Studio Hrdinů

Dílo

Premiéra: 19.2.2017 | 1:40x
Koprodukční inscenace Studia Hrdinů a Mezery, o.s.
Překlad: Jitka Jílková. Dramaturgie: Jan Horák. Výprava: Zuzana Krejzková. Hudba: Tomáš Vtípil. Režie: Miroslav Bambušek.
Poslední uvedení: leden 2020.
Hra o jedné z největších akumulačních vodních elektráren na světě, v Kaprunu v rakouských Alpách, jejíž stavba si podle oficiálních poválečných údajů vyžádala 160 obětí, jichž ale ve skutečnosti bylo mnohem více. Se stavbou se začalo již ve dvacátých letech, za dob nacismu se intenzivně pokračovalo, nejprve za pomoci dobrovolníků, poté již šlo o totálně nasazené a o válečné zajatce. Kaprun za sebou táhne dlouhý krysí ocas národního mýtu, který je ale doslova postaven na kostrách a vyčerpání mrtvých, kteří tak byli obětováni přírodě, mnozí zemřeli mj. v lavinách. Zemřeli přímo či nepřímo kvůli přírodě...
14!  

inscenace již byla stažena z repertoáru

Studio Hrdinů
Hodnocení inscenace
Redakce
65 %
Uživatelé
54 %
kontroverzní inscenace (86.)
5471000

Volby

Hodnocení (11)

HODNOCENÍ REDAKCE
Jiří Koula  40 %
3.1.2018 | 1598 hodnocení
+ souhlasím
Mé rozloučení s tvorbou Miroslava Bambuška. V inscenaci jsem sice viděl většinu toho, co vyzdvihují kolegové, tedy aspoň ve smyslu "Jo, tohle bych si z toho měl odnést.", leč co je to platné, když to vše spolehlivě přehlušil pocit nudy na hraně snesitelnosti.
Veronika Boušová  70 %
29.4.2017 | 277 hodnocení
Lukáš Holubec  80 %
6.4.2017 | 703 hodnocení
+ souhlasím
Věřte, že teambuilding v podání M. Bambuška na základě textu E. Jelinek není radost, ale dřina a sáhnutí si na dno sil, stejně jako se to stalo tisícím dělníků při stavbě vodní elektrárny v Kaprunu. Nad tím vším pak mrská bičem samotný ďábel ve vskutku infernálním podání M. Sidonové. K tomu si připočtěte živou hudbu, vizuální stránku, hraní si s prostorem, tak jak to M. Bambušek umí a vyjde vám, že vznikla hra, jež klade množství nepříjemných otázek od přehlížení historických skutečností až po současné bavení se bez špetky pokory s cílem vysát všechny podobně jako dělníky stavějící velké dílo.
Pavel Širmer  70 %
6.3.2017 | 1816 hodnocení
+ souhlasím
75%. Jelineková na příkladu obřího vodního díla ve hře nekompromisně a zpříma pojmenovala nesvobody a manipulace, které vlastně přetrvávají i ve zdánlivé demokracii. Přestože se M. Bambušek značné části textu vzdal a naložil s ním po svém, jeho inscenace je přímou výpovědí, z níž často mrazí. Výrazná zvuková složka a propracovaná scénografie ukázaly další možnosti využití prostoru Studia Hrdinů. Jeviště doslova ovládla M. Sidonová, která v mužské roli jedinečně vystupňovala zprvu nenápadné skryté zlo v otevřenou tyranii. Opomenout nelze ani ostatní, kteří zaujali i pohybově.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
AdelOne  20 %
21.1.2020 | 25 hodnocení
+ souhlasím
Celá inscenace na mě působila dojmem "A teď Vám ukážeme, jak jsme hustý"
Nevadí mi vulgární slova ani nahota na jevišti, je-li opodstatněná. Zde jsem tento pocit neměla.
Barčí  30 %
18.1.2020 | 34 hodnocení
+ souhlasím
Upřímně se po tomto zážitku bojím ještě na něco do Studia Hrdinů jít. Byť myšlenka "díla" je nádherná, já si asi divadlo představuji jinak než pan Bambušek.
Přestože samotný prostor Studia Hrdinů láká k nevšedním inscenacím, toto bylo asi na mé ne příliš divadelně zkušené oko moc.
MMK  10 %
20.11.2018 | 126 hodnocení
+ souhlasím
Původní text mohl být zajímavý, ale zpracování mizerné. Metafora, že zaměstnanci na tom dnes nejsou o mnoho lépe než nuceně nasazení, je zajímavá. Ale proč se značná část děje musí odehrávat v levé části hlediště, tedy skrytá pro většinu diváků? Jestli měl hudební "doprovod" za úkol poškodit sluch diváků, téměř slavil úspěch. To opravdu nejde reproduktory ztišit?
Tretisestra  70 %
19.11.2018 | 50 hodnocení
Artaud  100 %
14.10.2018 | 216 hodnocení
MarekLinhart  70 %
10.4.2018 | 152 hodnocení
Graiv  80 %
13.11.2017 | 114 hodnocení

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.