Zpráva
Mozaika vztahů. Znovusjednocení Korejí od prosince v Rokoku
vydáno: 30.11.2018
Znovusjednocení Korejí: nová inscenace Městských divadel pražských navzdory svému názvu neodkazuje k aktuálnímu politickému dění na Dálném východě, tématem hry francouzského dramatika Joëla Pommerata je láska. Respektive její různé podoby a formy...
„Díváme se na ni takovým muším okem, nemáme jeden koncentrovaný pohled, ale kaleidoskop pohledů z různých stran a úhlů,“ uvedl k formě hostující slovenský režisér Eduard Kudláč.
Místo celistvého příběhu jde o sled dvacítky vzájemně nesouvisejících scén, ve kterých pouhá desítka herců ztvární v jednom večeru dvaapadesát postav. „Každý jiný dramatik by z jednotlivého příběhu napsal samostatnou hru. Tady skoro námět na celovečerní text proletí mnohdy během pár minut jako takový emocionální koncentrát,“ vysvětlil dramaturg Městských divadel pražských Michal Zahálka, který hru z roku 2013 i přeložil: „Upřímně mi podle názvu nejdřív nepřipadala jako nejlákavější titul, ale to jsem netušil, že to znovusjednocení v názvu znamená ohromnou metaforu, že nejde o žádné politické drama.“
Dana Batulková, která ve hře ztvárňuje několik postav, k titulu hry poznamenala: „V jednom dialogu říká muž, že když se poznal s ženou, bylo to, jako by se znovu potkaly dvě oddělené poloviny. Že to bylo tak krásné, jako by se znovu spojily tyto dvě země.“
Mnohovrstevnatý text o lásce milenecké, vyhaslé, rodičovské, patologické, náhodné a jiné je Pommeratovou nejúspěšnější hrou, o čemž svědčí jak získané ceny (např. cena deníku Le Figaro), tak místo v repertoáru významných divadelních scén (berlínský Deutsches Theater, budapešťský Katona Színház). Českou premiéru bude mít 8. prosince v Rokoku.
zdroj zprávy: Lucie Korbeliusová
„Díváme se na ni takovým muším okem, nemáme jeden koncentrovaný pohled, ale kaleidoskop pohledů z různých stran a úhlů,“ uvedl k formě hostující slovenský režisér Eduard Kudláč.
Místo celistvého příběhu jde o sled dvacítky vzájemně nesouvisejících scén, ve kterých pouhá desítka herců ztvární v jednom večeru dvaapadesát postav. „Každý jiný dramatik by z jednotlivého příběhu napsal samostatnou hru. Tady skoro námět na celovečerní text proletí mnohdy během pár minut jako takový emocionální koncentrát,“ vysvětlil dramaturg Městských divadel pražských Michal Zahálka, který hru z roku 2013 i přeložil: „Upřímně mi podle názvu nejdřív nepřipadala jako nejlákavější titul, ale to jsem netušil, že to znovusjednocení v názvu znamená ohromnou metaforu, že nejde o žádné politické drama.“
Dana Batulková, která ve hře ztvárňuje několik postav, k titulu hry poznamenala: „V jednom dialogu říká muž, že když se poznal s ženou, bylo to, jako by se znovu potkaly dvě oddělené poloviny. Že to bylo tak krásné, jako by se znovu spojily tyto dvě země.“
Mnohovrstevnatý text o lásce milenecké, vyhaslé, rodičovské, patologické, náhodné a jiné je Pommeratovou nejúspěšnější hrou, o čemž svědčí jak získané ceny (např. cena deníku Le Figaro), tak místo v repertoáru významných divadelních scén (berlínský Deutsches Theater, budapešťský Katona Színház). Českou premiéru bude mít 8. prosince v Rokoku.
zdroj zprávy: Lucie Korbeliusová
Další zprávy
Vzlet na konci května představí premiéru inscenace Kytice, my homeland, která vychází z textů K. J. Erbena. Hlavní roli matky ztvární Michal Kern.
(Vzlet, 9.5.2024)
Individuální pandemie Clémenta a Laury. V MeetFactory vzplane Oheň Marie Pourchet.
(MeetFactory, 9.5.2024)
Nová inscenace Naivního divadla zavede diváky až do dalekého pohoří Himálaj
(Naivní divadlo Liberec, 6.5.2024)
Brněnská nezávislá divadla
(2.5.2024)