Studio Marta
Ladislav Stroupežnický
Naši furianti
Premiéra: 8.9.2023
Dramaturgie: Vojtěch Balcar. Scéna: Matěj Prokop. Kostýmy: Monika Baršová, Magdalena Černá. Hudební spolupráce: Petr Svozílek. Režie: Aleš Bergman.
Poslední uvedení: květen 2024.
Poslední uvedení: květen 2024.
Jan Lukeš, Lukáš Baroš, Hana Drnovská, Hynek Tajovský, Tomáš Henry Abraham, Klára Marxová, Markéta Richterová, Kamil Bačovský, Barbora Horčičková, Nikola Štěpánková, Jakub Bagin, Monika Tomková, Zuzana Valešová, Jonáš Sýkora, Veronika Šupejová, Michal Busta, Ondřej Dvořáček, Václav Holinka, Josef Filip Kostka...
Kritická reportáž z rozhodně ne idylické české vesnice. Náves v malé české vesničce Honicích. V pozadí stojí bohaté selské statky a prosté chalupy, vlevo pěkně obílená hospoda a vpravo osamělá kaplička. Pozadím se vine cesta do města, do Písku. U cesty stojí pomník ve válkách padlých vojáků, po návsi pobíhají děti. U hospody se snaží vysloužilý voják vlepit políček krejčímu, protože i on se chce stát novým ponocným. Sousedi zděšeně přihlížejí. Někdo vyhraje, někdo prohraje, někdo půjde možná opravdu do války. Prostě stará, známá česká písnička...
inscenace již byla stažena z repertoáru
Anketa 2023/24
Pro tuto inscenaci, stejně jako pro všechny ostatní s premiérou od září 2023 do srpna 2024, včetně hereckých výkonů, můžete hlasovat v naší výroční anketě.
Uzávěrka ankety je 9. prosince 2024.
Pro tuto inscenaci, stejně jako pro všechny ostatní s premiérou od září 2023 do srpna 2024, včetně hereckých výkonů, můžete hlasovat v naší výroční anketě.
Uzávěrka ankety je 9. prosince 2024.
Volby
Hodnocení (5)
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Klára Tesařová 80 %
23.11.2023 | 131 hodnocení
+ souhlasím
85 %
Režii má pod palcem pedagog Aleš Bergman. Spolu se studentskou dramaturgií Vojtěcha Balcara a scénou Matěje Prokopa běží vše jako na drátkách. Jeviště je v úrovni foyer, čehož využívá dvacítka účinkujících nejen k příchodům a odchodům, ale efektně rozšiřují jeviště pocitově do celé budovy. Nastolená realističnost 19. století ohromuje a dechberoucí jsou také herecké výkony. Habršperk Tomáše H. Abrahama se vyznačuje nadřazeností a sympatie publika si získává postupně. Sledovat furiantství Jana Lukeše jako Filipa Dubského a Lukáše Bartoše jako Jakuba Buška vyvolává nejen zábavu, ale i pocity beznaděje a marnosti.
Režii má pod palcem pedagog Aleš Bergman. Spolu se studentskou dramaturgií Vojtěcha Balcara a scénou Matěje Prokopa běží vše jako na drátkách. Jeviště je v úrovni foyer, čehož využívá dvacítka účinkujících nejen k příchodům a odchodům, ale efektně rozšiřují jeviště pocitově do celé budovy. Nastolená realističnost 19. století ohromuje a dechberoucí jsou také herecké výkony. Habršperk Tomáše H. Abrahama se vyznačuje nadřazeností a sympatie publika si získává postupně. Sledovat furiantství Jana Lukeše jako Filipa Dubského a Lukáše Bartoše jako Jakuba Buška vyvolává nejen zábavu, ale i pocity beznaděje a marnosti.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.