Profil uživatele

B

Volby

Hodnocení

Redaktoři s podobným hodnocením
jméno redaktora: průměrný rozdíl hodnocení (počet společně hodnocených inscenací)
Jiří Koula: 16 % (8)
Jiří Landa: 17 % (20)
Pavel Širmer: 17 % (15)
Lukáš Holubec: 18 % (4)
Pavla Haflantová: 20 % (4)

Seřadit dle: data přidání sestupně | názvu hry vzestupně | procenta hodnocení sestupně

Další stránky hodnocení: 1 2 >

(zadáno: 13.6.2011)
My Funny Games - Divadlo Disk: 80 %
I když je pravda, že by to mohlo bejt o patnáct minut kratší, některý nápady nebyly vůbec využitý a jiný se zase opakovaly až do zblbnutí, celkově jsem z toho měl pocit, že to je velmi dobrá inscenace na velmi zlý téma. Je to o násilí (fyzickym i psychyckym) a je to násilí, bolesti a utrpení plný. Možná velmi přesnej popis světa, kterýmu nechybí ani špetka ironie a formální odvaha hledat "alternativní" scénický ztvárnění. Neni to úplně příjemnej zážitek, ale je to kvalitní divadlo. Asi.
Kultovní představení - STK Theatre Concept: 50 %
hm, takový hraní si na jevišti.. divadlo to neni, koncert taky ne, spíš estráda.. neřikám, že sem se nebavil a že kluci nejsou děsně šikovný, jak herecky tak muzikantsky, ale prostě maj na víc a tohle je i pro ně taková oddychovka.. za ty prachy jsem čekal víc.
Milada (nedokončená opera) - Divadlo Na zábradlí: 30 %
buď sem nepochopil tu ornestovu režii nebo to herci neskutečně flákali, ale přišlo mi, že se tam nic neděje, fóry nebyly vůbec prodaný, emoce byly takový sotva nahozený, temporytmus sem tam spíš tušil.. možná je to tim, že už to má skoro tři roky po premiéře, ale prostě mě to vůbec nevtáhlo, nechytlo, nezajímalo
ale věřim, že ten text má na víc...
Podněcování a trest - Divadlo Na zábradlí: 60 %
taková lehká svačinka, 35 minut, pár fórků, načtrtnutý postavy, žádný velký ambice, inscenovaný scénický čtení, ale já jsem se bavil a i to bylo "o něčem"... Je to "jenom scénický čtení", ale bohatě to stačí, skoro si řikám, proč se takovejhle věcí nedělá víc, když to musí bejt mnohem snažší nazkoušet a reprízovat a přitom je výsledek stejně zajímavej, jako normální inscenace
stvoření - Divadlo Disk: 50 %
Takovej dramaťáček, no. Ze začátku jsem se dost bavil, ale pak už to bylo čim dál tim stejný, hrozně předvídatelný a hrozně dlouhý... Ale děti jsou šikovný a ne že by se tam nic zajímavýho nedělo. Neodrazuju, nedoporučuju.
Svět odsouzencův - Spitfire Company: 70 %
Neskutečně vulgární a brutální obraz světa. Pod drsnou slupkou se schovávaj i docela zajímavý výpovědi, ale proláme se k nim jenom otrlej a odhodlanej divák. Pro mě to byl silnej zážitek (byť silnej neznamená nutně příjemnej), pro kamarádku, co tam byla se mnou psychický týrání (a to neni žádná konzervativní křehule). Rozhodně to neni představení pro každýho, ale pokuď jste na to ten správnej typ, tak to za vidění stojí.
Biceps s Lessepsem - Divadlo Disk: 50 %
Pásmo písniček proložený pár scénkama... Děti jsou šikovný, zpívaj hezky, místo to bylo fakt vtipný, rozhodně milá zábava na večer, neurazí, ale...
Exkurze s Helgou - Divadlo Ponec: 60 %
V zásadě "jenom tanec", ale velmi dobrej. Děvčata jsou šikovný. Atmosféra byla, na co se koukat taky, tak by jim člověk skoro prominul, že obsahu se tam už moc nevešlo...
Skočná - MeetFactory: 80 %
Huh, zážitek. Fašismus jako erotickej symbol, síla jako zdroj směšnosti, vulgarita jako upřímnost... Neustálý potácení se mezi érosem a thanatem, rozhodně to má koule a rozhodně to má smysl. A nemá to nic společnýho s těma kýčovitejma tragédiema o chudáčcích židech v koncentrácích ani s vyčpělou bernhardovsky-goldflamovskou rádobykomikou. Aktuální, progresivní, agresivní, vulgární a nabušená groteska o tom náckovi v nás.
(Jo, pár much to mělo, místy padalo tempo a tak, ale kdyby se tyhle drobnosti vychytaly...)
Ucho - HaDivadlo: 60 %
Dobře udělaná adaptace docela silnýho filmu. Nic víc, nic míň. Fungovalo to, aniž by se snažili to nějak křečovitě aktualizovat, ale kromě velmi pěkný scény žádnej zvlášť zajímavej nápad. Dobrá inscenace, co neurazí.
