Divadlo U stolu
<< Příliš hlučná samota | Slečna Julie >>
Elie Wiesel
Šamhorodský proces (Soud nad Bohem)
Premiéra: 15.5.2008 | 1:45x
Překlad: Josef Mlejnek. Scéna: Jaroslav Milfajt. Kostýmy: Sylva Zimula Hanáková. Režie: František Derfler.
Poslední uvedení: leden 2017.
Poslední uvedení: leden 2017.
Ladislav Kolář, Viktor Skála, Sandra Riedlová, Jan Mazák, Lukáš Janota / Jiří Miroslav Valůšek, Lukáš Rieger, Klára Apolenářová / Barbora Jelenová / Magdaléna Tkačíková, Miloslav Maršálek
Strhující hra nositele Nobelovy ceny míru, velkého svědka holocaustu. Dramatický příběh jedné noci kdesi ve ztracené vesnici, skryté v prachu a tmě. Do krčmy přicházejí po pogromu tři potulní komedianti, aby zde zahráli veselou hru. Krčmář hru odmítne, ale navrhne jim novou: bude se hrát soud nad Bohem, který mlčí k nespravedlivému a nepochopitelnému lidskému utrpení.
14! inscenace již byla stažena z repertoáru
Volby
Hodnocení (19)
HODNOCENÍ REDAKCE
Jiří Koula 70 %
27.12.2014 | 1600 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Rozhořčení Jendy Matouška do jisté míry chápu, je vskutku zajímavé, že přes nemalý počet vysoce kladných hodnocení se nikdo nepodělil o to, čím je tato inscenace vlastně tak přínosná. Ani já do toho nevnesu světlo, má odpověď je krátká a zároveň nicneříkající: atmosférou. To naznačuje, že se názor pohybuje v čistě pocitové rovině a buď to člověku sedne, nebo ne, přičemž ve výsledku může jít klidně o "leštěný prd". Jenže právě proto, že mně osobně to sedlo, mi na tom v tomto případě vlastně vůbec nezáleží.
Veronika Steffanová 70 %
13.4.2014 | 87 hodnocení
+ souhlasím
Mrazivý příběh uvedený v ponuré atmosféře, plný masek a přetvářky. Velmi dobře odehrané všechny role, z nichž žádná nebyla snadná. Bohužel tempo představení zvláště na záčátku před začátkem procesu bylo trochu uloudané a závěrečná scéna místo aby zasáhla tak spíše působila jako už tisíckrát obehrané klišé. A tak by podobné osudy neměly vypadat nikdy.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Guildenstern 20 %
29.9.2014 | 441 hodnocení
+ souhlasím
Přátelé, nezlobte se, ale tohle patetické blábolení šlo naprosto mimo mě, přiznám se, že už dlouho jsem v divadle nic tak neprotrpěl. Dle recenze na Rozrazilu se domnívám, že většina viny jde za režisérem Derflerem, který se podle mého s látkou naprosto minul. Zřejmě už se inscenace nehraje tak často, výkony některých herců byly dost nesoustředěné. Vzhledem k netradičnímu obsahu inscenace považuji program za trestuhodně bezobsažný. Redakční tip? Významné umístnění u nejlepší inscenace roku? Jděte do háje, vždyť je to rozplizlý kýč bez pointy.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.