Redakční hodnocení

Hodnocení jsou řazena v tom pořadí, v jakém byla zadána (od nejaktuálnějších po nejstarší).

Další stránky: 1 2 3 4 5 > >>

(zadáno: 23.5.2017, počet hodnocení: 902)
Národní divadlo - Křehkosti, tvé jméno je žena  [Michal Novák 60 %]
Inscenace splétající promluvy (odrážející zkušenosti a moudrost) našich předních hereček, taneční mezihry (symbol plné ženské síly) a všemožných tematických textů (dávný pamflet, citace Jelinekové, prý dokonce i opis anonyma z internetu) smysl dává. Zejména v situaci, kdy pro první dámy souboru nemám hru. Kořením všeho je pak Karel Dobrý, mužský element, který s démonickým charismatem zahraje všechno. V neposlední řadě je to inscenace s názorem...
(zadáno: 23.5.2017, počet hodnocení: 902)
Divadlo Na Fidlovačce - Třetí prst na levé ruce  [Michal Novák 80 %]
Kolikrát z obdobných příběhů cítíte autorský kalkul. V případě britského herce a dramatika Dermota Canavana vůbec. Jeho hra o bezpodmínečné lásce, tanci a odpuštění je totiž otiskem života (a ještě k tomu jeho rodiny). Vyznění tohoto obnažení odvisí od režijního nastavení postav obou sester a jevištní souhry protagonistek. Obojí trefeno. Martina Randová a Iva Pazderková si při vykreslování nespočtu drobných i zásadních situací (a také při časových skocích) počínají suverénně, sledujeme absolutní hereckou partneřinu (a v případě Martiny Randové kandidátku na Cenu Thálie nebo tak něco).
(zadáno: 23.5.2017, počet hodnocení: 902)
Divadlo Na Fidlovačce - Sugar (Někdo to rád horké)  [Michal Novák 60 %]
65 % Na Fidlovačku se vrací muzikál v podobě, která tomuto divadlu sluší. Inscenace v přiznaně estrádním stylu nabídne pořádnou porci humoru, divácky vděčné figury a pěkná taneční čísla (angažování profesionálních tanečníků-stepařů je skvělý tah). Překvapila i parádní nahrávka, včetně zvuku v sále. Notoricky známé vyprávění je opatřené tolika špílci či invenčními detaily, až nutno se divit, kam Radek Balaš na ty nápady chodí. Všichni hrají tak to, co se od jejich postav očekává, baví se tím, baví se i divák. Slabší je to se zpěvem, ale primárně jsme v činoherním divadle...
(zadáno: 23.5.2017, počet hodnocení: 902)
Divadlo SpoluHra - V hodině rysa  [Michal Novák 70 %]
Text zračí znaky toho, že autor svého času byl posedlý démony. Výsledkem ale je celosvětově známá hra. Důvody, proč tomu tak je, se asi najdou – tak třeba pro její katarzní sílu, která dá odpovědi na základní otázky spojené s vírou a láskou. Tým SpouHry původně repetetivní litanie krátí a s odvahou se brodí temnými zákoutími duše. S psychologicky náročnými rolemi se herci popasovali „po svém“, avšak do atmosféry zapadl i emocionální vklad Zuzany Bydžovské do role Farářky i strohost výrazu Petry Horváthové v roli Lisbeth. A Chlapec Daniela Krejčíka? Intenzivní, soustředěný, přesvědčivý výkon!
(zadáno: 22.5.2017, počet hodnocení: 170)
Národní divadlo - Jedenácté přikázání  [Anežka Hrebiková 60 %]
Ze hry dnes bohužel zoufale anachronické a hloupoučké dokázal Drábek vytřískat pár docela dobrých nápadů a popkulturních gagů. Opulentní je především výprava (použití vznášedel, zorbingové koule, propadla atd.) Tradičně skvělá je Králova hudba a písně. Vulgarismy se dají přežít, mnohem horší je však rádoby vtipný neetický dialog o dosud nenarozeném potomkovi. Herecky v pořádku, opravdu moc mile mě překvapil Martin Pechlát - netušila jsem, že je tak skvělý komik.