England - Studio Hrdinů: 60 %
rozhodně stojí za vidění, zajímavá inscenace, i tim, jak propojuje galerii a divadlo (i když by se s tim mohlo pracovat víc), jenom mi to hrozně schodila poslední scéna, která byla v úplně jiný formě než všechno před tim, pořádně na to nenavazovala (atmosférou, temporytmem) a byla moc křečovitá a tak.. nechci spoilovat, tak se nebudu víc rozepisovat, ale prostě škoda.. Ale vzal jsem na milost uhlířovou a meetfactory je krásnej prostor, kterej stojí za návštěvu sám o sobě.. Prostě spíš "zajímavý, stojí za vidění" než "dobrý, fakt si to užijete".
Do ráje - Experimentální prostor NoD: 50 %
úplně si nejsem jistej - na jednu stranu text byl výbornej, ale režie trochu vykradenej adámek a ještě ne úplně precizně, spousta super nápadů ale i dost hluchejch míst, dobrý herecký výkony (uhlířovou jsem si tenhle tejden nečekaně oblíbil!) ale roznětínská mi byla děsně nesympatická, až sem se na ní nemoh koukat, občas podařenej trojhlas, jindy zpívali falešně.. ale hlavně - vůbec to nelezlo přes forbínu- až asi na dva nebo tři nejsilnější momenty mě to vůbec nevtáhlo, žádná imerze, a to jsem se fakt snažil jít s nima, ale prostě sem tam většinu času jenom seděl a koukal se, jak si tam hrajou herci za sklem, nevznikala žádné tenze, identifikace, pocit oslovení... škoda... Ale věřim, že to může bejt tim, že jim to zrovna nesedlo a jindy to zahrajou výborně a tohle všechno tam bude..
Homo´06 aneb Hoši byli toho dne poněkud neklidní - A studio Rubín: 70 %
nepříliš objevně, ale vtipně, s nadsázkou, sebeironií a bez snahy bejt vtipnej tim, že se budu do někoho navážet pojatá inscenace o homosexualitě, moderní inscenační forma, který se žádná konzervativnost vytknout nedá a současně to neni žádnej zběsilej experiment, kterej by nebyl stravitelnej i pro "méně poučené publikum" (sál byl z půlky plnej třicátníků a čtyřicátníků a puberťáků s matkama, který očividně přišli na vojtu dyka a o divadle vědi hovno a bavili se všichni), velmi dobrý herecký výkony (vůči dykovi jsem měl dost předsudky, když vim v čem hraje, ale příjemně překvapil, pavla beretová taky zdatná), ... doporučuju.
A tančit! - Divadlo Na zábradlí: 70 %
byl jsem na generálce a sál plnej důchodců to očividně nežral, ale mě se to líbilo. Mám teda trošku pochyby o tom textu, snaží se bejt takovej vážnej a filosofickej a vypovídající a tak a moc jsem mu to nevěřil, ale lepší, než aby byl přiblblej a o ničem. Ale hlavně výbornej režijní klíč (byť na někoho asi moc progesivní.. milovníkům "dobře udělaný hry" a věrnejm divákům národního nedoporučuju) a scéna a kostýmy a Gabriela Pyšná, která mě v Tartuffe Games spíš srala se tady překonala a taky Buster Keaton, to je srdcovka..
Žralok - HaDivadlo: 50 %
taková sýkorovina no... trošku monodrama, trošku stand-up comedy, neni to úplně zlý, ale žádnej zvláštní úlet. Jestli vás bavěj Sykiho kukuče, zajděte.
Golem - Divadlo Polárka: 50 %
těžká předloha, kterou se nepodařilo tak úplně dostat na jeviště, má to dvě hodiny a stejně člověk cítí, jak je to strašně osekaný a vykuchaný, jak se tam ztrácí hrozně velká část toho Meyrinka, ne v ději (ten je tam až moc doslovně, spousta věcí by se dala vynechat), ale v atmosféře, mystice, náboji, kouzlu... Určitě to má pár dobrejch míst a nápadů (výborná scénografie a kostýmy například), ale celkově sotva 50%..
Tartuffe Games - Divadlo Na zábradlí: 60 %
trošku komedie bez nějakýho hlubšího obsahu, kromě pár aktuálních společensko-satirickejch šťouchanců (ale tomu se moc hlubší obsah řikat nedá) a krapet mě s**l pan Liška, kterej to hrál úplně stejně jako cokoli jinýho a ani se moc nesnažil (i když dvě tři místa mu tam fakt sedly a byla to pak pecka nějvětší), ale jinak jsem byl spokojenej, nápaditá forma, funkční aktualizace, přiměřeně originální... doporučuju
