Divadlo pod Palmovkou [velká scéna]

Vaříme s Elvisem

Premiéra: 1.3.2024 | 2:10
Překlad a dramaturgie: Ladislav Stýblo. Výprava: Leo Vukelić. Hudba: Matej Štesko a citace. Hudební nastudování: Martin Rada. Pohybová spolupráce: Vendula Fialová. Režie: Ksenija Krčar.
Černá komedie, která je plná typického britského humoru a překvapivých situací zachycujících rozporuplnost a absurditu života, ale zároveň míří k hlubším souvislostem lidského života a duše. Táta býval imitátorem Elvise Presleyho, stejně jako on se cítíval být králem, dokud neochrnul po autonehodě. Máma je učitelka a anorektička a šestnáctiletá dcera Jill má nadváhu. Obě se s těžkou situací vyrovnávají po svém: máma nespoutanými vztahy s mladými muži a Jill nespoutaným vařením. Do pokusů o vyrovnání se s životem obě zapojují mámina milence Stuarta. Táta upoutaný na vozíku je sice mimo ženami rozpoutané dění, má však divoce surreálné halucinace, ve kterých se stává Elvisem, zpívá elvisovské hity a pronáší bizarní proslovy o světě, smyslu života, lásce, životě...
15!  
Divadlo pod Palmovkou
Hodnocení inscenace
Redakce
40 %
Uživatelé
47 %
kontroverzní inscenace (137.)
47131000
Chci vidět - přidat do seznamu
Termíny představení
3.5.19:00 vstupenky
15.5.St19:00 vstupenky
28.5.Út19:00 vstupenky
10.6.Po19:00 vstupenky

Volby

Hodnocení (18)

HODNOCENÍ REDAKCE
Lukáš Dubský  60 %
27.3.2024 | 1134 hodnocení
+ souhlasím
Inscenace má dvě roviny - samotný příběh milostného čtyřúhelníku a jedné nešťastné rodiny mě celkem bavil, ovšem elvisovské vstupy mě dost iritovaly, jejich obsah byl až nepříjemně banální. Na inscenaci jsou nejzábavnější herecké výkony - povedly se hlavně scény hádek mezi věčně opilou matkou, kterou velice věrohodně ztvárnila V.Fialová, a dcerou Jill, která je dalším vydařenou rolí P.Gajdošíkové. (více v článku na blogu)
Jan Pařízek  30 %
26.3.2024 | 901 hodnocení
+ souhlasím
Bohužel tato inscenace nebyla můj šálek čaje. Hlavní problém vidím v samotné hře, která postrádá něco výraznějšího, čím by diváka více upoutala. Určitě tam bylo několikero povedených momentů, ale jako celku tomu chybí větší vtažení do příběhu. Není to ani dostatečně vtipné, ani dostatečně dramatické. Pokud něco, tak to u mě vyvolalo soucit, ale to není to co od divadla očekávám. Elvisovy výstupy tomu též nikterak nepomáhají a možná kdyby nebyly, hra se zkrátila a byla bez přestávky, měla by silnější dopad. Co ale mile rád vyzdvihnu je výkon P. Gajdošíkové, která hraje skvěle, dává do toho vše a hlavně díky ní to není úplná ztráta času. 35%
Jiří Landa  20 %
26.3.2024 | 3027 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Po zhlédnutí inscenace jsem odcházel s mnoha otázkami. Čím si hra kdysi vysloužila nominaci na Cenu L. Oliviera, šlo snad o tak slabý ročník? Čím dramaturgii text zaujal, že se ji divadlo rozhodlo uvést? Proč dialogy působí tak nepřirozeně, že i dobří herci vypadají na jevišti jako kdyby šlo o jejich první zkušenost s divadlem? Proč musel O. Veselý ve stylizaci neúspěšného imitátora E. Presleyho zpívat písně celé? Čím měla být inscenace přínosná pro diváky, herce a repertoár divadla? Ani na jednu z výše položených otázek jsem dodnes nenašel odpověď… Podobná hra, potažmo inscenace, by se na tak prestižní divadelní scéně neměla objevit.
Iva Bryndová  30 %
13.3.2024 | 552 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Bohužel tentokrát netuším, co se mi inscenace a tvůrci snažili sdělit a proč právě takhle. Ani nevím, co to vlastně mělo být. Komornímu rodinnému dramatu o zmrzačené rodině a vztahu matky s dcerou neodpovídala rezignace na realistické herectví, propracované charaktery či vztahy mezi postavami. Komedie? Při pouhých několika nepříliš povedených a dost násilně roubovaných vtipech? Nekonala se ani tak jasná a zřejmá nadsázka či vykloubenost, které by odůvodnily Elvise a vaření, položky, jejichž smysl jsem vůbec nenašla. Herecké výkony zůstaly chycené v tom všem ničem, stejně nevýrazné, a inscenaci za mě neposloužil ani příliš velký prostor.
Pavel Širmer  60 %
11.3.2024 | 2013 hodnocení
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Kateřina Vodáková  20 %
23.4.2024 | 196 hodnocení
+ souhlasím
Je mi záhadou, že se takový "slepenec scének" ocitne v roce 2024 na jevišti profi divadla. A je mi z toho smutno, protože O. Veselého a V. Fialovou pokládám za nadprůměrné herce. Netuším, co si má divák ze hry kromě vykroucené hlavy z divení odnést... I k amatérskému souboru na vesnici mi to celé přijde málo. Výstupy Elvise nesedí ke kolovrátku debat o přibírání a k laciným sexuálním větám, věkově nedává smysl ani obsazení matky s dcerou. Přitom tematika kvadruplegie a jak tento osud změní život příbuzným má nemalý potenciál k důstojnému divadelnímu zpracování. Jenže zde si Jill ke konci podřeže žíly a s nikým to ani nehne. Ani s divákem.
Michal1982  40 %
6.4.2024 | 161 hodnocení
+ souhlasím
Kdyby nebylo Pavly Gajdošíkové, tak nevím, co sem napsat. Celé představení mě bavila. Hra ovšem postrádá nějaký přesah, nebo se ho nepodařilo vypichnout. Elvis nepřesvědčil. Procenta za Pavlu.
Heroinaction  40 %
20.3.2024 | 27 hodnocení
+ souhlasím
Viděno 29.2. (veřejná generálka)

