Divadlo Husa na provázku [velký sál]
Thomas Mann, Jan Mikulášek, Barbara Gregorová
Doktor Faustus
Premiéra: 4.4.2012 | 2:20
Překlad románu: Hanuš Karlach. Dramaturgie: Barbara Gregorová. Výprava: Marek Cpin. Hudba: Petr Hromádka. Režie: Jan Mikulášek.
Poslední uvedení: únor 2014.
Poslední uvedení: únor 2014.
Robert Mikluš, Jan Kolařík, Ondřej Jiráček, Pavel Zatloukal, Ivana Hloužková, Eva Vrbková / Petra Bučková, Milan Holenda, Anežka Kubátová, Martin Donutil, Gabriela Štefanová, Vladimír Hauser, Tomáš Sýkora
Dramatizace vrcholného filozofického románu Thomase Manna o životě a smrti geniálního skladatele Adriana Levenkühna na pozadí hruzných dějin 20. stol. Oratorium naší doby...
inscenace již byla stažena z repertoáru
Hodnocení inscenace
Redakce
78 %
Uživatelé
75 %
75241000
Hodnocení redakce
Pavla Haflantová 80 %
Jiří Koula 80 %
Anežka Kotoučová 80 %
Veronika Steffanová 70 %
Veronika Boušová 90 %
Pavla Haflantová 80 %
Jiří Koula 80 %
Anežka Kotoučová 80 %
Veronika Steffanová 70 %
Veronika Boušová 90 %
Recenze / blogy
Pro přidání vlastního článku do blogu se musíte přihlásit.
Redakční recenze
Nietzsche: Život, to je dlouhá smrt | Veronika Steffanová
(15.4.2012)
Uživatelské blogy
Doktor Faustus na Provázku se rve jako o život a je to, panečku, boj! | Kateřina Šebelová
Externí recenze / blogy (odkazy na články mimo portál i-divadlo.cz)
(31.5.2012) (27.4.2012)Fotografie
autor (vlastník) fotografií:
Pozn.: Galerii vybraných fotografií zařazujeme výhradně u inscenací doporučovaných redakcí, resp. členy redakce.
Hodnocení (29)
HODNOCENÍ REDAKCE
Pavla Haflantová 80 %
20.5.2012 | 355 hodnocení
+ souhlasím
Další z inscenací, ke kterým chci napsat především "formální lahůdka". Scéna, hudba, kostýmy - vše perfektně slouží Mannově myšlence.
Jiří Koula 80 %
2.5.2012 | 1600 hodnocení
+ souhlasím
Skutečná lahůdka, pro leckoho možná poněkud chladné až "mechanické", ovšem pro mě je forma geniálním odrazem Levenkühnova nitra, jenž výměnou za úspěch nesměl milovat.
Anežka Kotoučová 80 %
19.4.2012 | 230 hodnocení
+ souhlasím
Harmonické propojení Mannova genia a Mikuláškovy obrazotvornosti.
Autor zde především skrze nemocného hlavního hrdinu vypráví o stejně nemocném a nakaženém meziválečném Německu, není to však vyprávění historizující, nýbrž zůstává stále v některých rysech aktuálním, a v tom spočívá jeho největší síla.
Oceňuji zde především občerstvující "choreografii", živou hudbu a perfektní "prvorepublikovou" dikci jinak nenápadné a šikovné A. Kubátové.
Viděno v Divadle Archa. 85%
Autor zde především skrze nemocného hlavního hrdinu vypráví o stejně nemocném a nakaženém meziválečném Německu, není to však vyprávění historizující, nýbrž zůstává stále v některých rysech aktuálním, a v tom spočívá jeho největší síla.
Oceňuji zde především občerstvující "choreografii", živou hudbu a perfektní "prvorepublikovou" dikci jinak nenápadné a šikovné A. Kubátové.
Viděno v Divadle Archa. 85%
Veronika Steffanová 70 %
17.4.2012 | 87 hodnocení
+ souhlasím
Adaptace jinak rozvleklé knihy se vydařila. Jan Mikulášek z ní vytáhl stále aktuální existenciální linku, kterou Petr Hromádka doplnil o geniální hudbu. Více recenze.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Janis 60 %
11.2.2014 | 282 hodnocení
+ souhlasím
65%
I přes dílčí výhrady, které ke zpracování Mannova románu mám, je mi tahle "dramatizace nedramatického textu" v Mikuláškově režii a Cpinově výpravě se svou upřímnou, byť ne dokonalou snahou milejší, než většina jejich formálně i herecky cizelovaných póz a kašírovaných až sebestředných exhibic z Reduty/Zábradlí.
