Studio Hrdinů

Marbot

Premiéra: 6.3.2015 | 1:10x
Překlad románu: Anita Pelánová. Dramaturgie: Jan Horák. Scéna: Michal Pěchouček, Dominik Hejtmánek. Kostýmy: Tereza Kopecká, Ondřej Kinský. Hudba: Dominik Gajarský. Režie: Jan Horák, Michal Pěchouček.
Poslední uvedení: říjen 2016.
Literární předloha inscenace rafinovaným přeháněním zpochybňuje princip oidipovského komplexu a vlastně celou pečlivě vytvářenou fikci a jen ještě dál znejisťuje otázky vztahu umění a skutečnosti. Hlavním protagonistou je smyšlená postava venkovského šlechtice a výtvarného kritika-amatéra sira Andrewa Marbota, žijícího v první třetině 19. století, jehož osudový zájem platí otázkám vnímání uměleckého díla, na které pohlíží psychologicky a psychoanalyticky. Důležitým rozměrem je Marbotův incestní vztah s vlastní matkou...
14!  

inscenace již byla stažena z repertoáru

Studio Hrdinů
Hodnocení inscenace
Redakce
53 %
Uživatelé
65 %
6521000
Volby

Hodnocení (8)

HODNOCENÍ REDAKCE
Jiří Landa  50 %
6.5.2016 | 3027 hodnocení
+ souhlasím
55% viz komentář P. Širmera, s nímž se zcela shoduji.
Helena Grégrová  50 %
17.4.2016 | 1667 hodnocení
+ souhlasím
55 %. Konfrontační polemika na téma život kontra umění (a naopak) ke mně nejvíce promlouvala prostřednictvím scény a působivé hry se světlem a stíny. Nutno doznat, že do některých zákoutí textu se mi nepodařilo proniknout zcela. Herecky zaujali Bohdan Bláhovec a Jiří Štrébl. ..a z obrazu (života) zůstane rám..
Jiří Koula  60 %
3.1.2016 | 1600 hodnocení
+ souhlasím
64,99 % Nevěřil bych, že to někdy napíšu, ale tuto inscenaci bych raději zhlédl ze záznamu. Tak bych totiž měl k dispozici tlačítko "pozastavit", jež bych v průběhu často použil, abych si mohl promyslet tu kterou vyslovenou myšlenku. Takto rychle přišly, rychle odešly a na konci mi v hlavě zůstal pocit, že mi toho mnoho proteklo mezi prsty, zbyla jen vzpomínka na jednoduchý, leč působivý vizuál.
Lukáš Holubec  60 %
21.9.2015 | 735 hodnocení
Veronika Boušová  50 %
26.8.2015 | 277 hodnocení
+ souhlasím
Handicapovaný Bohdan Bláhovec v roli duševně pokřiveného Marbota, který se očišťuje estetikou a pohledem na umělecká díla, a Jiří Štrébl jako Goethe, poeta a filozof podléhající nízkým pudům. To jsou dvě velké přednosti inscenace, která, ač z hlediska výtvarné koncepce zajímavá, zůstane nejspíš kusem pro užší okruh intelektuálů a milovníků umění.
Pavel Širmer  50 %
24.3.2015 | 2013 hodnocení
+ souhlasím
Projekty J. Horáka a M. Pěchoučka trpívají textovou a režijní rozkolísaností, na této „stylově čistější“ inscenaci je to méně patrné. Divák může mít přesto potíž zorientovat se, alespoň část publika by jistě uvítala přehlednější řešení. Z předlohy použité téma prolínání umění s osobním životem se zprostředkovat podařilo, minimálně několik myšlenek stojí za povšimnutí. Nápaditá výtvarná koncepce prostoru. Práce herců celkem dobrá, zaujala slibná E. Hacurová. Toporný projev neherce B. Bláhovce se dal vzhledem k jeho osobitosti přijmout a bylo možné v něm najít devízu zdůvodňující jeho obsazení.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Janha  50 %
15.11.2015 | 135 hodnocení
+ souhlasím
Výborný J. Štrébl.
Artaud  80 %
24.3.2015 | 216 hodnocení

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.