Činoherní studio Ústí nad Labem
<< Pan Theodor Mundstock | Perplex >>
Henrik Ibsen
Peer Gynt
Premiéra: 2.6.2023 | 2:45
Překlad: Josef Brukner, Josef Vohryzek. Úprava: Michal Hába & kol. Dramaturgie: Tereza Marečková. Výprava: Adriana Černá. Hudba: Jindřich Čížek. Režie: Michal Hába.
„Snílek, narcis a dobrodruh. Umělec výmluvy, komunikační okliky a ostnaté imaginace. Ale pozor, ať mu nic nevstoupí do komfortní zóny! Peer Gynt – na sociálních sítích, ve spirituálním pornu, v říši sebeimaginace a sebeprezentace. Peer Gynt sobě, Peer Gynt slamuje, Peer Gynt prokrastinuje. Všechno a nic. Hlavně nebýt průměrný, obyčejný, zaměnitelný. Jízda začíná.“
15! Termíny představení
|
Volby
Recenze / blogy
Pro přidání vlastního článku do blogu se musíte přihlásit.
Externí recenze / blogy (odkazy na články mimo portál i-divadlo.cz)
(25.6.2023, Martin Macháček) (7.6.2023, Ludmila Zajíčková) (6.6.2023, Tobiáš Waller) (5.6.2023, Vojtěch Voska)Fotografie
autor (vlastník) fotografií:
Pozn.: Galerii vybraných fotografií zařazujeme výhradně u inscenací doporučovaných redakcí, resp. členy redakce.
Hodnocení (14)
HODNOCENÍ REDAKCE
Lukáš Dubský 80 %
9.4.2024 | 1136 hodnocení
+ souhlasím
75%. Punková verze slavného básnického dramatu, ve které jsou postupy typické pro inscenace režiséra M.Háby, ale v níž zůstalo i dost Ibsena. Ústecký Peer Gynt je plný světel, kouře, hlasité hudby a zcizovacích efektů, zároveň ale nabízí poměrně přesnou ukázku lidského hledání životního smyslu ve světě, kde nás obklopují zdánlivě neomezené možnosti. Dobře se tu pracuje s popularitou K.Bartoše, který se do postavy floutkovského Peera pokládá fyzicky i emocionálně. Inscenaci trochu padá řemen po přestávce, ale ztišený závěr u táboráku je opět velice působivý. Za zmínku stojí hudba J.Čížka i ostatní herci, především přirozeně jímavá A.Berecková.
Pavel Širmer 70 %
20.11.2023 | 2013 hodnocení
+ souhlasím
65%. Kdo se měl možnost setkat s tvorbou režiséra M. Háby, jistě nečekal, že rozsáhlé rané dílo H. Ibsena bude hráno „navážno“. Prodlouženou rukou režiséra se stal hlavní představitel K. Bartoš, pracuje se s jeho osobností a do jisté míry i diváckou popularitou. Hába a Bartoš společně úspěšně relativizují, ironizují a snaží se nabídnout souvztažnost s tím, co může zajímat dnešní diváky. Výrazné zastoupení má hudební složka s živým doprovodem J. Čížka. Inscenace často baví a najde se v ní nemálo pozoruhodných nápadů. Stopáž je však nepřiměřená. Cenné vklady tvůrčího týmu by se lépe zúročily krácením scén a škrty některých situací.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Guildenstern 80 %
14.4.2024 | 445 hodnocení
+ souhlasím
Ústecký poetický punk, svěží a dynamická inscenace, které bohužel trochu padá řetěz po přestávce (škoda, že 4. dějství nebylo vypuštěno). Kryštof Bartoš jako Peer Gynt 21. století. Výjimečná synergie režiséra a představitele hlavní role. Obdivuju nasazení všech, i když se hrálo pro poloprázdný sál.