Dnes mě ale víc zaujaly ženy - G. Štefanová, I. Hloužková. A taky užití kamery zesilující detail, živá hudba, scéna, zajímavé a odlehčující režijní vtípky včetně nápadu "shrnutí děje předem,"... a další.
Bylo to fajn, díky.
I přes dílčí výhrady, které ke zpracování Mannova románu mám, je mi tahle "dramatizace nedramatického textu" v Mikuláškově režii a Cpinově výpravě se svou upřímnou, byť ne dokonalou snahou milejší, než většina jejich formálně i herecky cizelovaných póz a kašírovaných až sebestředných exhibic z Reduty/Zábradlí.
Dnes mě ale víc zaujaly ženy - G. Štefanová, I. Hloužková. A taky užití kamery zesilující detail, živá hudba, scéna, zajímavé a odlehčující režijní vtípky včetně nápadu "shrnutí děje předem,"... a další.
Bylo to fajn, díky.
Holga 100 %
12.3.2013 | 22 hodnocení
+ souhlasím
Zběsilé a neotřelé. Jak je to u Jana Mikuláška typické. Navíc chválím použití kamery; tento prvek chápu jako možnost diváka stát se ještě větším voyeurem. Herecké výkony skvělé, nápaditost maximální. Na představení jsem vzala svoje rodiče, kteří nic takového nikdy předtím neviděli a byli na jednu stranu dost překvapení, na druhou unešení.
Guildenstern 80 %
20.10.2012 | 437 hodnocení
+ souhlasím
divadelní orgie, skvělá režie, stylizace, scéna, choreografie a hudba a velmi zajímavé herecké výkony, organické propojení všech složek slibují velký zážitek (možná až na ten závěrečný monolog, kde trošku chyběla gradace a náboj - že by tou délkou? hrálo se dnes skoro 2 hodiny bez přestávky). ale super!
Meresanch 70 %
16.4.2012 | 146 hodnocení
+ souhlasím
(Divadlo Archa, 15.4.2012) Spíš 65% - živé obrazy plné zajímavých detailů a skvělé hudby. Ale příběh samotný se mě nijak nedotkl.
Vladimír Rogalewicz 70 %
16.4.2012 | 798 hodnocení
+ souhlasím
Studené, intelektuálně vykalkulované, formálně dokonalé, ale naprosto odosobněné, odtažité představení. Přesně vystihuje určitou (velikou) skupinu německých intelektuálů. Tolik k dramatizaci. Pokud chtěl režisér postihnout právě toto, povedlo se. Mne to nechává chladným. Jinak ovšem režie hýří spoustou zajímavých (a fungujících) nápadů, herci plní požadavky režie na víc než 100 % (kolektivně, nikdo není slabší) a Marek Cpin vykouzlil dokonalou scénu (funkcionalistický interiér). (Archa, Praha, 15.4.2012)
Jirkan 90 %
15.4.2012 | 564 hodnocení
+ souhlasím
15.4. 2012 (Divadlo Archa): Začíná se mi práce J. Mikuláška poslední dobou líbit více. Líbí se mi jeho nápady, přístup k hercům a látce. Více ve svých inscenacích si hraje se symboly a využívá multimediální techniku (pro smysl detailu). Opět ve skvělé výpravě M. Cpina připravil řadu velmi zdrařilých obrazů. Celou tuto práci tentokrát podtrhuje i skvělá hudba P. Hromádky. Herecky vyrovnané, ale nejvíce mne zaujala P. Bučková. Celé "víkendové" hostování považuji za velmi zdařilé :-). Těším se na další!
DavidK 60 %
15.4.2012 | 23 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Vyvrcholení Mikuláškovy "hudební dramaturgie". Síla krásných divadelních obrazů je oslabena častou absencí dramatického rámu.
Furciferka 80 %
14.4.2012 | 260 hodnocení
+ souhlasím
Místy je sice patrné, jak moc těžké je z šestisetstránkového románu udělat dvouhodinovou inscenaci, i tak je to ale zdařilé přestavení, k jehož nejsilněším stránkám patří hudební provedení.
(14.4.2012, Praha, Divadlo Archa)
(14.4.2012, Praha, Divadlo Archa)
Janis 60 %
11.2.2014 | 282 hodnocení
+ souhlasím
65%
I přes dílčí výhrady, které ke zpracování Mannova románu mám, je mi tahle "dramatizace nedramatického textu" v Mikuláškově režii a Cpinově výpravě se svou upřímnou, byť ne dokonalou snahou milejší, než většina jejich formálně i herecky cizelovaných póz a kašírovaných až sebestředných exhibic z Reduty/Zábradlí.