P. Gajdošíková je fakt neskutečný talent a byť i zbytek osazenstva dělal maximum, ta hra není ani zábavná (natož vtipná) ani zajímavá. Moc výběru textu nerozumím, spíše než na Palmovku bych ho (žel) tipoval na nějakou zájezdovku.
Bedrich.spesny  10 %
19.3.2024 | 65 hodnocení
+ souhlasím
Ještě, že toho Elvise nasadili! Rázem je i ze Stolu pro dva jevištní klenot.
ViktorieT  40 %
13.3.2024 | 25 hodnocení
+ souhlasím
Průměrná inscenace se slušnými hereckými výkony. Až teda na Elvise v podání pana Veselého. Jeho nevýrazný a mdlý výkon - jak herecký tak pěvecký - snižuje hodnocení inscenace minimálně o 20 %.
JakubM  90 %
4.3.2024 | 5 hodnocení
+ souhlasím
Super herecké výkony! Hlavně Venduly Fialová a Pavly Gajdošíkové, opravdu klobouček! Už dlouho jsem neviděl tak skvěle zahrané role. Představení je hodně silný, člověk jde do divadla s tím, že se bude smát a bavit u písniček Elvise, ale pak fakt bez dechu sedí a sleduje skvělej text, mimochodem od stejného autora, který napsal Billiho Elliota. Britové fakt umí psát skvělý hry. Hodně mě to potěšilo, že se dělá takový divadlo!
Plzeňský mág  90 %
23.4.2024 | 2 hodnocení
+ souhlasím
Mé přání po konci této inscenace bylo, abych mohl vidět druhý díl, který bude mapovat osudy těchto čtyř postav. Éterická Pavla Gajdošíková, která dokonale předestře útrapy kdejaké puberťačky je famózní, věřil jsem jí vše. Vendula Fialová, coby zoufalá matka, potácející se mezi morálními povinnostmi a fyzickými potřebami. Teodor Dlugoš ztvárnil excelentně postavu zoufale přihlouplého Stuarta. Ondřej Veselý dodává příběhu to, co dělá inscenaci tak jedinečnou - skutečnost. Hledáme milence, přejídáme se, hledáme sami sebe nebo ze dne na den skončíme na vozíčku. A co pak?
Jak říkal Elvis "Miluj mě něžně, miluj mě sladce. Nikdy mě nenech odejít."
Karenina  20 %
23.4.2024 | 2 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Nevybavuji si, kdy jsem naposledy odešla z divadla o přestávce, tak tady tedy ano, hodnotím tedy jen první polovinu. 20% Gajdošíkové, která hraje jak o život, ale jinak? Proč si ten text vybrali? Připadá to někomu zábavné či vtipné?
Tarbík  60 %
3.4.2024 | 164 hodnocení
Divadelnik  30 %
30.3.2024 | 146 hodnocení
LavinieCamui  60 %
18.3.2024 | 818 hodnocení
Ofélie  50 %
12.3.2024 | 20 hodnocení
Lumca  60 %
3.3.2024 | 364 hodnocení

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.