Zpráva
Česká taneční platforma 2020 už zná díla pro hlavní program
vydáno: 3.2.2020
Nečekaná pestrost, divadelnost, nástup nové generace, diverzita tvůrčích přístupů, tematická rozmanitost i využití netradičních prostor, tak lze charakterizovat výběr sedmi děl, která doporučila Dramaturgická rada ČTP k uvedení na České taneční platformě 1. – 4. dubna 2020.
Jsou jimi: And Who is Useless Now? (O. Holba, F. Golfier), Constellations III – My Son Is Looking to the Sun (Spitfire Company), DUETY (T. Ondrová / P. Tejnorová / Temporary Collective), Generace X (M. Záhora), Jáma lvová (S. Bočková & J. Pocková / POCKetART), Lavabo (J. Stárková, L. Blaha a O. Menoušek) a Roselyne (Cécile Da Costa).
Více na www.tanecniplatforma.cz.
„Letošní 26. ročník je velmi specifický a odráží rozdílné směry, kterými se česká taneční a pohybová tvorba za poslední rok vydala. Navazuje také na loňskou změnu přístupu k oceněním, která uděluje vždy na závěr akce mezinárodní jury,“ říká Yvona Kreuzmannová, ředitelka a zakladatelka Tance Praha, a pokračuje: „Dvě hlavní ocenění si loni odnesly inscenace PLI Viktora Černického a SAME SAME Karine Ponties – i díky výjimečné interpretaci Terezy Ondrové. Logicky proto budou tato dvě díla rámovat letošní ročník, který začne 1. dubna včetně uvedení SAME SAME v PONCI a vyvrcholí 3. dubna večerem s PLI a návaznou slavnostní ceremonií tamtéž. 4. dubna pak proběhne závěrečný brunch, jehož nový formát Brunch & Discussion se rovněž loni osvědčil.“
Z nově vzniklých inscenací za uplynulý rok se na platformu hlásila téměř třicítka děl, nebylo proto vůbec snadné vybírat mezi již osvědčenými jmény a nastupující generací, prakticky u žádného díla nedospěla Dramaturgická rada k absolutní shodě. O to pestřejší mix program nabízí.
Výběr inscenací měly na starosti osobnosti, které pečlivě sledují domácí tanečně-pohybovou scénu, konkrétně: Lucie Hayashi, Lúcia Kašiarová, Pierre Nadaud, Jitka Pavlišová, Nina Vangeli a za pořádající Tanec Praha se dělily o jeden hlas Yvona Kreuzmannová s Markétou Perroud. Diskuse se vedla i o dalších dílech nadějných umělců, z nichž zaujali především autorská dvojice Sabina Bočková – Tomáš Janypka (Song Lines) a brněnský Buranteatr v čele s Jurajem Augustýnem (Deep Shit). Dramaturgická rada jim otevírá specifický prostor, byť mimo hlavní program ČTP s tím, že osloveni k účasti v doprovodném programu budou i další umělci, kteří zaujali.
zdroj zprávy: Kateřina Kavalírová
Jsou jimi: And Who is Useless Now? (O. Holba, F. Golfier), Constellations III – My Son Is Looking to the Sun (Spitfire Company), DUETY (T. Ondrová / P. Tejnorová / Temporary Collective), Generace X (M. Záhora), Jáma lvová (S. Bočková & J. Pocková / POCKetART), Lavabo (J. Stárková, L. Blaha a O. Menoušek) a Roselyne (Cécile Da Costa).
Více na www.tanecniplatforma.cz.
„Letošní 26. ročník je velmi specifický a odráží rozdílné směry, kterými se česká taneční a pohybová tvorba za poslední rok vydala. Navazuje také na loňskou změnu přístupu k oceněním, která uděluje vždy na závěr akce mezinárodní jury,“ říká Yvona Kreuzmannová, ředitelka a zakladatelka Tance Praha, a pokračuje: „Dvě hlavní ocenění si loni odnesly inscenace PLI Viktora Černického a SAME SAME Karine Ponties – i díky výjimečné interpretaci Terezy Ondrové. Logicky proto budou tato dvě díla rámovat letošní ročník, který začne 1. dubna včetně uvedení SAME SAME v PONCI a vyvrcholí 3. dubna večerem s PLI a návaznou slavnostní ceremonií tamtéž. 4. dubna pak proběhne závěrečný brunch, jehož nový formát Brunch & Discussion se rovněž loni osvědčil.“
Z nově vzniklých inscenací za uplynulý rok se na platformu hlásila téměř třicítka děl, nebylo proto vůbec snadné vybírat mezi již osvědčenými jmény a nastupující generací, prakticky u žádného díla nedospěla Dramaturgická rada k absolutní shodě. O to pestřejší mix program nabízí.
Výběr inscenací měly na starosti osobnosti, které pečlivě sledují domácí tanečně-pohybovou scénu, konkrétně: Lucie Hayashi, Lúcia Kašiarová, Pierre Nadaud, Jitka Pavlišová, Nina Vangeli a za pořádající Tanec Praha se dělily o jeden hlas Yvona Kreuzmannová s Markétou Perroud. Diskuse se vedla i o dalších dílech nadějných umělců, z nichž zaujali především autorská dvojice Sabina Bočková – Tomáš Janypka (Song Lines) a brněnský Buranteatr v čele s Jurajem Augustýnem (Deep Shit). Dramaturgická rada jim otevírá specifický prostor, byť mimo hlavní program ČTP s tím, že osloveni k účasti v doprovodném programu budou i další umělci, kteří zaujali.
zdroj zprávy: Kateřina Kavalírová
Další zprávy
Divadlo FESTE přiveze z Ukrajiny Žal. Inscenaci o smutku, nenávisti, válce, depresi i úzkostech - a především o mladých…
(Divadlo Feste, 25.4.2024)
Festival ARENA 2024: Divadlo bratří Formanů přichystalo pořádnej „cirkus“ v ERPET Centru
(Divadlo bratří Formanů, 24.4.2024)
Švandovo divadlo uvede písničkový retro muzikál o božském zpěvákovi putujícím za snem o dokonalém popu
(Švandovo divadlo, 23.4.2024)
Hádka o umění v divadle Reduta
(Národní divadlo Brno, 22.4.2024)
Dítě v Dlouhé 2024 - vítězové
(Divadlo v Dlouhé, 18.4.2024)