Dnes mě ale víc zaujaly ženy - G. Štefanová, I. Hloužková. A taky užití kamery zesilující detail, živá hudba, scéna, zajímavé a odlehčující režijní vtípky včetně nápadu "shrnutí děje předem,"... a další.
Bylo to fajn, díky.
I přes dílčí výhrady, které ke zpracování Mannova románu mám, je mi tahle "dramatizace nedramatického textu" v Mikuláškově režii a Cpinově výpravě se svou upřímnou, byť ne dokonalou snahou milejší, než většina jejich formálně i herecky cizelovaných póz a kašírovaných až sebestředných exhibic z Reduty/Zábradlí.
Dnes mě ale víc zaujaly ženy - G. Štefanová, I. Hloužková. A taky užití kamery zesilující detail, živá hudba, scéna, zajímavé a odlehčující režijní vtípky včetně nápadu "shrnutí děje předem,"... a další.
Bylo to fajn, díky.
Holga 100 %
12.3.2013 | 22 hodnocení
+ souhlasím
Zběsilé a neotřelé. Jak je to u Jana Mikuláška typické. Navíc chválím použití kamery; tento prvek chápu jako možnost diváka stát se ještě větším voyeurem. Herecké výkony skvělé, nápaditost maximální. Na představení jsem vzala svoje rodiče, kteří nic takového nikdy předtím neviděli a byli na jednu stranu dost překvapení, na druhou unešení.
Guildenstern 80 %
20.10.2012 | 437 hodnocení
+ souhlasím
divadelní orgie, skvělá režie, stylizace, scéna, choreografie a hudba a velmi zajímavé herecké výkony, organické propojení všech složek slibují velký zážitek (možná až na ten závěrečný monolog, kde trošku chyběla gradace a náboj - že by tou délkou? hrálo se dnes skoro 2 hodiny bez přestávky). ale super!
Meresanch 70 %
16.4.2012 | 146 hodnocení
+ souhlasím
(Divadlo Archa, 15.4.2012) Spíš 65% - živé obrazy plné zajímavých detailů a skvělé hudby. Ale příběh samotný se mě nijak nedotkl.
Vladimír Rogalewicz 70 %
16.4.2012 | 798 hodnocení
+ souhlasím
Studené, intelektuálně vykalkulované, formálně dokonalé, ale naprosto odosobněné, odtažité představení. Přesně vystihuje určitou (velikou) skupinu německých intelektuálů. Tolik k dramatizaci. Pokud chtěl režisér postihnout právě toto, povedlo se. Mne to nechává chladným. Jinak ovšem režie hýří spoustou zajímavých (a fungujících) nápadů, herci plní požadavky režie na víc než 100 % (kolektivně, nikdo není slabší) a Marek Cpin vykouzlil dokonalou scénu (funkcionalistický interiér). (Archa, Praha, 15.4.2012)
Jirkan 90 %
15.4.2012 | 564 hodnocení
+ souhlasím
15.4. 2012 (Divadlo Archa): Začíná se mi práce J. Mikuláška poslední dobou líbit více. Líbí se mi jeho nápady, přístup k hercům a látce. Více ve svých inscenacích si hraje se symboly a využívá multimediální techniku (pro smysl detailu). Opět ve skvělé výpravě M. Cpina připravil řadu velmi zdrařilých obrazů. Celou tuto práci tentokrát podtrhuje i skvělá hudba P. Hromádky. Herecky vyrovnané, ale nejvíce mne zaujala P. Bučková. Celé "víkendové" hostování považuji za velmi zdařilé :-). Těším se na další!
DavidK 60 %
15.4.2012 | 23 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Vyvrcholení Mikuláškovy "hudební dramaturgie". Síla krásných divadelních obrazů je oslabena častou absencí dramatického rámu.
Furciferka 80 %
14.4.2012 | 260 hodnocení
+ souhlasím
Místy je sice patrné, jak moc těžké je z šestisetstránkového románu udělat dvouhodinovou inscenaci, i tak je to ale zdařilé přestavení, k jehož nejsilněším stránkám patří hudební provedení.