Vladimír Rogalewicz 100 %
14.3.2024 | 803 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
To byla jízda! Punkový Peer Gynt, který však obsahuje vše zásadní z Ibsena, ve verších (skvělý nový překlad). Zásadní je vklad režiséra (konečně něco bez protikapitalistického fanatizmu!) a hlavního představitele. Ostatní do rozjetého vlaku rychle naskočili a Kryštofu Bartošovi v jeho jízdě rozhodně stačili. Nezanedbatelná je role živě provedené původní hudební složky. Pokud takto moderně budou hrát naše divadla, bude na představení stát mládež ve frontě! (Pozn. Druhá část hry se Ibsenovi prostě nepovedla. Neviděl jsem žádnou inscenaci, kde by byla vyloženě zábavná nebo zajímavá. Ani Michal Hába se s ní nedokázal vyrovnat stoprocentně.)
Studený Čumáček 70 %
21.10.2023 | 409 hodnocení
+ souhlasím
75 %
Pravděpodobně nejabsurdnější a zároveň nejzábavnější Peer Gynt, co mi přistál pod nos. A co chybí na tradičním podání, to Činoherák bohatě vynahradí imaginací a jinými hudebně-hereckými špe(r)ky. Hele, ale není náhodou Peer Gynt napsaný jako trágo, čistě náhodou? Tohle asi nebude pro každého, ale pro mě...hele kdykoliv.
Pravděpodobně nejabsurdnější a zároveň nejzábavnější Peer Gynt, co mi přistál pod nos. A co chybí na tradičním podání, to Činoherák bohatě vynahradí imaginací a jinými hudebně-hereckými špe(r)ky. Hele, ale není náhodou Peer Gynt napsaný jako trágo, čistě náhodou? Tohle asi nebude pro každého, ale pro mě...hele kdykoliv.
J.anek 90 %
20.10.2023 | 480 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
Všichni si ukazují na Peera!
Ibsen zbavený balastu, stopadesátileté užvaněnosti, a přece plný poezie. Tolik humoru a energie je v tomhle lúzrovi, kterého si zamilujete během prvních minut!
Výkon Kryštofa Bartoše je mimořádný - soustředěný, přesný, hravě a s hravostí zvládající všechny zcizováky a jiné nástrahy režisérovy.
Nový překlad zní báječně a Michal Hába jde - jako vždycky - na dřeň a k jádru věci. Jen mám pocit, že ještě zábavněji, jistěji a dovedněji než kdy dřív. Na tuhle pouť se kdykoliv vydám rád znovu a znovu.
Ibsen zbavený balastu, stopadesátileté užvaněnosti, a přece plný poezie. Tolik humoru a energie je v tomhle lúzrovi, kterého si zamilujete během prvních minut!
Výkon Kryštofa Bartoše je mimořádný - soustředěný, přesný, hravě a s hravostí zvládající všechny zcizováky a jiné nástrahy režisérovy.
Nový překlad zní báječně a Michal Hába jde - jako vždycky - na dřeň a k jádru věci. Jen mám pocit, že ještě zábavněji, jistěji a dovedněji než kdy dřív. Na tuhle pouť se kdykoliv vydám rád znovu a znovu.
Vaklav 70 %
29.6.2023 | 276 hodnocení
+ souhlasím
Peer Gynt, aneb pořád se něco děje - někdo mluví, někdo hraje, světla svítí, kouř kouří, šampíčko bouchá...a všechno to celkem pěkně sedí a i přes svou délku představení nenudí, ale baví. (Mám delší hry rád)
Všichni tvůrci se na tvorbě hry opravdu vyřádili, to se patří ocenit.
K. Bartoš se s hlavní rolí popasoval se ctí.
Nicméně tato hra určitě není pro každého, pokud se ale nebojíte trochu riskovat, tak do toho jděte.
Všichni tvůrci se na tvorbě hry opravdu vyřádili, to se patří ocenit.
K. Bartoš se s hlavní rolí popasoval se ctí.
Nicméně tato hra určitě není pro každého, pokud se ale nebojíte trochu riskovat, tak do toho jděte.