57%
(zadáno: 22.5.2017, počet hodnocení: 641)
Národní divadlo - Krvavá svatba  [Jan Pařízek 80 %]
Po všech stránkách zajímavé zpracování. Působilo to na mě trochu jako jakási Erbenova balada říznutá španělskými motivy. Ale funguje to velmi dobře, k tomu skloubení lidových písní a jižanských melodií zní překvapivě příjemně. Obecně audiovizuální složka, jak už je to u Skutrů obvyklé, zde hraje významnou roli a je hlavní hnací silou představení. Ale líbilo se mi třeba i pěkné využití motivu divokých a nezkrotných koní. I po herecké stránce není výtek, výtečná především P. Štorková, R. Mácha a T. Medvecká. Celkově mě to dokázalo vtáhnout a udržet v napětí až do konce. 77%
(zadáno: 22.5.2017, počet hodnocení: 2704)
Pantheon production - Perfect Days  [Jiří Landa 70 %]
P. Kracik zbytečně dlouhý text hry (zřejmě pro účely zájezdového putování napříč republikou) radikálně seškrtal, přičemž se soustředil zejména na komediální situace, jež pak spolu s herci dokázal patřičně vypointovat. Trochu mi sice chyběly jímavější scény, které touto nekompromisní redukcí vzaly za své, nicméně cesta, po níž se inscenační tým vydal, se ukázala být šťastnou. A to hlavně díky výkonům L. Vlasákové a J. Dolanského. Na Dolanského vyšperkování postavy homosexuálního Brendana se bude zřejmě hodně dlouho vzpomínat. Vše se však děje s citem pro míru a ctí se hranice dobrého vkusu.
(zadáno: 22.5.2017, počet hodnocení: 902)
Divadlo J.K.Tyla Plzeň - West Side Story  [Michal Novák 80 %]
Lumír Olšovský zahájil své působení v pozici šéfa muzikálu DJKT na výbornou. Pobláznil herce legendární Westkou a ti se mu odvděčili nejen přesvědčivými výkony. Balkonová scéna v podání Kateřiny Falcové (Maria) a Pavla Režného (Tony) je strhující. A nejen tato. Trojlístek skvělých výkonů doplňuje Soňa Hanzlíčková Borková jako Anita. O inscenaci se bude mluvit i proto, jak akcentuje témata hýbající dneškem, tj. imigrace a nesnášenlivosti. Původní orchestrace zní velmi dobře, jen ty podkreslující pasáže hádek a bojůvek jsou pořád dlouhé :) Vykutálené řešení interpretace těžké písně Somewhere :)
(zadáno: 22.5.2017, počet hodnocení: 1218)
Švandovo divadlo - Žena z dřívějška  [Helena Grégrová 70 %]
(zadáno: 22.5.2017, počet hodnocení: 902)
Divadlo Minor - Koukej, svět!  [Michal Novák 60 %]
Hravé ani ne tak mimování, jako spíše pohybové etudy s rekvizitou, maskou či loutkou. Technicky obdivuhodná práce od všech tří aktérů, propadáte iluzi. Nahodilá témata si předávají štafetu a na konci skoro nechcete, aby už byl konec. Malá minorská inscenace je velká svým uměním a je dobrou (možná místy až zbytečně jednoduchou) „přípravkou“ pro inscenace na velké scéně.
(zadáno: 22.5.2017, počet hodnocení: 902)
Wariot Ideal - Letci  [Michal Novák 60 %]
Podobně jako v projektu GundR jsme svědky iluzivní smršti, jež jednoduchými prostředky staví autentický prožitek pro diváka. V tomto směru prim hrají loutkově vedené modely letadel či vykreslování atmosféry v kokpitu při bojové situaci, iluzi dokoná i stísňující hlukové podbarvení. Kromě těchto minut působí dramaturgická stavba poněkud nesoudržně, nahodile, nedotaženě (dosaďte si kterékoli synonymum). Kreativita a dobrý nápad přicházejí trochu vniveč, když Letcům evidentně chybí dramaturgické velení.
(zadáno: 22.5.2017, počet hodnocení: 614)
Studio Hrdinů - Kauza Schwejk  [Lukáš Dubský 80 %]
Aby se Pařízek zbavil nánosů konotací spojených s Haškovým hrdinou, tak se Švejk svého soudu za dezerci vůbec neúčastní. Inscenace je z větší části hrána v němčině, objeví se ale i čeština a maďarština. Právě jazyková nedorozumění, chyby v překladu jsou zdrojem výsostné slovní komiky, nesou ale i vážnější poselství o neporozumění mezi sousedními národy. Herecky zajímavé - první polovinu táhne především M.Baum jako generál Fink, za pozornost stojí i I.Uhlířová, která většinu svého partu odehraje v němčině. Závěr vyznívá trochu do ztracena, snad je to tím, že jde o první část plánované trilogie.
