Profil uživatele

Majakmp3

Volby

Hodnocení

Redaktoři s podobným hodnocením
jméno redaktora: průměrný rozdíl hodnocení (počet společně hodnocených inscenací)
Iva Bryndová: 8 % (6)
Pavla Haflantová: 12 % (6)
Anežka Kotoučová: 13 % (9)
Pavel Širmer: 14 % (23)
Jan Pařízek: 15 % (20)

Seřadit dle: data přidání sestupně | názvu hry vzestupně | procenta hodnocení sestupně

1 2  > 
(zadáno: 16.1.2024)
Slušná Silvestrovská konverzační komedie se slabší první polovinou. Osobně mě neoslovilo všeobecené pobouření, že by se nastávající potomek mohol jmenovat Adolf. Po přestávce se to naštěstí hodně zlepšilo.
Slušných 70%
(zadáno: 23.6.2023)
Famózní výkon Vasila Fridricha, kterému zdatně sekundoval Dalibor Gondík.
Linda Vista je tak trochu hořká komedie - spíše tedy depresivní drama o krizi středního věku.
Hra však byla na můj vkus trochu moc dlouhá a chyběl jí epický závěr s nějakým výrazným poselstvím.
Představení rozhodně stojí za shlédnutí - hodnotím 70%.
(zadáno: 23.6.2023)
Úžasné představení, jednoduchá situační komedie, ze které divák odchází s úsměvem na tváři a s dobrou náladou.
PS: prima nápad s dveřmi - zajímavě řešené kulisy.
PS2: Ondřej Sokol se sice snažil o kamennou tvář, ale Radek Holub ho svou neplánovanou improvizací 2x rozesmál, to oceňuji. Bylo vidět že si kus užívali i herci.
(zadáno: 23.6.2023)
Skvělé herecké výkony, zejména pánů Martina Fingera a Ondřeje Malého, výborná reprodukovaná hudba, nápadité kulisy a netradiční filmový úvod, včetně profesionálních titulků - v ostatním se však s většinou recenzentů neshodnu. Nadšené hodnocení diváků i kritiků je v příkrém rozporu s vlastním zážitkem. Já jsem shlédl téměř tříhodinovou soutěž všech zúčastněných aktérů v malosti, podlézání, egoismu, hlouposti, trapnosti a šikanování slabších, která je zakončena velkým finále, kdy osazenstvo putyky "nedopatřením" oběsí chlápka, který by teoreticky mohl být gaunerem, ale není.
Hodnotím 55%.
(zadáno: 26.2.2023)
Na první pohled to vypadá jako humorný skeč - tři manželské páry v porodnici, kde každý z partnerů řeší přelomovou a životní zkušenost (narození potomka) extrémním způsobem. Pod povrchem jde však o víc. Reprodukce je jedním ze zásadních mechanismů přežití druhu a je smutné, že mnozí, kteří o dítě usilují, ho nikdy mít nebudou a naopak ti, co o potomky nestojí, jich mívají více. Tedy opět důvod k všeobecné nespokojenosti.
Líbila se mi stavba scény i herecké výkony, obzvláště pak Jakub Burýšek v roli Štěpky, svým herectvím zastínil ostatní kolegy.
Babyboom je to tragikomedií, kterou hodnotím poctivými 80%.
(zadáno: 22.1.2023)
Sláva, konverzační komedie, která je humorná, má nadhled, ale i vážnou linku v podobě rasizmu a násilí a otázkou jak se s nimi se vyrovnat.
Hra bavila nejenom publikum, ale bylo viděti i na hercích, že jsou ve svém živlu a jednou se dokonce drobně odbourali.
Opravuji názor na herecké umění pana Chmela kterého jsem doposud znal pouze z pořadu Partička, kde na mě působil jako vždy zamračený statista - zde byl úžasný, ostatně jako všichni herci a dámám na jevišti to ještě navíc moc slušelo.
Díky za provětrání bránice i za zamyšlení se nad vážnějšími tématy, jak je vidět, jde to i s humorem - 80%.
(zadáno: 22.1.2023)
Jde o komunistickou agitku a to jak obsahem, tak i formou.
Téměř prázdné jeviště a na něm 4 ženy, jedna vždy předstoupí a zadeklamuje: chudáci dělníci v masokombinátu, chudáci dělníci v žiletkárně, chudáci pokladní v Albertu... utlačovaná třída, hnusný kapitalismus.
Agitka radí, co by tito lidé měli dělat - založte si odbory a braňte se.
Jak si však odbory poradí s nastupující automatizací, kdy neviditelní lidé už nebudou v marketech a továrnách potřeba? Z čeho a jak budou žít?
Dávám 10% za bagr na scéně a dalších 10% za zpěv a přednes. Celkově 20% a vřele NEDOPORUČUJI!
(zadáno: 2.4.2022)
Máte rádi písničky skupiny Elán? Nevadí Vám, když v příběhu poznáte do moderních reálií přepracovaného Hraběte Monte Cristo od Alexandrea Dumase staršího? Pak je Voda (a krev) nad vodou představení právě pro Vás! Skvělý zpěv s fenomenálními duety, kde bych vyzdvihl výkony Jana Kříže v roli Adama a Mariannu Polyákovou, jako Terezu. Zajímavé kulisy i choreografie a neotřelé nápady např. u některých scén ve vězení.