Čiko 70 %
18.6.2023 | 1085 hodnocení
+ souhlasím
Kryštof Bartoš hraje Peera Gynta a Peer Gynt hraje Kryštofa Bartoše. Docela vtipné propojení... Inscenace, která má především jasný (a zajímavý) režijní otisk, jde o velmi netradiční pojetí. Divoké sexuální orgie, živá hudba, v projekci recenze na předchozí výkony K.Bartoše, opékání špekáčků na jevišti - myslím, že tohle je poslední Peer Gynt svého druhu... Mě velmi bavil, ale co by tomu řekl pan Ibsen?:-)
Guildenstern 80 %
14.4.2024 | 445 hodnocení
+ souhlasím
Ústecký poetický punk, svěží a dynamická inscenace, které bohužel trochu padá řetěz po přestávce (škoda, že 4. dějství nebylo vypuštěno). Kryštof Bartoš jako Peer Gynt 21. století. Výjimečná synergie režiséra a představitele hlavní role. Obdivuju nasazení všech, i když se hrálo pro poloprázdný sál.
Vladimír Rogalewicz 100 %
14.3.2024 | 803 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
To byla jízda! Punkový Peer Gynt, který však obsahuje vše zásadní z Ibsena, ve verších (skvělý nový překlad). Zásadní je vklad režiséra (konečně něco bez protikapitalistického fanatizmu!) a hlavního představitele. Ostatní do rozjetého vlaku rychle naskočili a Kryštofu Bartošovi v jeho jízdě rozhodně stačili. Nezanedbatelná je role živě provedené původní hudební složky. Pokud takto moderně budou hrát naše divadla, bude na představení stát mládež ve frontě! (Pozn. Druhá část hry se Ibsenovi prostě nepovedla. Neviděl jsem žádnou inscenaci, kde by byla vyloženě zábavná nebo zajímavá. Ani Michal Hába se s ní nedokázal vyrovnat stoprocentně.)
Studený Čumáček 70 %
21.10.2023 | 409 hodnocení
+ souhlasím
75 %
Pravděpodobně nejabsurdnější a zároveň nejzábavnější Peer Gynt, co mi přistál pod nos. A co chybí na tradičním podání, to Činoherák bohatě vynahradí imaginací a jinými hudebně-hereckými špe(r)ky. Hele, ale není náhodou Peer Gynt napsaný jako trágo, čistě náhodou? Tohle asi nebude pro každého, ale pro mě...hele kdykoliv.
Pravděpodobně nejabsurdnější a zároveň nejzábavnější Peer Gynt, co mi přistál pod nos. A co chybí na tradičním podání, to Činoherák bohatě vynahradí imaginací a jinými hudebně-hereckými špe(r)ky. Hele, ale není náhodou Peer Gynt napsaný jako trágo, čistě náhodou? Tohle asi nebude pro každého, ale pro mě...hele kdykoliv.
J.anek 90 %
20.10.2023 | 480 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
Všichni si ukazují na Peera!
Ibsen zbavený balastu, stopadesátileté užvaněnosti, a přece plný poezie. Tolik humoru a energie je v tomhle lúzrovi, kterého si zamilujete během prvních minut!
Výkon Kryštofa Bartoše je mimořádný - soustředěný, přesný, hravě a s hravostí zvládající všechny zcizováky a jiné nástrahy režisérovy.
Nový překlad zní báječně a Michal Hába jde - jako vždycky - na dřeň a k jádru věci. Jen mám pocit, že ještě zábavněji, jistěji a dovedněji než kdy dřív. Na tuhle pouť se kdykoliv vydám rád znovu a znovu.
Ibsen zbavený balastu, stopadesátileté užvaněnosti, a přece plný poezie. Tolik humoru a energie je v tomhle lúzrovi, kterého si zamilujete během prvních minut!
Výkon Kryštofa Bartoše je mimořádný - soustředěný, přesný, hravě a s hravostí zvládající všechny zcizováky a jiné nástrahy režisérovy.