(zadáno: 21.5.2017, počet hodnocení: 1218)
Pantheon production - Perfect Days  [Helena Grégrová 70 %]
75 %. Tak tohle se opravdu povedlo! Redukce psychologizujících dialogů hře sluší, lépe tak rezonují humorné a dojemné pasáže příběhu, z jeviště zřetelněji dýchá život či hořkosměšnost našeho počínání. Typově trefné herecké obsazení má dvě srdcová esa: Barbs Lenky Vlasákové zaujme svou přirozenou bezprostředností a Brendan v okouzlujícím podání Jana Dolanského je jednoduše "k sežrání". Zkrátka, pokud jste příznivci komedií s přesahem, čeká vás perfect evening. ;)
(zadáno: 19.5.2017, počet hodnocení: 1218)
Divadlo na Vinohradech - Škola žen  [Helena Grégrová 50 %]
55 %. Režijně prapodivně rozkolísané. Zatímco první část má převážně šmrnc, ctí míru funkční nadsázky, zdařile pracuje s vtipnými pointami a dobře rozehrává motiv lidské pošetilosti, v té druhé se téměř vše začne drobit až vytrácet, humor zlevní. Inscenaci jednoznačně zdobí a celkový dojem z ní povyšuje živelný a emočně turbulentní výkon Tomáše Pavelky.
(zadáno: 18.5.2017, počet hodnocení: 2704)
Městské divadlo Kladno - Romance pro křídlovku  [Jiří Landa 70 %]
Nová adaptace Hrubínovy poemy, dle mého názoru jednoho z nejkrásnějších děl české literatury, se snažila akcentovat dramatično příběhu a niterné promluvy hlavní postavy. Tím sice došlo k jistému zjednodušení, ovšem M. Hanuš tyto "ústupky" kvůli převodu do divadelní verze vyvážil režií. Souhra všech složek, ať už se jednalo o výpravu, light design či hudbu a herecké výkony, jimž dominoval V. Čaněk v roli dědečka. M. Vejdělek místy bojoval s přirozeným přednesem Hrubínových veršů, nicméně roli mladíka pohybujícího se mezi dvěma naprosto odlišnými světy lásky a smrti dokázal obsáhnout zdařile.
(zadáno: 18.5.2017, počet hodnocení: 2704)
Divadlo Na Jezerce - Už je tady zas!  [Jiří Landa 70 %]
75% Přesná ukázka komedie s přesahem, jejíž aktuálnost chvílemi až děsí. Zdařilá divadelní adaptace příběhu pohrávajícího si s možností, že by se jeden z největších zločinců novodobé historie objevil v současnosti. Kam za těch sedmdesát let od jeho smrti naše společnost došla a jaké "celebrity" lidé často uctívají? Trefné obsazení O. Kavana do role Hitlera. Ten tuto figuru ztvárňuje s citem pro míru, nikterak ji neparoduje, a přesto má dar rozesmát i tnout tzv. "do živého", kdy divákův úsměv náhle zhořkne. M. Balcarovi se podařilo vystavět solidní inscenaci s vyrovnanými hereckými výkony.
(zadáno: 18.5.2017, počet hodnocení: 2704)
Divadlo J.K.Tyla Plzeň - West Side Story  [Jiří Landa 70 %]
75% Plzeňské nastudování WSS mě potěšilo. Bylo zřejmé, že tvůrci ani v nejmenším nepodcenili přípravu. Vyzdvihnout musím zejména choreografii a hudební nastudování - orchestr muzikálového souboru se nachází v dobré kondici. Herecky, pěvecky i tanečně vyrovnané. Přesto bych rád zmínil zejména výkony P. Režného a K. Falcové v ústředních rolích. Nejznámější píseň Somewhere nechala režie netypicky zazpívat V. Zaoralovou Dvořákovou. I když do celkové koncepce tento výstup zcela nezapadal, její interpretace byla působivá. L. Olšovskému se režijní vstup do Plzeňského divadla vydařil.
