MeetFactory

Miroslav Bambušek

Silní

Premiéra: 28.2.2011. Podle hry Angélici Liddell „Mrtvý pes v čistírně: Silní“, inspirováno studií Michela Foucaulta „Dohlížet a trestat“. Překlad hry: Petr Gojda. Dramaturgie: Jan Horák. Výprava: Petr Matásek. Hudba: Petr Krušelnický a citace. Režie: Miroslav Bambušek.
1:20x | Poslední uvedení: prosinec 2012.


Fragmentarizované drama-báseň, kde se na pozadí střetu jedince a společnosti podrobuje zkoumání a kritice současné politicko-sociální zřízení a jeho směřování. Pokřivená, „čistá a silná“, společnost diktuje pokřivenost jedinců. Jednotlivé situace a dialogy tematizují jednotlivé objekty kritiky: válka, kontrola, represe, xenofobie, média, kultura, civilizace...
18!

inscenace již byla stažena z repertoáru

MeetFactory
Hodnocení inscenace
Redakce
68 %
Uživatelé
78 %
Volby

Hodnocení

HODNOCENÍ REDAKCE:
Lukáš Holubec 70 %
(zadáno: 18.9.2015, počet hodnocení: 582)
Šárka Schmarczová 60 %
(zadáno: 13.6.2011, počet hodnocení: 46)
Jiří Landa 70 %
(zadáno: 12.4.2011, počet hodnocení: 2858)
přínosný / zajímavý komentář
Režisér svérázně za hojného používání vody, barvy, vulgarit, nahoty herců i zde bojuje proti mainstereamu. Mnoho obrazů je působivých a znepokojivých, ovšem postupy režie se začínají trochu opakovat. Kromě opětovného poukazování na problémy globalizace považuji za nejpřínosnější téma, že Evropská unie „neterorizuje“ četnými a nesmyslnými nařízeními jen z vnějšku, ale zároveň tak silně působí na lidská nitra a v některých méně odolných jedincích pak může vzbudit až touhu po extrémním řešení vedoucím k opravdovému terorismu.
Pavel Širmer 70 %
(zadáno: 4.4.2011, počet hodnocení: 1488)
přínosný / zajímavý komentář
Inscenace nezapře M. Bambuška, který se s prezentováním svých myšlenek a dosti trefných postřehů o našem světě rozhodně „nesere“. K pojmenování používá velmi drsné prostředky a formu, jež není snesitelná pro každého. V jeho minulých projektech jsem míval často problém pochopit, co chce říct. V případě „Silných“ jsem si toho odnesl dost a také si uvědomil řadu souvislostí. Chvílemi jsem se ale ztrácel. Rozhodně stojí za to zkusit za vulgaritami a nechutnostmi hledat sdělení. Bambušek by ale pro změnu mohl dění na jevišti lépe organizovat a kaučovat. Myslím, že by ho pak pochopilo více diváků.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ:
Falos 70 %
(zadáno: 2.5.2012, počet hodnocení: 189)
přínosný / zajímavý komentář
leos noha nic moc. roman zach moh ukazat vic
Hatomko 80 %
(zadáno: 17.1.2012, počet hodnocení: 26)
Artaud 90 %
(zadáno: 25.10.2011, počet hodnocení: 210)
Sonic 70 %
(zadáno: 28.3.2011, počet hodnocení: 331)
přínosný / zajímavý komentář
Radikální divadlo ve vztahu k divákům, barvu jsem musel šťourat i ze šroubků v hodinkách, i samotným hercům. Nikdo na základě stručné anotace, vědomí divadelního prostředí i jména režiséra asi ani neočekává nic konformního. Mnohem víc než u Skočné by neškodilo předchozí seznámení s předlohou a větší než moje povrchní znalost myšlenek Michel Foucaulta.

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.