Parádní zážitek příjemně strávený večer.
(Shlédnuto 25.02.2022 v Kalichu.)
(zadáno: 3.3.2020)
Co nejlepšího dát synovi k pětadvacátým narozeninám? Prostitutku.
Úvodní šílený nápad i jeho realizace ve formě postelové scény byly prima, jenomže poté se komedie rychle zvrátila v drama. Občas sice v hledišti vybuchne salva smíchu, např. když se 25. letý, lehce postižený mladík s naivitou táže matky, zda ví, že může být vdaná a zároveň chodit do práce, ale častěji se na jevišti řeší vážná témata - snobismus, morálka prostitutky, nenaplněné touhy matky, nebo třeba obavy rodičů, co se stane s jejich postiženým synem, až tu oni nebudou.
Herci odvádějí skvělou práci, jenže... 60%.
(zadáno: 26.2.2020)
Kontroverzní představení.
Na jedné straně precizní zpěv, hudba, kulisy a netradiční pojetí prostoru, kdy herci občas hrají ve dvou patrech nad sebou.
Na straně druhé kontinuální proud sprosťáren a lascivní humor, tak daleko za hranou vkusu, že by se červenal i ten nejotrlejší dlaždič. Rovněž by se mohlo zdát, že se jedná o veselý výlet patičky teenek z katolické školy, které vyrazí na pěveckou soutěž, kde se oddávají sexu, alkoholu a drogám. Jenže to má i druhou linku, jedné z holek se vrátila rakovina, druhá je v jiném stavu, další přišla na to, že je lesbička, .. zkrátka žádná sranda.
(zadáno: 16.2.2020)
Mé první setkání s Ypsilonkou, takže hodnocení prosím berte s rezervou. Představení s mi moc líbilo. Koncepčně mi hra připomíná revue divadla SEMAFOR.
Studio Ypsilon sídlí ve Spálené ulici č. 16 a hra je historickou exkurzí na tuto adresu a do přilehlého okolí. V každé době tu zajímaví lidé dělali zajímavé věci, takže proč si to nejlepší nepřipomenout. Písničky, skeče, vtipy i historický výklad. Jedinou drobnou výtku bych měl k času, byť je tu představen jako dvojjediná entita, tak neustálé střídání minulosti vzdálené s méně dávnou a naopak mi trochu vadilo - proč ne chronologicky?
(zadáno: 15.9.2019)
Pod stromečkem v roce 1999 jsem dostal dvoj CD Krysař. Ihned jsem si muzikál zamiloval a písně se naučil nazpaměť.
Dnes, po téměř 20 letech jsem poprvé zašel na tento ikonický muzikál Daniela Landy do divadla Kalich a musím říct, že jsem měl obavy. Znáte to, konfrontovat starou lásku po dlouhých letech téměř nikdy nedopadá dobře. Navíc tehdy v tom účinkoval Landa, Bílá a další hvězdy.
Mé obavy však padly hned při první písni. Všechno parádní - od zpěvu, zvuku, choreografie až po kulisy. Nejvíc mě zaujaly výkony Jana Apolenáře a Marie Křížové.
PS: mladý Suchařípa (54) opravdu umí zpívat.
(zadáno: 25.1.2018)
Asi nebudu úplně objektivní, protože jsem šel do divadla hladový.
Musím však pochválit výkon hlavní protagonistky v podání M. Absolonové. Také ostatní herecké výkony, hudba, kostýmy a výprava byly na profesionální úrovni.
V zájmu většího spádu hry, bych představení zkrátil o 30-40 minut.
Nejvíc mi vadil konec představení a depresivní poselství hry. Hra říká toto: člověk má pracovat ze všech sil a obětovat práci vše včetně soukromí a když náhodou přeci přijde rodinné štěstí, může si být jistý, že nebude mít dlouhého trvání, ale žádné strachy, pořád mu zbývá práce.
(zadáno: 5.10.2016)
Musím pochválit moderní kulisy a herecké výkonný. Hra mě však neoslovila - je značně depresivní a postrádá myšlenku. Dílo tvrdí, že život stoji za vyliž, proto je dobře, že existují kamarádi se kterými můžete okukovat slečny. Jenže to nestačí, takže s jednou slečnou začnete žít. Zakrátko však shledáte, že je to ještě horší, takže se vrátíte ke kamarádům a k okukování slečen, což, jak už víme nestojí za nic.
(zadáno: 4.10.2016)
Příjemná nenáročná, moderní komedie o postarším uklízeči z nákupního centra na Smíchově, který se zamiluje od dvacetileté "doplňovačky zboží". Bohumil Klepl ve výborné one man show předvádí, že by se člověk měl radovat ze života, i když vše nejde jako ve filmu.
Shlédnuto v rámci Sedmihorského léta.