(zadáno: 17.5.2017, počet hodnocení: 2704)
Divadlo SpoluHra - V hodině rysa  [Jiří Landa 70 %]
75% Přiznávám, že mě na této novince původně nejvíce zajímal D. Krejčík, který mě poprvé výrazně zaujal v inscenaci DvŘ Cock. A musím přiznat, že mě jeho ztvárnění duševně narušeného chlapce zasáhlo snad ještě více než výkon ve výše zmiňované inscenaci. V podobných pozitivech lze ale hovořit také o Z. Bydžovské coby farářce (i když by mohla trochu ubrat na emocích), v menší roli obstála i P. Horváthová. Z jeviště bylo zřetelně "cítit" napojení na text, ale i herecké a režijní souznění. Jedná se o mimořádně niternou a intenzivní inscenaci, která dokáže divákům předat silný divadelní zážitek.
(zadáno: 17.5.2017, počet hodnocení: 247)
Divadlo Minor - Koukej, svět!  [Kateřina Jírová 80 %]
Krásné pohybové představení, a dokonce dojde i na loutky. Dětské publikum reagovalo hned na první pohyb na jevišti a velmi si představení užívalo.
(zadáno: 16.5.2017, počet hodnocení: 641)
Divadlo SpoluHra - V hodině rysa  [Jan Pařízek 70 %]
Již samotným textem se jedná o dosti silnou a emotivní inscenaci. Výtečným hereckým projevem, především v podání D. Krejčíka, se tento počin povýšil ještě o něco výše a dokáže diváka správně pohltit od začátku do konce. Samotná délka je možná trochu příliš, jsou zde místa kdy je těžší udržet pozornost, nicméně není jich mnoho a zaujetí pro samotný děj u mě vždy jasně zvítězilo. I samotná scéna zaslouží pochvalu, jednoduchá a dobře účinná. Z mého pohledu dosti silný divadelní zážitek. 75%
(zadáno: 16.5.2017, počet hodnocení: 902)
Divadlo Kalich - Báječná neděle v parku Crève Coeur  [Michal Novák 40 %]
Iva Janžurová debutuje jako režisérka a vybrala si text, který se zapsal do její herecké kariéry. Vymanit se z života svázaného a pocítit vlastní výjimečnost, je téma bezpochyby platné i dnes. Otázka zní, jak tohoto („slabšího“) Williamse inscenovat. Zahlcení realistickou popisností (od scénografie až po herectví), je myslím cesta, která se tomuto textu, v němž si ruku podávají iluze a hysterie, vzpírá. Hořké i to groteskní sice zůstává, avšak klubko vztahů a nesnesitelnost jedné neděle mají blíže k vyprávění skrze poezii, metaforu/zkratku, psychologický detail, vyhrocený i ztišený.
(zadáno: 16.5.2017, počet hodnocení: 902)
Divadlo pod Palmovkou - Mocná Afrodíté  [Michal Novák 50 %]
45 % Tento „nejdivadelnější“ film Woody Allena převádět do divadelní podoby se nabízí. Ale chytnete se do pastí, když na jevišti bude málo fungovat typický allenovský komentář a jistá rychlopalnost dialogů v oněch absurdních situacích. Také „zdivadelňující“ Chór byl vyprovokován k akci poměrně mdle a ten v tomto módu setrval. Na Woody Allena v programu diváci slyší, ale inscenovat ho je těžší, než se zdá... Z inscenace čouhá snaha - doufejme, že právě tohle bude reprízami obroušeno jako první.
(zadáno: 16.5.2017, počet hodnocení: 902)
Divadlo v Řeznické - Sametová noc  [Michal Novák 70 %]
Na autory se výtky, že postavy jsou schematické a zápletka předvídatelná, už snesly. Přiznám se, že jsem tohle moc nevnímal. Hra popisující jeden narozeninový večírek o „sametové noci“ totiž divákům uštědří takovou bazální lekci, která vysvětlí leccos z pětadvacetiletého vývoje „po sametu“. Jsou mezi námi, jsou vysmátí a třímají otěže. Herecky je inscenace nejzajímavější v momentech, kdy postavy vystupují ze šablon (zde by se snad dalo lépe pracovat s postavou Michala Bureše, kterou ztvárňuje Jan Plouhar). Je skvělé, že dramaturgie Divadla v Řeznické před takovým tématem neuhýbá.