Hamlet - Divadlo Husa na provázku: 70 %
bezpochyby zajímavá inscenace, která rozhodně stojí za vidění, ale nemůžu říct, že by se mi to úplně líbilo... Výrazná interpretace a výraznej režijní klíč, kterej se ale nedaří udržet a atmosféra se postupně bortí... Pro průměrnýho diváka to asi neni.
Hamlet - Dejvické divadlo: 50 %
teda v dejvickym a za ty prachy jsem čekal víc... trošku nuda, trošku o ničem, trošku zbytečná inscenace. Ne že by to nemělo pár zajímavejch míst a herecký výkony byly taky docela slušný a tak, ale celkově nevim, proč bych to měl vlastně chtít vidět..
Kníže Myškin je idiot - Divadlo Husa na provázku: 80 %
jasně, mělo to sem tam nějakou mouchu - je to moc dlouhý a ke konci to trochu padá, některý postavy jsou tam navíc, interpretace je taková nějaká neaktuální, ale to všechno mi bylo docela jedno, hlavně že to byl nářez jak hovado, starej dobrej morávek, má to koule a jede... a velmi dobrý herecký výkony, předevšim vrbková stojí za vidění, ale i vyorálek a sýkora me příjemně překvapili a hloužková a vůbec... doporučuju, stojí za vidění.
Jeden den - Divadlo Na zábradlí: 50 %
jako herecký představení to nebylo špatný, i když to mělo občas svoje mouchy (hlavně ke konci už mi Šimčík přišel děsně unavenej a nezvládal furt přepínat z jedný role a situace do druhý, takže mu trochu splývaly), ale ty se možná ještě vyladěj (byl jsem na generálce), místy jsem se docela bavil, ale celej text je takovej... no.. mám pocit, že jak vidíte jednu Goldflamovu monodramu, tak jste viděli všechny. Ne že by ten text nebyl kvalitní, ale nezaznamenal jsem, že by se nějak relevantně lišil od těch ostatních. Nemůžu doporučit, ale neodrazuju.
Tři měsíce prázdnin - Divadlo Disk: 60 %
mě se to líbilo. Je to trošku náročný na diváka v tom, že musí prostě přijmout jejich žánr, zvláštní styl vyprávění a práce s narací a napětím (jakože to tam vlastně skoro nevzniká), de facto si tam celou dobu akorát několik dětí hraje, maličko dramaťáček (kterej jinak většinou dost odsuzuju), ale mě to prostě chytlo, bavilo a tu hru jsem prožíval s nima. Divákům ochotnejm jít s nima doporučuju.
Zkouška sirén - Alfred ve dvoře: 50 %
Nemůžu to úplně odsoudit, určitě tam bylo pár silnejch míst a několik inspirativních nápadů, ale celkově to mělo problémy s konzistencí, atmosférou (i když musim ocenit výbornou hudbu!) a hlavně komunikací s divákem - leckdy mi připadalo, že si tam prostě hrajou sami pro sebe něco sami o sobě a já jsem neměl šanci dostat se dovnitř a pochopit to... nemůžu doporučit, ale neodrazuju.
Německý oběd - Národní divadlo Brno: 40 %
Nemůžu říct, že by to byla úplně sračka, je tam pár zajímavejch inscenačních nápadů, místy je to docela vtipný, několik herecky dobře zvládnutejch míst, ale celek je tak nějak o ničem - je to dobová kritika německý společnosti přelomu 60. a 70. let a vůbec nevim, proč by to mělo zajímat dneska nás, navíc to byl takovej slepenec scének a povídek, který spolu nijak nesouvisely a nikdy se nepropojily. Vedlejší role byly často děsně odfláknutý, leckdy to ztrácelo temporytmus a nějaká atmosféra se tam budovala jenom hodně těžko... nic moc.
Pan Kolpert - HaDivadlo: 70 %
Velmi příjemně mě to překvapilo, bál jsem se, že to bude nějaká upatlaná patetická coolness, ale udělali z toho takovou ostrou grotesku, která výborně korespondovala s tématem a dala tomu parádní šmrnc.. Ke konci to trochu upadalo a závěr asi nevyzněl tak, jak měl vyznět (což mi dost zkazilo zážitek - místo těžký existenciálně-kritický grotesky se z toho stala trošku popkornová komedie), ale pořád je to asi nejlepší věc, co jsem v hadivadle viděl a myslim, že to můžu doporučit, solidních 60-70%...
(a pozor - jestli na to chcete jít, čtěte co nejmíň recenzí a pokuď možno se nedívejte na reportáž, co byla v Divadlo žije!, všichni maj dost tendenci to spojlovat, i když je podle mě moment překvapení a napětí hodně důležitej...)

Další stránky hodnocení: 1 2 >