Východočeské divadlo Pardubice [Městské divadlo]
<< Kdo se bojí Beatles? | Kiss Me, Kate >>
Isaac Bashevis Singer, Jana Pithartová
Kejklíř z Lublinu
Premiéra: 21.2.2015 | 2:30
Překlad románu: Překlad: Lucie Lucká. Dramaturgie: Jana Pithartová. Scéna: Pavol Andraško. Kostýmy: Miriam Struharová. Hudba: Róbert Mankovecký. Choreografie a režie: Marián Pecko.
Poslední uvedení: leden 2016.
Poslední uvedení: leden 2016.
Martin Mejzlík, Romana Chvalová, Martina Sikorová, Ludmila Mecerodová, Jana Ondrušková, Petra Janečková, Sara Sandeva / Anastázie Chocholatá, Milan Němec / Tomáš Lněnička, Alexandr Postler, Radek Žák, Josef Láska, Josef Pejchal, Dagmar Novotná, Jan Musil, Václav Dušek, Jan Hyhlík, Jan Musil...
Divadelní ztvárnění světoznámého románu o muži, jemuž je jeho vlastní život malý, ale který dokáže pronikat zamčenými dveřmi dál a dál, za hranice reálného lidského osudu. Jaša Mazur je kejklíř povoláním i povahou. Hravě chodí po provaze, ale chtěl by létat, má mnoho žen i domovů. Nevěří v Boha, který je pro něho moc přísný a příliš abstraktní, ale poznatelná jsoucnost Boží mu citelně schází. Když na ni ještě citelněji narazí (nebo to alespoň tak vnímá), rozhodne se žít opačně extrémním způsobem...
inscenace již byla stažena z repertoáru
Volby
Hodnocení (2)
HODNOCENÍ REDAKCE
Lukáš Dubský 70 %
23.2.2015 | 1183 hodnocení
+ souhlasím
Dramatizace je zdařilá, text hry nezní knižně. V první polovině je nutné představit větší množství postav a Jašův vztah k nim, což po chvíli působí trochu monotónně. Zhuštění děje ve druhé polovině tempu inscenace prospívá.
Úctyhodný herecký výkon předvádí v hlavní roli M. Mejzlík. Jelikož Jaša Mazur je středobodem všech situací, účastníkem všech dialogů, tak si Mejzlík ani na chvíli neodpočine. Inscenace se v souladu se Singerovou předlohou vzpírá jednoznačnému výkladu. I přes drobné prvky černého humoru jde o dílo, které si žádá pozorného a trpělivého diváka, kterému ale má co nabídnout.
Úctyhodný herecký výkon předvádí v hlavní roli M. Mejzlík. Jelikož Jaša Mazur je středobodem všech situací, účastníkem všech dialogů, tak si Mejzlík ani na chvíli neodpočine. Inscenace se v souladu se Singerovou předlohou vzpírá jednoznačnému výkladu. I přes drobné prvky černého humoru jde o dílo, které si žádá pozorného a trpělivého diváka, kterému ale má co nabídnout.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.