(zadáno: 16.5.2017, počet hodnocení: 902)
Divadlo Minor - Sněhová královna  [Michal Novák 70 %]
Trochu Hamlet bez Hamleta, pohádka bez příběhu (nebrat doslova), přesto pro mě jedno z nejzajímavějších uchopení této severské pohádkové klasiky. Vše přetaveno do srozumitelných pohybových sekvencí, hudby a ejhle, kolik se v tom dá nalézt humoru! Celý tvar vůbec půvabně osciluje mezi inspirací tématem a rozvolněnou stavbou. Dramaturgie zřejmě ještě zatlačí na vyprávění příběhu a bude vše korigovat dle reakcí malých diváků. V místy divoké, přesto stále poetické inscenaci prim hraje květinová etuda, příval sněhu (dokonalý prašan) a vtipný Sob! A Sněhová královna hraje na tereminvox.
(zadáno: 16.5.2017, počet hodnocení: 614)
Východočeské divadlo Pardubice - Lovecké scény z Dolního Bavorska  [Lukáš Dubský 70 %]
Sperr napsal hru v 60. letech minulého století, kdy ještě působila skandálním dojmem. V dnešní době už dějová linie honu na homosexuály není tak aktuální, ovšem režisér Nuckolls zdůrazňuje nechuť přijmout do svého středu kohokoliv, kdo se odlišuje. Povedeným scénickým prvkem je ohořelý hákový kříž, z něhož vesničané po konci války udělali kříž křesťanský. Symbolizuje to jejich stále sepětí s nacistickou ideologií, která jakoukoliv jinakost tvrdě trestala. Hra je hodně zalidněná, u některých postav by člověk uvítal větší rozvinutí jejich příběhu (platí hlavně pro Rova v citlivém podání J.Lásky)
(zadáno: 15.5.2017, počet hodnocení: 1218)
Divadlo X10 - Haarmann  [Helena Grégrová 70 %]
Grundman je Haarmann! Rozumějte, vždy pro oněch sto dvacet minut, kdy postavu "Řezníka z Hannoveru" nehraje, ale žije ji. Jeho uhrančivě přesvědčivý výkon v mimořádně náročné roli zdařile podtrhují i ostatní herečtí kolegové. Mrazivá autenticita tak pulsuje celou inscenací, až se divácká hrdla a žaludky svírají. A ve vzduchu visí - kromě zásadní otázky, kdo vlastně nese vinu (jak trefně vystihl ve svém hodnocení kolega Lukáš Holubec) - také podivně nasládlá vůně guláše, jež nemilosrdně dotváří výživnou porci nevšedního divadelnho zážitku.
(zadáno: 15.5.2017, počet hodnocení: 2704)
OLDstars - Mučedník  [Jiří Landa 70 %]
Troufnout si na nastudování tak náročného textu s "nehotovými" herci vyžaduje odvahu. Naštěstí pro diváky jí měl T. Staněk dostatek, a tak vznikla zajímavá inscenace, která dává jasné signály, že se v souboru objevily herecké talenty, o nichž v budoucnu jistě uslyšíme. Zejména se jedná o O. Poláka, který hlavní postavu Benjamina ztvárnil velice věrohodně, B. Waschingerové (uchopení matky mi přišlo až neskutečně autentické), ale také o K. Fittnerové - její závěrečný monolog měl pořádnou sílu! Inscenace má tvář a ví, co chce divákům sdělit. Klidně může konkurovat i profesionálním nastudováním.
(zadáno: 12.5.2017, počet hodnocení: 614)
Národní divadlo Brno - Paní z moře  [Lukáš Dubský 70 %]
Funkcionalistická scéna M. Cpina ukazuje dům Wangelových jako moderní prosklenou vilku s bazénem, do dnešní doby hru posouvají i rekvizity. Jako zbytečné se jeví projekce některých scén. Paní z moře je velkou příležitostí pro E.Novotnou - její Elida Elida je silná žena, která ale uvízla na místě, kde nežije, ale pouze přežívá. Věří, že jinde by byl její život šťastnější. Za zmínku stojí M.Siničák, který udělal z umírajícího Lyngstranda smutného klauna, který se zoufale snaží zaujmout. Všechny postavy jsou nějak sobecké, ale narozdíl od jiných Ibsenových her nejsou vztahy vyloženě patologické.
