Studio Hrdinů

Tim Crouch

England

Premiéra: 26.11.2009. Obnovená premiéra: 19.12.2012. Překlad: Olga Vlčková. Dramaturgie: Jan Horák. Scéna: Pavel Svoboda. Kostýmy: Patricia Talacko. Hudba: Nick Gill. Režie: Katharina Schmitt.
Původně inscenace MeetFactory.
1:05x | Poslední uvedení: leden 2012 (v MeetFactory), listopad 2014 (ve Studiu Hrdinů).


Netradičně pojatá inscenace, zabývající se uměním a otázkami transplantací, přesídlení. Mnohavrstevnatý příběh jedné věci uvnitř jiné. Příběh cizího srdce v cizím těle, cizí kultury v kultuře jiné země, divadla v galerii, postavy uvnitř herce, inscenace uvnitř samotného divadelního publika...


inscenace již byla stažena z repertoáru

Studio Hrdinů
Hodnocení inscenace
Redakce
72 %
Uživatelé
77 %
Volby

Hodnocení

HODNOCENÍ REDAKCE:
Jiří Koula 70 %
(zadáno: 7.4.2014, počet hodnocení: 1542)
přínosný / zajímavý komentář
Možná to bude nefér, ale tento komentář nechť patří Ireně Kristekové, neboť ztvárnila postavu z odlišného kulturního kontextu tak působivě, až jsem začal pochybovat, zda ještě vůbec jde o postavu příslušející lidskému druhu. Fascinující, podmanivé, uhrančivé... Bravo!
Pavla Haflantová 80 %
(zadáno: 21.6.2013, počet hodnocení: 312)
přínosný / zajímavý komentář
Fascinující...bezprostředně po představení jsem nevěděla, co si myslet. Ovšem při zpětném ohlédnutí si uvědomuji, že nevycházím z úžasu.

A píšu a mažu a píšu a mažu...je velice těžké vystihnout, co mě na této inscenaci tolik zaujalo. Postava Ireny Kristekové...až hororová atmosféra druhé části...Slovanská epopej...civilní, neosobní, skvělý Hynek Chmelař.

A naprosto geniální Ivanka Uhlířová!
Pavel Širmer 70 %
(zadáno: 29.5.2013, počet hodnocení: 1488)
přínosný / zajímavý komentář
Hra nemusí každého oslovit, ale s takto (bez nadsázky) pozoruhodně koncipovaným textem se často nesetkáme. Autor postupně rozkrývá souvislosti a promyšleně dávkuje další a další překvapivé nesamoúčelné obraty, které mohou pozorného diváka zasáhnout. Důležitou funkci mají i autorovy nezvyklé scénické požadavky (začátek situovaný do galerie, další část do divadelnějšího prostoru). K režijnímu řešení K. Schmitt by bylo možné vznést dílčí výhrady, ale podstatné je, že hra v této interpretaci správně vyzněla. Finální vyústění může i vyděsit! Zajímavou příležitost I. Uhlířová naplno využila.
Šárka Schmarczová 70 %
(zadáno: 10.11.2011, počet hodnocení: 46)
Lukáš Brychta 70 %
(počet hodnocení: 186)
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ:
J_V 70 %
(zadáno: 3.6.2015, počet hodnocení: 47)
Vitounek 90 %
(zadáno: 12.6.2014, počet hodnocení: 98)
přínosný / zajímavý komentář
Fascinující, propojení rúzných světů, různých těl, a hlavně neotřelé propojení galerie a divadla.
Janha 100 %
(zadáno: 3.6.2014, počet hodnocení: 109)
Vugrinec 70 %
(zadáno: 6.3.2013, počet hodnocení: 41)
B 60 %
(počet hodnocení: 35)
přínosný / zajímavý komentář
rozhodně stojí za vidění, zajímavá inscenace, i tim, jak propojuje galerii a divadlo (i když by se s tim mohlo pracovat víc), jenom mi to hrozně schodila poslední scéna, která byla v úplně jiný formě než všechno před tim, pořádně na to nenavazovala (atmosférou, temporytmem) a byla moc křečovitá a tak.. nechci spoilovat, tak se nebudu víc rozepisovat, ale prostě škoda.. Ale vzal jsem na milost uhlířovou a meetfactory je krásnej prostor, kterej stojí za návštěvu sám o sobě.. Prostě spíš "zajímavý, stojí za vidění" než "dobrý, fakt si to užijete".
F.X. 70 %
(počet hodnocení: 24)

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.