MeetFactory

Silní

Premiéra: 28.2.2011 | 1:20x
Podle hry Angélici Liddell „Mrtvý pes v čistírně: Silní“, inspirováno studií Michela Foucaulta „Dohlížet a trestat“. Překlad hry: Petr Gojda. Dramaturgie: Jan Horák. Výprava: Petr Matásek. Hudba: Petr Krušelnický a citace. Režie: Miroslav Bambušek.
Poslední uvedení: prosinec 2012.
Fragmentarizované drama-báseň, kde se na pozadí střetu jedince a společnosti podrobuje zkoumání a kritice současné politicko-sociální zřízení a jeho směřování. Pokřivená, „čistá a silná“, společnost diktuje pokřivenost jedinců. Jednotlivé situace a dialogy tematizují jednotlivé objekty kritiky: válka, kontrola, represe, xenofobie, média, kultura, civilizace...
18!  

inscenace již byla stažena z repertoáru

MeetFactory
Hodnocení inscenace
Redakce
68 %
Uživatelé
78 %
7841000
Volby

Hodnocení (8)

HODNOCENÍ REDAKCE
Lukáš Holubec  70 %
18.9.2015 | 736 hodnocení
Šárka Schmarczová  60 %
13.6.2011 | 46 hodnocení
Jiří Landa  70 %
12.4.2011 | 3027 hodnocení
+ souhlasím
Režisér svérázně za hojného používání vody, barvy, vulgarit, nahoty herců i zde bojuje proti mainstereamu. Mnoho obrazů je působivých a znepokojivých, ovšem postupy režie se začínají trochu opakovat. Kromě opětovného poukazování na problémy globalizace považuji za nejpřínosnější téma, že Evropská unie „neterorizuje“ četnými a nesmyslnými nařízeními jen z vnějšku, ale zároveň tak silně působí na lidská nitra a v některých méně odolných jedincích pak může vzbudit až touhu po extrémním řešení vedoucím k opravdovému terorismu.
Pavel Širmer  70 %
4.4.2011 | 2013 hodnocení
+ souhlasím
Inscenace nezapře M. Bambuška, který se s prezentováním svých myšlenek a dosti trefných postřehů o našem světě rozhodně „nesere“. K pojmenování používá velmi drsné prostředky a formu, jež není snesitelná pro každého. V jeho minulých projektech jsem míval často problém pochopit, co chce říct. V případě „Silných“ jsem si toho odnesl dost a také si uvědomil řadu souvislostí. Chvílemi jsem se ale ztrácel. Rozhodně stojí za to zkusit za vulgaritami a nechutnostmi hledat sdělení. Bambušek by ale pro změnu mohl dění na jevišti lépe organizovat a kaučovat. Myslím, že by ho pak pochopilo více diváků.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Falos  70 %
2.5.2012 | 224 hodnocení
+ souhlasím
leos noha nic moc. roman zach moh ukazat vic
Sonic  70 %
28.3.2011 | 331 hodnocení
+ souhlasím
Radikální divadlo ve vztahu k divákům, barvu jsem musel šťourat i ze šroubků v hodinkách, i samotným hercům. Nikdo na základě stručné anotace, vědomí divadelního prostředí i jména režiséra asi ani neočekává nic konformního. Mnohem víc než u Skočné by neškodilo předchozí seznámení s předlohou a větší než moje povrchní znalost myšlenek Michel Foucaulta.
Hatomko  80 %
17.1.2012 | 26 hodnocení
Artaud  90 %
25.10.2011 | 216 hodnocení

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.