(zadáno: 11.5.2017, počet hodnocení: 422)
OLDstars - Mučedník  [Lukáš Holubec 70 %]
Pět let starý text Mariuse von Mayenburga v OLDstars uchopili s příjemným pochopením, a nenásilně tak divákům předvedli, jakým způsobem a kam až může dojít dogmatické vykládání božího písma, čímž se pochopitelně nabízejí aktuální problémy náboženského fanatismu. Sdělení hry ale nemoralizuje, to má na starosti hlavní hrdina v obdivuhodném výkonu Ondřeje Poláka, jenž si s těžkým textem i postavou poradil velmi zdařile. Ostatní mu ne vždy zdárně sekundovali, ale minimálně Bára Waschingerová, Josef Havelka a v působivém finále především Klára Fittnerová předvedli, že v OLDstars talenti stále jsou.
(zadáno: 10.5.2017, počet hodnocení: 260)
Divadlo La'My - Svolení  [Pavla Haflantová 70 %]
Práce Martina Satoranského mě vyloženě baví a zde se potkal se souborem, kterému dokázal najít (a přeložit) hru skutečně na tělo. Výsledek je zábavný, poutavý, místy mrazivý i lehce poučný.
(zadáno: 10.5.2017, počet hodnocení: 260)
Divadlo v Řeznické - Sametová noc  [Pavla Haflantová 70 %]
Na představení jsem ocenila především fakt, že herci ani na vteřinu nevypadli z role - i když zrovna nebyli v centru dění, stále reagovali na vše, co se odehrávalo, a tím dodávali celku na mrazivosti i přesvědčivosti.
Nejvíce se mi líbil M. Etzler coby prohnaný a bezskrupulózní primář. Postava Jana Plouhara se dá chápat jako "primář před dvaceti lety" a potom by jeho chování a pojetí bylo přímo geniálním režijním tahem.
Určitě bych se ale obešla bez (až trapně prvoplánových) narážek na současnou politickou situaci, hra snadno obhájí svou nadčasovost i bez nich.
(zadáno: 10.5.2017, počet hodnocení: 260)
OLDstars - Mučedník  [Pavla Haflantová 70 %]
Zajímavý text a několik dost pozoruhodných hereckých výkonů dělá z inscenace kousek, který rozhodně stojí za návštěvu.
(zadáno: 9.5.2017, počet hodnocení: 1218)
Divadlo v Dlouhé - Lucerna (český mýtus)  [Helena Grégrová 80 %]
Panečku, to bylo tak divácky očistné a osvěžující - být zase jednou svědkem ryzí divadelnosti, té bez zbytečných režijních, hereckých a scénografických (mnohdy jen) rádoby aktualizačních posunů a exhibicí. Výsledný tvar inscenace mě svou poetickou průzračností a příjemnou mírou hravé a laskavé nadsázky snově pohladil a dojal. Tleskám!
(zadáno: 9.5.2017, počet hodnocení: 614)
Divadlo Polárka - Naše třída  [Lukáš Dubský 80 %]
Ačkoliv hra vypráví o specifické dějinné události, nenávist k cizímu elementu, davová psychóza a krajní jednání, jehož se člověk dopouští pod tlakem okolností, jsou témata univerzální. V Polárce je podávají srozumitelnou formou a v emocionálně vypjatém balení. Herecky se jedná o vyrovnanou inscenaci, dusivou atmosféru vhodně doplňují zvukový efekty i nepříjemný kouř z pálených papírů. Úplně se nepovedlo odstranit statičnost závěrečného obrazu, ve kterém jsou dopovězeny osudy postav. Více viz blog
(zadáno: 6.5.2017, počet hodnocení: 1218)
Divadlo Na zábradlí - Macbeth – Too Much Blood  [Helena Grégrová 70 %]
65 %. Inscenace působivě reflektuje vyprázdněnost naší stále vykloubenější a šílenější doby, jež je plná bezobsažných frází a povrchní bagatelizace. Vynikající herecká práce s originálně uchopenou a funkční nadsázkou i parodií. Škoda jen, že poněkud monotónní rytmizace ubírala celku šmrnc a mě místy lehce uspávala.

Další stránky: 1 2 3 4 5 > >>