Studio Hrdinů

Zdání klame

Premiéra: 24.3.2019 | 1:00x
Překlad: Jaroslav Bílý, Josef Balvín. Scéna: Eliška Brtnická, Jan Horák, Michal Pěchouček. Kostýmy: Tereza Kopecká. Hudba: Natálie Pleváková. Choreografie: Eliška Brtnická. Dramaturgie a režie: Jan Horák, Michal Pěchouček.
Poslední uvedení: únor 2022.
Hra tématizující silnou až autobiografickou linii, ve které má hlavní roli umělec zahnaný do lidské i umělecké slepé uličky. Vede zápas s osamělostí a sebezničujícím nedosažitelným perfekcionismem. Interpretace hry záměrně obchází předepsaný dialog stárnoucích bratrů – žongléra a herce. Divák se tu setkává s postavami výrazně mladšího věku – jedna je reálná a reprezentuje svět činohry, druhá symbolická a přichází ze světa fyzického divadla...


inscenace již byla stažena z repertoáru

Studio Hrdinů
Hodnocení inscenace
Redakce
50 %
Uživatelé
59 %
5981000
Hodnocení redakce
Pavel Širmer 50 %

Volby

Hodnocení (9)

HODNOCENÍ REDAKCE
Pavel Širmer  50 %
(zadáno: 2.3.2020, počet hodnocení: 1774)
+ přínosný / zajímavý komentář
Z původní Bernhardovy hry použili inscenátoři jen její část. Rezignovali na dialog dvou bratrů a postavili model na oddělených monolozích svěřených jednomu herci v odlišných kostýmech. V části představení převládnou bezeslovné akce na scénicky dominantní konstrukci, po níž se pohybuje artistka společně s hercem. Práce s prostorem a světlem je precizní. Pokud divák přijde s informací, že herec ztvární oba bratry, měl by se zorientovat i v souvislostech. Nepodařilo se však příliš docílit souznění činoherní a pohybové části, která navíc plně nevykompenzovala to, co z Bernhardova textu nezaznělo.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
V_M  70 %
(zadáno: 13.2.2022, počet hodnocení: 18)
přínosný / zajímavý komentář
S obsahem dramatu ani hereckým výkonem hlavního protagonisty jsem se tak trochu minul. Netušil jsem, že Bernhard má i takhle (v první půli) hysterickou polohou a polohu tak nešťavnatou, bezkrevnou (to v půli druhé). V prostředku představení mě však velmi zaujala - jak to vlastně vyjádřit? - pohybově-hudebně-prostorová inscenace (jež pak v té pohybové rovině navázané na kovovou konstrukci v jevišti pokračovala i v druhé půlce); a pak samozřejmě působivá minimalistická scénografie a nápad obecně. To pro mě celý kus v podstatě zachránilo a ve výsledku jej vnímám jako obohacující.
Valmez  50 %
(zadáno: 13.2.2022, počet hodnocení: 328)
přínosný / zajímavý komentář
50na50. První část mě nadchla více, ale akrobacie neměla chybu.
Viděno na derniéře.
Michal1982  60 %
(zadáno: 25.2.2020, počet hodnocení: 103)
přínosný / zajímavý komentář
Přišel jsem "připraven" po přečtení několika recenzí. Musím souhlasit, že první půlka - monolog - mě zasáhla více. Ivan Lupták především v první půli dostál svých hereckých kvalit. Ve druhé části se pro mě hra tak nějak rozmělnila a ztratila na tempu, chvílemi jsem ztrácel pozornost. Musím ocenit akrobatické výkony Elišky Brtnické. Za mě slabší nadprůměr.
Sim_moona  70 %
(zadáno: 28.2.2020, počet hodnocení: 18)
Layer  40 %
(zadáno: 21.10.2019, počet hodnocení: 59)
Oliverpiv  60 %
(zadáno: 29.3.2019, počet hodnocení: 73)
Ba-jo  70 %
(zadáno: 27.3.2019, počet hodnocení: 225)
Remcoe  50 %
(zadáno: 24.3.2019, počet hodnocení: 60)

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.