souvislosti a promyšleně dávkuje další a další překvapivé nesamoúčelné obraty, které mohou pozorného diváka zasáhnout. Důležitou funkci mají i autorovy nezvyklé scénické požadavky (začátek situovaný do galerie, další část do divadelnějšího prostoru). K režijnímu řešení K. Schmitt by bylo možné vznést dílčí výhrady, ale podstatné je, že hra v této interpretaci správně vyzněla. Finální vyústění může i vyděsit! Zajímavou příležitost I. Uhlířová naplno využila.
Šárka Schmarczová  70 %
10.11.2011 | 46 hodnocení
Lukáš Brychta  70 %
186 hodnocení
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Vitounek  90 %
12.6.2014 | 106 hodnocení
+ souhlasím
Fascinující, propojení rúzných světů, různých těl, a hlavně neotřelé propojení galerie a divadla.
B  60 %
35 hodnocení
+ souhlasím
rozhodně stojí za vidění, zajímavá inscenace, i tim, jak propojuje galerii a divadlo (i když by se s tim mohlo pracovat víc), jenom mi to hrozně schodila poslední scéna, která byla v úplně jiný formě než všechno před tim, pořádně na to nenavazovala (atmosférou, temporytmem) a byla moc křečovitá a tak.. nechci spoilovat, tak se nebudu víc rozepisovat, ale prostě škoda.. Ale vzal jsem na milost uhlířovou a meetfactory je krásnej prostor, kterej stojí za návštěvu sám o sobě.. Prostě spíš "zajímavý, stojí za vidění" než "dobrý, fakt si to užijete".
J_V  70 %
3.6.2015 | 47 hodnocení
Janha  100 %
3.6.2014 | 130 hodnocení
Vugrinec  70 %
6.3.2013 | 41 hodnocení
F.X.  70 %
24 hodnocení

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.