(14.4.2012, Praha, Divadlo Archa)
(14.4.2012, Praha, Divadlo Archa)
Vladimír Rogalewicz 70 %
16.4.2012 | 798 hodnocení
+ souhlasím
Studené, intelektuálně vykalkulované, formálně dokonalé, ale naprosto odosobněné, odtažité představení. Přesně vystihuje určitou (velikou) skupinu německých intelektuálů. Tolik k dramatizaci. Pokud chtěl režisér postihnout právě toto, povedlo se. Mne to nechává chladným. Jinak ovšem režie hýří spoustou zajímavých (a fungujících) nápadů, herci plní požadavky režie na víc než 100 % (kolektivně, nikdo není slabší) a Marek Cpin vykouzlil dokonalou scénu (funkcionalistický interiér). (Archa, Praha, 15.4.2012)
Jirkan 90 %
15.4.2012 | 564 hodnocení
+ souhlasím
15.4. 2012 (Divadlo Archa): Začíná se mi práce J. Mikuláška poslední dobou líbit více. Líbí se mi jeho nápady, přístup k hercům a látce. Více ve svých inscenacích si hraje se symboly a využívá multimediální techniku (pro smysl detailu). Opět ve skvělé výpravě M. Cpina připravil řadu velmi zdrařilých obrazů. Celou tuto práci tentokrát podtrhuje i skvělá hudba P. Hromádky. Herecky vyrovnané, ale nejvíce mne zaujala P. Bučková. Celé "víkendové" hostování považuji za velmi zdařilé :-). Těším se na další!
Guildenstern 80 %
20.10.2012 | 437 hodnocení
+ souhlasím
divadelní orgie, skvělá režie, stylizace, scéna, choreografie a hudba a velmi zajímavé herecké výkony, organické propojení všech složek slibují velký zážitek (možná až na ten závěrečný monolog, kde trošku chyběla gradace a náboj - že by tou délkou? hrálo se dnes skoro 2 hodiny bez přestávky). ale super!
Janis 60 %
11.2.2014 | 282 hodnocení
+ souhlasím
65%
I přes dílčí výhrady, které ke zpracování Mannova románu mám, je mi tahle "dramatizace nedramatického textu" v Mikuláškově režii a Cpinově výpravě se svou upřímnou, byť ne dokonalou snahou milejší, než většina jejich formálně i herecky cizelovaných póz a kašírovaných až sebestředných exhibic z Reduty/Zábradlí.
Dnes mě ale víc zaujaly ženy - G. Štefanová, I. Hloužková. A taky užití kamery zesilující detail, živá hudba, scéna, zajímavé a odlehčující režijní vtípky včetně nápadu "shrnutí děje předem,"... a další.
Bylo to fajn, díky.
I přes dílčí výhrady, které ke zpracování Mannova románu mám, je mi tahle "dramatizace nedramatického textu" v Mikuláškově režii a Cpinově výpravě se svou upřímnou, byť ne dokonalou snahou milejší, než většina jejich formálně i herecky cizelovaných póz a kašírovaných až sebestředných exhibic z Reduty/Zábradlí.
Dnes mě ale víc zaujaly ženy - G. Štefanová, I. Hloužková. A taky užití kamery zesilující detail, živá hudba, scéna, zajímavé a odlehčující režijní vtípky včetně nápadu "shrnutí děje předem,"... a další.
Bylo to fajn, díky.
Furciferka 80 %
14.4.2012 | 260 hodnocení
+ souhlasím
Místy je sice patrné, jak moc těžké je z šestisetstránkového románu udělat dvouhodinovou inscenaci, i tak je to ale zdařilé přestavení, k jehož nejsilněším stránkám patří hudební provedení.
(14.4.2012, Praha, Divadlo Archa)
(14.4.2012, Praha, Divadlo Archa)
Meresanch 70 %
16.4.2012 | 146 hodnocení
+ souhlasím
(Divadlo Archa, 15.4.2012) Spíš 65% - živé obrazy plné zajímavých detailů a skvělé hudby. Ale příběh samotný se mě nijak nedotkl.
DavidK 60 %
15.4.2012 | 23 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Vyvrcholení Mikuláškovy "hudební dramaturgie". Síla krásných divadelních obrazů je oslabena častou absencí dramatického rámu.
Holga 100 %
12.3.2013 | 22 hodnocení
+ souhlasím
Zběsilé a neotřelé. Jak je to u Jana Mikuláška typické. Navíc chválím použití kamery; tento prvek chápu jako možnost diváka stát se ještě větším voyeurem. Herecké výkony skvělé, nápaditost maximální. Na představení jsem vzala svoje rodiče, kteří nic takového nikdy předtím neviděli a byli na jednu stranu dost překvapení, na druhou unešení.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.
Přidat hodnocení
Pro přidání vlastního hodnocení se musíte přihlásit.
Pokud zde ještě nemáte vytvořený účet, stačí se jednoduše zaregistrovat.
Zprávy
Ukázky
Oprava údajů
Jsou zde uvedené údaje o této inscenaci neaktuální? Chybí zde nějaká informace?
Budeme rádi, když nám o tom dáte vědět prostřednictvím následujícího formuláře:
Úpravy inscenace
Pro provádění úprav se musíte přihlásit jako redaktor.