Blog uživatelů i-divadla

Plešatá herečka jako symbol smrti?
vydáno: 17.10.2021, Vladimír10

Po Nebeského Králi Learovi a Mikuláškově Buržoazii se Fričovo Koncové světlo stalo s přehledem tím nejstupidnějším divadelním kusem, který jsem za posledních deset let zhlédl. Tento názor se mnou bude nepochybně sdílet rovněž rekordní množství lidí, kteří z hlediště uprchli během první poloviny inscenace.

Ti, kteří neodešli a vydrželi se zaťatými zuby až do konce, na scéně v průběhu 90 minut viděli kupříkladu Magdalénu Borovou politou ropou, Matyáše Řezníčka pod maskou lišáka a všechny beze zbytku s pleší na hlavě. Sašu Rašilova režisér zas navlékl do kostýmu obézního blázna a Jindřiška Dudziaková si pro změnu střihla postavu ztřeštěné dívky s růžovými vlasy. Do toho všeho bylo vloženo pár vypěněných Coca-Col, ohlušujících melodií, černobílých projekcí z divadelního zákulisí i nezbytných vulgarismů, čímž bylo celé dílo dokonáno.

Skutečnost, že mají všechny tyto věci se smrtí, jež má být ústředním motivem titulu, jen pramalou souvislost, nikoho zjevně netrápí. O nějaký děj či hlubší podtext tu totiž vůbec nejde, neboť publikum musí být přeci již dostatečně "oslněno" oněmi reflektory, které se občas vynoří z hloubi scény. A když se obecenstvo přeci jen oslnit nepodaří, tvůrci raději několik těch trapností vypustí, čímž celé to utrpení zkrátí alespoň o nějakých dvacet minut.


Další články tohoto uživatele na blogu


Komentáře k tématu bloguPřidat komentář

Přidat komentář

Zatím zde není žádný komentář.