PS: Vždy mi přijde poněkud podezřelé, pokud se hodnocení diváků a redaktorů / kritiků diametrálně rozchází. Přirovnal bych to k hodnocení filmů Zdeňka Trošky. Všichni je známe, spolehlivě plní kinosály, některé hlášky zlidověly, ale profesionální kritiky svorně tvrdí, že je to ODPAD.
(zadáno: 3.10.2016)
Exkurze do neúprosného světa realitní kanceláře, kde pravda a přátelství závisí pouze na tom, zda jste úspěšní a prodáváte, nebo zda vaše tržby nedosahují předepsaného minima.

Všechny postavy ve hře jsou jasní "záporáci", ale každý je jinačí. Překvapil mě charismatický M. Suchánek, úlisný J. Dulava a defenzivní, ustrašený, naivní a hloupý O. Brancuzksý.

Velmi chválím i scénu a kulisy - zejména ve druhém dějství. Nadchlo mě použití "šéfovské kukaně" a humorné využívání její akustiky.

Děkuji za příjemně strávený večer plný drsného humoru a dobré nálady. 75%
(zadáno: 3.10.2016)
Další úžasné Semaforské představení.
Jiří Suchý stále řádí tak, že mu nestačí ani o 50 let mladší kolegové. Jitka Molavcová je tradičně skvělá a velmi mile mě překvapilo trio M. Jedličková, E. Hurábová a V. Tichá. Dámy nejenže skvěle zpívají a hrají na hudební nástroje, ale moc pěkně se na ně i dívá.
Mám pouze dvě výtky.
1) Nepřesvědčivé výkony V. Harapese
2) Na můj vkus trochu moc odboček a vysvětlování.

Celkově moc pěkné představení ? Děkuji! 85%
(zadáno: 6.12.2015)
Silný příběh o toleranci a odpouštění v mistrovském podání Stanislava Zindulky a Matěje Hádka. Představení mělo náboj, gradaci i happy end.
Vřele doporučuji!

PS: Stanislav Zindulka během hry působil jako stařec, který se stěží odšourá z kanape k židli u stolu, nicméně při děkovačce běhal a klaněl se jako jogín v plném rozpuku mládí :-).
(zadáno: 20.11.2015)
Profesionální herecké výkony, skvělá hudba a minimalistická výprava.

První polovina představení mě však příliš neoslovila, byla dosti nevěrohodná, protože poplatná době a dnes již neaktuální, nicméně měla poselství, že extrémní podmínky ospravedlňují extrémní řešení.