Nový překlad zní báječně a Michal Hába jde - jako vždycky - na dřeň a k jádru věci. Jen mám pocit, že ještě zábavněji, jistěji a dovedněji než kdy dřív. Na tuhle pouť se kdykoliv vydám rád znovu a znovu.
Vaklav 70 %
29.6.2023 | 276 hodnocení
+ souhlasím
Peer Gynt, aneb pořád se něco děje - někdo mluví, někdo hraje, světla svítí, kouř kouří, šampíčko bouchá...a všechno to celkem pěkně sedí a i přes svou délku představení nenudí, ale baví. (Mám delší hry rád)
Všichni tvůrci se na tvorbě hry opravdu vyřádili, to se patří ocenit.
K. Bartoš se s hlavní rolí popasoval se ctí.
Nicméně tato hra určitě není pro každého, pokud se ale nebojíte trochu riskovat, tak do toho jděte.
Všichni tvůrci se na tvorbě hry opravdu vyřádili, to se patří ocenit.
K. Bartoš se s hlavní rolí popasoval se ctí.
Nicméně tato hra určitě není pro každého, pokud se ale nebojíte trochu riskovat, tak do toho jděte.
Čiko 70 %
18.6.2023 | 1085 hodnocení
+ souhlasím
Kryštof Bartoš hraje Peera Gynta a Peer Gynt hraje Kryštofa Bartoše. Docela vtipné propojení... Inscenace, která má především jasný (a zajímavý) režijní otisk, jde o velmi netradiční pojetí. Divoké sexuální orgie, živá hudba, v projekci recenze na předchozí výkony K.Bartoše, opékání špekáčků na jevišti - myslím, že tohle je poslední Peer Gynt svého druhu... Mě velmi bavil, ale co by tomu řekl pan Ibsen?:-)
Čiko 70 %
18.6.2023 | 1085 hodnocení
+ souhlasím
Kryštof Bartoš hraje Peera Gynta a Peer Gynt hraje Kryštofa Bartoše. Docela vtipné propojení... Inscenace, která má především jasný (a zajímavý) režijní otisk, jde o velmi netradiční pojetí. Divoké sexuální orgie, živá hudba, v projekci recenze na předchozí výkony K.Bartoše, opékání špekáčků na jevišti - myslím, že tohle je poslední Peer Gynt svého druhu... Mě velmi bavil, ale co by tomu řekl pan Ibsen?:-)
Vladimír Rogalewicz 100 %
14.3.2024 | 803 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
To byla jízda! Punkový Peer Gynt, který však obsahuje vše zásadní z Ibsena, ve verších (skvělý nový překlad). Zásadní je vklad režiséra (konečně něco bez protikapitalistického fanatizmu!) a hlavního představitele. Ostatní do rozjetého vlaku rychle naskočili a Kryštofu Bartošovi v jeho jízdě rozhodně stačili. Nezanedbatelná je role živě provedené původní hudební složky. Pokud takto moderně budou hrát naše divadla, bude na představení stát mládež ve frontě! (Pozn. Druhá část hry se Ibsenovi prostě nepovedla. Neviděl jsem žádnou inscenaci, kde by byla vyloženě zábavná nebo zajímavá. Ani Michal Hába se s ní nedokázal vyrovnat stoprocentně.)
J.anek 90 %
20.10.2023 | 480 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
Všichni si ukazují na Peera!
Ibsen zbavený balastu, stopadesátileté užvaněnosti, a přece plný poezie. Tolik humoru a energie je v tomhle lúzrovi, kterého si zamilujete během prvních minut!
Výkon Kryštofa Bartoše je mimořádný - soustředěný, přesný, hravě a s hravostí zvládající všechny zcizováky a jiné nástrahy režisérovy.
Nový překlad zní báječně a Michal Hába jde - jako vždycky - na dřeň a k jádru věci. Jen mám pocit, že ještě zábavněji, jistěji a dovedněji než kdy dřív. Na tuhle pouť se kdykoliv vydám rád znovu a znovu.
Ibsen zbavený balastu, stopadesátileté užvaněnosti, a přece plný poezie. Tolik humoru a energie je v tomhle lúzrovi, kterého si zamilujete během prvních minut!
