Blog redakce i-divadla

West End: Dirty Dancing, Matilda, Newsies
vydáno: 21.2.2023, Lukáš Dubský

O dalším výletu na londýnský West End jsem napsal souhrnnou recenzi do Divadelních novin, takže zde jen stručné zhodnocení.

 

Dirty Dancing (Dominion Theatre)

Divadelní adaptace Hříšného tance je celkem věrnou kopií populárního filmu. To má jeden problematický aspekt - je tu málo skutečných muzikálových čísel, kdy by postavy sdělovaly emoce skrze hudbu. Hudba tu zní spíše ve fragmentech a jako podkres tanečních scén.

Režisér Federico Bellone vede herce k mírné činoherní nadsázce, v níž vyniká hlavně představitelka Baby Kira Malou. Z hlediska choreografie pak nejvíce okouzlí taneční číslo, kterým se představují Johnny (Michael O´Reilly) a Penny (Charlotte Gooch).

Trochu zklamáním je jevištní řešení některých ikonických scén, jako jsou tanec na kládě nad potokem nebo zvedačky v jezeře. Celkově se ale jedná o příjemnou, nenáročnou zábavu, která fanoušky filmu jistě potěší.


Hodnocení: 65 %

 

Matilda (Cambridge Theatre)

Hned při příchodu do divadla oslní krásná fantaskní scéna Roba Howella, suverénní je v inscenaci Matthewa Warchuse také práce s dětskou company. Díy tomu pak má stěžejní píseň Revolting Children neskutečný drajv.

Londýnskou Matildu jsem viděl jen tři dny po té brněnské a kvalitativně jsou obě inscenace srovnatelné, v některých hereckých výkonech je pak verze MDB dokonce silnější. Laurel Sumberg je v titulní roli přímočarou rebelkou, její souboj s ředitelkou Trunchbullovou (Elliot Harper) se tak daří patřičně vyostřit.

Co se týče hudby a libreta, tak bych jen opakoval, co jsem už napsal do blogu o brněnské verzi. Matilda je zkrátka povedený dětský muzikál, u něhož se nedivím, že letos na West Endu oslaví už 12 let od premiéry.


Hodnocení: 80 %

 

Newsies (Troubadour Wembley Park Theatre)

Disneyovský muzikál podle filmu z roku 1992 slavil před lety na Broadwayi úspěch, do Londýna se však překvapivě dostal až na konci roku 2022 a to ještě ne na West End, ale do variabilního divadelního prostoru ve Wembley.

Inscenace je propagována jako imerzivní, ale to je trochu nadnesené označení. Faktem ovšem je, že se scénografovi Morganu Largeovi povedlo přetvořit industriálně působící prostor v atmosfériou dýchající ulice New Yorku konce 19. století a herci v rolích kamelotů nastupují na jeviště doslova ze všech možných míst (někdy i nad hlavami diváků).

Hudba Alana Menkena je snadno zapamatovatelná a režisér a choreograf Matt Cole vytvořil pro inscenaci velké taneční scény, které by i na West Endu jen těžko hledaly konkurenci. Charakteristika postav je tak trochu upozaděna na úkor show, ale na zábavnosti to tomuhle muzikálu neubírá.


Hodnocení: 75 %


Tento blog vyjadřuje stanovisko jeho autora, nikoli celé redakce.

Další články tohoto redaktora na blogu


Komentáře k tématu bloguPřidat komentář

Přidat komentář

Zatím zde není žádný komentář.