Po přestávce se to celé velmi zlepšilo. Hra se soustředila na lidské vztahy a demonstrovala, že mezi námi vždy byly a jsou jak hrdinové, tak i svině a občas není lehké určit kdo je kdo.

Za mě 65%.
(zadáno: 25.4.2015)
Komorní, rodinné drama o jednom nenaplněném manželství, intrikách, ambicích, marné touze po dítěti, zoufalství, beznaději a alkoholu.
Hlavní roli Marty brilantně ztvárnila V. Gajerová, které zdatně sekundovaly A. Procházka, V. Kubařová a V. Dvořák.
Přes to se mi představení nelíbilo. Po přestávce to konečně začalo mít spád, ale až závěrečná scéna vysvětlila, co se tam ty předešlé dvě a čtvrt hodiny dělo a jaký to mělo důvod.
Dojem z představení bych přirovnal k filmovému Spalovači mrtvol. Zajímavé, brilantně zahrané, nutící k zamyšlení, ale rovněž bych nemohl tvrdit, že se mi film líbil.
(zadáno: 21.2.2015)
Velmi dobře zahrané humorné drama končící takřka happy endem.
Inscenace vytváří mnoho zábavných situací, které nutí publikum k salvám spontánního smíchu a veselí. Při bližším zamyšlení však docházím neradostnému závěru, že se směji hlubokému zoufalství a nenaplněnosti života každého, ze šesti charakterů na scéně.
Nechci se nikoho dotknout, ale vzhledem k věčnému rozebírání pocitů a vztahů jednotlivých účastnic kurzu life coachingu je představení určeno spíše pro ženské publikum!
(zadáno: 17.2.2015)
Itálie, vyšší společnost na konci minulého století. Mladý hrabě tvrdí, že muž musí zabít svou nevěrnou ženu, aby neztratil tvář. Svou nevěrnou manželku však zabít nedokáže, ale co dál?
Oddechovka s Vetchým, Chýlkovou, ale hlavně skvělým Petrem Nárožným v menší roli bankéře - filosofa Cirilla Zanottiho. Jeho o 35 let mladší manželka mu při každé příležitosti zahýbá, on se však tváří, že to nevidí. Ihned po jejím odchodu ze scény vždy situaci vtipně glosuje krátkými, cynickými slogany a průpovídkami - moc vtipné.
Příjemná, nenáročná komedie, kterou mohu všem vřele doporučit.
(zadáno: 18.1.2015)
Skvělé one man show o tom, jak jsou muži a ženy rozdílní a proč vznikají partnerská nedorozumění. Trochu banální, ale velmi zábavné. Jakub Slach hrál jako o život a na několika místech vyprovokoval dialog mezi jevištěm a zaplněným hledištěm divadla Palace.
Výborná oddechovka, kterou mohu s klidným svědomím doporučit i zapřísáhlým morousům.
Za mě 86%
(zadáno: 18.1.2015)
Antická tragédie o tom, že je žena křehká a bezbranná květinka a to až do chvíle, než jí sokyně sáhne na jejího chlapa, pak se mění v běsnící fúrii, která nezná bratra ani slitování. Hra je zasazena do současných reálií a je brilantně zahraná - dámy Stryková i Stavná předvádějí herecký koncert. Navíc má hra i edukativní poslání. Jako muž jsem se dozvěděl, že když se dámy baví o tom, že se nevejdou do třicet čtyřky, tak není řeč o obuvi, ale o velikosti šatů! Jediná výtka míří na délku představení - 55 minut takto kvalitní zábavy je opravdu málo. Všem vřele doporučuji! Za mě 85%.
(zadáno: 10.6.2014)
Zase jedna hra, co klame i názvem. O žádných láskách nemůže být ani řeč. Jde o depresivní poselství, že když se na Vás ve stáří všichni vykašlou, máte stále pro co žít. V domově důchodců, kam vás uklidili, máte své místo a své přátelé, kteří na vás čekají - a to sice proto, že dokud se v jídelně nesejdou všichni, tak se večeře vydávat nezačne!
Přesvědčivé herecké výkony všech protagonistů, což však nemění nic na tom, že mi tahle hra vůbec nesedla.
1 2  >