Výkon Kryštofa Bartoše je mimořádný - soustředěný, přesný, hravě a s hravostí zvládající všechny zcizováky a jiné nástrahy režisérovy.
Nový překlad zní báječně a Michal Hába jde - jako vždycky - na dřeň a k jádru věci. Jen mám pocit, že ještě zábavněji, jistěji a dovedněji než kdy dřív. Na tuhle pouť se kdykoliv vydám rád znovu a znovu.
Guildenstern 80 %
14.4.2024 | 445 hodnocení
+ souhlasím
Ústecký poetický punk, svěží a dynamická inscenace, které bohužel trochu padá řetěz po přestávce (škoda, že 4. dějství nebylo vypuštěno). Kryštof Bartoš jako Peer Gynt 21. století. Výjimečná synergie režiséra a představitele hlavní role. Obdivuju nasazení všech, i když se hrálo pro poloprázdný sál.
Studený Čumáček 70 %
21.10.2023 | 409 hodnocení
+ souhlasím
75 %
Pravděpodobně nejabsurdnější a zároveň nejzábavnější Peer Gynt, co mi přistál pod nos. A co chybí na tradičním podání, to Činoherák bohatě vynahradí imaginací a jinými hudebně-hereckými špe(r)ky. Hele, ale není náhodou Peer Gynt napsaný jako trágo, čistě náhodou? Tohle asi nebude pro každého, ale pro mě...hele kdykoliv.
Pravděpodobně nejabsurdnější a zároveň nejzábavnější Peer Gynt, co mi přistál pod nos. A co chybí na tradičním podání, to Činoherák bohatě vynahradí imaginací a jinými hudebně-hereckými špe(r)ky. Hele, ale není náhodou Peer Gynt napsaný jako trágo, čistě náhodou? Tohle asi nebude pro každého, ale pro mě...hele kdykoliv.
Vaklav 70 %
29.6.2023 | 276 hodnocení
+ souhlasím
Peer Gynt, aneb pořád se něco děje - někdo mluví, někdo hraje, světla svítí, kouř kouří, šampíčko bouchá...a všechno to celkem pěkně sedí a i přes svou délku představení nenudí, ale baví. (Mám delší hry rád)
Všichni tvůrci se na tvorbě hry opravdu vyřádili, to se patří ocenit.
K. Bartoš se s hlavní rolí popasoval se ctí.
Nicméně tato hra určitě není pro každého, pokud se ale nebojíte trochu riskovat, tak do toho jděte.
Všichni tvůrci se na tvorbě hry opravdu vyřádili, to se patří ocenit.
K. Bartoš se s hlavní rolí popasoval se ctí.
Nicméně tato hra určitě není pro každého, pokud se ale nebojíte trochu riskovat, tak do toho jděte.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.
Přidat hodnocení
Pro přidání vlastního hodnocení se musíte přihlásit.
Pokud zde ještě nemáte vytvořený účet, stačí se jednoduše zaregistrovat.
Zprávy
(31.5.2023)
Peera Gynta, dramatickou báseň ve verších o pěti dějstvích, kterou Henrik Ibsen napsal v roce 1867 v Itálii a původně neuvažoval o jejím scénickém uvedení, představí Činoherní studio jako čtvrtou a finální premiéru své 51. sezóny. Režie se ujal Michal Hába a do titulní role spolu s dramaturgyní Terezou Marečkovou obsadili hostujícího Kryštofa Bartoše. V první premiéře se Peer Gynt zahraje na jevišti Činoherního studia v pátek 2. června, v druhé pak pod širým nebem v atriu Muzea města Ústí nad Labem v úterý 6. června.
Ukázky
Oprava údajů
Jsou zde uvedené údaje o této inscenaci neaktuální? Chybí zde nějaká informace?
Budeme rádi, když nám o tom dáte vědět prostřednictvím následujícího formuláře:
Úpravy inscenace
Pro provádění úprav se musíte přihlásit jako redaktor.