Studio Hrdinů

Thomas Mann, Katharina Schmitt

Krev Wälsungů

Premiéra: 8.4.2014. Překlad novely: Dagmar Steinová. Dramaturgie: Jakub Režný. Scéna: Pavel Svoboda. Kostýmy: Tereza Šímová-Beranová. Režie: Katharina Schmitt.
1:00x | Poslední uvedení: září 2017.


Hudebně-divadelní adaptace novely z roku 1906, která byla kvůli ve své době skandálnímu obsahu poprvé publikována až patnáct let po svém vzniku. Dvacetiletá dekadentní dvojčata pocházejí z bohaté mnichovské rodiny, Siegmund studuje dějiny umění, Sieglinda čeká na svatbu s úspěšným podnikatelem. Dvojčata se však mnohem raději věnují sobě, lásce k estetice a k hudbě Richarda Wagnera. Společná návštěva Wagnerovy opery končí incestem...
14!

inscenace již byla stažena z repertoáru

Studio Hrdinů
Hodnocení inscenace
Redakce
55 %
Uživatelé
67 %
Hodnocení redakce
Jiří Koula 60 %
Lukáš Holubec 60 %
Jiří Landa 50 %
Pavel Širmer 50 %
Volby

Hodnocení

HODNOCENÍ REDAKCE:
Jiří Koula 60 %
(zadáno: 3.1.2016, počet hodnocení: 1543)
přínosný / zajímavý komentář
64,99 % Na rozdíl od Jiřího Landy jsem operou nepolíben, snad právě proto tuto část považuji za vrchol inscenace, stejně tak nesouhlasím s nepropojením Manna s Wagnerem, mě to prolínání reálného a uměleckého vyznělo vcelku přesvědčivě.
Lukáš Holubec 60 %
(zadáno: 21.9.2015, počet hodnocení: 585)
Jiří Landa 50 %
(zadáno: 23.9.2014, počet hodnocení: 2858)
přínosný / zajímavý komentář
Pavel Širmer 50 %
(zadáno: 14.4.2014, počet hodnocení: 1498)
přínosný / zajímavý komentář
Dramatizace novely kombinovala dialogy s monologickými popisy, ale rozdělení mezi trojici aktérů působilo nahodile a neuspořádaně. Nepřesvědčivě vyzněla pasáž, kdy J. Štrébl přednášel obsah opery „Valkýra“, předcházející následné živě zpívané árii. S porozuměním nebyl problém, ale smysl této koncepce jsem neodhalil, v inscenačním řešení jsem neviděl významnou nadstavbu. Propojení hudebního úseku s činoherní složkou zafungovalo pouze částečně. Příliš rychlý konec dotvrdil pocit jisté obsahové nedotaženosti, částečně zakryté efektní zajímavou formou (uspořádání prostoru, výtvarné pojetí, hudba).
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ:
Emamele 70 %
(zadáno: 2.10.2017, počet hodnocení: 20)
přínosný / zajímavý komentář
Z pojetí scény jsem měla opravdu velký zážitek. Předlohu jsem před pár lety četla a pamatuju si silné motivy pohledů z očí do očí dvojčat a zrcadlení se v očích toho druhého. Takže se mi líbilo, že zrcadlo figurovalo i na divadelní scéně. Líbil se mi i vtípek se zapojením Beckeratha do incestu a krátká ukázka z opery, která hraje v povídce tak důležitou roli. Divadelní zpracování textu formou dlouhých monologů byl zajímavý nápad, ale nefungoval univerzálně, místy to bylo trochu sterilní.
Vltava 60 %
(zadáno: 19.3.2017, počet hodnocení: 47)
Národosolsobě 70 %
(zadáno: 16.10.2015, počet hodnocení: 272)

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.